abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31909875
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:22 schreef PDOA het volgende:
Ik word zo vaak uitgescholden aan de telefoon. De meeste mensen denken waarschijnlijk dat iedereen hier hetzelfde werk doet, en als je ze vertelt dat jij er niet voor verantwoordelijk bent en dat ze verkeerd zitten dan flippen ze toch uit hun pan, niet normaal. De meeste mensen hebben wat betreft dat soort zaken wel een te kort lontje.
Haha ja man dat heb ik bij UPC ook vaak meegemaakt.

Klant: ja ik heb een vraag over mijn rekening.
Ik: Sorry meneer maar u spreekt nu met de technische dienst en u moet de klantenservice hebben.
Klant: Ja maar dit en dat, ik heb voor de klantenservice gekozen, jullie bandjes klopt niet bla bla.

Ben blij dat ik dat gezeik niet meer aan m'n hoofd heb.
pi_31913485
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:39 schreef zwaaibaai het volgende:
Als helpdesker moet ik natuurlijk ff reageren..

Terug schelden is not done, nooit, nimmer, enz. Maar de neiging heb ik soms wel. Ook ik heb bij de NUON gewerkt, voordat het een externe helpdesk werd. En aan de naam kan je al horen hoe het gesprek gaat verlopen:

ik: goedenavond, ict servicedesk, u spreek met zwaaibaai, waarmee kan ik u helpen
hij: ja hoi, mijn computer doet het niet en ik heb zo een vergadering
ik: moet u dan een presentatie geven?
hij: ja nee ja ik moet een rapport uitdraaien die ik moet voorleggen en dat gaat niet
ik: wat is er precies aan de hand?
hij: ik druk op print en er gebeurt niks
ik: slaat uw computer vast of gebeurt er totaal niks?
hij: er gebeurt niks
ik: ok, ik ga kijken of de printer überhaupt werkt, momentje

ik probeer de netwerkprinter te pingen, maar dat lukt niet. Hij lijkt niet aangesloten te zijn op het netwerk of hij is gewoon kappot. Aangezien hij zometeen een rapport moet presenteren en hij niet kan wachten op de monteur, wil ik hem op een andere printer ( die wel online is) laten printen zodat hij in elk geval verder kan gaan

ik: ok, dit gaat niet werken. Er staat nog een printer in uw gang. Ik stel voor dat ik u aansluit op die printer, zodat u uw rapporten kan uitdraaien. Ondertussen regel ik een monteur.
hij: maar ik kan niet printen...
ik: dat klopt, dat ligt niet aan u maar aan de printer die niet wil werken. Daarom wil ik u op een andere printer aansluiten zodat u alsnog uw rapporten kan uitdraaien voor de vergadering.
hij: waar staat die printer dan?
ik: voor kamer 405 volgens mij gegevens.
hij: dat is op de gang..
ik: dat klopt.
hij: daar ga ik niet heen lopen..
ik: pardon?
hij: nee ik wil hier printen.
ik: uw printer op uw kantoor doet het niet, de printer op de gang wel. Daarom wil ik u daar aansluiten zodat u alsnog uw rapp....
hij: u zorgt gewoon dat de printer gemaakt word.
ik: ja, maar dat kan niet meteen. Daarom wil ik u aansl...
hij: u begrijpt me niet!
ik: jawel, u wilt een rapport uitgeprint hebben op uw printer. Maar uw printer is er mee opgehouden. Daarom wil ik u aansl...
hij: Maak hem dan!!
ik: ik zit in Zutphen, u in Leiden. Een monteur is niet beschikbaar, die heeft 24 uur de tijd om dit te repareren.
hij: dat duurt te lang!
ik: daarom wil ik u aansl...
hij: weet u wel wie ik ben en hoeveel ik verdien?

ik: u bent meneer jansen, werkende in Leiden.
hij: niet zo bijdehand, ik wil dit in orde hebben.
ik met verheven stem: Luister, het enige alternatief is dat u via een andere printer op de gang uw rapporten uitprint., Meer is er niet. Uw printer krijg ik vanaf hier niet aan de praat.
hij: ik heb het idee dat u mij niet wilt helpen.
ik:
hij: ja daar heeft u niet van terug he.
ik: ik ben door stomheid geslagen, inderdaad.
hij: dus hoe ga je dat oplossen?
ik doe weer mijn verhaal, en vertel hem dat dit de laatste keer is dat ik dit uitleg.
hij: ik wil uw manager spreken, dit is geen gang van zaken.
ik: hoe lang nog voor de vergadering?
hij: pardon?
ik: hoe lang nog voor de vergadering???!!!???
hij: een half uur.
ik: wilt u de rapporten uitgeprint hebben?
hij: natuurlijk, wat denk je zelf?
ik: zal ik u eerst aansluiten en dan door verbinden met mijn manager?
hij: ja nou ja doe maar.

Hij sprak mijn manager, die hem in niet te misverstaande woorden heeft uitgelegd dat ik een goede oplossing aandroeg en hij niet wilde luisteren. Hij heeft nooit meer gebeld, zijn secretarresse des te meer.....

Een helpdeskmedewerker mag nooit schelden, en dat heb ik ook niet gedaan. Toen de telefoon uit was heb ik wel gescholden. Het mag nooit, je moet altijd je beleefdheid houden, ondanks dat soms klanten het bloed onder je nagels vandaan halen.

En houd als klant er rekening mee dat als je een helpdeskmedewerker aan de lijn hebt, zij ook slechts mensch zijn. En ze het ook verkeerd kunnen beoordelen. Ik geef altijd mijn fouten toe, en zorg er na voor dat het alsnog in orde komt.
Helemaal geweldig !! Zo herkenbaar
( Heb 4 jaar helpdesk gespeeld bij Interbrew ( Dommelsch/Oranjeboom/Hertog Jan ))
Helaas op dit moment alweer 4 maanden geen opdracht ( zelfs helpdesk zou ik zo weer doen )

Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_31914589
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat domme gedoe altijd van helpdeskmannetjes dat ze er niets aan kunnen doen en dat het buiten hun actieradius valt...
Ik ben dan ook geen helpdesker, maar het was meer als voorbeeld.
pi_31915039
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:21 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen helpdesker, maar het was meer als voorbeeld.
afschuiven naar andere afdeling dus
dag
pi_31917345
Zolang ze niet bij UPC zitten ben ik vriendelijk als klant. Bij UPC is het gewoon bam feiten op tafel, geen gemaar. En ik ben klant betaal wil service...
pi_31919333
Tuurlijk, helpdeskmedewerkers kunnen er vaak niet aan doen. Maar sommige helpdesken zijn kunnen zo weinig dat ze net zo goed opgedoekt kunnen worden.

Bv. die van een niet nader te noemen kabelboer. Kort samengevat:
"Mijn internetverbinding ligt eruit."
"Installeer Windows maar opnieuw."
"Maar de modem krijgt geen verbinding."
"Dat komt door een virus in Windows."

Sure.... zelfs als je een peuter aan te lijn krijgt is je gesprek á ¤ 0,50 per minuut nog effectiever.
Don't hurry, be crappy!
pi_31919899
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:34 schreef petre86 het volgende:

[..]

afschuiven naar andere afdeling dus
Als mensen met vragen komen dat niet binnen mijn gebied ligt, dan wel ja. Helaasch begrijpen (of willen ze dat niet) veel mensen dat niet dan niet iedereen hetzelfde doet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 08:57:08 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31919916
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:17 schreef Ciurlizza het volgende:
Stel dat je een helpdeskmedewerker uit zou schelden en de helpdeskmedewerker gaat terugschelden. Wat zou zijn/haar baas er van vinden?
Ik juich het zelfs toe.
Vervolgens gaat je telefoonnummer op de blacklist en kan je support verder vergeten

Maar goed, schelden gebeurt niet. Als iemand mijn medewerkers echt uitscheld (dus woorden als klootzak en dergelijke) wordt er gewoon opgehangen
pi_31924438
Aangezien ik tegenwoordig systeembeheerder ben (en derhalve almachtig), los ik tegenwoordig de calls iets anders op.

*ringring*
- "firma kanniet-weetniet-doetniet, u spreekt met ik-weet-nergens-van?"
-
- "ja, wa haij?"
- "ik eh, mijn eh printer doet het niet"
- "waarom niet? heb je wat kapot gemaakt?"
- "nou eh, tja, ik weet het niet, ik..."
- "een nieuwe printer kost 2900,- en gaat van je kostenplaats af. en de levertijd is zes weken. tot die tijd mag je op een velletje papier schrijven"
- "ja, maar..."
- "niks ja maar! heb jij dat ding kapot gemaakt of niet!"
- "jawel, maar..."
KATSJING en de callrecorder heeft weer voldoende bewijs
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31935716
Interessant om te lezen wat jullie meemaken, maar had ff een vraagje (al dan niet boeiend maar goed):

Een collega vertelde mij eens het verhaal van een medewerkster klantenservice die iemand aan de lijn kreeg die vroeg: 'spreek ik nu met een echt mens?!'' Waarop de medewerkster antwoordde: 'nee, met een klein aapje'.

Hoe zouden jullie vervolgens als klant reageren of als medewerkster doen (of als baas )
pi_31939857
Hehe geen idee hoe ik daar op zou reageren.
Ik heb wel een keer een opa aan de lijn gehad en die vroeg gelijk of hij breedbeeld had.
Het was nog vroeg dus ik snapte er echt geen hol van wat hij nou bedoelde.
Het enige wat hij constant zei was, jaa heb ik nou breedbeeld.
Op een gegeven moment werd hij serieus kwaad omdat ik hem vroeg wat hij daarmee bedoelde.

Meneer vroeg zich dus af of hij breedband had.
Waarom zou je daarvoor in godsnaam de SDD bellen.
pi_31948118
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:10 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Interessant om te lezen wat jullie meemaken, maar had ff een vraagje (al dan niet boeiend maar goed):

Een collega vertelde mij eens het verhaal van een medewerkster klantenservice die iemand aan de lijn kreeg die vroeg: 'spreek ik nu met een echt mens?!'' Waarop de medewerkster antwoordde: 'nee, met een klein aapje'.

Hoe zouden jullie vervolgens als klant reageren of als medewerkster doen (of als baas )
Haha helemaal super. Ik zou dubbel liggen
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:32:38 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31948342
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Meneer vroeg zich dus af of hij breedband had.
Waarom zou je daarvoor in godsnaam de SDD bellen.
Wat is de SDD?
Krekker is de bom!
pi_31948367
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is de SDD?
Service Desk kan ik er nog van maken, maar wat die laatste D betekent .
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:46:14 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31951262
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:33 schreef kastanova het volgende:

[..]

Service Desk kan ik er nog van maken, maar wat die laatste D betekent .
Service Dat Doenweniet

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31961358
Bla bla.
Moeilijk editten.
pi_31961373
Service Disruptions Desk.
Jaa UPC is een Amerikaans bedrijf dus heb je daar van die leuke Engelse woorden, erg handig allemaal.
pi_31961578
quote:

Er heel hard om lachen... Ik vind het wel een leuke opmerking....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_31979146
quote:

Dat is humor, vinden veel klanten wel heel leuk hoor ik zou er iig wel om kunnen lachen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31992360
Ik werk niet echt op een helpdesk, maar we bieden wel support voor mensen die met onze (SMSC-) servers verbinding maken. Doorgaans werken we met profs die weten waar ze het over hebben, maar soms.....

Het volgende is een telefoongesprek van een collega en een con-collega waarvan ik getuige was (ik zat mee te luisteren). De con-collega had zijn server verbonden met de onze en dat werkte al een tijdje prima. Maar na wat onderhoud van zijn kant belde hij op:

"Er is wat mis met jullie server, want de SMSjes komen niet door."
"Oh wat is er mis dan?"
"Ja ik heb de TCP-IP stack geupgrade en vanaf dat moment werkt het niet meer..."
"Kun je dat herhalen?"
"Ja ik heb de TCP-IP stack geupgrade en vanaf dat moment werkt het niet meer..."
"Kun je dat nog eens herhalen, maar dan langzamer?"
"*zucht* ik heb de TCP-IP stack geupgrade en vanaf dat moment werkt het niet meer..."
"Luister je wel naar wat je zelf zegt?"
"Natuurlijk! ik heb de TCP-IP stack geupgrade....... wacht even! Ik bel zo terug!"

5 minuten later: "Ik heb de fout gevonden hoor, het zat in onze IP-stack!"
"Dat dachten we all!"

Onze server had al een aantal jaren zeer trouwe dienst erop zitten en stond als een huis! Okay, er waren een paar bugjes, maar we wisten waar die zaten, hoe ze zich uitten en hoe we ze konden vermijden.
Don't hurry, be crappy!
pi_32061104
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_32061839
Ik heb nog nooit mensen uit hoeven schelden tijdens mijn helpdesk carriere. Als je moet schelden hoor je niet op een helpdesk, het is een enorm zwaktebod. Ik heb echter genoeg gescheld naar mijn hoofd gehad, maar ook die klanten kun je aan, als je beleefd blijft maar ook je grenzen kent; lekker laten razen, beetje meebuigen, beetje begrip tonen, maar wel de leiding houden. Scheldende klanten waar geen land mee te bezeilen is wijs je gewoon vriendelijk op het feit dat je de verbinding gaat verbreken als ze niet wat rustiger kunnen zijn. Meestal binden ze dan in, zo niet, dan "Prettige dag verder nog! <klik>!
Unox, the worst operating system.
pi_32097077
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 02:05 schreef kastanova het volgende:

[..]

Voor het geval je mijn @home debacle gemist hebt;
Ja......Vertel es ?

HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
pi_32097379
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:01 schreef danaantje het volgende:

[..]

Ja......Vertel es ?

Dat jij nog niet aangerand bent door een stel geirriteerde hangmarokkanen, mag ook een godswonder heten...
I was an atheist until I realized I was God
pi_32128500
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:12 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dat jij nog niet aangerand bent door een stel geirriteerde hangmarokkanen, mag ook een godswonder heten...
Een hangmarokkaan KAN tenminste nog iets met zijn bling-ding..

Jij krijgt alleen je athome-helpdesk-headsetje ergens ingepropt
Oh nee......die heb je niet meer
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')