Zeker mooi, uit welke tijd komt het?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:19 schreef Floripas het volgende:
Mooi, hè?
Het gaat over een overleden vriend, genaamd Egidius.
Het sceen 't moeste één gestorven zijn.
*slikt iets weg*
Nee, koos.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zeker mooi, uit welke tijd komt het?
coors = koers?
Nee. Wil je meedoen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:37 schreef George-Butters het volgende:
willen sickie, sigme en floripas wat minder obseen gedrag vertonen?
Hmm logisch ja als je de rest van de zin bekijkt.quote:
Ik zou niet weten op welk vlak dan ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
Ben ik te hard?
No need to shoutquote:
Ik heb een Bougie gedáán. Zo lekker ben ik welquote:Jij luistert vast ook naar de Bougies, lekkere Grunn'nse van me.
quote:Binnenvissers omarmen gehate wolhandkrab
ANP
EMMELOORD - De Chinese wolhandkrab was jarenlang een vijand van de Nederlandse binnenvissers, maar vanaf volgend jaar hopen de vissers een vergunning te krijgen om gericht op de krab te vissen. Dat heeft het Nederlands Instituut voor Visserij Onderzoek in IJmuiden dinsdag bevestigd.
Aziaten zijn gek op de gele drab in het schelpdier en inmiddels levert een kilo krab 3 á 7 euro op. Hierdoor wordt het voor de vissers interessant om als proef te gaan vissen op de krab, die ze tot nu toe alleen beschouwden als fuikenvernielers.
De Chinese wolhandkrab kwam in de jaren twintig via zeeschepen naar Nederland. Het steeds schoner wordende water zorgde voor een flinke groei van het aantal krabben in de binnenwateren.
De binnenvissers vangen de krab als bijvangst in hun fuiken en verkopen de diertjes soms aan Chinese restaurants. Aangezien de palingvisserij waar de binnenvissers zich vaak op richten onder druk staat door de lage palingstand, biedt de krab mogelijk een interessante nieuwe markt.
De krab schaadt het Nederlandse ecosysteem, zo blijkt uit eerste resultaten van onderzoek in opdracht van waterschap Hunze en Aa's uit Veendam. ‘Ze eten het voedsel voor andere dieren en door hun manier van eten wordt de bodem omgewoeld, wat troebeler water tot gevolg heeft’, aldus ecoloog Herman Wanningen van het waterschap. Het Groningse waterschap laat de wolhandkrab mede onderzoeken, omdat de krab ook schade aan oevers toebrengt. Volgens de ecoloog zitten er alleen in het gebied van Hunze en Aa's al honderdduizenden krabben.
Er hebben zich inmiddels vier vissers gemeld om volgend jaar op proef te gaan vissen. De Producentenorganisatie IJsselmeer gaat volgens visserijbioloog Tammo Bult van Nederlands Instituut voor Visserij Onderzoek nog dit najaar de vergunning voor gericht proefvissen op de Chinese wolhandkrab aanvragen bij het ministerie van LNV.
Egidius, waar ben je nou gebleven?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:12 schreef Floripas het volgende:
Egidius, waer bestu bleven?
Mi lanct na di, gheselle mijn.
Du coors die doot, du liets mi tleven!
Je was zo'n fijn gezelschap,quote:Dat was gheselscap goet ende fijn,
Het sceen teen moeste ghestorven sijn.
Nu bestu in den troon verheven,
Claerre dan der zonnen scijn:
Alle vruecht es di ghegheven.
Egidius, waar ben je nou gebleven?quote:Egidius, waer bestu bleven?
Mi lanct na di, gheselle mijn!
Du coors die doot, du liets mi tleven.
Bid je voor me? Ik moet nog doodquote:Nu bidt vor mi, ic moet noch sneven
Ende in de weerelt liden pijn.
Verware mijn stede di beneven:
Ic moet noch zinghen een liedekijn;
Nochtan moet emmer ghestorven sijn.
Mijn vertaling.quote:Egidius, waer bestu bleven?
Mi lanct na di, gheselle mijn!
Du coors die doot, du liets mi tleven.
Mijn god, ik óók (bijna)!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:26 schreef sigme het volgende:
Ik heb een Bougie gedáán. Zo lekker ben ik wel![]()
Ja, zeker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Alleen als daar behoefte aan is.
Dat is mooi. Ik ben morgenmiddag weer hier te vinden om mij in dit topless-worstelen te mengen. Nu eerst sporten.quote:
Bijna telt niet, meid. En er zijn er meerdere. Welke had jij bijna te pakken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn god, ik óók (bijna)!
We zijn pikzusters!
De bassist. Hij wilde graag, ik had het wel weer gezien na enkele minuten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijna telt niet, meid. En er zijn er meerdere. Welke had jij bijna te pakken?
Zeg Sickie, had je ergens onderweg al meegekregen hoe oud ik ben?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:47 schreef Sickie het volgende:
Zeg dames, waren groupies geen fenomeen uit de jaren 80?![]()
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg Sickie, had je ergens onderweg al meegekregen hoe oud ik ben?
http://www.groene.nl/1998/16/rz_bataven.htmlquote:De vergeten grondwet
omende maand viert Nederland het 150-jarig bestaan van de grondwet. Drijvende kracht achter de feestelijkheden is minister Dijkstal. Maar een groeiende groep historici en juristen verzet zich tegen de viering. De minister vervalst de geschiedenis, vinden zij. Eerherstel voor de Bataafse grondwet!
Ik speel de sterren van de hemel. Wibi Soerjadi is echt een kermisklant bij vergeleken mijn werk.quote:
Bouwjaar 72 zegt je info. Verder niet eerlijk gezegd. Ik wou er nog een topic over openen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg Sickie, had je ergens onderweg al meegekregen hoe oud ik ben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |