Die paar duizend die hij jaarlijks belastingvrij mag schenken schiet niet op. Dan blijft er aan het einde van z'n leven nog veel te veel overquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
1) Hij kan voor zijn dood al schenkingen doen. Daarmee voorkom je successierecht. Een notaris kan je helpen met het omzeilen.
Dat snap ik maar dat vroeg ik ook niet. Er zullen heus partijen zijn die deze idiote hoge belasting op erfenissen naar beneden willen brengen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
2) Geen enkele. Er is geen partij die belastingen wil afschaffen.
Alleen wel eerst goed advies inwinnen; internationaal schenken is altijd een beetje "moeizaam". Of is dat hier niet het geval!?quote:Schenking op papier
Bij deze vorm van schenking komt geen contant geld te pas. Een schenking op papier gaat in de vorm van een schuldigerkenning uit vrijgevigheid van een bepaald bedrag. Dit bedrag is niet eerder opeisbaar dan bij het overlijden van de schenker(s). Dit is ook een praktische oplossing wanneer uw vermogen in uw huis zit of in het bedrijf.
Een nadeel is dat de waardeaangroei bij de verkrijger beperkt blijft tot de afgesproken rente. Voordeel is dat de verkrijger wel daadwerkelijk over de rente kan beschikken, hoewel sommige ouders dit ook zien als nadeel. De jaarlijks te betalen rente kan immers aanzienlijk oplopen. Een voordeel is dat als u het vermogen onverhoopt toch nog zelf nodig heeft, u daarover kunt beschikken.
Van de schenking onder schuldigerkenning moet een notariële akte worden opgemaakt. Over de lening moeten de ouders jaarlijks een zakelijke rente betalen. Dat moeten ze daadwerkelijk doen, want anders zijn de kinderen bij hun overlijden door een fictiebepaling in de Successiewet alsnog successierecht verschuldigd. De rente die ouders jaarlijks betalen wordt niet gezien als schenking.
Nee, hij woont gewoon in Nederland ......dat ohuis is al weg, dus schenken op papier werkt hier niet denk ik. HIj heeft gewoon contanten op de bankquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:54 schreef Hyperdude het volgende:
Alleen wel eerst goed advies inwinnen; internationaal schenken is altijd een beetje "moeizaam". Of is dat hier niet het geval!?
M'n oom geeft ook een mega bedrag aan goede doelen, misschien is de oplossing om dat te cancellen en aan ons te geven, waar wij dan vervolgens weer de helft van afstaanquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind het successierecht niet zo slecht. Mensen zijn immers Nederlander en hebben zo na hun dood nog de kans wat geld te geven waar de ovevrheid vervolgens weer goede dingen voor alle Nederlanders voor kan doen. Als je het met dit soort zaken niet eens bent moet je afstand doen van je Nederlanderschap en emigreren.
Ik denk wel dat je de besteding van door successierecht verworven gelden moet limiteren aan bijvoorbeeld projecten voor ontwikkelingssamenwerking etc.. in ieder geval zaken die direct mensen ten goede komen.
Had ik ff niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:33 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Nee, hij woont gewoon in Nederland ......dat ohuis is al weg, dus schenken op papier werkt hier niet denk ik. HIj heeft gewoon contanten op de bank
Dat is misschien net een beetje te doorzichtig voor de belastingdienstquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor zijn dood geld cash opnemen, bij bank deponeren in zo'n prive kluisje (op je EIGEN naam) en mondje dicht tegen iedereen wat er ligt natuurlijk.
Errr als oom x bij de bank staat en hij neemt het geld contant op, hij gaat naar jouw huis en geeft je het geld in handen. Je gaat naar je eigen bank en legt het in een kluis. Of legt het desnoods thuis in een kluis als je het aandurft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is misschien net een beetje te doorzichtig voor de belastingdienst
Ik weet trouwens niet of het in NL zo is maar in bv. België zijn dit soort transacties vanaf een half jaar voor het overlijden per definitie ongeldig/void cq. worden teruggedraaid.
Zoiets is inderdaad het beste, weet alleen niet of m'n oom dat doet. Dit soort geintjes werkt onze corrupte regering natuurlijk wel in de hand.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor zijn dood geld cash opnemen, bij bank deponeren in zo'n prive kluisje (op je EIGEN naam) en mondje dicht tegen iedereen wat er ligt natuurlijk.
Goede doelen betalen sinds kort nog maar 8% over schenkingen. En als de Tweede Kamer ermee instemt, betalen ze vanaf 1 januari helemaal geen belasting meer.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:59 schreef frederik het volgende:
goede doelen (die trouwens maar 11% hoeven te betalen)
Of afstand doen van de erfenis. Wat ook al te laat is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je het met dit soort zaken niet eens bent moet je afstand doen van je Nederlanderschap en emigreren.
Tuurlijk is het spekken van de staatskas de enige reden. Dat is de reden van elke belasting. De overheid kan toch niet functioneren zonder middelen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:40 schreef Muertez het volgende:
successierecht is stierenpoep, er is geen enkele rechtvaardiging voor behalve het spekken van de staatskas
Over het vermogen van je oom heeft hij al eens belasting afgedragen, vervolgens wil hij met de rest doen wat hij wil en gaat daar een idioot percentage vanaf omdat hij het jullie wil schenken
en vervolgens mag jij zodra je het uitgeeft er ook nog eens BTW over gaan betalen (waarvoor ook geldt dat dat een vorm is van extra belasting van al belast vermogen)
ik bedoel inkomstenbelasting is logisch en noodzakelijk, maar dit
Waarom? Het zijn toch inkomsten voor de ontvanger?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:40 schreef Muertez het volgende:
successierecht is stierenpoep, er is geen enkele rechtvaardiging voor behalve het spekken van de staatskas
ik bedoel inkomstenbelasting is logisch en noodzakelijk, maar dit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |