Haha ja man dat heb ik bij UPC ook vaak meegemaakt.quote:Op woensdag 2 november 2005 17:22 schreef PDOA het volgende:
Ik word zo vaak uitgescholden aan de telefoon. De meeste mensen denken waarschijnlijk dat iedereen hier hetzelfde werk doet, en als je ze vertelt dat jij er niet voor verantwoordelijk bent en dat ze verkeerd zitten dan flippen ze toch uit hun pan, niet normaal. De meeste mensen hebben wat betreft dat soort zaken wel een te kort lontje.
Helemaal geweldig !! Zo herkenbaarquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:39 schreef zwaaibaai het volgende:
Als helpdesker moet ik natuurlijk ff reageren..
Terug schelden is not done, nooit, nimmer, enz. Maar de neiging heb ik soms wel. Ook ik heb bij de NUON gewerkt, voordat het een externe helpdesk werd. En aan de naam kan je al horen hoe het gesprek gaat verlopen:
ik: goedenavond, ict servicedesk, u spreek met zwaaibaai, waarmee kan ik u helpen
hij: ja hoi, mijn computer doet het niet en ik heb zo een vergadering
ik: moet u dan een presentatie geven?
hij: ja nee ja ik moet een rapport uitdraaien die ik moet voorleggen en dat gaat niet
ik: wat is er precies aan de hand?
hij: ik druk op print en er gebeurt niks
ik: slaat uw computer vast of gebeurt er totaal niks?
hij: er gebeurt niks
ik: ok, ik ga kijken of de printer überhaupt werkt, momentje
ik probeer de netwerkprinter te pingen, maar dat lukt niet. Hij lijkt niet aangesloten te zijn op het netwerk of hij is gewoon kappot. Aangezien hij zometeen een rapport moet presenteren en hij niet kan wachten op de monteur, wil ik hem op een andere printer ( die wel online is) laten printen zodat hij in elk geval verder kan gaan
ik: ok, dit gaat niet werken. Er staat nog een printer in uw gang. Ik stel voor dat ik u aansluit op die printer, zodat u uw rapporten kan uitdraaien. Ondertussen regel ik een monteur.
hij: maar ik kan niet printen...
ik: dat klopt, dat ligt niet aan u maar aan de printer die niet wil werken. Daarom wil ik u op een andere printer aansluiten zodat u alsnog uw rapporten kan uitdraaien voor de vergadering.
hij: waar staat die printer dan?
ik: voor kamer 405 volgens mij gegevens.
hij: dat is op de gang..
ik: dat klopt.
hij: daar ga ik niet heen lopen..
ik: pardon?
hij: nee ik wil hier printen.
ik: uw printer op uw kantoor doet het niet, de printer op de gang wel. Daarom wil ik u daar aansluiten zodat u alsnog uw rapp....
hij: u zorgt gewoon dat de printer gemaakt word.
ik: ja, maar dat kan niet meteen. Daarom wil ik u aansl...
hij: u begrijpt me niet!
ik: jawel, u wilt een rapport uitgeprint hebben op uw printer. Maar uw printer is er mee opgehouden. Daarom wil ik u aansl...
hij: Maak hem dan!!
ik: ik zit in Zutphen, u in Leiden. Een monteur is niet beschikbaar, die heeft 24 uur de tijd om dit te repareren.
hij: dat duurt te lang!
ik: daarom wil ik u aansl...
hij: weet u wel wie ik ben en hoeveel ik verdien?
![]()
ik: u bent meneer jansen, werkende in Leiden.
hij: niet zo bijdehand, ik wil dit in orde hebben.
ik met verheven stem: Luister, het enige alternatief is dat u via een andere printer op de gang uw rapporten uitprint., Meer is er niet. Uw printer krijg ik vanaf hier niet aan de praat.
hij: ik heb het idee dat u mij niet wilt helpen.
ik:![]()
hij: ja daar heeft u niet van terug he.
ik: ik ben door stomheid geslagen, inderdaad.
hij: dus hoe ga je dat oplossen?
ik doe weer mijn verhaal, en vertel hem dat dit de laatste keer is dat ik dit uitleg.
hij: ik wil uw manager spreken, dit is geen gang van zaken.
ik: hoe lang nog voor de vergadering?
hij: pardon?
ik: hoe lang nog voor de vergadering???!!!???
hij: een half uur.
ik: wilt u de rapporten uitgeprint hebben?
hij: natuurlijk, wat denk je zelf?
ik: zal ik u eerst aansluiten en dan door verbinden met mijn manager?
hij: ja nou ja doe maar.
Hij sprak mijn manager, die hem in niet te misverstaande woorden heeft uitgelegd dat ik een goede oplossing aandroeg en hij niet wilde luisteren. Hij heeft nooit meer gebeld, zijn secretarresse des te meer.....
Een helpdeskmedewerker mag nooit schelden, en dat heb ik ook niet gedaan. Toen de telefoon uit was heb ik wel gescholden. Het mag nooit, je moet altijd je beleefdheid houden, ondanks dat soms klanten het bloed onder je nagels vandaan halen.
En houd als klant er rekening mee dat als je een helpdeskmedewerker aan de lijn hebt, zij ook slechts mensch zijn. En ze het ook verkeerd kunnen beoordelen. Ik geef altijd mijn fouten toe, en zorg er na voor dat het alsnog in orde komt.
Ik ben dan ook geen helpdesker, maar het was meer als voorbeeld.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat domme gedoe altijd van helpdeskmannetjes dat ze er niets aan kunnen doen en dat het buiten hun actieradius valt...![]()
afschuiven naar andere afdeling dusquote:Op woensdag 2 november 2005 23:21 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen helpdesker, maar het was meer als voorbeeld.
Als mensen met vragen komen dat niet binnen mijn gebied ligt, dan wel ja. Helaasch begrijpen (of willen ze dat niet) veel mensen dat niet dan niet iedereen hetzelfde doet.quote:Op woensdag 2 november 2005 23:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
afschuiven naar andere afdeling dus
Ik juich het zelfs toe.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:17 schreef Ciurlizza het volgende:
Stel dat je een helpdeskmedewerker uit zou schelden en de helpdeskmedewerker gaat terugschelden. Wat zou zijn/haar baas er van vinden?
Haha helemaal super. Ik zou dubbel liggenquote:Op donderdag 3 november 2005 19:10 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Interessant om te lezen wat jullie meemaken, maar had ff een vraagje (al dan niet boeiend maar goed):
Een collega vertelde mij eens het verhaal van een medewerkster klantenservice die iemand aan de lijn kreeg die vroeg: 'spreek ik nu met een echt mens?!'' Waarop de medewerkster antwoordde: 'nee, met een klein aapje'.![]()
Hoe zouden jullie vervolgens als klant reageren of als medewerkster doen (of als baas)
Wat is de SDD?quote:Op donderdag 3 november 2005 21:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Meneer vroeg zich dus af of hij breedband had.![]()
Waarom zou je daarvoor in godsnaam de SDD bellen.
Service Desk kan ik er nog van maken, maar wat die laatste D betekentquote:
Service Dat Doenwenietquote:Op vrijdag 4 november 2005 01:33 schreef kastanova het volgende:
[..]
Service Desk kan ik er nog van maken, maar wat die laatste D betekent.
Er heel hard om lachen... Ik vind het wel een leuke opmerking....quote:Op donderdag 3 november 2005 19:10 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Interessant om te lezen wat jullie meemaken, maar had ff een vraagje (al dan niet boeiend maar goed):
Een collega vertelde mij eens het verhaal van een medewerkster klantenservice die iemand aan de lijn kreeg die vroeg: 'spreek ik nu met een echt mens?!'' Waarop de medewerkster antwoordde: 'nee, met een klein aapje'.![]()
Hoe zouden jullie vervolgens als klant reageren of als medewerkster doen (of als baas)
Dat is humor, vinden veel klanten wel heel leuk hoorquote:Op donderdag 3 november 2005 19:10 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Ja......Vertel es ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
Voor het geval je mijn @home debacle gemist hebt;
Dat jij nog niet aangerand bent door een stel geirriteerde hangmarokkanen, mag ook een godswonder heten...quote:
Een hangmarokkaan KAN tenminste nog iets met zijn bling-ding..quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat jij nog niet aangerand bent door een stel geirriteerde hangmarokkanen, mag ook een godswonder heten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |