![]()
Na meegedaan te hebben aan Idols bleef Marlies doen wat ze altijd al gedaan heeft: Zingen. “Idols wordt vaak gezien als een Artiesten broed Machine, maar ik doe nu precies hetzelfde als voor Idols, alleen nu verdien ik er mijn brood mee”, aldus de 24 jarige zangeres. Ze houdt alle opties open en kan gezien worden als een duizendpoot. Ze zingt, heeft een paard, volgt een HBO studie, is docente Engels op een VMBO school, tourde onlangs door Bosnië voor de militairen aldaar en werkt aan 3 verschillende muzikale projecten tegelijk. “Ik hou zelf van een heleboel soorten muziek, en pin me creatief gezien ook niet aan één soort vast” dat beloofd wat voor het jaar 2006.
Nadat de Grootebroekse, die in Idols tot ieders verbazing als vierde het veld moest ruimen tegen JK en Maud (naast gedoodverfde winnaar Boris) heeft ze veelvuldig opgetreden met haar band. Als actrice maakte ze haar debuut in de internet soap ‘Do not Disturb’ en tevens was zij te zien in ‘Onderweg naar Morgen’. Ze gaf haar fans de single ‘A funny feeling’ cadeau voor kerst en was ook ze te zien bij ‘Rate that VJ’ op TMF, waar ze net de finale niet haalde. In Maart kwam haar langverwachte eerste single ‘Everything’ uit. Ze speelde in de videoclip van Nuff Said en toen.... Veel te lang bleef het daarna stil.
“Ik heb wel opgetreden hoor”, aldus Marlies. “Maar de platenmaatschappij wil wachten op een ‘sure shot hit’ voor een 2 e single” De hoogste notering van Everything in de top 100 was 46. Toch viel de publiciteit tegen. Haast niemand wist dat ze een single uit had en hij was niet eens in alle winkels te krijgen. Marlies is zelf wél te spreken over het resultaat: “Er zijn er ruim 700 verkocht”.
Wat heeft ze nog voor ons in petto? “Ik ben bezig met mijn tweede single. Het is een roerig jaar geweest. Verschillende bandleden die opstapten en waarvoor vervanging gezocht moest worden, twee maal een wisseling van management. In tegenstelling tot wat de media onlang beweerde heeft ze daar geen negatieve gevoelens bij: “Er wordt heel realistisch gekeken wat zij voor meerwaarde voor je kunnen zijn. Dat geldt voor de muzikanten waarmee je werkt en voor je management. Als jij het goed doet, doen zij het goed. Als blijkt dat de mogelijkheden beperkt zijn scheiden de wegen, no hard feelings”.
Maar die financiële uitkleed verhalen dan die onlangs verschenen in de Telegraaf?
(zucht) “Media zoeken sensatie nu Idols 3 komt. En dat is gehoopt via dit artikel te vinden. Als beginnend artiest heb je geen flauw benul wat er komt kijken bij een optreden. Je kijkt naar wat je kost en dus bruto vangt maar je weet niet van wat er allemaal af moet. Geluid, tourmanagement, boeking fee, management kosten, chauffeur, soms zit er een zogeheten ‘tussenboeker’ bij die extra kost. En dat loopt aardig op. Maar dat is bij ieder management en bij iedere boeker zo. Dat heeft helemaal niets met Edwin Jansen te maken. Ik kijk niet met een negatief gevoel aan die tijd terug hoor”.
Dus Marlies, wat nu?
“Ik wil dingen maken die ik zelf mooi vind. Die mijn fans mooi vinden. Ik ga dingen doen die je niet verwacht maar wat voor mij niets nieuws is. Met band, zonder band. Verrassend, ik mix verschillende stijlen, het is anders...en nee; Het is geen pop, haha”
Klinkt ons als Marlies.