abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:17:04 #1
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31545979
Stel dat je een helpdeskmedewerker uit zou schelden en de helpdeskmedewerker gaat terugschelden. Wat zou zijn/haar baas er van vinden?
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:17:59 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31546005
Niet leuk?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:19:30 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31546059
Zijn/haar goed recht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_31546094
Dat ligt aan de baas, en de reden waarom er gescholden wordt. Vaak scheldt een klant om zijn eigen incompetentie te verbergen. Terugschelden mag nooit, maar in sommige gevallen kun je het echt niet laten. Een reprimande, en eventueel een communicatiecursus is dan op zijn plaats. Zwaardere maatregelen kunnen volgen als de scheldpartij naar mening van de baas is ontstaan door schuld van de helpdesk medewerker. Dus de context waarin de woorden vielen is van belang. Is het jou overkomen? Wat gebeurde er precies?
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:21:40 #5
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31546152
Het is mij niet overkomen en het zal me ook niet overkomen, maar ik kan me wel voorstellen dat het weleens kan gebeuren dat een klant zo'n plaat voor zijn hoofd heeft en overtuigd is van zijn gelijk dat hij begint te schelden als hij het niet krijgt of dat een medewerker van een helpdesk zich zo aan het irriteren aan een klant dat de klant wordt uitgescholden.
Hup, aan het werk!
pi_31546226
Ik kan me voorstellen dat die baas niet al te blij is. Het blijft zo dat de klant koning is, dus bij een heel lastige klant kan ik me eerder voorstellen dat het gesprek op heel korte termijn beeindigd wordt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31546354
Je bent zelf een helpdeksel? Probeer het in dat geval met humor op te lossen. Kwaad worden heeft geen zin. Duidelijk aangeven wat de mgelijkheden wel zijn, en een grapje tussendoor. Als hij/zij echt kwaad is: uit laten razen. En voor de rest: ervaring, ervaring, ervaring. Helpdeskwerk is maar voor een deel technisch, maar voor een groot deel om kunnen gaan met mensen met problemen. Ze bellen je echt niet om te vertellen dat het systeem prima werkt (uitzonderingen daargelaten)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:29:24 #8
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31546410
Nee, ik ben geen helpdeskmedewerkers. Ik bel weleens met helpdesks en ik kom er altijd wel uit, ik ben ook niet de moeilijkste, maar ik kan me voorstellen dat die mensen er af en toe met een klant gewoon niet uitkomen. Dat kan dan ontaarden in een scheldpartij.
Hup, aan het werk!
pi_31546537
Een goed opgeleide, ervaren en gemotiveerde helpdeskmedewerker zal dat niet snel overkomen. Wel uitgescholden worden, maar hij zal niet terugschelden. Wel achteraf: opmerkingen als "Muts, ga je bureau opruimen, je bent niet geschikt om met een computer te werken" hoor ik vaker NA telefoongesprekken. Maar zorg dan wel dat de telefoon ook echt opgehangen is!!!
pi_31546591
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:21 schreef Ciurlizza het volgende:
Het is mij niet overkomen en het zal me ook niet overkomen, maar ik kan me wel voorstellen dat het weleens kan gebeuren dat een klant zo'n plaat voor zijn hoofd heeft
Waarom zou alleen de klant een plaat voor z'n hoofd kunnen hebben? Ik ben de nodige helpdeskers tegengekomen die denken dat ze God himself (of herself) zijn, of beter weten dan ik wat mijn probleem is, of assertief gaan lopen liegen ('we nemen uw verzoek in behandeling met de hoogste prioriteit' )
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:35:17 #11
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31546624
De meeste helpdeskmedewerkers zijn jonge mensen die nog studeren heb ik het idee. Daarnaast zitten ze vaak de hele dag aan de telefoon en als er dan al wat mensen hebben gezeurd krijg je te maken met de spreekwoordelijke druppel... Het kan haast niet anders dat mensen weleens hebben meegemaakt dat een medewerker ze heeft uitgescholden of dat ze hebben gehoord dat een klant werd uitgescholden door een collega.
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:36:01 #12
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31546652
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:34 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Waarom zou alleen de klant een plaat voor z'n hoofd kunnen hebben? Ik ben de nodige helpdeskers tegengekomen die denken dat ze God himself (of herself) zijn, of beter weten dan ik wat mijn probleem is, of assertief gaan lopen liegen ('we nemen uw verzoek in behandeling met de hoogste prioriteit' )
Ja, ook dat kan. Die mensen zitten vaak verstrikt in logge procedures en zijn niet vies van leugentjes voor "bestwil".
Hup, aan het werk!
pi_31546773
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:35 schreef Ciurlizza het volgende:
De meeste helpdeskmedewerkers zijn jonge mensen die nog studeren heb ik het idee.
Dat is een fout die vaak wordt gemaakt. Inderdaad wordt helpdesk werk vaak als instapbaantje gezien, en als je een beetje ervaren bent wordt je beheerder, waarna je niets meer van klanten wilt weten. De laatste jaren is daar gelukkig een kentering in te zien, waardoor het mogelijk wordt om meer ervaren mensen op de helpdesk neer te zetten. Daarbij moet je niet denken aan doorgewinterde MCSE'ers (die worden gek op een helpdesk) maar redelijk technisch geschoolde mensen met daarbij intermenselijke eigenschappen. Juist dit soort mensen kunnen het probleem, en de impact die het voor de klant heeft, goed inschatten. De helpdesks die bestaan uit jonge instappers hebben inderdaad die arrogante houding, lossen problemen op die er niet zijn, en kunnen nog wel eens slecht met de klanten communiceren.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:41:32 #14
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31546836
Als ik de helpdesk bel van bv Vodafone, Planet of Essent dan zijn het doorgaans jonge gasten die je te woord staan. Niets mis mee hoor, maar sommigen denken echt dat ze Einstein zijn.
Hup, aan het werk!
pi_31546909
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:36 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Ja, ook dat kan. Die mensen zitten vaak verstrikt in logge procedures en zijn niet vies van leugentjes voor "bestwil".
En om even de advocaat van de duivel te spelen: het kan best zijn dat die medewerker wel de waarheid sprak. We nemen uw probleem in behandeling betekend "ik heb een melding in ons systeem aangemaakt". Met de hoogste prioriteit betekend "ik heb de melding met spoed gemarkeerd omdat ik snap dat u een groot probleem heeft". Wat hij vervolgens vergeet te melden is dat een andere groep verantwoordelijk is voor de afhandeling, waar hij nauwelijks verdere invloed op heeft. Als deze niet reageren zijn de procedures niet goed ingeregeld, maar het hoeft dus niet de schuld, of een leugen, van deze medewerker te zijn.

Een beetje begrip van een helpdeskmedewerker naar de klant toe is noodzakelijk, maar andersom zou ook wel eens fijn zijn. Vaak wordt echter de fout gemaakt om een helpdesk met procedures in te richten, maar de gebruikers zijn daar niet van op de hoogte. Die denken dat als ze iemand aan de telefoon krijgen hij of zijn opspringt en het probleem van voor naar achter gaat behandelen. Dat kan niet meer op een helpdesk van enige omvang.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:46:07 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31546999
terugschelden is fout, je moet gewoon rustig blijven en als het gewoon kwajongens zijn de hoorn erop leggen. Als helpdesk supervisor zou ik het zeker niet accepteren als één van mijn medewerkers zou gaan schelden. Je vertegenwoordigt toch het bedrijf. Altijd rustig en beleefd blijven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:46:30 #17
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547011
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:44 schreef Lucky8 het volgende:

[..]

En om even de advocaat van de duivel te spelen: het kan best zijn dat die medewerker wel de waarheid sprak. We nemen uw probleem in behandeling betekend "ik heb een melding in ons systeem aangemaakt". Met de hoogste prioriteit betekend "ik heb de melding met spoed gemarkeerd omdat ik snap dat u een groot probleem heeft". Wat hij vervolgens vergeet te melden is dat een andere groep verantwoordelijk is voor de afhandeling, waar hij nauwelijks verdere invloed op heeft. Als deze niet reageren zijn de procedures niet goed ingeregeld, maar het hoeft dus niet de schuld, of een leugen, van deze medewerker te zijn.

Een beetje begrip van een helpdeskmedewerker naar de klant toe is noodzakelijk, maar andersom zou ook wel eens fijn zijn. Vaak wordt echter de fout gemaakt om een helpdesk met procedures in te richten, maar de gebruikers zijn daar niet van op de hoogte. Die denken dat als ze iemand aan de telefoon krijgen hij of zijn opspringt en het probleem van voor naar achter gaat behandelen. Dat kan niet meer op een helpdesk van enige omvang.
Het is wel een leugen of in elk geval wordt de waarheid achter gehouden. We nemen het in behandeling wil in helpdesktermen zeggen dat je zijn naam moet noteren, over 6 weken een keer moet terugbellen en dan 6 weken later misschien eens een keer een standaardbriefje terugkrijgt als antwoord.

Aan de andere kant kan ik me ook best voorstellen dat sommige klanten irritant zijn. Mensen denken van zichzelf toch altijd dat ze een hele belangrijke klant zijn.
Hup, aan het werk!
pi_31547017
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:41 schreef Ciurlizza het volgende:
Als ik de helpdesk bel van bv Vodafone, Planet of Essent dan zijn het doorgaans jonge gasten die je te woord staan. Niets mis mee hoor, maar sommigen denken echt dat ze Einstein zijn.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik heb het over professionele helpdesks. Jij hebt het hier over call centers. Die werken totaal anderrs. Zij werken met vragenlijsten, die ze af moeten lopen voor ze verdere actie mogen uitvoeren. Voorbeeld: er komt rook uit mijn ADSL modem. 1e vraag: staat alles aan. 2e vraag: zitten alle kabels erin. 3e vraag: Heb je een IP nummer gekregen... ondertussen bel je met je mobiel de brandweer....
Overigens doen deze jongens en meisjes ook gewoon hun werk, maar zij worden meestal niet gehindert door enige kennis van zaken.
pi_31547052
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:46 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Het is wel een leugen of in elk geval wordt de waarheid achter gehouden. We nemen het in behandeling wil in helpdesktermen zeggen dat je zijn naam moet noteren, over 6 weken een keer moet terugbellen en dan 6 weken later misschien eens een keer een standaardbriefje terugkrijgt als antwoord.
Zo zou een helpdesk dus juist NIET mogen werken. Ik moet eerlijk zeggen, mijn handen jeuken om die helpdesk onder handen te nemen.
pi_31547069
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:36 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Zoals de poster na jou ook al aangaf: soms ligt het gewoon echt aan de helpdesker. Niet aan de procedures, of aan de klant. Bij sommige helpdeskers heb ik echt het idee dat ze hun eigen incompetentie (zowel op sociaal als inhoudelijk vlak) afreageren op de klant.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:49:38 #21
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547107
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:47 schreef Lucky8 het volgende:

[..]

Zo zou een helpdesk dus juist NIET mogen werken. Ik moet eerlijk zeggen, mijn handen jeuken om die helpdesk onder handen te nemen.
Zo werkt het vaak wel. Natuurlijk kan de betreffende medewerker er ook niets aan doen en is hij ook slechts een helpdeskslaafje, maar het duurt vaak enorm lang voor je antwoord krijgt. Ik begrijp best dat ik niet binnen 24 uur een prachtig epistel op de deurmat heb liggen, maar soms duurt en duurt het maar, belooft men vanalles en blijkt dat men die beloftes gewoon totaal niet nakomt. Ook wordt het altijd op andere collega's afgeschoven.

Ik noteer altijd namen. Vaak voelen ze zich dan al "betrapt".
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:51:10 #22
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547154
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:48 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Zoals de poster na jou ook al aangaf: soms ligt het gewoon echt aan de helpdesker. Niet aan de procedures, of aan de klant. Bij sommige helpdeskers heb ik echt het idee dat ze hun eigen incompetentie (zowel op sociaal als inhoudelijk vlak) afreageren op de klant.
Het kan aan beiden liggen, zowel aan de klant als aan de helpdeskmedewerker. Helpdeskmedewerkers hebben vaak heel eenzijdige kennis en werken heel eenzijdig, waardoor het lastig voor ze wordt als jouw probleem geen probleem is wat honderd keer per dag voorkomt of je geen genoegen neemt met een standaarduitleg.
Hup, aan het werk!
pi_31547167
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:46 schreef Ciurlizza het volgende:

Aan de andere kant kan ik me ook best voorstellen dat sommige klanten irritant zijn. Mensen denken van zichzelf toch altijd dat ze een hele belangrijke klant zijn.
Pardon? Sommige mensen denken dat, ja. Maar die pik je d'r zo tussenuit.

Andere mensen hebben domweg een probleem waar ze niet om gevraagd hebben, en waar ze vanaf willen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:51:52 #24
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_31547171
Ik (als medewerker) had dan zelf het gesprek verbroken. Als klanten beginnen te schelden heb ik geen zin meer om het gesprek voor te zetten. Na zo'n mededeling stoppen de meesten dan ook wel.

Mijn baas zou het niet accepteren als ik terug zou gaan schelden. De klant is en blijkt koning maar hoeft niet te denken dat hij alles zo maar kan zeggen.
pi_31547185
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:48 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Helaas zitten die er nog steeds tussen. Maar mijn evaring leert dat dit er sinds de hausse in de IT gelukkig steeds minder worden.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:52:55 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31547196
Als helpdeskmedewerker moet je juist van procedures af kunnen wijken. De klant wil dat er persoonlijk aan zijn probleem gewerkt wordt, geef hem de indruk dat dat ook gebeurt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:54:15 #27
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547231
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:51 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Pardon? Sommige mensen denken dat, ja. Maar die pik je d'r zo tussenuit.

Andere mensen hebben domweg een probleem waar ze niet om gevraagd hebben, en waar ze vanaf willen.
Dat laatste is correct, maar ik heb gewoon het idee dat mensen vaak denken dat ze echt heel wat te vertellen hebben als klant en dat ze altijd maar hun zin moeten krijgen.

Laatst vertelde iemand bij het kaarten dat hij zijn hypotheek had overgesloten omdat zijn bank de boete die hij had gekregen wegens het missen van een betaling niet wilde kwijtschelden... Dat mensen zich daar zo druk over maken en ook echt denken dat het maar ok moet zijn dat ze wat betalingen missen. Alsof dat bij andere banken wel mag.
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:55:14 #28
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547259
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als helpdeskmedewerker moet je juist van procedures af kunnen wijken. De klant wil dat er persoonlijk aan zijn probleem gewerkt wordt, geef hem de indruk dat dat ook gebeurt.
Een baas zit helemaal niet te wachten op helpdeskmedewerkers die voortdurend van procedures afwijken denk ik.
Hup, aan het werk!
pi_31547362
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:51 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Het kan aan beiden liggen, zowel aan de klant als aan de helpdeskmedewerker. Helpdeskmedewerkers hebben vaak heel eenzijdige kennis en werken heel eenzijdig, waardoor het lastig voor ze wordt als jouw probleem geen probleem is wat honderd keer per dag voorkomt of je geen genoegen neemt met een standaarduitleg.
Sorry, maar soms ligt het dus *echt* aan de helpdeskmedewerker. Voorbeeld: op m'n werk hebben ze ook een helpdesk ingericht voor IT-problemen; ik heb een keer gebeld voor een bepaald probleem, en werd me een partij afgeblafd. Een week later, nog een keer gebeld voor hetzelfde probleem, kreeg dezelfde persoon aan de lijn, en opeens kon ze 't wel oplossen. Overigens was m'n vraagstelling in beide gevallen precies 't zelfde.

Go figure.
pi_31547401
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat kan wel. Maar dan krijg je juist een onbeheersbare situatie. Elke klant wil dat natuurlijk. Daarom hebben de meeste helpdesks bepaalde "VIPS" "Key-users", High-Priority calls, etc. die wat extra aandacht krijgen. Als dat voor alle gebruikers zou gelden dan zou de IT (nog) veel meer gaan kosten dan het nu al doet.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:00:41 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31547442
je moet helpdeskmedewerkers de vrijheid geven buiten de procedures te opereren. Procedures zijn er alleen om te zorgen dat een helpdeskmedewerker een probleem, waar hij helemaal niets van weet goed in het systeem te zetten. Als de persoon in kwestie de kennis heeft om zelf het probleem op te lossen, of te kanaliseren moet hij die vrijheid hebben om buiten de procedures te handelen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:01:05 #32
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547459
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:58 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Sorry, maar soms ligt het dus *echt* aan de helpdeskmedewerker. Voorbeeld: op m'n werk hebben ze ook een helpdesk ingericht voor IT-problemen; ik heb een keer gebeld voor een bepaald probleem, en werd me een partij afgeblafd. Een week later, nog een keer gebeld voor hetzelfde probleem, kreeg dezelfde persoon aan de lijn, en opeens kon ze 't wel oplossen. Overigens was m'n vraagstelling in beide gevallen precies 't zelfde.

Go figure.
Ik ontken ook niet dat het soms echt aan de helpdeskmedewerker ligt. Soms wil men je alleen maar zo snel mogelijk afpoeieren en tevreden stellen met een "oplossing" die geen oplossing is voor je probleem. Vaak ook ongemanierd. Soms ook gewoon incompetent, terwijl ze zelf denken Einstein te zijn. Ik ben het zeker met je eens hoor, dat het soms aan de medewerker ligt.

Bij mij op het werk moet ik ook weleens naar die gasten bellen als ze even wat moeten oplossen of moeten regelen en dan doen ze af en toe ook veel te bijdehand. Daarvoor zitten ze daar niet. Gewoon even simpel hun werk doen en verder niet al te raar doen.
Hup, aan het werk!
pi_31547477
Overigens bedankt voor de leuke discussie, maar ik duik tussen de lakens. Ik moet morgen om 06:30 weer een helpdesk draaiende gaan houden.....
pi_31547507
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:54 schreef Ciurlizza het volgende:

Laatst vertelde iemand bij het kaarten dat hij zijn hypotheek had overgesloten omdat zijn bank de boete die hij had gekregen wegens het missen van een betaling niet wilde kwijtschelden... Dat mensen zich daar zo druk over maken en ook echt denken dat het maar ok moet zijn dat ze wat betalingen missen. Alsof dat bij andere banken wel mag.

Sommige lui denken echt dat 't gras elder groener is. Totdat ze erachter komen waardoor dat gras zoveel groener is geworden...

<Crocodile Dundee>
Neh, it's ééatable, but it táástes loik shit!
</dundee>
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:02:24 #35
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31547512
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:58 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Go figure.
helpdeskmedewerkers zijn mensen en geen robots, die hebben ook wel een een mindere dag.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:02:34 #36
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547519
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je moet helpdeskmedewerkers de vrijheid geven buiten de procedures te opereren. Procedures zijn er alleen om te zorgen dat een helpdeskmedewerker een probleem, waar hij helemaal niets van weet goed in het systeem te zetten. Als de persoon in kwestie de kennis heeft om zelf het probleem op te lossen, of te kanaliseren moet hij die vrijheid hebben om buiten de procedures te handelen.
Een helpdeskmedewerker kan standaardproblemen in principe prima oplossen. Als elke medewerker buiten de procedures kan opereren dan krijg je honderden prioritycalls per dag en doet elke medewerker maar wat. Dat wil een baas niet. Die wil gewoon dat zijn medewerkers zo efficiënt mogelijk de klant tevreden stellen/afpoeieren.
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:03:49 #37
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547569
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:02 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Sommige lui denken echt dat 't gras elder groener is. Totdat ze erachter komen waardoor dat gras zoveel groener is geworden...

<Crocodile Dundee>
Neh, it's ééatable, but it táástes loik shit!
</dundee>
Dat bedoel ik dus mensen met een plaat voor hun kop. Die heb je echt, die denken dat ze de enige klant zijn van een bedrijf en dat het een fout is van het bedrijf dat ze extra rente moeten betalen omdat ze wat betalingen hebben gemist. Dan heb ik altijd zoiets van, alsof dat bij andere bedrijven wel mag...
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:05:27 #38
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31547630
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:02 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Een helpdeskmedewerker kan standaardproblemen in principe prima oplossen. Als elke medewerker buiten de procedures kan opereren dan krijg je honderden prioritycalls per dag en doet elke medewerker maar wat. Dat wil een baas niet. Die wil gewoon dat zijn medewerkers zo efficiënt mogelijk de klant tevreden stellen/afpoeieren.
dat ligt aan het soort helpdesk, de hoeveelheid calls en de aard van de calls. Op een groot callcentre kan ik me voorstellen dat je die ruimte niet hebt. Op een interne helpdesk, of een een zeer gespecialiseerde helpdesk kan dat doorgaans wel. De prioriteit wordt verder bepaald door de helpdesk en niet door de klant.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31547666
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

helpdeskmedewerkers zijn mensen en geen robots, die hebben ook wel een een mindere dag.
Is prima, maar willen ze me dan even waarschuwen als juffrouw annie van de helpdesk PMS heeft?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:06:50 #40
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547677
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat ligt aan het soort helpdesk, de hoeveelheid calls en de aard van de calls. Op een groot callcentre kan ik me voorstellen dat je die ruimte niet hebt. Op een interne helpdesk, of een een zeer gespecialiseerde helpdesk kan dat doorgaans wel.
Dan kan het vaak wel inderdaad, maar bij de helpdesk van Nuon, Planet, Essent of Vodafone niet. Bij Vodafone moet je echt heel veel mensen spreken wil je iemand te spreken krijgen die bevoegd is om een bedrag van ¤ 25,00 te crediteren. Bij een specialistische helpdesk kan zelfs de schoonmaakster dat bij wijze van spreken.
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:07:30 #41
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547701
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:06 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Is prima, maar willen ze me dan even waarschuwen als juffrouw annie van de helpdesk PMS heeft?
Precies. Als klant interesseert het me niet of de medewerker net gezakt is voor een examen of ongesteld is. Ik wil gewoon fatsoenlijk te woord gestaan worden.
Hup, aan het werk!
  Nerd met benen dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:09:58 #42
18073 miss_bleu
pi_31547786
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:17 schreef Ciurlizza het volgende:
Stel dat je een helpdeskmedewerker uit zou schelden en de helpdeskmedewerker gaat terugschelden. Wat zou zijn/haar baas er van vinden?
deed ik altijd als ik opgehangen had. Terug schelden is sowieso not done en dat was ook 1 van de regels die wij hadden. Wel hadden wij ook de regel dat wij ons niet hoefde te laten uitschelden. Als een klant begon te schelden dan moesten wij altijd even vriendelijk zeggen dat men terug kon bellen op een moment dat de persoon in kwestie wel normaal uit zijn woorden kon komen, want wij deden ook maar gewoon ons werk.
pi_31547842
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:03 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus mensen met een plaat voor hun kop. Die heb je echt, die denken dat ze de enige klant zijn van een bedrijf en dat het een fout is van het bedrijf dat ze extra rente moeten betalen omdat ze wat betalingen hebben gemist. Dan heb ik altijd zoiets van, alsof dat bij andere bedrijven wel mag...
Godzijdank ben ik niet de enige die zich verbaast over dat soort mensen.

Hoewel ik moet zeggen dat ik het op zich wel bewonderenswaardig vind hoe die mensen een contract kunnen ondertekenen en vervolgens doen alsof clausule 1, 2 en 3 niet geldig zijn. Dan moet je toch in een apart soort werkelijkheid leven, lijkt me.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:13:44 #44
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31547912
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:11 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Godzijdank ben ik niet de enige die zich verbaast over dat soort mensen.

Hoewel ik moet zeggen dat ik het op zich wel bewonderenswaardig vind hoe die mensen een contract kunnen ondertekenen en vervolgens doen alsof clausule 1, 2 en 3 niet geldig zijn. Dan moet je toch in een apart soort werkelijkheid leven, lijkt me.
Als je die opmerking maakt dan is het "die sukkels van de bank wilden niet toegeven dat ik gelijk had maar begonnen meteen te wijzen op de kleine lettertjes".
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:14:03 #45
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31547923
het is ook fout van juffrouw annie mensen af te blaffen, dat geef ik direct toe, maar aan de andere kant kan het wel eens zijn dat er een aantal dingen tegelijk spelen waardoor een beller wat kortaf te woord wordt gestaan omdat zijn.haar probleem gewoon geen prio heeft op dat moment, afblaffen is nooit goed, maar als de koffiejuffrouw voor de zoveelste keer haar email programma niet krijgt opgestart is dat een lagere prioriteit dan als tegelijkertijd een systeem dat cruciaal is voor de bedrijfsvoering eruit ligt. Het kan best hectisch zijn op een helpdesk zo weet ik uit eigen ervaring.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31548041
Ik heb helaas op 'n helpdesk gewerkt en heb ook teruggescholden
Die kerel ging iets te persoonlijks worden
En toen heb ik hem even aangepakt en de hoorn erop gegooid

Btw: helpdesk is nu 'n zwart gat in me leven...weggegooid stukje leven zeg maar...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:19:33 #47
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31548113
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is ook fout van juffrouw annie mensen af te blaffen, dat geef ik direct toe, maar aan de andere kant kan het wel eens zijn dat er een aantal dingen tegelijk spelen waardoor een beller wat kortaf te woord wordt gestaan omdat zijn.haar probleem gewoon geen prio heeft op dat moment, afblaffen is nooit goed, maar als de koffiejuffrouw voor de zoveelste keer haar email programma niet krijgt opgestart is dat een lagere prioriteit dan als tegelijkertijd een systeem dat cruciaal is voor de bedrijfsvoering eruit ligt. Het kan best hectisch zijn op een helpdesk zo weet ik uit eigen ervaring.
De doorsnee helpdeskmedewerker van Nuon of Essent heeft niets te maken met systemen die cruciaal zijn voor de bedrijfsvoering.
Hup, aan het werk!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:20:03 #48
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31548137
je kan ook zeggen dat jullie als helpdesk hem wel even aan een paar bakstenen door zn ramen willen "helpen" als het hem schikt
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:21:20 #49
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31548176
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:19 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

De doorsnee helpdeskmedewerker van Nuon of Essent heeft niets te maken met systemen die cruciaal zijn voor de bedrijfsvoering.
ik wilde maar aangeven dat je verschillende helpdesken hebt. bij kleinere bedrijfjes is vaak een grotere verantwoording en kan het van kleine, onbeduidende problemen lopen naar cruciale zaken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:24:20 #50
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31548283
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik wilde maar aangeven dat je verschillende helpdesken hebt. bij kleinere bedrijfjes is vaak een grotere verantwoording en kan het van kleine, onbeduidende problemen lopen naar cruciale zaken.
Bedrijfsmatige zaken zijn het pakkie an van interne helpdesken, niet van de externe helpdesk van Nuon.

Ik begrijp je punt hoor.
Hup, aan het werk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')