abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:24:12 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_31556825
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:50 schreef Beezz het volgende:
De mensen die hun kinderen zulke dingen aandoen zijn niet goed in de kop, en moeten opgesloten worden.

Dat kut wijf van een Tanja heb geen astma, haar kind wel nu, en als ze mazzel heb ook chronische bronchitus. Om nog maar niet te spreken over de nicotine verslaving van haar baby.

En het lijkt wel normaal, niemand hoor je erover, mja af en toe iets op internet. Maar het lijkt wel normaal dat zulke mensen ongestoord hun gang kunnen laten gaan.

http://www.e-gezondheid.b(...)en-10570-541-art.htm

Ik vind het ongeloofelijk, als je zoiets leest, en dan nog rookt terwijl je zwanger bent, dan ben je 't zonlicht niet eens waard
Heb je bewijs dat haar kind astma heeft?

Ik heb toevallig chronische bronchitis en dat komt dus niet van roken maar zit gewoon bij ons in de familie, zowel mijn moeder als mijn oma heeft het (oma heeft nooit gerookt en haar moeder ook niet)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:30:05 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_31556925
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik gaf aan dat het risicoverhogend was.
Wat is er risicoverhogend aan?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:53:31 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31557349
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat is er risicoverhogend aan?
kom op zeg! coke is een devostator. kan je wel gestopt zijn, het laat zeker sporen na in je lichaam.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:16:59 #154
2618 Beezz
Criticaster
pi_31557757
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat haar kind astma heeft?

Ik heb toevallig chronische bronchitis en dat komt dus niet van roken maar zit gewoon bij ons in de familie, zowel mijn moeder als mijn oma heeft het (oma heeft nooit gerookt en haar moeder ook niet)
Ik probeerde mijn punt duidelijk te maken, iedereen die roept dat het kind gezond is roept dat te vroeg en dat had je geweten als je jezelf een beetje wijs had gemaakt in dit onderwerp. (en ziektes in families dat komt altijd voor, ik heb het over ziektes die te voorzien zijn, ik zei niet dat iedereen die astma heeft ook moeder heeft die rookt)

Het feit alleen al dat deze baby 9 maanden lang meer nicotine in zn bloed had als Tanja, in het meest essentiele deel van haar leven, zegt mij al dat deze baby niet gezond is.
Of het feit dat de baby veel minder weegt als ze zou horen te wegen als ze niet gerookt had, zegt mij dat deze baby een achterstand heeft.
Of het feit dat de baby haar bloedvaten 9 maanden zijn samengetrokken, de koolmonoxide, de vertraagde ademhaling van de baby.

De baby is niet gezond. De baby is een verslaafde met gif in haar lichaam.
quote:
Maar de gezondheid van het kind op latere leeftijd wordt wellicht door roken tijdens de zwangerschap beïnvloed op manieren waarvan we momenteel nog maar een flauw vermoeden beginnen te krijgen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:20:41 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31557811
Dus: zonder dat ik het zelf weet, zonder dat mijn arts ongezondheid in mijn lijf kan vinden, ben ik toch niet gezond omdat mijn moeder rookte tijdens haar zwangerschap?

[ Bericht 1% gewijzigd door Copycat op 19-10-2005 13:37:15 (foutje hersteld...) ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:26:04 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31557891
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:20 schreef Copycat het volgende:
zonder dat mijn arts geen ongezondheid in mijn lijf kan vinden
lees dit nog eens zorgvuldig door.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:27:42 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31557919
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
kom op zeg! coke is een devostator. kan je wel gestopt zijn, het laat zeker sporen na in je lichaam.
Google zegt: Bedoelde u: devastator ?
***
pi_31557921
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:16 schreef Beezz het volgende:

[..]

Ik probeerde mijn punt duidelijk te maken, iedereen die roept dat het kind gezond is roept dat te vroeg en dat had je geweten als je jezelf een beetje wijs had gemaakt in dit onderwerp. (en ziektes in families dat komt altijd voor, ik heb het over ziektes die te voorzien zijn, ik zei niet dat iedereen die astma heeft ook moeder heeft die rookt)

Het feit alleen al dat deze baby 9 maanden lang meer nicotine in zn bloed had als Tanja, in het meest essentiele deel van haar leven, zegt mij al dat deze baby niet gezond is.
Of het feit dat de baby veel minder weegt als ze zou horen te wegen als ze niet gerookt had, zegt mij dat deze baby een achterstand heeft.
Of het feit dat de baby haar bloedvaten 9 maanden zijn samengetrokken, de koolmonoxide, de vertraagde ademhaling van de baby.

De baby is niet gezond. De baby is een verslaafde met gif in haar lichaam.
[..]

jeetje zeg ben echt helemaal onder de indruk van je betoog, zeker medische studie gedaan ofzo??
Moppie, ga jij je eerst maar ff druk maken om al die UITLAATGASSEN die dat kind heeft binnengekregen gedurende de negen maanden zwangerschap, dan praten we daarna wel verder over die nicotine.
Want gezien je uitermate grote kennis weet jij natuurlijk ook wel dat uitlaatgassen stukken slechter voor de gezondheid zijn dan roken

Vind je Tanja ook niet super aso dat ze zomaar in nederland over straat is blijven lopen?? Ze had ook naar lekker onbewoond gebied kunnen gaan waar minder schadelijke uitstoot is... jeetje wat een bitch zeg.
Wát zeg je?? Is jouw moeder wel in dit industriele landje blijven rondlopen toen ze jou in dr buik had?? Ik zou dr aanklagen, zo onverantwoord als ze bezig was, al je kleine kwaaltjes en irritatietjes zijn daarop terug te leiden.
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:36:14 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31558052
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:26 schreef zoalshetis het volgende:
lees dit nog eens zorgvuldig door.
Da's inderdaad een sterk staaltje fehlleistung .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:41:16 #160
2618 Beezz
Criticaster
pi_31558144
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:27 schreef muizemeis het volgende:

[..]
knip
Kort door de bocht kan je altijd gaan. We hebben het niet over uitlaatgassen, want daar kan je niet aan ontkomen. Als ik het geld zou hebben om mijn vrouw 9 maanden op een eilandje te zetten dan lag ze daar nu al uit zichzelf.

Maar je kunt uitlaatgassen niet met roken vergelijken. Roken is nog altijd een verslaving die je zelf in de hand hebt. Je kan niet je straat afsluiten omdat je zwanger bent, je kan wel stoppen met roken.

Ik heb geen medische studie gedaan trouwens, ik ben er gewoon in geinstresseerd, mede omdat mijn moeder het ook nodig vond om gewoon door te roken toen ze zwanger was. En ik haal me kennis uit Google
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:42:37 #161
2651 svann
night-hawk
pi_31558169
Men begint hier fundamentalistische trekjes te krijgen.
Ik krijg bijna de neiging om te roepen dat wie zonder zonde is de eerste steen maar naar Tanja moet werpen.
Wat een hoop gezondheids- en milieubewuste mensen... is er dan toch hoop voor de toekomst?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:44:59 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31558223
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Google zegt: Bedoelde u: devastator ?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31558420
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Google zegt: Bedoelde u: devastator ?
I AM DEVASTATOR!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_31558486
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:41 schreef Beezz het volgende:

[..]

Kort door de bocht kan je altijd gaan. We hebben het niet over uitlaatgassen, want daar kan je niet aan ontkomen. Als ik het geld zou hebben om mijn vrouw 9 maanden op een eilandje te zetten dan lag ze daar nu al uit zichzelf.

Maar je kunt uitlaatgassen niet met roken vergelijken. Roken is nog altijd een verslaving die je zelf in de hand hebt. Je kan niet je straat afsluiten omdat je zwanger bent, je kan wel stoppen met roken.

Ik heb geen medische studie gedaan trouwens, ik ben er gewoon in geinstresseerd, mede omdat mijn moeder het ook nodig vond om gewoon door te roken toen ze zwanger was. En ik haal me kennis uit Google
Ja dat laatste is meer dan duidelijk
uitlaatgassen kan je niet aan ontkomen nee, maar ze zijn wel veel erger. Ik vraag me af waarom je in godsnaam nog zou proberen te stoppen met roken als je je kind toch al vergiftigt puur en alleen door het op de wereld te zetten.

Nogmaals, het is niet goed, maar de reacties hier, zeker van de topicstarter, zijn zoooooo belachelijk overdreven en vergezocht, ik kan niet anders dan er erg hard om lachen en me dr beetje mee te vermaken. Serieus ga ik er zeker niet op in
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:11:53 #165
2651 svann
night-hawk
pi_31558819
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:54 schreef Honky het volgende:
I AM DEVASTATOR!
[devostator]
Juist.
Devastator is niet eens een medische term.
Het is gewoon engels voor verwoester.
Alkohol... Nah, laat maar.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:59:30 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31559810
Ik lach me echt helemaal slap om dit topic...

Ware het niet dat het hartstikke triest is hoe sommigen reageren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:37:06 #167
3542 Gia
User under construction
pi_31560530
Ik heb bij allebei de zwangerschappen gerookt. Wel geprobeerd te stoppen, maar lukte echt niet.

Mijn kinderen hebben geen luchtwegproblemen, zijn ook niet te klein, zijn niet vaak ziek, zijn niet dom, kortom: niks aan de hand.

Akkoord, het is beter om niet te roken. Maar heb dit toen aan de gynaecoloog gevraagd. Die zei dat roken een kind met een lager geboortegewicht kan opleveren. Voor een kindje wat toch al aan de kleine kant is, kan dat een risico zijn. Maar voor kinderen met een gewoon gewicht is er verder niet veel aan de hand.

Mijn oudste woog: 3710, de jongste 3060 (geplande keizersnee, 2 weken te vroeg)

Wat ik veel erger vind zijn mensen die op kraamvisite gaan en daar gewoon in huis roken, onder het mom van "de moeder heeft toch al de hele zwangerschap gerookt!"
pi_31560790
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb bij allebei de zwangerschappen gerookt. Wel geprobeerd te stoppen, maar lukte echt niet.

Mijn kinderen hebben geen luchtwegproblemen, zijn ook niet te klein, zijn niet vaak ziek, zijn niet dom, kortom: niks aan de hand.

Akkoord, het is beter om niet te roken. Maar heb dit toen aan de gynaecoloog gevraagd. Die zei dat roken een kind met een lager geboortegewicht kan opleveren. Voor een kindje wat toch al aan de kleine kant is, kan dat een risico zijn. Maar voor kinderen met een gewoon gewicht is er verder niet veel aan de hand.

Mijn oudste woog: 3710, de jongste 3060 (geplande keizersnee, 2 weken te vroeg)

Wat ik veel erger vind zijn mensen die op kraamvisite gaan en daar gewoon in huis roken, onder het mom van "de moeder heeft toch al de hele zwangerschap gerookt!"
ben ik helemaal met je eens, roken in huis waar de baby bij is, is vele malen gevaarlijker dan roken tijdens de zwangerschap.
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:06:05 #169
3542 Gia
User under construction
pi_31560986
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:41 schreef Beezz het volgende:

omdat mijn moeder het ook nodig vond om gewoon door te roken toen ze zwanger was.
En? Wat mankeer je allemaal door dat gerook van je moeder?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:14:43 #170
3542 Gia
User under construction
pi_31561093
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:41 schreef Beezz het volgende:
Als ik het geld zou hebben om mijn vrouw 9 maanden op een eilandje te zetten dan lag ze daar nu al uit zichzelf.
Vrouwtje zwanger? Dan heb je zeker een ruime periode voor bevruchting wel uitermate gezond geleefd om te zorgen voor gezonde spermacelletjes? Niet roken, niet drinken, veel beweging....
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:15:39 #171
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_31561108
tsjongejonge.....roken als je zwanger bent is niet goed nee, maar dat hoeft neit te betekenen dat dit kindje persé meteen van alles mankeert.

Drinken als je zwanger bent is nog veel slechter...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:23:13 #172
2651 svann
night-hawk
pi_31561202
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:06 schreef Gia het volgende:
En? Wat mankeer je allemaal door dat gerook van je moeder?
Inderdaad, daar word ik toch ook wel erg benieuwd naar.
Vooral emotionele schade, zo te lezen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:28:26 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_31561281
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kom op zeg! coke is een devostator. kan je wel gestopt zijn, het laat zeker sporen na in je lichaam.
Ok, op mijn lichaam zeg je, maar op die van een ongeboren baby?

Aangezien mijn arts mij zelf heeft verteld dat als je langer dan 1 jaar gestopt bent met coke dat het voor de baby geen enkele invloed heeft.
En mijn arts heeft het niet van google.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_31561327
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ok, op mijn lichaam zeg je, maar op die van een ongeboren baby?

Aangezien mijn arts mij zelf heeft verteld dat als je langer dan 1 jaar gestopt bent met coke dat het voor de baby geen enkele invloed heeft.
En mijn arts heeft het niet van google.
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:01:06 #175
2618 Beezz
Criticaster
pi_31562751
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:23 schreef svann het volgende:

[..]

Inderdaad, daar word ik toch ook wel erg benieuwd naar.
Vooral emotionele schade, zo te lezen.
Nee hoor, toen ik rond de 10 was kreeg ik voor het eerst last van astma. Maar daar ben ik nu bijna overheen gegroeit, en heb ik nooit echt last van gehad. Voor de rest mankeer ik niets, en verkeer ik in uitstekende conditie.

Ik erger me gewoon aan het feit dat er nog mensen zijn die over dit onderwerp van mening verschillen. Je bent bewust je kind aan het vergiftigen, jaja dat doe je ook als je naar je werk gaat met je auto, maar dat is appels met peren vergelijken. Roken kan je laten, werken/leven niet.

En dat je gerookt hebt en je kinderen hebben niets, of dat je moeder gerook heeft en jij hebt niets, goed zo. Wees blij dat je nu nog niets hebt, want vele hebben wel iets eraan over gehouden. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je niets hebt.
Over de lange termijn effecten zijn nog ontzettend weinig dingen bekend, maar als je naar de effecten kijkt die je als baby kan krijgen lijkt mij dat niet rooskleurig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')