Heb uw naaste lief? Ik heb werkelijk waar geen idee. Vraag het ze.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom zouden christelijke organisaties rooien uitnodigen?
Ik weet het antwoord al hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Heb uw naaste lief? Ik heb werkelijk waar geen idee. Vraag het ze.![]()
Min of meer, de christenen hebben al wezelijk macht binnen de rijke democratische traditie van Nederland, moslims hebben een Nederlandse judas nodig om invloed te krijgen.quote:In dat kader kan je je ook afvragen waarom een moslim-organisatie Bos uitnodigt. Zou het er iets mee te maken hebben dat de ene groep zich politiek al georganiseerd heeft en de andere in veel mindere mate?
Waarom zou het niet mogelijk zijn moslimorganisaties hieraan doen? Call me crazy, maar ben jij echt zo'n persoon die zich afvraagt wat het nut is van "die valbijl" als je in een guillotine vastligt?quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:06 schreef desiredbard het volgende:
opperleider van het front van het links rapalje...Bosje zal spoedig wijdbeens mekkerend zijn 5e collone aansporen Allah erin te verwerken...pygmeeen van Allah...5e Collone geleid door de PVDA...kut PVDA...kutmoslims.
Luc. 6:27-31 "Maar tot u, die Mij hoort, zeg Ik: heb uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen."quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom zou het niet mogelijk zijn moslimorganisaties hieraan doen? Call me crazy, maar ben jij echt zo'n persoon die zich afvraagt wat het nut is van "die valbijl" als je in een guillotine vastligt?
Misschien een leuke site voor jou: www.dhimmiwatch.org Niet te vaak lezen, anders word je zo gek als een deur.
Voor wat het waard is, ik vind Rita Verdonk en Wouter Bos allebei wel aardig populistisch.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:36 schreef sizzler het volgende:
En als Verdonk het nu eens had gedaan? Was zij dan ook een populist?
Als ze, zwaar gedecolleteerd, alle imams een handje had willen geven ter ere van de ramadan, dan zou het misschien wel populistisch zijn van haar.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:36 schreef sizzler het volgende:
En als Verdonk het nu eens had gedaan? Was zij dan ook een populist?
Is het überhaupt "verstandig" om zo de culturele verschillen te benadrukken? De Ramadan is een typisch uiting van de Islamitische cultuur. Zijn het niet zij die in onze cultuur moeten integreren in plaats van andersom?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als het voornamelijk een dagje vasten zou zijn, dan was het slechts opportunistisch in de zin van: verstandig in haar geval.
Worden wij allemaal verplicht deel te nemen aan de ramadan? Daar merk ik niks van.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is het überhaupt "verstandig" om zo de culturele verschillen te benadrukken? De Ramadan is een typisch uiting van de Islamitische cultuur. Zijn het niet zij die in onze cultuur moeten integreren in plaats van andersom?
Met ruim 1 miljoen moslims is het ook onderdeel van onze cultuur lijkt me zo. En het is toch niet verkeerd om een Wouter Bos ook eens kennis te laten maken met een vrij aardig en positief punt van de Islam?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is het überhaupt "verstandig" om zo de culturele verschillen te benadrukken? De Ramadan is een typisch uiting van de Islamitische cultuur. Zijn het niet zij die in onze cultuur moeten integreren in plaats van andersom?
Vasten is toch ook onderdeel van de katholieke subcultuur? Met dit onderwerp zie ik nou net het probleem niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:48 schreef sizzler het volgende:
Inderdaad, ik heb weinig met religies maar het vasten is juist een van die punten die ik wel als positief zie.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Vasten is toch ook onderdeel van de katholieke subcultuur? Met dit onderwerp zie ik nou net het probleem niet.
Oh, nee, dat zeg ik ook niet. En eigenlijk is er verder niets op tegen dat hij eraan meedoet. Leuk voor hem. Maar aan de andere kant zit je met een integratievraagstuk. Zou je niet de meer progressieve moslims in beeld moeten brengen ipv de conservatieve SGP equivalent.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Worden wij allemaal verplicht deel te nemen aan de ramadan? Daar merk ik niks van.
[...]
Volgens mij is de Nederlandse Moslim Omroep voor moslimbegrippen redelijk liberaal en progressief. Dus wat bedoel je eigenlijk met 'SGP equivalent'?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, nee, dat zeg ik ook niet. En eigenlijk is er verder niets op tegen dat hij eraan meedoet. Leuk voor hem. Maar aan de andere kant zit je met een integratievraagstuk. Zou je niet de meer progressieve moslims in beeld moeten brengen ipv de conservatieve SGP equivalent.
quote:Frank William is sinds 1997 directeur van de NMO. Hij wordt beschouwd als een uitgesproken liberale moslim en de programma's van de NMO zouden daarvan een weerslag zijn. Opiniemakers als Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh werden in NMO-programma's in de gelegenheid gesteld om hun kritiek op de islam te uiten. De positie van de NMO wordt daarom door conservatieve moslims regelmatig ter discussie gesteld en onder degenen die in de nasleep van de moord op Theo van Gogh doodsbedreigingen ontvingen, was ook Frank William. William verklaarde in november 2004 dat degene die hem telefonisch bedreigde de liberale koers van de NMO hekelde.
Bij de behandeling van de mediabegroting 2005 stelde de VVD voor om de zendmachtiging van de NMO af te nemen omdat de omroep niet representatief zou zijn voor de Nederlandse moslimgemeenschap. Uiteindelijk heeft dit ertoe geleid dat de NMO vanaf september 2005 de voor de islam beschikbare zendtijd moet gaan delen met de nieuwe Nederlandse Islamitische Omroep.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Moslim_Omroep
De ramadan an sich en de "sociale controle" die veel moslims uitoefenen op moslims die niet mee willen doen. Dat een liberaal medium daar aandacht aan besteed maakt het verschijnsel zelf nog niet liberaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:44 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Volgens mij is de Nederlandse Moslim Omroep voor moslimbegrippen redelijk liberaal en progressief. Dus wat bedoel je eigenlijk met 'SGP equivalent'?
Jezelf uithongeren vanwege je geloof vind ik wel redelijk fundamentalistisch.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:54 schreef du_ke het volgende:
Wat is er zo conservatief en SGP achtig aan de ramadam?
Och uithongeren, je slaat welgeteld 1 maaltijd per dag over. En het idee erachter stil staan bij de vele mensen die gedwongen reglematig hun eten over moeten slaan vind ik ook vrij nobel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jezelf uithongeren vanwege je geloof vind ik wel redelijk fundamentalistisch.
Dat is helemaal niet nobel, want niemand schiet er iets mee op. En het is natuurlijk niet helemaal uithongeren, maar het blijft ongezond. Een meisje wat veel te mager is wat weigert te eten omdat ze zichzelf te dik vind, benoemen we als anorexiapatiënt, maar iemand die vast omdat dat van de stemmen in zijn hoofd moet is nobel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och uithongeren, je slaat welgeteld 1 maaltijd per dag over. En het idee erachter stil staan bij de vele mensen die gedwongen reglematig hun eten over moeten slaan vind ik ook vrij nobel.
Net als anorexia. En gezond is het zeker niet. Maar het gaat me meer om het principe, niet dat ik me er verder druk over maak hoor, het valt me gewoon op.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:26 schreef du_ke het volgende:
Het blijft iets vrijwilligs lijkt me. En ik betwijfel of het echt ongezond is. Je zult wel wat midner krachten hebben maar of je gezondheid er echt door aangetast wordt?
Vasten is niet ongezond.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nobel, want niemand schiet er iets mee op. En het is natuurlijk niet helemaal uithongeren, maar het blijft ongezond.
We spreken over anorexia bij een BMI < 16. En dat heeft geen reet met vasten te maken.quote:Een meisje wat veel te mager is wat weigert te eten omdat ze zichzelf te dik vind, benoemen we als anorexiapatiënt, maar iemand die vast omdat dat van de stemmen in zijn hoofd moet is nobel.![]()
Niet per definitie nee, maar overdag niet of nauwelijks eten is in ieder geval niet goed voor je.quote:
Je snapt de vergelijking niet, of wil de vergelijking niet snappen. Het gaat erom dat ze er beiden slechte eetgewoontes op nahouden vanwege waanbeelden, en dat veel mensen tegen beiden anders aankijken.quote:We spreken over anorexia bij een BMI < 16. En dat heeft geen reet met vasten te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |