Single Marlies
Fans van ex-Idol Marlies hebben er even op moeten wachten: een nieuwe single.
De single, die zij over twee weken uitbrengt, heet 'Not much of a man’. Marlies heeft de tekst voor het liedje een half jaar geleden zelf geschreven. “Het gaat over een liefde die voorbij is. Eigenlijk is het autobiografisch”, vertelt Marlies aan Idols. “Het is best een beetje een droevig nummer. Maar ik ben er wel heel trots op. Het is een bluesachtig liedje. Niet iets wat het grote publiek meteen zal aanspreken, denk ik. Maar het is wel Marlies! En dat vind ik belangrijker dan een Top 40-hit.”
Grappig detail is dat de broer en de moeder van Marlies ook hun stem laten horen op de plaat. De rockchick heeft hen gevraagd als achtergrondzangers. “Mijn moeder kan heel goed zingen”, vertelt ze. “En ook mijn broer zingt een aardige noot mee.”
Marlies heeft al haar spaargeld bij elkaar gesprokkeld om haar nieuwe single te produceren en uit te brengen. Zonder platenmaatschappij en manager gaat ze proberen het liedje aan de man te brengen. “Mijn platenmaatschappij vind het nummer niet commercieel genoeg”, aldus Marlies. “Daarom willen ze er niet in investeren.”
Op dit moment bedenkt de zangeres een ludieke actie om de single te presenteren. Marlies: “Ik laat in ieder geval zevenhonderd cd’s drukken. Die wil ik op een originele manier presenteren. Als dat goed loopt, dan laat ik er nog meer maken. Als het niet lukt, dan is de single gewoon een leuk collectoritem. Ik wil mijn fans laten weten dat ik er nog ben.”
In maart van dit jaar bracht Marlies al de single 'Everything' uit.
Bron: idols.nl
die user naam zal ik eens op broeden. De naam die ik nu heb is zo'n mooie herinnering...