abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:20:47 #1
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31458860
Stel, jij hebt het voor het zeggen... Je mag, eenmalig, een veto uitspreken over een onderwerp-naar-keuze in de Nederlandse politiek. Jouw stem is bindend. Maar let wel: dit is een eenmalige kans, dus denk goed na!

TS begint, maar ik stel voor om spoiler-tags te gebruiken, en eerst je eigen "veto" te posten, voor je andere "veto's" gaat lezen.
Mijn keuze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie biedt betere ideeen?
censuur :O
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:38:28 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31459263
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, da's flauw.

Doe maar deze:
SPOILER
pi_31459392
SPOILER
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:48:27 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31459504
SPOILER
:>
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:50:02 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31459514
Floripas:
[ spoiler ] verhaaltje [ / spoiler ]
En om het te lezen: selecteer de tekst

maertz ==>
SPOILER
pi_31459549
IK zou meteen zorgen dat ik meerdere dingen kon doen, deze puinhoop is niet in 1 keer te veranderen.........
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:53:09 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31459575
marcb1974 ==>
SPOILER
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:53:58 #9
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_31459592
Ik zou het systeem wat ze in Duitsland hebben willen invoeren. Voor de jeugd verplicht: Eén jaar militaire dienst of sociale dienstverlening naar keuze. Goed voor sociaal besef en/of discipline.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:00:51 #10
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31459774
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:53 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zou het systeem wat ze in Duitsland hebben willen invoeren. Voor de jeugd verplicht: Eén jaar militaire dienst of sociale dienstverlening naar keuze. Goed voor sociaal besef en/of discipline.

Ik zou als beslissing nemen dat ik het alleen voor het zeggen heb en dan meer beslissingen nemen met deze beslissing als politieke legitimatie..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:12:00 #11
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_31460075
Ik zou bij alle marokkanen hun voorhuid weer aannaaien. Zeiken ze misschien wat minder
pi_31460086
wat een kortzichtige gedachten allemaal zeg!

ik zou alle snelheidslimieten opheven!
pi_31460119
Ik zou het Suikerfeest een nationale feestdag maken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:26:08 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_31460454
SPOILER
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:32:28 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31460603
SPOILER
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:18:35 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31462805
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:38 schreef Floripas het volgende:
SPOILER
Zelfde,
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31462973
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Stel, jij hebt het voor het zeggen... Je mag, eenmalig, een veto uitspreken over een onderwerp-naar-keuze in de Nederlandse politiek. Jouw stem is bindend. Maar let wel: dit is een eenmalige kans, dus denk goed na!

TS begint, maar ik stel voor om spoiler-tags te gebruiken, en eerst je eigen "veto" te posten, voor je andere "veto's" gaat lezen.
Mijn keuze:
SPOILER
Wie biedt betere ideeen?
SPOILER
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31463048
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef Argento het volgende:

[..]
SPOILER
hear hear!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:42:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31463282
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef Argento het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_31463492
Tenzij een politieke partij alle stemmen krijgt zal het nooit al z'n verkiezingsbeloften na kunnen komen. Net als dat je met elke maatregel wel iemand tegen het zere been schopt.
pi_31471181
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
SPOILER
Over naieve mensen gesproken. Ik verkeer wel in de overtuiging dat geen enkele politieke partij, eenmaal in de regering, de tijd aangebroken acht om burgertjes te pesten. Waarom zouden ze ook? Ieder lid van een politieke partij, ieder lid van de regering, is zelf nu eenmaal óók een burger. Feit is echter dat het besturen van een land en het voeren van politiek niet altijd tot de meest populaire maatregelen leidt. Als je dan nog bent opgezadeld met een volk dat weigert in te zien dat, met name in tijden als deze, inpopulaire maatregelen niet per definitie ook slechte maatregelen zijn en dan op de koop toe suggereert dat zij het zelf wel beter zou doen, ja, dan is politiek voeren bijzonder lastig ja.

Hoe kom je er nou toch in godesnaam bij dat jij, een willekeurige burger, wel in staat zou zijn de juiste politiek te voeren? Het is toch een totaal zwakzinnig (en onwerkbaar) idee dat het volk het beleid van de volksvertegenwoordiging periodiek zou moeten heroverwegen en waar nodig zou moeten herzien? Waar hebben we dan in godesnaam een volksVERTEGENWOORDIGING voor nodig?

en nogmaals, WAAR HAAL IK GODVERDOMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE TIJD VANDAAN????

We hebben nu al geen zin om eens in de zoveel tijd naar de stembus te banjeren. Als er Tweede Kamer verkiezingen zijn, komt krap an 60% van de kiezers opdraven. Bij de gemeenteraad (toch dicht bij huis) geloven de meesten het wel, en als ze al weten dat er zoiets bestaat als een Europarlement, dan is dat al mooi meegenomen, maar ervoor stemmen, ho maar. En dan kom jij met het onzalige idee (zout toch op met je spoilertags) dat juist dat volk om de drie maanden ns totale dossiers zou moeten scannen en inpopulaire maatregelen zou moeten vervangen voor wel populaire maatregelen. Of zij ook de juisten zijn... ach, who cares? Het volk heeft het besluit genomen en in een dergelijke regeringsvorm waarin de volksvertegenwoordiging tijdens een regeringsperiode haar werk uit handen geeft aan diegenen die zij uberhaupt zou moeten vertegenwoordigen, hoeft het volk aan niemand verantwoording af te leggen, want verantwoording aan jezelf afleggen is nu eenmaal een contradictio interminis.

Weet je wat? We schaffen de verkiezingen wel af, want wat heeft het voor zin om een volksvertegenwoordiging te kiezen als ik in de praktijk toch eens om de drie maanden het werk zelf nog ns over moet doen?

Heb je enig idee hoeveel besluiten de volksvertegenwoordiging neemt? Vind je ook dat het volk regeringsbesluiten nog eens over moet doen? Heb je uberhaupt ergens een idee van?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:26:48 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31472203
Argento ==> Wat een gevloek, waar haal je de tijd vandaan voor zo'n lulverhaal??
pi_31473282
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Stel, jij hebt het voor het zeggen...

Mijn keuze:
SPOILER
Wie biedt betere ideeen?
beter dan wat? je hebt er niet eens over nagedacht; dit is zulk een versleten onderwerp dat ik nog liever de hele avond ga knarsetanden
SPOILER
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:50:04 #24
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31474924
Ik heb het zelf gehad met de politiek.
SPOILER
I'm nobody's sheep
pi_31478362
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Argento ==> Wat een gevloek, waar haal je de tijd vandaan voor zo'n lulverhaal??
Het is vandaag zaterdag, hoezo, waar haal ik de tijd vandaan?

En ik vind niet dat jij, met je driemaandelijkse volksraadpleging anderen moet betichten van het ophangen van lulverhalen.
pi_31479812
SPOILER
Ja, ik generaliseer.
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:48:45 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31512755
Geef mij een mandaat: versterk en investeer in het leger.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:55:15 #28
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31513665
Makkelijk:
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 17-10-2005 17:07:08 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:05:59 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31513815
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:38 schreef Floripas het volgende:
SPOILER
Nee, da's flauw.

Doe maar deze:
SPOILER
De NS noch het energienet zijn geprivatiseerd.
Say your prayers
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:23:15 #30
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31514054
ALs ik de touwtjes in handen kreeg zou ik trouwens het volgende doen om te beginnen:

- provinciale bestuurslaag opheffen;
- eerste kamer opheffen;
- wetgeving ontwikkelen m.b.t verkiezingen waarin wordt opgenomen dat de campagne niks meer in zal gaan houden dan 2 krukken een camera en een debatleider plus een ondersteunend program, Nederland zal nimmer meer mediacratische toestanden kennen, en zeker niet op kosten van de belastingbetaler, ik maak het zo saai dat mensen wel bijna naar de inhoud moeten gaan kijken om hun stem te bepalen, als mensen bonbons en rozen aan je uit moeten delen om je stem te winnen dan mag je van mij je reet afvegen met je stembiljet want dan ben je een prutser;
- referendum m.b.t. het koningshuis en de toekomst van dit instituut;
- grondig de bezem door het OM halen;
- middels een debat in het parlement controleerbare normen scheppen voor toegang tot het sociale stelsel, deze vervolgens zeer scherp gaan controleren wat mogelijk gemaakt door hier extra in te investeren, de middelen die vrijkomen maken het vervolgens mogelijk om de mensen die volgens de norm terecht gebruik maken van het sociale vangnet, er in koop kracht op vooruit te laten gaan, hierbij gaat het met name om mensen die geen uitzicht hebben om het op korte termijn zelf te kunnen rooien;
- er in Europa op aandringen om de handelsverdragen en landbouwsubsidies aan te pakken, hier een draagvlak voor zoeken;
- alle subsidies die vanuit het rijk worden toebedeeld aan de verschillende "maatschappelijke organisatie" worden getoets op een norm die daarvoor zal worden gesteld door het parlement, de middelen die uit deze operatie worden gewonnen worden direct geinvesteerd in voorzieningen voor ouderen van dagen en mensen die leven met een handicap, hetm oge duidelijk zijn dat het hier om meer draait dan een paar honderd miljoen euro;
- defensie zal niet langer een ondergeschoven kindje zijn, er wordt een duidelijke filosofie ontwikkeld met onze plaats in de internationale gemeenschap en onze bondgenoten als belangrijk aspect, er wordt een plan ontwikkeld om op termijn ons defensieapparaat op deze filosofie aan te passen;

Een greep uit een groter geheel.
Say your prayers
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:08:13 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_31514889
quote:
- provinciale bestuurslaag opheffen;
- eerste kamer opheffen;
Zou je ook willen uitleggen waarom? Ik hoor deze geluiden vaker, ik heb zelf ook wel een idee, maar wat is jouw motivatie?
quote:
defensie zal niet langer een ondergeschoven kindje zijn, er wordt een duidelijke filosofie ontwikkeld met onze plaats in de internationale gemeenschap en onze bondgenoten als belangrijk aspect, er wordt een plan ontwikkeld om op termijn ons defensieapparaat op deze filosofie aan te passen;
Een hele sterke.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:55:16 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31515825
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:05 schreef Sickie het volgende:

[..]

De NS noch het energienet zijn geprivatiseerd.
Note to self: zorgvuldiger formuleren.
De NS zijn overigens wél geprivatiseerd.
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:14:22 #33
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31516239
ipv het geval in de openingspost zou ik toch een iets ander soort voorstellen
SPOILER
Overigens is het aardig ondemocratisch om zo'n vetosysteem te hebben . Mijn mening hoeft die van een ander niet te zijn. Mocht ik toch dictatoriale krachten hebben dan:
SPOILER
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_31519746
Ik zou referenda per grondwet verbieden, aangezien het volk niet in staat is tot het vormen van een rationele mening over gedetailleerde zaken.

Daarnaast zou ik provincies afschaffen, en de macht van gemeenten sterk reduceren (met name op basis van ruimtelijke inrichting en woningbouw), met daarvoor in de plaats minimalistische centralistische wetgeving, dit om huizenprijzen te doen dalen en kneuterigheid en corruptie in (plattelands)gemeenten terug te dringen. De rol van gemeenten hoort beperkt te zijn tot de infrastructuur zelf, en niet tot wat zich op prive terrein bevindt.

Daarnaast zou ik zoveel mogelijk proberen om het afschaffen van Europese landbouwsubsidies op de Europese agenda te zetten, dit omdat Nederland een overschot aan boeren kent wat mede ons fileprobleem, gebrek aan ruimte en hoge grondprijzen veroorzaakt, naast een hoop vervuiling en lelijkheid. Bovendien is het in strijd met principe van internationale vrijhandel.
pi_31520677
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:38 schreef Speth het volgende:
.. De rol van gemeenten hoort beperkt te zijn tot de infrastructuur zelf, en niet tot wat zich op prive terrein bevindt.
Ach, ik vind het eigenlijk wel prettig dat er regels zijn zodat niet iedereen zomaar allerlei bouwsels op z'n terrein mag plempen. Over (horizon)vervuiling en lelijkheid gesproken.
pi_31521706
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

Ach, ik vind het eigenlijk wel prettig dat er regels zijn zodat niet iedereen zomaar allerlei bouwsels op z'n terrein mag plempen. Over (horizon)vervuiling en lelijkheid gesproken.
Wat daarvoor in de plaats komt kan niet lelijker zijn dan kloonnieuwbouw, bovendien zal je voor het bouwen van een huis (tenzij je toevallig mijn pa bent) toch een architect moeten inhuren, die er enige creativiteit op los moet laten en ook niet zomaar wat neerzet.
pi_31522121
Dat is niet zo moeilijk:
SPOILER
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:18:23 #38
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31522447
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Note to self: zorgvuldiger formuleren.
De NS zijn overigens wél geprivatiseerd.
Het spijt me meiske maar je hebt ongelijk. De NS zijn niet geprivatiseerd maar verzelfstandigd. Dat betekent dat het overheidsbedrijf is omgevormd tot een privaatrechtelijk bedrijf, maar dat de overheid nog wel de aandelen in bezit heeft. Deze aandelen worden momenteel beheerd door het ministerie van financien. In het geval van privatisering is dit laatste niet het geval. Ergo, de NS is niet geprivatiseerd.

Say your prayers
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:46:23 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31524030
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het spijt me meiske maar je hebt ongelijk. De NS zijn niet geprivatiseerd maar verzelfstandigd. Dat betekent dat het overheidsbedrijf is omgevormd tot een privaatrechtelijk bedrijf, maar dat de overheid nog wel de aandelen in bezit heeft. Deze aandelen worden momenteel beheerd door het ministerie van financien. In het geval van privatisering is dit laatste niet het geval. Ergo, de NS is niet geprivatiseerd.

Technicalities
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:49:22 #40
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31524079
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 01:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Technicalities
Ik zit nu hardop te lachen van pret hier achter mijn pc. Is dit de Floripas-manier van toegeven dat ze er een tikkeltje naast zat?
Say your prayers
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:52:47 #41
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31524138
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 01:49 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik zit nu hardop te lachen van pret hier achter mijn pc. Is dit de Floripas-manier van toegeven dat ze er een tikkeltje naast zat?
Misschien.

|
|
|
|
|
|
|
|
|
V
Dit is de Floripasmanier van toegeven van een tikje ernaast.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:56:20 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31524185
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 01:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Misschien.

|
|
|
|
|
|
|
|
|
V
Dit is de Floripasmanier van toegeven van een tikje ernaast.
En wat voor reactie kan ik verwachten van Floripas als ze er echt een roteind naast zit? Zegmaar, als ze privatisering en verzelfstandiging door elkaar haalt?
Say your prayers
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:59:59 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31524239
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 01:56 schreef Sickie het volgende:

[..]

En wat voor reactie kan ik verwachten van Floripas als ze er echt een roteind naast zit? Zegmaar, als ze privatisering en verzelfstandiging door elkaar haalt?
at is geen roteind.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:03:00 #44
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31524279
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 01:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

at is geen roteind.
Hmmm ik vind het toch wel een aanzienlijk eindje hoor. Zeker voor een staatssecretaris in spe is het een niet te onderschatten eind. Dit soort slip-ups kan tot aftreden leiden zegmaar.
Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')