abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 13:04:08 #226
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31925529
Volgens mij heb je de laatste berichten over VdV gemist, maar dat terzijde.

Ten tweede denk ik dat het gewoon nog veel te vroeg is om Aissati te selecteren. laat hem dan maar eerst uitkomen voor Jong Oranje.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31925710
Wat goed is komt snel, hij maakt in ieder geval al veel meer indruk tegen echte grote tegenstanders zoals Milan, dan Maduro en Babel hebben gedaan in hun topwedstrijden met Ajax, en al helemaal als je kijkt naar toen zij meteen erbij genomen werden als Ajax-tweede-elftal spelers. Toen hadden ze al helemaal niks gepresteerd. Op die principe-basis, dat vBasten totaal niet kijkt naar ervaring maar puur naar kwaliteit, of dat nou 16 of 35 is naar zijn eigen woorden, kan Aissati ook al erbij zitten.

Je hebt altijd van die mensen die twijfel zaaien, net zoals velen gezegd zullen hebben dat ie niet rijp was voor Milan, en dat je zo'n spelers eerst jaaaaren moet laten rijpen in jeugdteams. Dit zijn de mensen die de kwaliteiten niet onderkennen. Bij PSV zien ze het goed, deze B-jeugd speler mocht even meedoen met de A, werd te goed bevonden, mocht even meedoen met Jong PSV, werd te goed bevonden, en mocht vervolgens meetrainen met het 1e. Toen dat niveau ook al moeiteloos opgepikt werd mocht ie debuteren in de eredivisie, en toen dat alweer goed lukte dachten ze : why not, tegen Milan erin ermee.

Er zijn zat mensen die hem nog in de B-jeugd hadden laten staan op basis van angst en twijfel. Goed dat dit soort jongens echter meteen eruit gepikt worden en zich kunnen optrekken aan het 1e elftal, des te sneller worden dit soort diamantjes geslepen.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:31:44 #228
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31926324
Maduro liet gister constant z'n man lopen, hij was samen met Galasek verantwoordelijk voor de tegengoals. Dus als schijnheilige marco consequent is houdt ie Maduro uit Oranje.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_31926445
Maduro er buiten laten lijkt me niet meer dan logisch. Hij maakt nu een mindere fase door. Ook speelt hij niet op de juiste plek.
That's all folks!
pi_31926737
Maduro is gewoon geen killer-verdediger, bij Oranje staat ie ook gewoon centraal-mid. Daar is het een ander verhaal en speelt ie wel redelijk (niks bijzonders), vooral als je 2 routiniers met Cocu en Landzaat naast je hebt kan dat ook. Ik zou daar echter ook een echte offensievere voetballer neerzetten dan Maduro. Cocu en Landzaat controlerend, en de centraal-mid speler meer van het type Sneijder, VdV of idd gewoon Aissaiti.

Waarom niet, als je achterin al met 4 echte verdedigers speelt en 2 defensieve middenvelders. Anders komt je aanval veel te geisoleerd te staan, en dat zie je helaas ook veel te vaak. Maduro is eigenlijk ook meer van het controlerend type. Net iets te traag ook voor de top. Laatst verving VB dan wel noodgedwongen Cocu door zijn schorsing voor VdV, en die krijgt dan een vrijere rol. Maar die deed er voor de zoveelste keer bar weinig mee tegen Macedonie.
pi_31926757
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:50 schreef Robar het volgende:
Denk je dat er ook maar iemand in Griekenland getreurd heeft over het spel op het EK?
Ja, de meeste echte voetballiefhebbers. Dezelfde mensen die zo genoten in 88 en 98.
pi_31926942
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
Wat goed is komt snel, hij maakt in ieder geval al veel meer indruk tegen echte grote tegenstanders zoals Milan, dan Maduro en Babel hebben gedaan in hun topwedstrijden met Ajax, en al helemaal als je kijkt naar toen zij meteen erbij genomen werden als Ajax-tweede-elftal spelers. Toen hadden ze al helemaal niks gepresteerd. Op die principe-basis, dat vBasten totaal niet kijkt naar ervaring maar puur naar kwaliteit, of dat nou 16 of 35 is naar zijn eigen woorden, kan Aissati ook al erbij zitten.
Doe mij ff een lol zeg.
Heeft 1 en een kwart keer tegen Milan gespeelt en nu al heeft hij meer gepresteerd dan Maduro en Babel!!!
quote:
Je hebt altijd van die mensen die twijfel zaaien, net zoals velen gezegd zullen hebben dat ie niet rijp was voor Milan, en dat je zo'n spelers eerst jaaaaren moet laten rijpen in jeugdteams. Dit zijn de mensen die de kwaliteiten niet onderkennen. Bij PSV zien ze het goed, deze B-jeugd speler mocht even meedoen met de A, werd te goed bevonden, mocht even meedoen met Jong PSV, werd te goed bevonden, en mocht vervolgens meetrainen met het 1e. Toen dat niveau ook al moeiteloos opgepikt werd mocht ie debuteren in de eredivisie, en toen dat alweer goed lukte dachten ze : why not, tegen Milan erin ermee.

Er zijn zat mensen die hem nog in de B-jeugd hadden laten staan op basis van angst en twijfel. Goed dat dit soort jongens echter meteen eruit gepikt worden en zich kunnen optrekken aan het 1e elftal, des te sneller worden dit soort diamantjes geslepen.
Mensen vergeten we niet dat Maduro in principe niet de mandekker is, maar rugdekking moet geven? Grygera, Emanuelson en Heitinga waren de mandekkers. En nou speelde Maduro een keer een wat mindere partij. Dat kan toch gebeuren? zoals ik al eerder zei, Maduro wordt door zijn collega's bij het Nederlands elftal geprezen, wie zijn wij dan om daar tegein te gaan. Dat zijn de echte kenners. Babel speelde misschien niet supergoed, maar toch ging er wel dreiging van hem uit. Dat is al een hele verbetering t.o.v. voorgaande wedstrijden. Maar ik ben het ermee eens dat hij niet in oranje thuishoort op dit moment. Affelay maakte tegen Milan ook fouten. Hij leed diverse keren balverlies op het middenveld. Aissatie had dat ook een aantal keren.
Maar als het complete team zo een goede prestatie neerzet, wil je dat sneller door de vingers zien.

Maar goed, de "talenten van Ajax" zijn niet te vergelijken met de "talenten van PSV".
Andere spelers, andere posities.
pi_31926951
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:31 schreef Spideyman het volgende:
Maduro liet gister constant z'n man lopen, hij was samen met Galasek verantwoordelijk voor de tegengoals. Dus als schijnheilige marco consequent is houdt ie Maduro uit Oranje.
Het was minstens zo'n fout van Blind om Maduro centraal in de verdediging te zetten als het de fouten van Maduro waren. Ik ben het uiteraard 100% met je eens als Maduro in Oranje gekozen zou worden voor de plek centraal in het midden. Maar dat is niet het geval. Op het middenveld komt Maduro wel tot z'n recht. Stel dat Maureenho Arjen Robben als centrale verdediger neerzet wordt dan zal-ie ook dergelijke fouten maken. Moet Arjen dan niet mee met Oranje?
WE WON IT FIVE TIMES!
pi_31927113
Waarom lijkt het net alsof men graag spelers van de eigen favoriete club in het nationale elftal wil zien?

Ik vind het prima dat Zenden bijvoorbeeld niet voor het NLs elftal speelt ook al zou-ie iedere week de pannen van het dak spelen. Ik zie liever dat-ie al z'n tijd besteed om zo goed mogelijk voor LiverpoolFC te spelen
WE WON IT FIVE TIMES!
pi_31927272
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:54 schreef LiverpoolFC het volgende:
Waarom lijkt het net alsof men graag spelers van de eigen favoriete club in het nationale elftal wil zien?

Ik vind het prima dat Zenden bijvoorbeeld niet voor het NLs elftal speelt ook al zou-ie iedere week de pannen van het dak spelen. Ik zie liever dat-ie al z'n tijd besteed om zo goed mogelijk voor LiverpoolFC te spelen
Tsja, er blijft een calimero gevoel heersen in het Eindhovense kamp . . . .
Ik heb geen problemen met het selectiebeleid van MvB.

Mocht hij Affelay en Aissati selecteren, dan heb ik daar ook geen problemen mee.
Zo lang het Nederlands elftal maar blijft winnen.
pi_31927457
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:50 schreef Robar het volgende:

[..]

Doe mij ff een lol zeg.
Heeft 1 en een kwart keer tegen Milan gespeelt en nu al heeft hij meer gepresteerd dan Maduro en Babel!!!
Zeker weten. Zijn spel was een 8 waard. Babel en Maduro hebben op hun stekkie nog nooit een dusdanige bepalende rol gespeeld bij Ajax dat men lyrisch was over hen in de topwedstrijden, want topduels zijn de meetlat voor Oranje. Met de Graafschap-goals maak jij mij niet warm hoor. Wat ze inmiddels wel hebben bewezen is dat met name Babel een hele hoop zware onvoldoendes scoorde. Al met al valt de doorontwikkeling zwaar tegen, dus moeten ze even uit de spotlight, en meteen ververst worden door fris bloed zoals Afellay en Aissaiti. Je moet selecteren op momentum, die jongens zitten heerlijk in hun vel en zijn in vorm, die andere zijn depri en uit vorm, dus effe doorselecteren. Zo voorkom je slappe plichtmatige Macedonie-taferelen en hou je de ploeg fris en hongerig.
quote:
Mensen vergeten we niet dat Maduro in principe niet de mandekker is, maar rugdekking moet geven? Grygera, Emanuelson en Heitinga waren de mandekkers. En nou speelde Maduro een keer een wat mindere partij. Dat kan toch gebeuren? zoals ik al eerder zei, Maduro wordt door zijn collega's bij het Nederlands elftal geprezen, wie zijn wij dan om daar tegein te gaan. Dat zijn de echte kenners. Babel speelde misschien niet supergoed, maar toch ging er wel dreiging van hem uit. Dat is al een hele verbetering t.o.v. voorgaande wedstrijden. Maar ik ben het ermee eens dat hij niet in oranje thuishoort op dit moment. Affelay maakte tegen Milan ook fouten. Hij leed diverse keren balverlies op het middenveld. Aissatie had dat ook een aantal keren.
Maar als het complete team zo een goede prestatie neerzet, wil je dat sneller door de vingers zien.

Maar goed, de "talenten van Ajax" zijn niet te vergelijken met de "talenten van PSV".
Andere spelers, andere posities.
Maduro was niet alleen voor de rugdekking ingehuurd hoor, ook hij heeft een vaste tegenstander die ie op moet pakken in bepaalde wedstrijdsiutatie's. Zoals Thun 2 keer vrij kwam voor het doel in de beginfase omdat hij totaal geen oog had voor zijn tegenstander en die bal heel simpel over zich heen laat gaan op de vrijstaande Thunspits, dat was echt drama. Van Bommel zou 3780 keer gewisseld zijn als het hem zou overkomen onder onze Marco.
pi_31927684
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:06 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Zeker weten. Zijn spel was een 8 waard. Babel en Maduro hebben op hun stekkie nog nooit een dusdanige bepalende rol gespeeld bij Ajax dat men lyrisch was over hen in de topwedstrijden, want topduels zijn de meetlat voor Oranje. Met de Graafschap-goals maak jij mij niet warm hoor. Wat ze inmiddels wel hebben bewezen is dat met name Babel een hele hoop zware onvoldoendes scoorde. Al met al valt de doorontwikkeling zwaar tegen, dus moeten ze even uit de spotlight, en meteen ververst worden door fris bloed zoals Afellay en Aissaiti. Je moet selecteren op momentum, die jongens zitten heerlijk in hun vel en zijn in vorm, die andere zijn depri en uit vorm, dus effe doorselecteren. Zo voorkom je slappe plichtmatige Macedonie-taferelen en hou je de ploeg fris en hongerig.
[..]

Maduro was niet alleen voor de rugdekking ingehuurd hoor, ook hij heeft een vaste tegenstander die ie op moet pakken in bepaalde wedstrijdsiutatie's. Zoals Thun 2 keer vrij kwam voor het doel in de beginfase omdat hij totaal geen oog had voor zijn tegenstander en die bal heel simpel over zich heen laat gaan op de vrijstaande Thunspits, dat was echt drama. Van Bommel zou 3780 keer gewisseld zijn als het hem zou overkomen onder onze Marco.
Kom op zeg, Babel heeft in zijn beginperiode ook briljante dingen laten zien, dingen die nog heel wat indrukwekkender zijn dan wat Aissati tegen Milan heeft laten zien. Begrijp me niet verkeerd, want Aissatie heeft het prima gedaan, maar om nu op basis van die twee wedstrijden Aissatie zo op te hemelen lijkt mij volkomen misplaatst.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Maduro. Speelt over het algemeen gewoon prima maar heeft de laatste weken nog wel eens een uitschieter naar beneden. Kan gebeuren, zo lang hij maar gewoon opgesteld wordt. Alleen dan kun je weer proberen een positieve draai aan je spel te geven. Maduro is nog altijd van meerwaarde voor het Nederlands Elftal.
pi_31928390
Babel heeft het veel meer NIET laten zien dan dat ie het WEL laat zien, en als ie het al liet zien dan was dat tegen mindere tegenstanders. Bovendien heeft hij een heel teleurstellend WK-20 gespeeld, daarin speelde ie als een zoutzak. Wat dat aangaat is ie duidelijk veel minder ver dan Aissati die het kennelijk veel makkelijker op de mat weet te brengen als het erom gaat tegen toppers. Babel vind ik teveel een twijfelaar met werkelijk altijd dezelfde actie's op de vleugel. Hij wacht altijd of iemand hapt. Aissaiti rent gewoon vol op de man af, gooit er wat schijnbewwgingen uit en doet niet moeilijk. Veel dreigender en brutaler, en puur op gevoel. Al te slim komt Babel ook niet over qua inzicht, heel simpele ballen afgeven aan opkomende mensen ziet ie gewoon niet. Kenmerk van een speler die veel te veel met zichzelf bezig is en daarbij het overzicht verliest. Het is dan ook geen nummer 10 met overzicht zoals Aissaiti maar een spits. Alleen blijkt dat voorlopig nog niet uit de goals.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het een overschatte speler is, want ik heb idd ook goeie dingen gezien. Maar alsof het frivole en creative er a.h.w. met de week uitgeknepen wordt op de training is het allemaal steeds minder geworden. Kan ook het fysieke aspect zijn, Gullit noemde hem al lui en zo oogt ie idd wel vaker in het veld, en op het WK-20 kon ie het fysiek al helemaal niet aan. Daarin is ie nog lang niet ver genoeg. Hij heeft wel potentie, maar ik vind hem inmiddels behoorlijk tegenvallend in wat ie daadwerkelijk ermee doet. Hij moet niet teveel nadenken maar gewoon doen. Met zijn snelheid en passeerbewegingen kan ie in vorm iedereen aan, maar hij ziet vaak totaal niet dat ie ervan gebruik kan maken in spelsituatie's. Dat is wat me het meeste tegenvalt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 november 2005 @ 14:53:13 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31928954
kom op, Maduro werd geselcteerd nadat hij 3 keer had ingevallen, toen had hij niet meer laten zien dan Affelay nu. Ik snap wel dat Marco hem kiest omdat hij hem uit zn Aajx tijd kiest en dus zo weet wat hij in zn mars heeft.
Ik vind het erger dat iemand als Ooijer niet meer selecteerd wordt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31929048
Babel --> gedeeltelijk eens, hoort niet huis in oranje.
Ooijer --> verdient op basis van de laatste weken absoluut een selectie
Aissati --> 1 en een kwart wedstrijd gespeeld, goed gespeeld, maar heeft te veel anderen voor zich. Je kunt er nog niet te veel van zeggen ook, dat kon MvB door zijn verleden bij Ajax wel van Maduro doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 november 2005 @ 15:03:01 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31929244
voor Babel geld ook nog dat er op zijn plek in het elftal meerdere betere opties zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31929958
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het gaat toch ook gewoon puur om kwaliteit. Op de plek van Babel moet haast wel een betere speler te vinden zijn, jonge wat speelt hij belabbert zeg. OVer Maduro hetzelfde, maar dan in iets mindere mate.
Waarom vergelijk je de spelers dan met elkaar? Dat slaat nergens op, iets dat je nu terecht toegeeft. Babel is momenteel een ramp, die mag wmb wel eens thuis blijven ja. Maduro is gewoon goed mits hij op het middenveld speelt, dat bewijst hij wekelijks.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31929972
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:31 schreef Spideyman het volgende:
Of hij zet Maduro op het middenveld........
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 4 november 2005 @ 02:56:26 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31949724
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:53 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Waar hebben de mensen het nu het meest over?

Over het mooie kampioenschap van Duitsland/Argentinie, of over het wonderschone Oranje in die dagen??

Maar goed, we moeten nu eens voor het kampioenschap gaan.
Ja alleen in Nederland omdat we nooit gewonnen hebben, in de rest van de wereld gelden alleen 1ste plaatsen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 10:01:24 #245
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31952534
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, de meeste echte voetballiefhebbers. Dezelfde mensen die zo genoten in 88 en 98.
Maar niet de Grieken

Het punt is dat het uitenidelijk geen enkel land ene moer kan schelen hoe ze kampioen worden - als ze maar kampioen worden.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:04:13 #246
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31952603
Het interresserd mij ook geen ene moer hoe we wereldkampioen worden, als wwe het maar worden. Maar dan moeten ze niet eerst iets beloven en daarna niet doen...
pi_31952922
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:04 schreef Lionheaad het volgende:
Het interresserd mij ook geen ene moer hoe we wereldkampioen worden, als wwe het maar worden. Maar dan moeten ze niet eerst iets beloven en daarna niet doen...
De realiteitszin is bij jou nog niet helemaal doorgedrongen geloof ik. Marco heeft op dit moment niet de spelers tot zijn beschikking om het systeem te spelen wat hij wilt (4-3-3, met schaduwspits en twee vleugels). Een systeem waarin vBommel wel tot z'n recht zou komen overigens, aangezien hij de rol van Davids over zou kunnen nemen.

Kijk even naar het aanbod van vleugelspelers op niveau:
Robben - blessuregevoelig
vPersie - niet echt een vleugelspeler, maar deed het redelijk aan de rechterflank

daarachter is een hele tijd niets, en krijg je de Yildirims en vdMeydes. En hoe je het ook went of keert, er is geen club meer ter wereld die met echte vleugels speelt, behalve Ajax op een goede dag, en die hebben ook alleen maar een Rosales die zich nog moet bewijzen en een Mitea die bij het RIAGG loopt.
Zodra clubs als Ajax, Feyenoord en PSV het Nederlands voetbal weer eens gaan promoten en vleugelspelers gaan opleiden, dan krijgen we het spel te zien wat wij graag in Nederland zien, en als ze het goed genoeg doen worden we er wereldkampioen mee, want geen land ter wereld heeft backs die wekelijks tegen vleugelspelers staan.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:26:26 #248
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31953078
Dan had San Marco het niet moeten beloven, want hij wist wat voor een spelersmateriaal er in Nederland rondliep...
Hij had gewoon gelijk duidelijkheid moeten scheppen met de volgende doelen:
1. Kwalificeren voor WK
2. Wereldkampioen worden
3. Als het kan met mooi voetbal

en niet:
3. met mooi voetbal....
pi_31953289
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:26 schreef Lionheaad het volgende:
Dan had San Marco het niet moeten beloven, want hij wist wat voor een spelersmateriaal er in Nederland rondliep...
Hij had gewoon gelijk duidelijkheid moeten scheppen met de volgende doelen:
1. Kwalificeren voor WK
2. Wereldkampioen worden
3. Als het kan met mooi voetbal

en niet:
3. met mooi voetbal....
Elk topland belooft wereldkampioen te worden.

Duitsland, Italie, spanje, Nederland, Argentinie, Brazilie, Tsjechie, Portugal, Frankrijk.
Voor minder doen ze het gewoon niet.
En het is juist goed dat je die ambitie uitspreekt.

Neem jij genoegen met een 2e 3e 4e 5e 6e 7 of 8e plaats?
Ik niet.
Ik wil wereldkampioen worden.
Het enige wat je kunt doen is realistisch je kansen afwegen!
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:39:37 #250
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31953386
Ik blijf ook realistisch, het enige wat ik van Basten verwiijt is dat hij heeft gezegd mooi voetbal te prefereren. Als dat dan niet kan, dan kan dat niet. Maar geef het dan ook gewoon toe dat het niet kan en dat doet hij niet.

Verder vind ik dat hij het goed dot, hij heeft zich gekwalificeerd en ik heb tot nu toe verder niks aan te merken. Hij is aleen niet helemaal eerlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')