Schaf de WW-uitkeringen af, en zie hoe creatief men is. Bovendien, bij een studiekeus moet je letten op de markt. Als je vrijetijdskunde gaat studeren moet je niet raar op kijken als je geen baan kun vinden, had dan een studie gedaan waar wel naar vraag naar is. Ik vind het prima als mensen hun keus voor een eenvoudige studie later weer op hun bordje krijgen, dan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik voor niks een technische studie doe.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:46 schreef DaMook het volgende:
Ga eerst eens werken voor je een uitkering aanvraagtAls Universitair opgeleid persoon (
) kun je vast wel werk krijgen (
).
WW afschaffen vind ik te radicaalquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Schaf de WW-uitkeringen af, en zie hoe creatief men is. Bovendien, bij een studiekeus moet je letten op de markt. Als je vrijetijdskunde gaat studeren moet je niet raar op kijken als je geen baan kun vinden, had dan een studie gedaan waar wel naar vraag naar is. Ik vind het prima als mensen hun keus voor een eenvoudige studie later weer op hun bordje krijgen, dan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik voor niks een technische studie doe.![]()
Juist. En slapen kan ook wel onder bruggen of bij het Leger des Heils.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 07:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
juist , gewoon afschaffen, studenten kunnen best een tijdje in de gaarkeukens eten en gewoon met baantjes als schoenenpoetser, of wc schrobber geld bijverdienen, daar is niets mis mee. Zeker jonge mensen moet je niet zo in de watten leggen. Van een afgestudeerde mag je verwachten dat die slim genoeg is om een baantje te vinden om( tijdelijk) van rond te komen.
bron szwquote:Schoolverlaters kunnen het eerste half jaar na beëindiging van de scholing of opleiding een lagere uitkering krijgen. Ook jongeren van 21 of 22 jaar kunnen een lagere uitkering krijgen, om hen te stimuleren zo snel mogelijk werk te zoeken. Als een 21- of 22-jarige ook schoolverlater is, mag de gemeente geen combinatie van beide verlagingen opleggen
Ja, ja.... kinderbijslag krijgt iedere ouder... daar kun je ook echt een kind van te eten geven hoorquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:29 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
En kinderbijag, vakanegeld, bijzondere bijstand, AWBZ en dergelijke?
Er ís een oplossing. Bij de fabriek of de vuilnisman betalen ze hem minimaal 1045 euro netto per maand. Meer dan twee keer zoveel. Waar gaat het gezeur dan in vredesnaam over? Luie donder is gewoon de juiste typering.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:
Het is gewoon enorm kut, als je dan van 490 euro moet rondkomen. Dat gaat gewoon niet...dat heeft gewoon met overleven te maken. Je wordt afhankelijk gemaakt.
Een eigen telefoonabonnement bij je broer? Doe toch niet zo naïef. En bovendien kun je prima solliciteren zonder telefoon en internet. Bij de meeste bedrijven hoef je echt niet aan te komen met een telefonische sollicitatie of een mailtje.quote:*50 euro telefoonkosten + internetabonnement (zonder, kun je immers niet solliciteren!)
Have I got news for you: ik heb ooit ergens in een CPB-notitie een grafiekje gezien waarin ze inkomsten versus uitgaven zetten naar leeftijd, voor de gemiddelde nederlander, en daaruit viel op te maken dat alleen werknemers van 40-55 jr significant meer betaalden dan ze ontvingen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:
Deze mensen betalen in de toekomst (naast aflossen studielening en een veel te hoge hypotheek) ook de meeste belasting en premies.
Niets mis mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 08:03 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Juist. En slapen kan ook wel onder bruggen of bij het Leger des Heils.
Zeemeeuw.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waaar is TS eigenlijk gebleven in de discussie
Schoolverlaters krijgen sowieso geen WW...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Schaf de WW-uitkeringen af, en zie hoe creatief men is. Bovendien, bij een studiekeus moet je letten op de markt. Als je vrijetijdskunde gaat studeren moet je niet raar op kijken als je geen baan kun vinden, had dan een studie gedaan waar wel naar vraag naar is. Ik vind het prima als mensen hun keus voor een eenvoudige studie later weer op hun bordje krijgen, dan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik voor niks een technische studie doe.![]()
Zolang er maar niet geslapen wordt bij bruggen bij mij in de buurt, want dan gaat de waarde van m'n huis er misschien wel op achteruit. Kunnen we niet een speciaal plekje maken ergens in drenthe?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 08:03 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Juist. En slapen kan ook wel onder bruggen of bij het Leger des Heils.
WC's aan het schrobben?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waaar is TS eigenlijk gebleven in de discussie
Dat zal toch niet.quote:
Dat dacht ik ook. Wilde ook per se niet bij de Sociale Dienst hoeven aankloppen, dat lijkt me een bijzonder deprimerende en tijdrovende ervaring, en was dus ook tot alles bereid. Maar zo gemakkelijk is het toch echt niet....ik had al wel werkervaring, geen erg indrukwekkende (administratieve baantjes en postbode), maar goed, wel werkervaring, en een diploma, maar als ze niks voor je hebben, hebben ze niks. Heb op een gegeven moment een uitzendbureau zelf nog gewezen op een briefje dat ze buiten hadden hangen, dat er een magazijnmedewerker gezocht werd, maar daarvoor wilden ze me niet vanwege "geen heftruckervaring" (wellicht speelde het feit dat ik wsch toch niet lang zou blijven, of het feit dat ik klein, tenger & vrouw ben, ook mee, maar dat zeiden ze er niet bij)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:56 schreef Marije het volgende:
maar ik ga echt absoluut geen uitkering aanvragen. Dan maar dom fabriekswerk gaan doen of zo
Neem me niet kwalijk, maar ik zou er niet al te prat op gaan een universitaire opleiding afgerond te hebben als dit het niveau is van je schrijven...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
Hallo, sinds kort ben ik afgestudeerd ben 27 jaar en heb op het moment logischerwijs geen werk. ben druk op zoek en wil alles aanpakken. In de tussentijd heb ik een WWB-aanvraag gedaan.
Nu heb ik te horen gekregen dat als ik er recht op heb ik waarschijnlijk 490 euro zal gaan krijgen.
Ik heb toendertijd samen met mijn broer een woning aangenomen sta dus als medebewoner geregistreerd, hij is inmiddels getrouwd en heeft een kindje enzo.
Ik betaal mijn broer dus kostgeld (voor inwoning en vreten)
Ik betaal hem in de hand (geen huurbewijzen waar die eikels naar vragen, want het is mijn broer)
Maar nu willen die boeren van de soc. dienst weten welke vakkenik gehaald heb, wat hebben zij daar in godsnaam mee te maken, Ik heb een universitaire opleiding afgerond (iets waar die koffieleutende ambtenaar nog een punt aan kan zuigen)
![]()
Maar goed als zodanig wordt ik beschouwd als een schoolverlater![]()
Universiteitverlater zo u wilt maar dan nog ik heb het AFGEROND, niks verlaten dus
![]()
Verder wordt ik dus beschouwd als medebewoner en schoolverlater daarom krijg ik maar 490 euro
ipv 700-800 wat anderen krijgen Is mijn vraag is dit eerlijk??
ps. wordt een junk ook naar zijn behaalde vakken gevraagd als die een uitkering komt aanvragen![]()
![]()
Preciesquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou jawel hoor.
Ik zet op de helpdesk ook geen HBO'er informatica neer.
Maar goed, als je als hoogopgeleide geen werk kan vinden, heb je dus duidelijk voor de verkeerde studie gekozen.
Ik denk dat instelling belangrijker isquote:Op woensdag 19 oktober 2005 03:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Precies
TS zal wel filosofie, een taal o.i.d. gestudeerd hebben. Met een echte studie had hij voor zijn afstuderen al meerdere contracten onder zijn neus gehad.
Een flinke rotschop verdient hij....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 06:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Vriendelijke?
Ik vraag me af wat je ouders er van denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |