Ehm, volgens mij bestuurt de PvdA Amsterdam... Als dat niet zo is moet je het ff zeggenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:02 schreef desiredbard het volgende:
.
Nee lang leve PVDA en D66...... mag ik effe kotsen![]()
Inderdaad. En ik wil wel eens weten of degenen die hier het hardst schreeuwen ook zelf de tuinbouw in zouden gaan, mochten ze ooit een uitkering moeten ontvangen. Dan is "ja" zeggen heel makkelijk, maar ik heb er grote twijfels bij of ze het ook werkelijk zouden doen wanneer ze in die situatie zouden zitten.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:23 schreef PankPinther het volgende:
ik vind m'n eigen tuin al een kutkarwei
ik geef ze groot gelijk![]()
In principeweinig , maarquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Maar uh, TS als je in Ierland woont, wtf boeit het dan wat we hier doen?.., kost jou geen geld.
Mooi zo!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
In principeweinig , maar
Alhoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat ik hier zal blijven, is dat niet zeker
Tijdens mijn werk in Nederland heb ik ook gewoon net als iedere andere werkende mijn sociale lasten betaald, en als wij besluiten naar Nederland te komen zal ik dat ook zeker doen.
Fijn, van mij mag je ook rustig daar blijven, mensen die overal op zeiken en dom lullen hebben we al voldoende hier..quote:Maar hoe het er daar op het moment voor staat maakt het niet aantrekkelijk om terug te komen
Dat het toch wel fijn is dat onder die partij waar jij op kotst de werkloosheid op zo'n manier wordt aangepakt, iets waar ik als links persoon ook helemaal voor ben. Uitkeringen moeten er zijn voor mensen die (tijdelijk) niet kunnen werken, niet voor mensen die er wat minder zin in hebben...quote:Ja de PVDA zegt bestuurt sgn Amsterdam (op Papier)...... wat is precies je punt
Ik weet natuurlijk niet wat je studeert, maar in het bericht gaat het over mensen die al lang in uitkering zitten (meestal een bijstandsuitkering). Dan hebben we het niet over mensen die even tussen twee banen zitten. Dan hebben we het over mensen die geen vaardigheden hebben waarmee ze dezelfde eisen kunnen stellen aan de arbeidsmarkt als jij kennelijk denkt te kunnen stellen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:16 schreef Zemi77 het volgende:
Ik snap het wel een beetje. Nadat ik afgestudeerd was aan de universiteit heb ik mijn bijbaantje een half jaar als full-time baan aangehouden (cateringmedewerker bij de Heineken). Daarna heb ik werk (nog steeds tijdelijk) in mijn vakgebied gevonden. Als mijn huidige contract eind van de maand niet verlengd wordt zal ik geen problemen hebben om weer een maand of twee voor de Heineken te gaan werken. Als me dat echter over tien jaar gebeurt weet ik het zo net nog niet. Ik heb tenslotte niet voor niets gestudeerd en dan al een imposante staat van dienstin mijn vakgebied. Ik denk niet dat ik dan weer zo snel een baan waar geen opleiding voor nodig is zal accepteren.
De volgende vraag is, wil je er ook voor betalen dat zij de keuze maken om niet te werken?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:23 schreef PankPinther het volgende:
ik vind m'n eigen tuin al een kutkarwei
ik geef ze groot gelijk![]()
Dat lijkt me wel. Dat is ook werk. Maar probeer maar eens vakkenvuller te worden als je boven de 21 bent. Dan nemen ze je niet aan. Net als de tuinbouwsector liever een goedkope Pool aanneemt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:17 schreef desiredbard het volgende:
Ok dat ben ik met je eens maar vallen onder die vacature's ook slasnijden tomatenplukken en kassawerk vakkenvulwerk?
Nou ik wel. Voor die 100 euro meer sta ik elke dag fluitend op en fiets door een halve meter sneeuw desnoods (in mijn eerste weekquote:En dan nog vind ik dat ww-ers verplicht zouden moeten worden vrijwilligers werk te doen.
Al is het maar om ze in de werk regelmaat te houden als je begrijpt wat ik bedoel.
Anders krijg je zo'n voor dat beetje meer ga ik niet om die tijd opstaan idee
Das toch de gewoonste zaak van de wereld niet.quote:
Hmm Hmmm da's de reden om weg te blijven iddquote:Fijn, van mij mag je ook rustig daar blijven, mensen die overal op zeiken en dom lullen hebben we al voldoende hier..
Oh, die linkse luie loeders zijn een nieuw fenomeen? Tien jaar geleden waren er geen werklozen?quote:teren op de staat terwijl de mensen die hun hele leven gewerkt hebben hun aow-tje straks kwijtraken door deze schoften
ja hoor, dat doe ik al en heb er geen problemen mee, geef ze nog steeds gelijkquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
De volgende vraag is, wil je er ook voor betalen dat zij de keuze maken om niet te werken?
Mijn antwoord op die vraag is; NEE
Dat laatste helaas niet meer sinds ze ook officieel bij de EU zitten en rechten hebben, maar dan nog warom kan een Nederlandse WW niet gewoon voor wettelijk minimumloon in de tuinbouw aan de slag. Dat Vakkenvullen flikt V&D zelfs bij 19 jaar, maar netzoals V&D verplicht is iemand van een sociale werkplaats aan te nemen en een % allochtonen moeten werkgevers dan maar verplicht worden %ges leeftijdsgroepen aan te nemen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Dat is ook werk. Maar probeer maar eens vakkenvuller te worden als je boven de 21 bent. Dan nemen ze je niet aan. Net als de tuinbouwsector liever een goedkope Pool aanneemt.
Nou fluit ik nooit als het klote weer is (tenzij je kortgerokt voorbijkomt zetten en zowel je tanden als benen geschoren hebtquote:Nou ik wel. Voor die 100 euro meer sta ik elke dag fluitend op en fiets door een halve meter sneeuw desnoods (in mijn eerste week) Alleen al om het principe.
![]()
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik weet alleen wat ik zag toen ik me voor de WW in wilde schrijven, is er niet van gekomen omdat ik "daar" niet bij wilde horenquote:En in mijn werkloze periode dééd ik vrijwilligerswerk. En ik denk dat de meerderheid van de uitkeringsgerechtigden er zo over denkt.
maar natuurlijk dat blijkt ook uit dat stukje boven wel alleen verbaasd die 1000 die zo plotseling ander werk vinden, dat konden ze niet eerder?quote:Die minderheid die echt werkschuw is, daar kots ik net zo hard op als jou. Maar toen ik werkloos was baalde ik vooral van het beeld dat lui zoals jij verspreiden en dat voornamelijk focust op slaplukweigerende bierkratberijdende kontkrabbende aso's.![]()
Waar haal je dat vandaan? Kan je lezen of heb je de lagere school niet afgemaakt?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:14 schreef Doderok het volgende:
en dan geef je in de rest van je gezwam aan dat jij als je werkloos zou geraken zelf bij deze 1000 zou behoren. Een uitbuitende hufter dus!![]()
Waar hoor je mij zeggen dat ze een nieuw fenomeen zijn?quote:Oh, die linkse luie loeders zijn een nieuw fenomeen? Tien jaar geleden waren er geen werklozen?
Kan me inderdaad voorstellen dat vroeger alles beter ging, toen jij er nog niet was.
Die regels zijn er wel, mar het tegendeel bleek onlangs uit een onderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat laatste helaas niet meer sinds ze ook officieel bij de EU zitten en rechten hebben, maar dan nog warom kan een Nederlandse WW niet gewoon voor wettelijk minimumloon in de tuinbouw aan de slag. Dat Vakkenvullen flikt V&D zelfs bij 19 jaar, maar netzoals V&D verplicht is iemand van een sociale werkplaats aan te nemen en een % allochtonen moeten werkgevers dan maar verplicht worden %ges leeftijdsgroepen aan te nemen.
In een halve meter sneeuw draag ik doorgaans geen billentikkersquote:Nou fluit ik nooit als het klote weer is (tenzij je kortgerokt voorbijkomt zetten en zowel je tanden als benen geschoren hebt)
[..]
Je had blijkbaar de keus. Dan heb je idd sowieso niets te zoeken in de WW.quote:Ik hoop dat je gelijk hebt, ik weet alleen wat ik zag toen ik me voor de WW in wilde schrijven, is er niet van gekomen omdat ik "daar" niet bij wilde horen
[..]
Eensch.quote:maar natuurlijk dat blijkt ook uit dat stukje boven wel alleen verbaasd die 1000 die zo plotseling ander werk vinden, dat konden ze niet eerder?
En dat zooitje is ook het zooitje dat zo hard schreeuwt tegen dit soort initiatieven, en is het zooitje dat werkloosheid in het algemeen een slechte naam bezorgd.
Eindelijk gebeurt er wat en zie, ze vinden massaal werk.quote:Werklozen na dreiging weer aan het werk
Uitgegeven: 19 oktober 2005 08:41
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2005 10:46
AMSTERDAM - Ruim duizend werklozen met een uitkering hebben 'onder dreiging van een seizoensbaan' als sla- of tomatenplukker werk gevonden in andere sectoren. Dat schrijft De Telegraaf woensdag. Het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) benaderde afgelopen jaar meer dan tienduizend werklozen tot 40 jaar om aan de slag te gaan als seizoensarbeider. Wie weigerde, liep kans op verlies van uitkering.
Doel van het gezamenlijke project van CWI, gemeenten, uitkeringsinstantie UWV, en land- en tuinbouworganisatie LTO was om werklozen daadwerkelijk aan het werk te helpen in de land- en tuinbouw. Zij zouden bijvoorbeeld appels, peren en asperges kunnen oogsten. Totnogtoe gingen 850 mensen op deze manier aan de slag.
Er is werk genoeg in dit land, maar het is vaak niet het werk dat deze jeugdigen zoeken.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Dus de banen liggen voor het oprapen
Ligt het nu aan de werkgevers of aan de werknemers? Hebben die werkelozen misschien een agressievere manier van solliciteren gehanteerd? Of hebben ze nu wel de brief gecontroleerd op spellingsfouten?
En hoe lang duurt het voordat ze dit werk weer verliezen?? Dat het weer fout gaat?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:25 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Eindelijk gebeurt er wat en zie, ze vinden massaal werk.
Want ledigheid is des duivels oorkussen dus werken met die hap!![]()
Hennep plukken kan bij heel wat mensen opp zolder of in de camper hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:49 schreef Tafkahs het volgende:
Ik zou niet weten waar je in de buurt van Amsterdam appels zou moeten plukken eigenlijk
Heb je daar de sociale dienst voor nodig dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:00 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hennep plukken kan bij heel wat mensen opp zolder of in de camper hoor![]()
Purmerend is zat seizoenswerk, bovendien is er in amsterdam zat ander werk, bij vrijwel elk uitzendbureau heeft men productie/schoonmaak werk, inderdaad geen leuk werk, heb het zelf ook 3 jaar lang gedaan, maar was een extra goede motivatie om nog harder te studeren in avondtijd.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:49 schreef Tafkahs het volgende:
Ik zou niet weten waar je in de buurt van Amsterdam appels zou moeten plukken eigenlijk
Het is een begin dat ik wel toejuich of heb je betere ideeen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef Hathor het volgende:
Water naar de zee dragen heet zoiets. Na twee of drie maanden zitten ze allemaal weer thuis. Echte oplossingen worden niet gevonden, en intussen doet Nederland het het slechtst van alle EU landen wat betreft het creeren van banen.![]()
De pvda begint het licht ook langzaam te zien.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Heb je daar de sociale dienst voor nodig dan?
Ik las ergens anders dat de sd inmiddels scholing aanbood voor mensen tot de 27. Da's wel positief van die Aboutaleb, dat zou je van Rob Oudkerk niet hebben kunnen verwachten
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:20 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Laat mensen die uitker8ing maar verdienen en mogen voor mij zelfs 10 uur minder werken per week omdat het onderscheid met werkenden die wel een reguliere baan hebben te groot is
Wat voor werk doe jij zelf eigenlijk?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:08 schreef McCarthy het volgende:
Raar he, dat ik mijn vraagtekens plaats bij de "werkloosheid" in dit land. Het is gewoon luiheid. Niks mis mee maar dan moet wel de uitkering ingetrokken worden.
het gaat om de relatie uitkering / niet willen werken.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:59 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat voor werk doe jij zelf eigenlijk?
O ja, Purmerend.. Of dat nou zo'n opsteker is..quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Purmerend is zat seizoenswerk, bovendien is er in amsterdam zat ander werk, bij vrijwel elk uitzendbureau heeft men productie/schoonmaak werk, inderdaad geen leuk werk, heb het zelf ook 3 jaar lang gedaan, maar was een extra goede motivatie om nog harder te studeren in avondtijd.
Aboutaleb is een zeer integere wethouder hoor. Bovendien heeft ie een voorbeeldrol die zelfs landelijke bekendheid geniet. Die fluit je niet even terugquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:23 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
De pvda begint het licht ook langzaam te zien.
Het heeft lang geduurd maar misschien word hij nog terug gefloten
De BVD kreeg al een andere naam, evenzo de WAO en het arbeidsburo heeft een andere naam gekregen dus kan de naam bijstanduitkering ook in een naam veranderd worden dat er meer mogelijkheden mee zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:49 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
En daar zit het hem nou net in....
wanneer je werkt verdien je je loon, wanneer je werkt voor je uitkering is het dus geen uitkering meer en hoor je gewoon fatsoenlijk betaald te worden. Net als iedere andere werkende.
Jij zou eender welke job aanpakken, als je door omstandigheden gedwongen was je in te schrijven voor een uitkering, dan zou jij toch ook al werk gevonden hebben als ze met die sla-pluk job afkwamen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Kan je lezen of heb je de lagere school niet afgemaakt?
[..]
Mijn punt was dat degenen die hun aow zouden verliezen dus ook niet allemaal hun hele leven gewerkt hebben.quote:Waar hoor je mij zeggen dat ze een nieuw fenomeen zijn?
10 jaar geleden wie zaten er toen in de regering?
De situatie is toch al jaren verziekt?
We hadden heel even het excuus dat we in een recessie zaten, maar hadden we dat 10 jaar geleden ook?
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:46 schreef desiredbard het volgende:
Bovendien houden werkgevers niet van luie mensen
Als jij op je CV hebt staan dat jee 4 maanden bij de Mac gewerkt hebt (of sla geplukt hebt) weet je werkgever ook meteen wat voor vlees ie in de kuip heeft, namelijk iemand die de randjes er niet van af loopt en graag werkt.
Jij weet het verschil tussen WW en bijstand niet hè?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:46 schreef desiredbard het volgende:
De WW ligt zo dicht op het minimumloon dat mensen het verdommen hun ruftende nest uit te kruipen om te gaan werken voor een beetje meer,
Nou kan ik me dat op een BEPAALDE manieer voorstellen, maar die mentaliteit doet me wel
WW gewoon halveren, doe als werkloze maar minimaal 35 uur vrijwilligerswerk, en bewijs dat, voordat je het volle pond ww krijgt, hetzelfde geld voor sommige WAO klanten
Begin van wat ? Je creeert alleen maar een paar seizoenbanen, die vervolgens ingevuld moeten worden door merendeels onwelwillende mensen, die vooraf al weten dat ze na een paar maanden weer terug zijn in dezelfde situatie. Dat brebgt alleen maar extra bureaucratische rompslomp met zich mee. En dan word er ook nog verwacht van die mensen dat ze zich vol overgave op hun tijdelijke baan storten. Zeg nou zelf...zou jij staan te trappelen om twee maanden te gaan werken met behoud van uitkering (lees: geen extra verdiensten) en geen enkel perspectief hebben om in dat bedrijf ook daadwerkelijk wat te bereiken, zoals een vast contract, loonsverhoging, etc... Klinkt mij nou niet bepaald aantrekkelijk hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:20 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Het is een begin dat ik wel toejuich of heb je betere ideeen?
Het is mij te makkelijk om alles als onzin of als water naar de zee dragen te betitelen.
Echte oplossingen zijn er altijd, maar je hebt zo snel de linkse politiek in je nek of de mensenrechten.
Laat mensen die uitker8ing maar verdienen en mogen voor mij zelfs 10 uur minder werken per week omdat het onderscheid met werkenden die wel een reguliere baan hebben te groot is
Het gaat veelal om jongeren die nog nooit gewerkt hebben, dus eigenlijk helemaal geen recht hebben op een uitkering vind ik. Het is toch van de gekke dat ik mensen van rond de dertig ken die nog nooit gewerkt hebben of dat maar een paar maanden in hun leven gedaan hebben. Ik heb ook niet altijd zin om te werken en dat hoort bij werken denk ik.De meeste mensen willen een baan hebben waar ze kunnen hobbyen en hun ei kwijt kunnen. Wie wil er geen baan waar die iedere dag fluitend naar toe kan gaan, maar er zijn ook zware banen waar gewerkt moet worden of moeten we daar de Polen maar voor laten werken?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Begin van wat ? Je creeert alleen maar een paar seizoenbanen, die vervolgens ingevuld moeten worden door merendeels onwelwillende mensen, die vooraf al weten dat ze na een paar maanden weer terug zijn in dezelfde situatie. Dat brebgt alleen maar extra bureaucratische rompslomp met zich mee. En dan word er ook nog verwacht van die mensen dat ze zich vol overgave op hun tijdelijke baan storten. Zeg nou zelf...zou jij staan te trappelen om twee maanden te gaan werken met behoud van uitkering (lees: geen extra verdiensten) en geen enkel perspectief hebben om in dat bedrijf ook daadwerkelijk wat te bereiken, zoals een vast contract, loonsverhoging, etc... Klinkt mij nou niet bepaald aantrekkelijk hoor.![]()
Het zal allemaal best goed bedoeld zijn, maar als niemand bereid is om daar een enigzins redelijk salaris voor te betalen, moet je ook niet verwachten gemotiveerde mensen te vinden, voor niks gaat namelijk nog steeds alleen de zon op.
En voor niks krijg je ook nog steeds een uitkering in dit fijne land!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zal allemaal best goed bedoeld zijn, maar als niemand bereid is om daar een enigzins redelijk salaris voor te betalen, moet je ook niet verwachten gemotiveerde mensen te vinden, voor niks gaat namelijk nog steeds alleen de zon op.
Ze werken ook wel, alleen zullen ze echt niet hard werken of gemotiveerd zijn. En of je daar nou wat aan hebt als werkgever. Dus in feite is dit een nutteloze oplossing die voor beide niet echt werkt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En voor niks krijg je ook nog steeds een uitkering in dit fijne land!
Uitkeringen verlagen en/of stoppen kan zeer stimulerend werken in deze.
Weet jij hoe dit land er uit zou komen te zien als er geen uitkeringen zouden worden verstrekt ?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En voor niks krijg je ook nog steeds een uitkering in dit fijne land!
Uitkeringen verlagen en/of stoppen kan zeer stimulerend werken in deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |