abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31928997
Klopt, en die verzekering heeft inderdaad uitbetaald.
geen
pi_31929026
Dan heb je mazzel gehad.

En de bus besloot naar rechts te gaan.
pi_31929063
Nee hoor, in dit geval geldt dus zoals ik al zei het moment van wisselen van rijbaan. Ik reed schuinvoor de bus, dus de bus is dan fout.
geen
pi_31929073
ah ja, dus bus ging inderdaad naar rechts. Ik haal links en rechts steeds door elkaar.
geen
pi_31929094
ja dat blijkt wel als je rechts gaat inhalen.
pi_31929124
Maar jouw gedrag vind ik wel asociaal, asocialer dan het niet op tijd naar rechts gaan van die bus. Jammer eigenlijk dat je dan in het gelijk wordt gesteld.
pi_31929256
Klopt!

[ Bericht 98% gewijzigd door natte-flamoes op 03-11-2005 16:36:37 ]
geen
pi_31929539
Tja.. het een lokt vaak het ander uit.

Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.

Ik kan veel hebben, maar aan bumperklevers heb ik zo'n schijthekel.
pi_31929759
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef MartijnA3 het volgende:

Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.

Ja, maar in feite is jouw actie in dat geval net zo asociaal als mijn actie. Betrekking komt overeen, de inhoud is anders.
geen
pi_31929993
Klopt een beetje....daarom zei ik ook, het een lokt het ander uit. Nadat je je situatie in perspectief had gebracht, vond ik je inhaalactie rechts wat minder asociaal. Maar in dit geval brengt degene die bij mij aan het bumperkleven is, mij in gevaar. Iemand die niet op tijd naar rechts gaat, irriteert alleen.

Trouwens mijn methode is dan onrustig gaan rijden door snel en kort op te trekken en dan af te remmen dmv de handrem. Geleerd van mijn rij-instructeur.
pi_31930179
Thx voor de tip! ik heb namelijk ook een gloeiende hekel aan bumperklevers.
geen
pi_31930612
Grappig hoe ze dan opeens schrikken en remmen....Vaak is het dan gelijk over.
pi_31933164
quote:
Dan mag je hopen dat er niemand gewond raakt als zo iemand bij je achterop rijdt. Je zal namelijk niet de eerste zijn die in zo'n situatie voor doodslag wordt veroordeeld.
  donderdag 3 november 2005 @ 19:12:57 #289
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31935772
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:48 schreef MartijnA3 het volgende:
Grappig hoe ze dan opeens schrikken en remmen....Vaak is het dan gelijk over.
Hopen dan dat de politie dit niet ziet.
Daar krijg je namelijk ook een boete voor.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31937532
Ik rem niet hard, trek gewoon even de handrem iets aan. Je ziet dan geen remlicht waardoor de bumperklever schrikt.
pi_31944235
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:19 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Dan mag je hopen dat er niemand gewond raakt als zo iemand bij je achterop rijdt. Je zal namelijk niet de eerste zijn die in zo'n situatie voor doodslag wordt veroordeeld.
Nope helemaal niet.

Maat heeft aanrijding gehad 300% schuldig.

Er was een soort kettingbotsing gebeurt door een ouwe opoe die keihard op de rem ging staan op de snelweg. Iedereen achter opoe schuldig. Redenering plisie: moest je maar verdomme afstand houden (yeah right, ze hielden keurig afstand totdat meneer keihard op de rem ging staan)...

En op de snelweg mag je niet zonder reden remmen. Neen meneer moest u maar afstand houden...
quote:

Ik vind op de rem trappen enzo gevaarlijk.

Raak de rem zeer licht aan en dan gaan ze vanzelf wel afstand nemen.
pi_31950390
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:51 schreef Knarf het volgende:

En jij hoort zeker ook bij de 80% van de mensen die denken dat ze bij de beste 50% van de rijders zitten.
Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.

Het is triest dat andere mensen beweren 'goed te rijden' terwijl ze eigenlijk weten dat dat niet zo is, of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:28:20 #293
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31950727
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 04:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.

Het is triest dat andere mensen beweren 'goed te rijden' terwijl ze eigenlijk weten dat dat niet zo is, of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.

Nu nog even iets minder hard rijden
Hoe hoog zijn de boetes in de VS eigenlijk?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:45:20 #294
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31951249
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nu nog even iets minder hard rijden
Hoe hoog zijn de boetes in de VS eigenlijk?
Hoge boetes, en het schijnt dat daar niet hard gereden wordt omdat er zoveel zichtbare politie rijdt.
Daar verstoppen ze zich niet in bosjes.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_31951677
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.

edit: Wel even door 3,6 delen. 750/3,6 = 208 meter.
Dat is vanaf het moment dat je het rempedaal volledig intrapt. Bij een normale reactietijd bij concentratie (ongeveer 1 sec) kom je uit op ongeveer 280 meter. Nu is het natuurlijk zo dat je niet zo snel een stilstaand object zult tegenkomen.
pi_31951696
quote:

of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
hilarisch man, je geeft aan de ene kant aan dat je uitstekend rijdt, en meteen daarna zeg je dat er een kans is dat je zelf niet doorhebt dat je NIET uitstekend rijdt.
geen
pi_31951821
Vanochtend weer zoiets, cruise control op 140, wordt ik ingehaald door een Jeep Cherokee die zo'n 170 rijdt. Iets verderop propt ie zich tussen 2 vrachtwagens (ik zie de achterste vrachtwagen remmen) omdat ie een afslag moest hebben, dat was iets na het 1200m bord voor die afslag. Ik ga dus die vrachtwagens inhalen, rijdt ik bijna naast die Jeep, gaat zijn richtingaanwijzer opeens aan en wil ie naar links komen. Gelukkig ziet ie me nog net en gaat ie terug. Als ik hem voorbij ben komt ie nog achter me rijden, alleen maar om nog 1 vrachtwagen in te halen en dan de afrit op te schieten. Wat een prutser.
pi_31951837
quote:

[..]

Zoals jij bijvoorbeeld? Als je trouwens zo goed rijdt, waarom is het dan nog nodig om je aan anderen te storen? Het is toch alleen maar een uitdaging om dan schadeloos te rijden tussen alle randdebielen die niet kunnen rijden?

Nog een kleine tip trouwens: vaak is het goed om niet te veel op het rijgedrag van anderen te letten. Je kunt daar namelijk toch niets aan doen. Het enige waar je iets aan kunt doen is je eigen rijkunsten. Ik ben daar op een gegeven moment ook mee gestopt en ik moet zeggen dat ik daardoor relaxter en hopelijk ook beter door ben gaan rijden. Je hebt namelijk meer tijd om op de relevante zaken te letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')