abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31575972
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke, ook goed. Blijkbaar wil Spanje het zo oplossen. Nederland KAN er voor kiezen het anders te doen. We hoeven ons niet te spiegelen aan anderen, hoor.
Hoeft niet, maar het is wel handig. Spanje heeft namelijk ervaring op het gebied van terrorisme, wij Nederlanders nog niet echt (in het verre verleden wel ja). Het kan geen kwaad om naar andere landen te kijken. Maar nogmaals, vertel mij eens wat het verschil is tussen een illegale terrorist en een "Nederlandse" terrorist. Het blijven terroristen nietwaar?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:24:43 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_31576001
Zolang hij niet veroordeeld is, kan dat niet. Lijkt me duidelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:26:05 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31576013
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar het is wel handig. Spanje heeft namelijk ervaring op het gebied van terrorisme, wij Nederlanders nog niet echt (in het verre verleden wel ja). Het kan geen kwaad om naar andere landen te kijken. Maar nogmaals, vertel mij eens wat het verschil is tussen een illegale terrorist en een "Nederlandse" terrorist. Het blijven terroristen nietwaar?
De een is illegaal, de ander is Nederlands. Als de Nederlandse terrorist 2 nationaliteiten heeft, wat is er dan op tegen om hem de nederlandse te ontnemen en hem vervolgens als ongewenste vreemdeling over de grens te zetten?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31576031
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:24 schreef speknek het volgende:
Zolang hij niet veroordeeld is, kan dat niet. Lijkt me duidelijk.
Tja, en als hij ontploft, dan heb je wel bewijs, maar kan je alleen nog zijn organen naar Marokko sturen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:27:39 #25
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_31576038
Wat heeft die dubbele nationaliteit er in vredes naam mee te maken. Dit is gewoon een Nederlander en zoals Mutant zegt een product van de Nederlandse maatschappij. De grens overzetten is zo enorm zinloos, als ze echt kwaad willen komen ze net zo vrolijk terug in Nederland, zonder enige nationaliteit. Denk je echt dat het hun wat boeit als je ze het Nederlandersschap afneemt. Als het ze zou intresseren zouden het geen terroristen zijn dunkt mij,

Je moet dit gewoon volgens de wetgeving doen. Bewijs leveren, schuldig verklaren en opsluiten. Misschien moet men daar wat meer politiekracht voor inzetten.
pi_31576047
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Thats exactly what i mean. De "see if we care" mentaliteit komt Nederland dan behoorlijk duur te staan, want hier worden ze niet veroordeeld en in andere landen dus ook niet. Dan krijg je gewoon potentiele terroristen die de illegaliteit induiken.
Ik heb er overigens geen probleem mee om Samir A. de grens over te zetten op het moment dat hij wel veroordeeld wordt voor het voorbereiden van terroristische activiteiten. Maar dan eerst uiteraard wel de straf laten uitzitten.
pi_31576057
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De een is illegaal, de ander is Nederlands. Als de Nederlandse terrorist 2 nationaliteiten heeft, wat is er dan op tegen om hem de nederlandse te ontnemen en hem vervolgens als ongewenste vreemdeling over de grens te zetten?
De Nederlandse terrorist wordt dan gewoon illegaal. Dus je creert dan nog meer problemen. En je krijgt een illegaal erbij, die daarnaast ook nog eens mogelijk terrorist is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31576067
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb er overigens geen probleem mee om Samir A. de grens over te zetten op het moment dat hij wel veroordeeld wordt voor het voorbereiden van terroristische activiteiten. Maar dan eerst uiteraard wel de straf laten uitzitten.
Als hij de straf uitzit heb ik er zelf ook geen problemen mee nee.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:29:32 #29
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_31576069
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Nederlandse terrorist wordt dan gewoon illegaal. Dus je creert dan nog meer problemen. En je krijgt een illegaal erbij, die daarnaast ook nog eens mogelijk terrorist is.
Inderdaad, dat is nog lastiger te bestrijden bovendien maak je er zo helemaal een martelaar van want je ontneemt die persoon ook nog eens zijn "eer". Moet je kijken hoe populair Samir binnen no time wordt.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:30:10 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_31576080
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, en als hij ontploft, dan heb je wel bewijs, maar kan je alleen nog zijn organen naar Marokko sturen.
Nee dan moet je ze juist aan de Nederlandse varkens voeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31576130
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:10 schreef wonko het volgende:
Zet ze uit op een kilometer boven de zee met een trottoirband aan de voeten en de handjes vastgebonden...allah komt ze vast wel helpen.
Pcies vraag maar aan Maxima haar vader die heeft er jarenlange ervaring in
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:34:54 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31576145
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben. Ik zeg alleen, dat het juridisch en volkenrechtelijk mogelijk is om Samir A. zijn Nederlanderschap te ontnemen en de grens over te knikkeren. En ik kan me best voorstellen dat een heleboel mensen vinden dat dat de oplossing is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31576197
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:02 schreef Dwersdriever het volgende:

Als iemand met een dubbele nationaliteit zich niet aan de regels van onze maatschappij kan houden, moet deze daar (eventueel na het uitzitten van het eerste deel van zijn straf) in het land van zijn andere nationaliteit maar eens over na gaan denken.
Punt is, dat het voornamelijk een ambtenaren-oplossing is, iemand met een specifiek papiertje, wordt dan opeens 'anders' behandeld... alsof dat papiertje nu werkelijk zoveel zeggend is. (er zijn ook genoeg criminelen zonder die 'dubbele nationaliteit', iets dat wel eens vergeten wordt nu die 'dubbele nationaliteit' tot een hype-thema verworden is, en zovelen elkaar nablaten)

Ondertussen steekt de overheid en de Nederlandse Staat wel zijn kop in het zand wat betreft de eigen verantwoordelijkheid voor zulke staatsburgers, want dat _zijn_ ze ....:
Die ettertjes zijn nu eenmaal opgegroeid in nederland, hebben hier onderwijs genoten en een opleiding gevolgd ....
Dat kun je niet opeens gaan ontkennen, en als ze rotzooi veroorzaken dan je kop in het zand steken; en net doen alsof ze niks met nederland te maken hebben.

Staatsburgers zijn niet enkel de 'goeien', maar er zit genoeg afval tussen (zowel allochtonen als ook autochtoons afval) ... je moet een duidelijk rechtsstelsel aanhouden, dat onpartijdig is en gebaseerd is op een gelijkheidsprincipe, oftewel mensen de gelijke rechten geven:
Wel moet je als Staat ervoor zorgen dat niet mensen die er enkel op een verkeerde manier gebruik van maken, hieruit voordeel kunnen behalen, ten kostte van hen die wel op een correcte wijze zich gedragen...

As je burgers ongelijk gaat bestraffen, voer je zelf een strafrecht in dat ver verwijderd is van liberaal-westerse idealen:
Maar eerder overeenkomstig is met het Strafrecht dat men gewend is in Arabische landen ... dan zou je je al snel eigenlijk veel meer aanpassen aan die 'buitenlanders', als je je liberaal-westerse stelsel 'afschaft' ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31576485
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Juridisch is dat geen probleem. Althans, dat is niet het probleem van Nederland. Marokko eist dat Marokkanen die hier geboren worden ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen en erkent dus deze mensen als Marokkaan. Derhalve zijn zij verantwoordelijk voor die mensen indien die het Nederlanderschap verliezen. En Marokko mag hen vervolgens niet de nationaliteit afnemen want dan worden ze statenloos en dat mag niet volgens de VN verdragen.
Dat zou wat zijn idd. Wil Nederland hem het staatsburgerschap ontnemen, doet Marokko dit lekker eerder.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:59:46 #36
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31576669
LOl, ik moet altijd lachen als ik dit soort berichten lees. Wat een nonsens, denk je dat Samir A. ook maar één nacht wakker ligt van dat Nederlanderschap, hij zal het eerder als een beloning zien dan als straf. Velen denken nog steeds dat het Nederlanderschap een prachtig goed is, terwijl het niet meer is dan een papieren zaak.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31576757
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
LOl, ik moet altijd lachen als ik dit soort berichten lees. Wat een nonsens, denk je dat Samir A. ook maar één nacht wakker ligt van dat Nederlanderschap, hij zal het eerder als een beloning zien dan als straf. Velen denken nog steeds dat het Nederlanderschap een prachtig goed is, terwijl het niet meer is dan een papieren zaak.

²
Het gaat niet om het Nederlanderschap, het gaat erom dat die paljas die zo graag een terrorist wil zijn de grens over kan worden geschopt.
pi_31576884
quote:

²
het is ook niet om hem te pesten, maar slechts om de rotte appelen die godsvruchtige wetaanbiddende moslimburgers zo een doorn in het oog zijn, buitenspel te zetten als de Duracellbatterijen die ze zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31577264
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het gaat niet om het Nederlanderschap, het gaat erom dat die paljas die zo graag een terrorist wil zijn de grens over kan worden geschopt.
En wat brengt dat dan?

Denk je dat de problemen verdwijnen als je één zo'n gastje snel over de grens moffelt?
dat dan alles gelijk 'paix-en-vree' wordt, omdat het enkel een eenling zou zijn en alle andere moslims gelijk met angst en beven denken: "huu, laat ik maar niet radikaal worden, want dan wordt ik over de grens gezet.., laat ik blank worden en lid van MillieuOffensief."

Ik denk dat het eerder compleet andersom is, dat het een vorm van 'kop-in-het-zand' steken is, problemen 'wegschuiven ....´en dat juist zo'n ongelijke behandeling van een specifieke groep, een bron is van meer ontevredenheid ... Omdat die 'liberaal-westerse principes' van gelijkheid wel makkelijk terzijde geschoven worden ... Samir A. en Volkert van der G. kennelijk op een totaal andere wijze behandeld worden, ook al zijn het beide ook voortgekomen uit die 'tollerante Nederlandsche Staat'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31578492
quote:
Velen denken nog steeds dat het Nederlanderschap een prachtig goed is, terwijl het niet meer is dan een papieren zaak.

²
het is meer dan een prachtig goed, het betekent dat je bent toegelaten tot het dreamteam. Als het aan mij had gelegen hadden we helemaal niemand meer toegelaten, we zijn met genoeg(goede) mensen, meer hebben we niet nodig.

En Samir A moeten ze niet uitzetten, maar tegen de muur zetten.

Het is een schande voor burgers zoals ik die iedere dag weer proberen om goed hun best te doen voor de maatschappij. Dit is voor een normale burger niet meer vol te houden om te zien dat de criminelen in nederland overal meewegkomen en dat jij iedere dag keihard moet werken waarvan nog een hoop naar de staat toe gaat ook.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')