abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31697284
Heb maandag 24 oktober mn theorie gehaald
pi_31697429
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:
Ik wil ook in de lijst van de geslaagden !

ijsmeis - 25-10-2005 !
kan je eindelijk in je CRX gaan raggen .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_31697455
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:07 schreef Steve-O het volgende:

[..]

kan je eindelijk in je CRX gaan raggen .
SihVik! !

!
pi_31697482
Mijn fout .
Veel plezier in je Honda dan
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:11:17 #155
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31697498
Bweh, ging vandaag ook weer knudde. Maar ondertussen vraagt hij wel het examen aan. Bij mij zit de fout vooral in het (niet) kijken en doorhebben hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_31697502
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:10 schreef Steve-O het volgende:
Mijn fout .
Veel plezier in je Honda dan
Thanks Stief !
  Lieve Belg woensdag 26 oktober 2005 @ 12:12:39 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31697528
Je doet eerst het nodige aantal uren met de rijschool (het aantal hangt af van de formule en de tijd waarin je je rijbewijs wilt halen). Na die 8 uur, en mits een attest dat je geslaagd bent voor de theorie ook kan je een voorlopig rijbebijw halen. Met dat voorlopig rijbewijs mag je dan de baan op. Er moet wel altjd 1 begeleider bij zijn. De 2 begeleiders moet je ook op voorhand opgeven natuurlijk.

Je hebt een formule voor 3 tot 6 maand, 6 tot 9 maand en 9 tot 12 maand.
Bij 3 tot 6 maand doe je eerst 18 uur met de rijschool, na deze 18 uur kan je alleen de baan op. Deze formule kan je dus rijden zonder begeleider. Na 3 maand kan je je praktijjk examen afleggen, ten laatste voor 6 maand.
6 tot 9 maand is ongeveer hetzelfde, je doet slechts 8 uur met de rijschool. Hier kan je ten vroegste je examen doen na 6 maand en ten laatste voor 9 maand. Hierbij moet er wel een begeleider bij zijn als je in die periode op de baan wilt.

Overigens moet je voor bovenste 2 formules nog 2 uur met de rijschool doen, vlak voor je je praktijk examen aflegd.

In 9 tot 12 maand heb je helemaal geen rijschool nodig, hierbij mag je direct de baan op, mits begeleider wel. En na 9 maand kan je je examen afleggen.

Hopelijk is het duidelijk genoeg
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31697550
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:11 schreef VeX- het volgende:
Bweh, ging vandaag ook weer knudde. Maar ondertussen vraagt hij wel het examen aan. Bij mij zit de fout vooral in het (niet) kijken en doorhebben hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt.
Bij mij waren de opmerkingen van de TTT:

Kijkgedrag
Kijkgedrag
Kijkgedrag

Vanaf toen heb ik maar eens zo overdreven mogelijk gekeken en dat was goed .
Je moet ook echt overal bij kijken. Bij het remmen, bij het uitwijken, bij het invoegen, bij het uitvoegen, bij een zijstraat, bij een kruispunt (ook al heb je voorrang), etcetera .
En in de binnenspiegel zou ik om de 15 seconden kijken (en natuurlijk wanneer je afremt, net voor een bochtje, net na een bochtje, net voor een zijstraat, net na een zijstraat, etcetera)
pi_31705932
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:12 schreef Jump het volgende:
Je doet eerst het nodige aantal uren met de rijschool (het aantal hangt af van de formule en de tijd waarin je je rijbewijs wilt halen). Na die 8 uur, en mits een attest dat je geslaagd bent voor de theorie ook kan je een voorlopig rijbebijw halen. Met dat voorlopig rijbewijs mag je dan de baan op. Er moet wel altjd 1 begeleider bij zijn. De 2 begeleiders moet je ook op voorhand opgeven natuurlijk.

Je hebt een formule voor 3 tot 6 maand, 6 tot 9 maand en 9 tot 12 maand.
Bij 3 tot 6 maand doe je eerst 18 uur met de rijschool, na deze 18 uur kan je alleen de baan op. Deze formule kan je dus rijden zonder begeleider. Na 3 maand kan je je praktijjk examen afleggen, ten laatste voor 6 maand.
6 tot 9 maand is ongeveer hetzelfde, je doet slechts 8 uur met de rijschool. Hier kan je ten vroegste je examen doen na 6 maand en ten laatste voor 9 maand. Hierbij moet er wel een begeleider bij zijn als je in die periode op de baan wilt.

Overigens moet je voor bovenste 2 formules nog 2 uur met de rijschool doen, vlak voor je je praktijk examen aflegd.

In 9 tot 12 maand heb je helemaal geen rijschool nodig, hierbij mag je direct de baan op, mits begeleider wel. En na 9 maand kan je je examen afleggen.

Hopelijk is het duidelijk genoeg
ja zo is het wel redelijk duidelijk ja. maar hoe wordt bepaald van die formule? tis eigenlijk net als in VS? vind je het niet eng? lijkt me best scary als je gewoon de weg op kan, ook al zit er een begeleider naast. die kan toch niet echt ingrijpen enzo. en waarom die 6 maanden? dan moet je gewoon zelf met je begeleider een beetje oefenen en dan kijken of je het goed genoeg kunt na geen les te hebben gehad ofzo?
beetje veel vragen, maar ok
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31706052
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Bij mij waren de opmerkingen van de TTT:

Kijkgedrag
Kijkgedrag
Kijkgedrag

Vanaf toen heb ik maar eens zo overdreven mogelijk gekeken en dat was goed .
Je moet ook echt overal bij kijken. Bij het remmen, bij het uitwijken, bij het invoegen, bij het uitvoegen, bij een zijstraat, bij een kruispunt (ook al heb je voorrang), etcetera .
En in de binnenspiegel zou ik om de 15 seconden kijken (en natuurlijk wanneer je afremt, net voor een bochtje, net na een bochtje, net voor een zijstraat, net na een zijstraat, etcetera)
mee eens ja. je kijkt ook vaak (gewoon op een recht stuk) in je binnenspiegel om in de gaten te houden wat je uitwijkmogelijkheden zijn enzo, als er ineens iets gebeurt. heb er toch wel een tijdje overgedaan voordat dat er echt in zat. dus je ziet auto voor je die remt om te gaan parkeren, je kijkt nog een keer extra en dan kun je gaan. terwijl ik in het begin echt gewoon stilstond omdat ik te laat was.
ik heb echt dat overdreven kijken ook gedaan. kreeg toen de opmerking dat ik wel lekker overdreven bewoog, maar dat ik niet echt keek maar uiteindelijk is dat goed gekomen
"Trust can kill you, or set you free"
  woensdag 26 oktober 2005 @ 18:26:27 #161
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31706079
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef ijsmeis het volgende:

[..]Kijkgedrag
Ja, het moet eigenlijk een gewoonte worden. Helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ga me er op richten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_31709369
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:11 schreef VeX- het volgende:
Daar heb ik ook moeite mee (maar vandaag was pas mijn derde lesdag, in totaal al wel 12 uur les bij elkaar trouwens: tiendaagse cursus ANWB). Hoelang les jij al?

Vandaag merkte ik zelf niet zoveel verbetering eigenlijk.
Met name mijn kijkgedrag moet erg verbeteren. Ik moet meer bewust kijken.
En ook het schakelen moet beter, ik schakel te laat terug en op.

Wel voor het eerst de snelweg op. Ik vond 100 best hard de eerste keer
pi_31718654
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar heb ik ook moeite mee (maar vandaag was pas mijn derde lesdag, in totaal al wel 12 uur les bij elkaar trouwens: tiendaagse cursus ANWB). Hoelang les jij al?

Vandaag merkte ik zelf niet zoveel verbetering eigenlijk.
Met name mijn kijkgedrag moet erg verbeteren. Ik moet meer bewust kijken.
En ook het schakelen moet beter, ik schakel te laat terug en op.

Wel voor het eerst de snelweg op. Ik vond 100 best hard de eerste keer
Ik reed per ongeluk 140 de eerste keer en mijn instructeur was ook niet aan het opletten !

Ik had dus ook moeite om me aan de snelheid te houden .
Vooral die 50-wegen soms, die verdomd veel lijken op 80-wegen.
pi_31719200
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:31 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik reed per ongeluk 140 de eerste keer en mijn instructeur was ook niet aan het opletten !

Ik had dus ook moeite om me aan de snelheid te houden .
Vooral die 50-wegen soms, die verdomd veel lijken op 80-wegen.
exact zelfde probleem hier.. :p

Die man lachen als ie zag dat ik mn gas w'e'er losliet whehe 50 is echt kruipen.. (morgen 2e les morgen 2e les )
pi_31720023
Mijn praktijk examen gaat ook aangevraagd worden zei mijn instructeur . Ik heb nu 34 lessen gehad, dus het mag ook wel een keer

Hij zegt dat ik goed rij, alleen dat ik soms nog té snel kruispunten/korte bochten etc. nader waardoor ik te weinig tjid heb om te kjiken en daarop goed te handelen. Dus ik moet niet in het algemeen langzamer rijden maar wél bij bepaalde (moeilijkere) verkeerssituaties die ik nader zodat ik iets meer tijd heb om te handelen. Anders rij ik geforceerd 'hard', en dat is niet goed (omdat iedereen in die bepaalde situatie een snelheid moet aanhouden waarbij diegene nog steeds goed kan kijken/handelen). Hij zei dat het steeds nét goed ging, maar dat het er wél uitmoest

Dus ben benieuwd wanneer ik examen moet doen...spannend
Haleloeja
pi_31721618
Vanmorgen mijn theorie gehaald (eerste keer), 3 foutjes
18 lessen gehad nu.. vanmiddag weer, kheb nu weer zin in:)
  Lieve Belg donderdag 27 oktober 2005 @ 15:41:49 #167
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31726793
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ja zo is het wel redelijk duidelijk ja. maar hoe wordt bepaald van die formule? tis eigenlijk net als in VS? vind je het niet eng? lijkt me best scary als je gewoon de weg op kan, ook al zit er een begeleider naast. die kan toch niet echt ingrijpen enzo. en waarom die 6 maanden? dan moet je gewoon zelf met je begeleider een beetje oefenen en dan kijken of je het goed genoeg kunt na geen les te hebben gehad ofzo?
beetje veel vragen, maar ok
Die formule kan ze zelf kiezen. Als je nu 3-6 wilt, of 6-9 enzo. Na die 8 uur dat ik nu gedaan heb met de rijschool gaat het al goed vlot. Op autostrade, druk kruispunten, file enzo, begeleider van rijschool heeft niet moeten ingrijpen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31727291
* arnout109 is geslaagd vandaag voor theorie
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:00:08 #169
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_31732155
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef arnout109 het volgende:
gefeliciteerd nu nog het praktijk
pi_31733948
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef arnout109 het volgende:
Gefeliciteerd!!
pi_31738463
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:55 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Elk topic wordt na 300 posts gesloten hoor.
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.
Ik vind 't persoonlijk iig niet superhandig, dit.

Eindig anders het topic met een linkje naar de nieuwe....
pi_31738982
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld dan.
quote:

Dat kan alleen maar als de laatste poster 1) in de gaten heeft dat hij de 300e post maakt (want er komt automatisch een slotje op) en 2) al een nieuw topic geopend heeft.
pi_31739105
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jawohl. Elk topic op fok! gaat automatisch op slot als ie de 300 posts heeft bereikt .
pi_31739205
Ontopic maar weer: lessen ging vandaag al een stuk beter dan gisteren. Kijken ging beter, schakelen ook. Het moet allemaal nog beter maar er zit vooruitgang in.
Fileparkeren ging perfect vandaag . Alleen op 't einde iets te snel, maar de instructeur zei dat 'ie 'm zelf niet netter had neer kunnen zetten. (Het was dan wel de tweede poging die perfect ging, maar toch).
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:52:27 #175
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_31746363
ik mag zo weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')