abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31525288
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:46 schreef DaMook het volgende:
Ga eerst eens werken voor je een uitkering aanvraagt Als Universitair opgeleid persoon ( ) kun je vast wel werk krijgen ( ).
Schaf de WW-uitkeringen af, en zie hoe creatief men is. Bovendien, bij een studiekeus moet je letten op de markt. Als je vrijetijdskunde gaat studeren moet je niet raar op kijken als je geen baan kun vinden, had dan een studie gedaan waar wel naar vraag naar is. Ik vind het prima als mensen hun keus voor een eenvoudige studie later weer op hun bordje krijgen, dan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik voor niks een technische studie doe.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:59:58 #127
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31525319
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Schaf de WW-uitkeringen af, en zie hoe creatief men is. Bovendien, bij een studiekeus moet je letten op de markt. Als je vrijetijdskunde gaat studeren moet je niet raar op kijken als je geen baan kun vinden, had dan een studie gedaan waar wel naar vraag naar is. Ik vind het prima als mensen hun keus voor een eenvoudige studie later weer op hun bordje krijgen, dan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik voor niks een technische studie doe.
WW afschaffen vind ik te radicaal Maar strenger beoordelen vind ik goed .

En tsja stem je studie af op de vraag is lastig als je dat nu moet doen terwijl je over 4 jaar afstudeerd.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 07:43:44 #128
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31526027
juist , gewoon afschaffen, studenten kunnen best een tijdje in de gaarkeukens eten en gewoon met baantjes als schoenenpoetser, of wc schrobber geld bijverdienen, daar is niets mis mee. Zeker jonge mensen moet je niet zo in de watten leggen. Van een afgestudeerde mag je verwachten dat die slim genoeg is om een baantje te vinden om( tijdelijk) van rond te komen.

Ook voor de carriere is het goed om aan de onderkant van de ladder te beginnen, zo kan een afgestudeerde die later in een managementfunctie komt zich veel beter inleven in het voetvolk, bovendien zal hij meer respect verdienen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:03:47 #129
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31526135
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 07:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
juist , gewoon afschaffen, studenten kunnen best een tijdje in de gaarkeukens eten en gewoon met baantjes als schoenenpoetser, of wc schrobber geld bijverdienen, daar is niets mis mee. Zeker jonge mensen moet je niet zo in de watten leggen. Van een afgestudeerde mag je verwachten dat die slim genoeg is om een baantje te vinden om( tijdelijk) van rond te komen.
Juist. En slapen kan ook wel onder bruggen of bij het Leger des Heils.
For great justice!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:07:09 #130
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31529673
ff een quoteje voor TS:
quote:
Schoolverlaters kunnen het eerste half jaar na beëindiging van de scholing of opleiding een lagere uitkering krijgen. Ook jongeren van 21 of 22 jaar kunnen een lagere uitkering krijgen, om hen te stimuleren zo snel mogelijk werk te zoeken. Als een 21- of 22-jarige ook schoolverlater is, mag de gemeente geen combinatie van beide verlagingen opleggen
bron szw
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:13:16 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31529848
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:29 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

En kinderbijag, vakanegeld, bijzondere bijstand, AWBZ en dergelijke?
Ja, ja.... kinderbijslag krijgt iedere ouder... daar kun je ook echt een kind van te eten geven hoor
De rest van het rijtje:
- Vakantiegeld: iedereen in de bijstand heeft recht op vakantiegeld, ook TS dus...
- Bijzondere Bijstand: deze is voor kosten die buiten het normale patroon vallen... hier heeft men dus niet automatisch recht op maar kan uitsluitend een beroep op worden gedaan als er bijzondere kosten zijn (vervangen kapotte wasmachine) dit geldt wederom voor iedereen in de bijstand... ook voor TS dus.
- AWBZ: ik weet niet wat je nu probeert aan te tonen, maar AWBZ staat voor Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten... dit heeft dus absoluut niets met de bijstandswet te maken maar mocht TS opgenomen moeten worden in een psychiatrische inrichting dan wordt dat uit de AWBZ vergoed, net als voor iedere andere Nederlander.

Je rijtje "regelingen voor alleenstaande ouders" klopt dus niet echt, want op de kinderbijslag na staat er niets bij wat voor ouders anders/beter geregeld is dan voor kinderlozen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:45:49 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_31540069
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:
Het is gewoon enorm kut, als je dan van 490 euro moet rondkomen. Dat gaat gewoon niet...dat heeft gewoon met overleven te maken. Je wordt afhankelijk gemaakt.
Er ís een oplossing. Bij de fabriek of de vuilnisman betalen ze hem minimaal 1045 euro netto per maand. Meer dan twee keer zoveel. Waar gaat het gezeur dan in vredesnaam over? Luie donder is gewoon de juiste typering.

Oh maar wacht, er werken alleen maar boeren bij de fabriek. Ja, dat is toch wel een heel groot probleem hoor. Hier hebbie 1500 euro van de staat. Alstu.

Uitkerinkje trekken is sowieso niet bedoeld als lening die je later wel of niet kan terugbetalen omdat je heel veel gaat verdienen, maar voor mensen die echt niet zelfstandig kunnen rondkomen. 490 euro is dan ook in het geval van TS precies 490 euro teveel. Als deze mensen geen onterecht beroep meer doen op de uitkeringen, kunnen we allemaal veel minder betalen.
quote:
*50 euro telefoonkosten + internetabonnement (zonder, kun je immers niet solliciteren!)
Een eigen telefoonabonnement bij je broer? Doe toch niet zo naïef. En bovendien kun je prima solliciteren zonder telefoon en internet. Bij de meeste bedrijven hoef je echt niet aan te komen met een telefonische sollicitatie of een mailtje.
pi_31540083
Hmm ik weet zeker dat wanneer jij het uitzendbureau binnen loopt er werk voor je is. Je moet in dat geval niet kieskeurig zijn en het werk zal waarschijnlijk ook niet binnen de sector liggen waar jij voor hebt geleerd. Maar hee! Alles beter dan je handje ophouden bij Sociale Zaken lijkt me..

Je hebt dan misschien nog niet zoveel geld maar je kunt dan in ieder geval trots op jezelf zijn dat je het zelf hebt verdiend.. in plaats van dat je het allemaal 'geschonken' krijgt.

Voor mij zit er eenzelfde situatie als jou aan te komen maar ik WEIGER gewoon om een uitkering of net wat aan te gaan vragen.. kom op zeg. Werk genoeg!
pi_31541579
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:

Deze mensen betalen in de toekomst (naast aflossen studielening en een veel te hoge hypotheek) ook de meeste belasting en premies.
Have I got news for you: ik heb ooit ergens in een CPB-notitie een grafiekje gezien waarin ze inkomsten versus uitgaven zetten naar leeftijd, voor de gemiddelde nederlander, en daaruit viel op te maken dat alleen werknemers van 40-55 jr significant meer betaalden dan ze ontvingen.

Overigens, je moet voor de aardigheid eens uitrekenen hoeveel maanden je moet werken om een maand WW terug te betalen. Kan je nog vies tegenvallen. En dan is stufi nog geeneens aan de orde geweest.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:49:04 #135
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31541657
waaar is TS eigenlijk gebleven in de discussie
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31541710
Je eerste zin stoort me, dat je logischerwijs geen werk hebt. Ik ben begin dit jaar afgestudeerd, en heb verrekte veel moeite moeten doen om een baantje te kunnen vinden. Het is niet eens een echt baantje, maar een werkervaringsplaats. Ik werk maar enkele dagen in de week, laaaaaaaaaag loon. Ik krijg in totaal stukken minder dan dat jij met niets doen al binnen gaat halen.

Het is niet ideaal. Maar het werk is leuk. Het staat mooi op mijn CV. Stukken mooier dan een gat op je cv iig. En na (in mijn geval) vijf jaar studeren is nog een jaar karig loon ook nog wel te overleven. Dus vraag een bedrijf of je desnoods gratis of heel goedkoop mag komen werken, enkele dagen in de week.

Een soort van bijbaantje moet daarnaast ook te vinden zijn, mocht je niet rond kunnen komen. Voor bijbaantjes moet je inderdaad niet bij uitzendbureaus zijn. Die willen geen mensen die net zijn afgestudeerd, hoe gemotiveerd ze ook zijn. `want dan ben je net ingewerkt en vind je de baan van je leven, afstudeerders zijn wat dat betreft onbetrouwbaar.´ Maar bel zelf rechtstreeks naar grote bedrijven, thuiszorg etc.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:52:34 #137
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31541749
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:03 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Niets mis mee.
Hup, aan het werk!
pi_31543955
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zeemeeuw.
pi_31544191
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Schoolverlaters krijgen sowieso geen WW...
pi_31544217
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:03 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Zolang er maar niet geslapen wordt bij bruggen bij mij in de buurt, want dan gaat de waarde van m'n huis er misschien wel op achteruit. Kunnen we niet een speciaal plekje maken ergens in drenthe?

PS:
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:22:45 #141
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31544462
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
WC's aan het schrobben?
Hup, aan het werk!
pi_31546539
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:22 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

WC's aan het schrobben?
Dat zal toch niet.
Schoonmaken is niets voor TS, tenslotte geeft hij gestudeerd.
We zullen het er maar niet over hebben dat zijn opleiding ook betaald is door hardwerkende schoonmakers.
pi_31549327
Ik vind dat de voorwaarden waar je aan moet voldoen om een uitkering aan te vragen worden verscherpt. Ik denk dat je dan dit soort gevallen voorkomt: mensen die prima kunnen werken maar te kieskeurig zijn, die vervolgens gaan zeuren over de hoogte van de uitkering. Door de regels erg te verscherpen zullen er minder mensen in aanmerking komen voor een uitkering; diegenen die echt niet of beperkt kunnen werken en daardoor een uitkering nodig hebben kunnen dan meer geld krijgen. Lijkt me niet meer dan eerlijk. Ik denk namelijk dat als ts wist dat hij geen uitkering zou krijgen, hij nu gewoon werk zou hebben en geld zou verdienen (hoe onbenullig het baantje dan ook is).
Ik ben nu aan het afstuderen, heb nog geen baan gevonden voor hierna en het zou dus ook best kunnen dat ik in een soortgelijke positie kom te zitten als ts, maar ik ga echt absoluut geen uitkering aanvragen. Dan maar dom fabriekswerk gaan doen of zo (ook totaal geen zin in, maar liever dat dan een uitkering ) Ik vind echt dat een uitkering iets is wat je aan moet vragen als er totaal geen andere uitweg is, en die is er in dit geval aar mijn mening zeker wel
pi_31550170
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:56 schreef Marije het volgende:
maar ik ga echt absoluut geen uitkering aanvragen. Dan maar dom fabriekswerk gaan doen of zo
Dat dacht ik ook. Wilde ook per se niet bij de Sociale Dienst hoeven aankloppen, dat lijkt me een bijzonder deprimerende en tijdrovende ervaring, en was dus ook tot alles bereid. Maar zo gemakkelijk is het toch echt niet....ik had al wel werkervaring, geen erg indrukwekkende (administratieve baantjes en postbode), maar goed, wel werkervaring, en een diploma, maar als ze niks voor je hebben, hebben ze niks. Heb op een gegeven moment een uitzendbureau zelf nog gewezen op een briefje dat ze buiten hadden hangen, dat er een magazijnmedewerker gezocht werd, maar daarvoor wilden ze me niet vanwege "geen heftruckervaring" (wellicht speelde het feit dat ik wsch toch niet lang zou blijven, of het feit dat ik klein, tenger & vrouw ben, ook mee, maar dat zeiden ze er niet bij)
Heb overal ook specifiek gezegd dat ik ook lopende bandwerk e.d. wilde doen maar als ze een lager opgeleide man daarvoor kunnen krijgen, nemen ze uiteraard de lager opgeleide man. Die is sterker en blijft tenminste een tijdje.

Nee echt, "je kunt altijd wel wat vinden" zei ik ook altijd, totdat ik zelf op zoek moest. Ik sprong een gat in de lucht toen net op tijd voordat ik echt m'n huur niet meer kon betalen het verlossende telefoontje kwam dat er iets was vrijgekomen bij het bedrijf waar ik daarvoor al had gewerkt.
pi_31551713
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
Hallo, sinds kort ben ik afgestudeerd ben 27 jaar en heb op het moment logischerwijs geen werk. ben druk op zoek en wil alles aanpakken. In de tussentijd heb ik een WWB-aanvraag gedaan.

Nu heb ik te horen gekregen dat als ik er recht op heb ik waarschijnlijk 490 euro zal gaan krijgen.
Ik heb toendertijd samen met mijn broer een woning aangenomen sta dus als medebewoner geregistreerd, hij is inmiddels getrouwd en heeft een kindje enzo.
Ik betaal mijn broer dus kostgeld (voor inwoning en vreten)
Ik betaal hem in de hand (geen huurbewijzen waar die eikels naar vragen, want het is mijn broer)

Maar nu willen die boeren van de soc. dienst weten welke vakken ik gehaald heb, wat hebben zij daar in godsnaam mee te maken, Ik heb een universitaire opleiding afgerond (iets waar die koffieleutende ambtenaar nog een punt aan kan zuigen)
Maar goed als zodanig wordt ik beschouwd als een schoolverlater Universiteitverlater zo u wilt maar dan nog ik heb het AFGEROND, niks verlaten dus

Verder wordt ik dus beschouwd als medebewoner en schoolverlater daarom krijg ik maar 490 euro
ipv 700-800 wat anderen krijgen Is mijn vraag is dit eerlijk??

ps. wordt een junk ook naar zijn behaalde vakken gevraagd als die een uitkering komt aanvragen
Neem me niet kwalijk, maar ik zou er niet al te prat op gaan een universitaire opleiding afgerond te hebben als dit het niveau is van je schrijven...

edit woeps, ik ben een beetje laat, ik zie dat dat al vaker gezegd is in dit topic

[ Bericht 5% gewijzigd door StefanP op 19-10-2005 03:07:03 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31551841
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou jawel hoor.
Ik zet op de helpdesk ook geen HBO'er informatica neer.

Maar goed, als je als hoogopgeleide geen werk kan vinden, heb je dus duidelijk voor de verkeerde studie gekozen.
Precies

TS zal wel filosofie, een taal o.i.d. gestudeerd hebben. Met een echte studie had hij voor zijn afstuderen al meerdere contracten onder zijn neus gehad.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31552344
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 03:02 schreef StefanP het volgende:

[..]

Precies

TS zal wel filosofie, een taal o.i.d. gestudeerd hebben. Met een echte studie had hij voor zijn afstuderen al meerdere contracten onder zijn neus gehad.
Ik denk dat instelling belangrijker is
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31552347
Je moet een vrriendelijke schop onder je kont hebben TS> Er is werk genoeg. je wilt alleen niet werken. Dat het niet het meest geweldige werk is weet ik ook wel. Maart het betaald en leeft niet op mijn kosten. En je hebt mooi de tijd om te gaan zoeken naar iets leuks.

Je wilt werken of niet. En jij blijkbaar niet. Dat is het probleem, niet de uitkering.
pi_31552372
Vriendelijke?

Ik vraag me af wat je ouders er van denken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:32:14 #150
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31552816
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 06:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Vriendelijke?

Ik vraag me af wat je ouders er van denken
Een flinke rotschop verdient hij....

Meneertje "ik-heb-jarenlang- op-de-kosten-van-de-staat-geleefd-en nu-wil-ik-nog-meer"
wordt aan gewerkt....ben net terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')