Daar heb je wat mij betreft gelijk in, alleen maar tot in de oneindigheid uitkeringen verstrekken zonder enige tegenverplichting gaat mij als belastingbetaler steeds meer tegenstaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze werken ook wel, alleen zullen ze echt niet hard werken of gemotiveerd zijn. En of je daar nou wat aan hebt als werkgever. Dus in feite is dit een nutteloze oplossing die voor beide niet echt werkt.
Het gaat er niet om wat iemand voor zichzelf het beste vindt maar voor wat wij als samenleving overhebben voor mensen die zich zelf kennelijk niet financieel willen/kunnen redden.quote:Verder hebben de meeste hier wel weer zoals normaal een erg grote mond van 'luie donders, werken moeten ze en anders krijgen ze maar niks', maar ik mag hopen dat die mensen zelf ooit in de situatie komen dat ze een uitkering nodig hebben, kijken of ze dan ook staan te springen om in de tuinbouw te werken. Hier zeggen dat je het natuurlijk doet is makkelijk gezegd, maar durf mijn hand ervoor in het vuur te houden dat 90% van die mens het dus niét doet als puntje bij paaltje komt.
Net zoals andere landen die wat minder royaal omgaan met de belastingcenten?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet jij hoe dit land er uit zou komen te zien als er geen uitkeringen zouden worden verstrekt ?
Laten we het wel bij de uitkeringen van jongeren houden, dan zouden we een hardwerkende jeugd hebben die moest bewijzen dat ze goed konden werken en al helemaal niet lui waren. Het is toch triest gesteld dat er zelfs geen kranten en huis aan huisbladen bezorgers te krijgen zijn omdat het shit werk is. Ook maar door polen laten doen. Welke jeugd werkt nog voor zijn brommer of computer? Het is net of ze nog te lui om te poepen en dat is ook vies werk maar moet toch gebeurenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet jij hoe dit land er uit zou komen te zien als er geen uitkeringen zouden worden verstrekt ?
Ben je ook bereid om het dubbele te betalen voor je groente en fruit? Het mes snijdt aan twee kanten !quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Begin van wat ? Je creeert alleen maar een paar seizoenbanen, die vervolgens ingevuld moeten worden door merendeels onwelwillende mensen, die vooraf al weten dat ze na een paar maanden weer terug zijn in dezelfde situatie. Dat brebgt alleen maar extra bureaucratische rompslomp met zich mee. En dan word er ook nog verwacht van die mensen dat ze zich vol overgave op hun tijdelijke baan storten. Zeg nou zelf...zou jij staan te trappelen om twee maanden te gaan werken met behoud van uitkering (lees: geen extra verdiensten) en geen enkel perspectief hebben om in dat bedrijf ook daadwerkelijk wat te bereiken, zoals een vast contract, loonsverhoging, etc... Klinkt mij nou niet bepaald aantrekkelijk hoor.![]()
Het zal allemaal best goed bedoeld zijn, maar als niemand bereid is om daar een enigzins redelijk salaris voor te betalen, moet je ook niet verwachten gemotiveerde mensen te vinden, voor niks gaat namelijk nog steeds alleen de zon op.
Ik begrijp er ook niets meer van het lijkt wel of links georienteerden zich alleen zorgen maken om niet werkenden, WAOers, criminelen, asielzoekers, illigalen, fraudeurs, allochtonen en geen oog lijken te hebben voor diegene die het bij elkaar moet krijgen om al de bovengenoemde te betalen want ze kosten allemaal op de één of andere manier veel geld.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:01 schreef Steijn het volgende:
Ik hoorde op het Journaal dat FNV Jongeren tegen dat plan van Amsterdam was.Wat is er in godsnaam mis met het aan het werk helpen van jongeren of het laten volgen van een opleiding door hen? FNV lijkt wel een vertegenwoordiger van de luie uitkeringstrekker in plaats van de mensen met werk.
Ben blij dat je dat laatste zegtquote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
WW trekkers mogen van mij verplicht stront gaan schrapen uit de riolen, dat is namelijk dat is in ieder geval werk dat bij hun sociale niveau past (dat van een RAT, maar niet hun opleidings niveau natuurlijk)![]()
Dit met mijn excuses aan de dames en heren van de gemeentelijke en landelijke reinigingsdienstendie die een EERLIJKE BOTERHAM VERDIENEN
en mijn en ieder anders buurtje schoonhouden en zorgen dat mijn plee doorspoeld
zelf dat van die ratterige ww trekkers
Precies, dat gaat het gevolg zijn: je dwingt dan met de ene groep (werklozen) de andere de bijstand in. Tevens is de nieuwe groep werkenden minder koopkrachtig, wat dus weer doorwerkt in de economie.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:52 schreef Stuka666 het volgende:
[..]
Ben blij dat je dat laatste zegt![]()
Maar je realiseert je toch hopelijk wel dat als je uitkeringstrekkers verplicht putjes laat scheppen enzo deze mensen die nu hun eerlijke boterham verdienen diezelfde eerlijke boterham uit de mond stoot?
Het is voor een werkgever vast veel goedkoper om iemand dat werk te laten doen als hij (of zij) al een uitkering heeft en dus toch al betaald wordt, dan voor datzelfde werk een salaris aan iemand te moeten betalen.
Ik vind het dus een slecht plan van je.
En toch vind ik de ideeen die 'rechts georienteerden' hier uitten (als we dan toch in die kleuterschool-indeling van 'links' en 'rechts' gaan praten) verdomd veel weg hebben van het aloude concept van 'Melkert-banen'...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:37 schreef Midasdewolf het volgende:
Ik begrijp er ook niets meer van het lijkt wel of links georienteerden zich alleen zorgen maken om niet werkenden, WAOers, criminelen, asielzoekers, illigalen, fraudeurs, allochtonen en geen oog lijken te hebben voor diegene die het bij elkaar moet krijgen om al de bovengenoemde te betalen want ze kosten allemaal op de één of andere manier veel geld.
Lezen is blijkbaar moeilijk voor je.... ze zouden niet eens naar me toe hoeven te komen: Als ik werkeloos ben neem ik alles aan en doe ik wat voor werk dan ook totdat ik een passende positie gevonden heb. Dat post ik al sinds het begin. Ik heb geen enkel probleem voor minimum loon te werken. Beter VERDIEND geld dan geld verkregen door uitzuigerij en fraudequote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Jij zou eender welke job aanpakken, als je door omstandigheden gedwongen was je in te schrijven voor een uitkering, dan zou jij toch ook al werk gevonden hebben als ze met die sla-pluk job afkwamen?
Man lul niet zo dom? Je denkvermogen staat gelijk aan je leesvaardigheid.quote:Mijn punt was dat degenen die hun aow zouden verliezen dus ook niet allemaal hun hele leven gewerkt hebben.
Ik moet toegeven dat ik je werklust wel kan appreciëren.
Anderzijds ken ik genoeg mensen die depressief zouden worden als ze een tijd lang werkloos zijn omdat ze met hun vrije tijd geen blijf weten. Dan vind ik het een beetje schijnheilig als ze zitten af te geven op werklozen, ervan uitgaand dat die allemaal zo blij zijn met hun situatie. Hun motivatie om te werken heeft niets te maken met "niet willen profiteren", wel met doen wat ze graag doen. Als ik zie hoe ze op andere manieren de staat trachten te pluimen (zwartwerken, zwartwerkers inhuren ..) dan hebben ze weinig recht om de moralist uit te hangen.
Want dat is het standaard het geval als je geen werk kunt vinden?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Lezen is blijkbaar moeilijk voor je.... ze zouden niet eens naar me toe hoeven te komen: Als ik werkeloos ben neem ik alles aan en doe ik wat voor werk dan ook totdat ik een passende positie gevonden heb. Dat post ik al sinds het begin. Ik heb geen enkel probleem voor minimum loon te werken. Beter VERDIEND geld dan geld verkregen door uitzuigerij en fraude
[..]
Hoort dat niet zo dan?quote:Man lul niet zo dom? Je denkvermogen staat gelijk aan je leesvaardigheid.
Werklozen kunnen nu ze dreigen te werk gesteld te worden wel ineens een baan vinden?
Er is niets dat een werkloze stopt om sla te gaan plukken, hoeven ze zich niet thuis ellendig te voelen en hoeft niemand voor hun LUIHEID te betalen
Nou gaat je lagere school afmaken, of terug aan het werk in je sociale werkplaats, want het gezeik dat jij hier neerschrijft is al 3x behandeld.
Ik begin me af te vragen of jou conceptie het resultaat is van een rukkende vader en een
moeder die per ongeluk op het kwakkie is gaan zitten
Als je 45 bent ben je veel te duur om ongeschoold kutwerk te doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:29 schreef nozem het volgende:
Jep. Mensen die werkeloos zijn gaan voor mijn part ongeschoold kutwerk doen. Dat deden ze ook toen ze 18 waren, dat kunnen ze ook best als ze 45 zijn.
desiredbard, even rustig aan svp. Je hoeft niet persoonlijk te worden in je uitspraken in deze mate. De beledigende toon wordt ook door ons niet gewaardeerd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:40 schreef desiredbard het volgende:
Lezen is blijkbaar moeilijk voor je.... ze zouden niet eens naar me toe hoeven te komen: Als ik werkeloos ben neem ik alles aan en doe ik wat voor werk dan ook totdat ik een passende positie gevonden heb. Dat post ik al sinds het begin. Ik heb geen enkel probleem voor minimum loon te werken. Beter VERDIEND geld dan geld verkregen door uitzuigerij en fraude
Man lul niet zo dom? Je denkvermogen staat gelijk aan je leesvaardigheid.
Werklozen kunnen nu ze dreigen te werk gesteld te worden wel ineens een baan vinden?
Er is niets dat een werkloze stopt om sla te gaan plukken, hoeven ze zich niet thuis ellendig te voelen en hoeft niemand voor hun LUIHEID te betalen
Nou gaat je lagere school afmaken, of terug aan het werk in je sociale werkplaats, want het gezeik dat jij hier neerschrijft is al 3x behandeld.
Ik begin me af te vragen of jou conceptie het resultaat is van een rukkende vader en een
moeder die per ongeluk op het kwakkie is gaan zitten
Ligt eraan hoeveel reacties per pagina je hebt ingesteld.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:06 schreef trancethrust het volgende:
Gaat dit topic 3 pagina's door??
Doderok heeft echter of een visuele handicap of heeft nooit begrijpend leren lezen?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
desiredbard, even rustig aan svp. Je hoeft niet persoonlijk te worden in je uitspraken in deze mate. De beledigende toon wordt ook door ons niet gewaardeerd.
Ik nam dus aan dat zijn oogafwijking erfelijk was?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:14 schreef Doderok het volgende:
en dan geef je in de rest van je gezwam aan dat jij als je werkloos zou geraken zelf bij deze 1000 zou behoren. Een uitbuitende hufter dus!![]()
Misschien moet je zelf eens leren lezen wat je schrijft:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:56 schreef desiredbard het volgende:
Doderok heeft echter of een visuele handicap of heeft nooit begrijpend leren lezen?
Ik nam dus aan dat zijn oogafwijking erfelijk was?
Ik wordt hierbeschuldigt van liegen en andere zaken, terwijl bovenstaande poster duidelijk blijk geeft "begrijpend lezen" niet te beheersen
quote:Mensen die echt niet kunnen werken al dan niet voor langere tijd komen bovendien ook te kort door deze uitvreters.
Met andere woorden: er zijn er die al geld tekort komen door de lage uitkeringen, we gaan dus de uitkeringen halveren. Zo scheiden we de 'goeden' van de 'slechten', de luilakken gaan immers werk zoeken en we kunnen daarna de uitkeringen voor de 'goeden' terug verhogen, hopelijk voordat al hun bezittingen openbaar verkocht zijn.quote:WW gewoon halveren
De WW ligt zo dicht op het minimumloon dat mensen het verdommen hun ruftende nest uit te kruipen om te gaan werken voor een beetje meer
quote:De WW ligt zo dicht op het minimumloon dat mensen het verdommen hun ruftende nest uit te kruipen om te gaan werken voor een beetje meer
* 2.5 is jou definitie van een klein beetje meer?quote:Tot mijn stomme verbazing staan daar dus mensen in te schrijven en op te halen 125-175 per week (plus alle kortingen die ze verder nog krijgen) terwijl er dus advertenties ophingen voor dat bewakingswerk dat 2.5 keer zoveel betaalde.
En daar hangen de advertenties waardoor jij meteen weer een baan hebt... Dus jij bent zo gemotiveerd om werk te vinden en pas na vier maand loop je er toevallig tegenaan? Het was tot dan niet tot je botte hersens doorgedrongen dat op zo'n plaats wel eens werkaanbiedingen te vinden zouden zijn? Oh wacht, je was waarschijnlijk bang dat iemand je er binnen zou zien gaan. De schaamte..quote:Ik ben tot nu toe twee keer werkloos geweest, de laatste keer was dus 4 maanden, ik had de uitkering niet eens aangevraagd, omdat dit allemaal tijdelijk werk was besloot ik dus tegen december me toch maar eens in te schrijven, voor de zekerheid, januari is nl een kutmaand:
en als je het weet te vinden, wat blijkbaar problematisch kan zijn. Vervelend dat ze die vacatures zo goed verstopt hadden, anders had jij niet vier maand zonder loon rondgelopen.quote:Als je kan werken is er namelijk werk
Gingen ze zich naar aanleiding van die brief aanmelden en zagen ze de werkaanbiedingen hangen? Zou blijkbaar niet de eerste keer zijn.quote:Werklozen kunnen nu ze dreigen te werk gesteld te worden wel ineens een baan vinden?
'ze' kunnen het ineens wel. 1000 op 10000. Misschien zou je beter zeggen "Een kleine minderheid kan ineens wel werk vinden." Ik heb trouwens nergens gelezen hoeveel mensen in een zelfde periode werk vindt als er geen dwang is. Die zijn er ongetwijfeld, dus misschien zijn die "ze" maar 5% van het totaal...quote:Als ze gedwongen gaan worden kunnen ze ineens wel werk vinden, maar eerst wel kankeren over de werkelegenheid en dat de uitkeringen te laag zijn.
OK waar?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:02 schreef Doderok het volgende:
Misschien moet je zelf eens leren lezen wat je schrijft:
IDD want anders gebeurt dat verkopen van bezittingen sowieso en kan er niks verhoogd wordenquote:Met andere woorden: er zijn er die al geld tekort komen door de lage uitkeringen, we gaan dus de uitkeringen halveren. Zo scheiden we de 'goeden' van de 'slechten', de luilakken gaan immers werk zoeken en we kunnen daarna de uitkeringen voor de 'goeden' terug verhogen, hopelijk voordat al hun bezittingen openbaar verkocht zijn.
2.5x is verhoudings gewijs en weegt niet echt op tegen mijn normale salaris,quote:* 2.5 is jou definitie van een klein beetje meer?
je moet toch een s begrijpend leren lezen.... gedurende die 4 maanden heb ik gewerkt eikel... het duurde 4 maanden voordat ik de baan had die ik wilde...quote:En daar hangen de advertenties waardoor jij meteen weer een baan hebt... Dus jij bent zo gemotiveerd om werk te vinden en pas na vier maand loop je er toevallig tegenaan? Het was tot dan niet tot je botte hersens doorgedrongen dat op zo'n plaats wel eens werkaanbiedingen te vinden zouden zijn? Oh wacht, je was waarschijnlijk bang dat iemand je er binnen zou zien gaan. De schaamte..
Je moet niet zoveel rukken daar wordt je blind vanquote:en als je het weet te vinden, wat blijkbaar problematisch kan zijn. Vervelend dat ze die vacatures zo goed verstopt hadden, anders had jij niet vier maand zonder loon rondgelopen.
Dus: Lui en niet willen, want als je echt zonder zit zoek je overalquote:Gingen ze zich naar aanleiding van die brief aanmelden en zagen ze de werkaanbiedingen hangen? Zou blijkbaar niet de eerste keer zijn.
10% en dat is niet meegerekend de mensen die wel sla zijn gaan steken dus je punt is?quote:'ze' kunnen het ineens wel. 1000 op 10000. Misschien zou je beter zeggen "Een kleine minderheid kan ineens wel werk vinden." Ik heb trouwens nergens gelezen hoeveel mensen in een zelfde periode werk vindt als er geen dwang is. Die zijn er ongetwijfeld, dus misschien zijn die "ze" maar 5% van het totaal...
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het maar makkelijk conclusies trekken tegenover mensen die je niet kent. Ik heb een alleenstaande bijstandsmoeder gekend, die had twee kleine peuters, en had niet genoeg geld om ze op de creche te doen. Die moest ze helemaal alleen opvoeden van een bijstandsuitkering. Ik heb vrijwel gratis op haar kinderen gepast, zodat zij 's avonds een opleiding kon doen. Ondertussen zitten haar kinderen op de middelbare school en werk zij gewoon, maar zij heeft dus jarenlang een uitkering gekregen.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
je moet toch een s begrijpend leren lezen.... gedurende die 4 maanden heb ik gewerkt eikel
Misschien kan je elke keer als je het woord "werkloos" gebruikt erbij zetten wat je ermee bedoelt?quote:Ik ben tot nu toe twee keer werkloos geweest, de laatste keer was dus 4 maanden,
Ik hoop dat die Ierse slet de pil neemt, er zijn al genoeg idioten op de wereldquote:je zou een pijpbeurt geweest moeten zijn
OK werkeloos voor mij is zonder het werk waar ik voor gequalificeerd ben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:47 schreef Doderok het volgende:
[..]
[..]
Misschien kan je elke keer als je het woord "werkloos" gebruikt erbij zetten wat je ermee bedoelt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |