136 ft is de remweg ja, nou reken er nog 60 ft bij op met 255 km per uur, kom je aan zeg maar 200 ft, maar met 255 km per uur ga je dus ook nog eens 70 meter per seconde, voordat je door hebt dat je echt moet remmen ben je al 120 meter verder, en tjah dan kom je toch echt wel in de buurt van het aantal wat ik zei.quote:
Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Wat ik zeg, met 255 km per uur kan je niet meer fatsoenlijk anticiperen, simpelweg omdat als er 250 meter voor je iets gebeurd (ja ook snachts kan iemand pecht krijgen op de linkerbaan) je altijd te laat bent. Bovendien, waarom zou je 200 moeten rijden? Niet omdat het sneller is, puur voor de kick. Tjah als je wilt racen voor de kick, van mij mag je, maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:18 schreef yup het volgende:
[..]
Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...
Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef Breemz het volgende:
ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
Ja zo lust ik er nog wel een paar, er gaan idd ook veel meer mensen dood aan kanker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:26 schreef Damzzz het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 130![]()
Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dusquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:
inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezienquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Breemz het volgende:
[..]
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg.
Ik schrik er van hoe lang dat is
want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
80km/u is ook al bijzonder dodelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef karoltje het volgende:
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
Zeg Rap, adem eens door je neus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef iamredleader het volgende:
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?
2cv haalt denk nog net de 130 hoor... wind mee berg afquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
Maar dat zijn wel stoere autootjes... had samen met verloofde nog een tijdje een mooie Panda 750, maar na wat "spelen" met de motor kon die mooi wel 145 in de vierde versnelling (had geen 5e...)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
Omdat in duitsland de wegen totaal anders zijn en met name de mensen gewend zijn aan de hoge snelheden, nog een ander feit is dat de meeste duitsers betere autos rijden en ook betere chauffeurs zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef Breemz het volgende:
[..]
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..![]()
Deze had ik vorig jaar geplaatst in het topic over het ongeval.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef Breemz het volgende:
[..]
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien![]()
Ik ben ook wel van het doorrijden en 250 km/u leek mij op een lege snelweg met goed zicht wel verantwoord maar de berekening laat idd zien dat het enorm onverantwoord is. Het verbaast me enorm die remweg, ik heb het echt 4 keer nagerekend maar het klopt echt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef raptorix het volgende:
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |