quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Het stuk is goed.
hier hoef je geen nobelprijs voor gewonnen te hebben om het te snappen en observerenquote:Met kennelijke instemming citeert het CPB-rapport een uitspraak van de Amerikaanse econoom en Nobelprijswinaar Milton Friedman: ,,You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.''
je voorvaderen? Die waren toch bondgenoot van de moffenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:21 schreef Megumi het volgende:
Ach Nederland bestond al lang niet meer zonder gastarbeiders. Of hebben jullie zelf de moffen weggejaagt. Of dat aan mijn voorouders over moeten laten.
Volgens mij hoop jij helemaal niet dat dat terugdraaien, wat uiteraard wettelijk en moreel onmogelijk is, vreedzaam verloopt, McCarthy.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:14 schreef McCarthy het volgende:
Diep van binnen hoop ik dat we het nog terug kunnen draaien. Het liefst vreedzaam
dat de specikieke groepen dat niet zelf hebben gedaan tekent toch wel de mentaliteit van die groepenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Omdat de overheid hier na 30 jaar niks gedaan te hebben ineens vindt dat een Turk of Marokaan nederlands moet leren.
Mwoh, als je nagaat dat de arbeiders destijds werden geselecteerd op volgzaamheid en gebrek aan mondigheid ("Spreekt u Frans? Toedeloe!") en gezien het feit dat niemand wakker is geworden toen bleek dat ze niet meer weggingen kunnen we ook een flink zwarte piet toedelen aan onze regering hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat de specikieke groepen dat niet zelf hebben gedaan tekent toch wel de mentaliteit van die groepen
Nu heb ik toch jarenlang met Engelsen, Amerikanen, Japanners en Duitsers hier gewerkt (die ook van plan waren te blijven overigens) en er sprak er werkelijk geen één Nederlands. Sterker nog de Duitsers en de Japanners konden zich in het Engels nauwelijks redden. Mentaliteit van 'die groepen' zeker?quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat de specikieke groepen dat niet zelf hebben gedaan tekent toch wel de mentaliteit van die groepen
Weinig maar het is wel onzin, generaliserend en populistisch.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:22 schreef fernando_redondo het volgende:
Wat is er racisistisch, fascistisch of verkeerd aan de stelling dat de immigratie mislukt is?
Zeg toch gewoon wat je denktquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:16 schreef McCarthy het volgende:
ik walg zo van de mcs, ik zit me nu dus ook echt in te houden.
In principe hadden alle gastarbeiders tijdelijke contracten en moesten ze weer terug naar Marokko en Turkije als hun contract was afgelopen. Onder het kabinet Den Uyl en onder druk van de vakbonden is dit pas gewijzigd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, als je nagaat dat de arbeiders destijds werden geselecteerd op volgzaamheid en gebrek aan mondigheid ("Spreekt u Frans? Toedeloe!") en gezien het feit dat niemand wakker is geworden toen bleek dat ze niet meer weggingen kunnen we ook een flink zwarte piet toedelen aan onze regering hoor.
Mensen integreren niet vanzelf en al helemaal niet in het gewenste tempo. Als je er geen moeite voor doet, dan gebeurt het ook niet.
Volgens mij zei je dat de Turken en de Marokkanen de Duiters inderdaad hadden weggejaagd: de stank zou te erg zijn geweest.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je voorvaderen? Die waren toch bondgenoot van de moffen
wat wil je nu zeggen
Kun je Judith Belinfante nader verklaren, ik ken haar voornamelijk van haar functie als museumdirecteur en van haar relatie met de vreemdgaande Cohen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:14 schreef McCarthy het volgende:
alleen maar nadelen. Ze zouden hier zijn om onze pensioenen te betalen en aan de welvaart bij te dragen. Niets is minder waar: ze vreten uitkeringen, zijn oververtegenwoordigt in de crimi stats en die paar die het wel goed doen remigreren.
Kom je nu met de onderbouwing?quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weinig maar het is wel onzin, generaliserend en populistisch.
Ik vraag me af hoe je zoiets kunt meten eigenlijk, eventuele cijfers lijken me interpretabeler dan de Koran.quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weinig maar het is wel onzin, generaliserend en populistisch.
Nu nog iedereen verantwoordelijk maken voor zijn of haar eigen verblijfsvergunning en de mogelijkheid geven om onder voorwaarden na 5 jaar Nederlander te worden en je bent klaar.quote:Als je de zaken meer aanpakt zoals Canada, de VS, Engeland en Australie, ja hoor, dan denk ik dat inderdaad.
In de rest van Europa is het veel erger gesteld en die zijn ook bevrijd door de geallieerden dus waarom betrek je het alleen op Nederland?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:25 schreef Megumi het volgende:
Nederlanders klagen altijd over buitenlanders. Maar als het puntje bij paaltje komt moeten wij jullie altijd redden. Ik schaam me soms dat er familie ligt van mij in jullie grond.
Weer typisch, hoe zo'n uberliberaal als jij, die staat voor vrijheid en blijheid, hier plotseling omslaat als een blad aan een boom en niets liever ziet dan dat vadertje staat hem met zoveel mogelijk regeltjes beschermt tegen de grote boze migrant.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:16 schreef McCarthy het volgende:
ik walg zo van de mcs, ik zit me nu dus ook echt in te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |