abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31466375
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:46 schreef Xebrozius het volgende:
een leidinggevende functie .
Opperhoofd der steuntrekkers.

Ik zie het al voor me
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:10:31 #52
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31466427
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:46 schreef Thisbe het volgende:

Uiteindelijk vinden ze altijd weer een baan die bij ze past, maar voor een tijdje je handen laten wapperen in de fabrieken haalt (bijna) niemand zijn neus op. Gelukkig maar!
Ik zit nu sinds mijn afstuderen ook al een jaar in de bijstand, zou graag aan de slag gaan in een fabriek, maar uitzendbureaus weigeren me zelfs in te schrijven omdat ik "geen relevante ervaring heb", "te oud ben voor productiewerk" dan wel "overgekwalificeerd" ben. Tja.
pi_31466514
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:10 schreef freako het volgende:

[..]

Ik zit nu sinds mijn afstuderen ook al een jaar in de bijstand, zou graag aan de slag gaan in een fabriek, maar uitzendbureaus weigeren me zelfs in te schrijven omdat ik "geen relevante ervaring heb", "te oud ben voor productiewerk" dan wel "overgekwalificeerd" ben. Tja.
En wat heb je verder ondernomen? Directe sollicitaties naar de fabriek bv ipv uitzendbureautje..
pi_31466523
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:10 schreef freako het volgende:

[..]

Dan regel je dat toch niet bij een uitzendbureau?
Typisch voorbeeld, vriend van me was ook overgekwalificeerd voor fabriekswerk, daar had hij de schurft in en is hij gewoon bij wat bedrijven langsgegaan, gesprek aangegaan en na anderhalve week stond hij achter de lopende band, eigen inkomen en vol goede moed.
Alsof een uitzendbureau het eindstation is. Het geeft wel aan hoe weinig moeite mensen écht willen doen voor een baan. Als je er daadwerkelijk had willen werken dan zat je nu in een fabriek...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:30:54 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31466932
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:14 schreef _Arthur het volgende:

[..]

En wat heb je verder ondernomen? Directe sollicitaties naar de fabriek bv ipv uitzendbureautje..
Die hadden ook liever 18-jarigen. . Daarvan zijn er blijkbaar zat in Groningen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:34:19 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467025
Je hebt nog nooit ene tyfus uitgevoerd, krijgt geld op de koop toe en nou ben je pissed.

Ik vat 'm niet.
pi_31467076
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:13 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als jij echt op zoek bent en alles aan wil pakken dan heb jij binnen 2 uur werk dus wat je zegt is gewoon gelul

gewoon bij cwi of randstad binnenlopen en dan heb je meteen werk.

en dan heb je ook nog meer als die miezerige 500 a 600 euro en dan heb je het ook nog eens VERDIEND
Dat is echt niet waar. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar als jij als universitair geschoolde solliciteert op een schoonmaakpost en er zijn nog 20 andere sollicitanten is de kans zeer groot dat ze jou niet moeten.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:37:44 #58
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31467114
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar als jij als universitair geschoolde solliciteert op een schoonmaakpost en er zijn nog 20 andere sollicitanten is de kans zeer groot dat ze jou niet moeten.
Want ze zijn nogal bang dat je na een maand of 2, als je wel werk op je eigen niveau hebt gevonden, gewoon weer opstapt. Kunnen ze weer een ander inwerken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:38:21 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467127
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:
Het gaat erom, dat deze man, jarenlang geinvesteerd heeft in z'n toekomst
Van mijn geld ja
pi_31467147
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van mijn geld ja
Touché.
pi_31467185
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:37 schreef freako het volgende:

[..]

Want ze zijn nogal bang dat je na een maand of 2, als je wel werk op je eigen niveau hebt gevonden, gewoon weer opstapt. Kunnen ze weer een ander inwerken.
Precies. Het is natuurlijk niet leuk om te horen, maar niet op iedere positie op de arbeidsmarkt zitten ze om jouw intelligente persoontje te springen, integendeel zelfs; en aangezien er ook meer dan genoeg aanbod is van mensen die met dat werk wél in hun brood zullen moeten blijven voorzien, zijn ze ook niet gedwongen je aan te nemen door de arbeidsmarktomstandigheden.
pi_31467242
Als ze zo slim en goed zijn als iedereen zegt, waarom zijn ze dan niet aan het werk ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:44:15 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31467287
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ze zo slim en goed zijn als iedereen zegt, waarom zijn ze dan niet aan het werk ?
Omdat er dan ook een vacature moet zijn. . Veel aanbod, weinig vraag.
pi_31467307
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:44 schreef freako het volgende:

[..]

dan moet je maar aanpakken wat je kan zo zijn we allemaal begonnen toch ?
pi_31467324
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:44 schreef freako het volgende:

[..]

Dus zo slim zijn ze dus niet om wel de gelukkige te zijn bij een solliciatie.
pi_31467462
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Omdat die kwaliteiten op sommige posities eerder tegen dan voor je werken.
pi_31467559
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat die kwaliteiten op sommige posities eerder tegen dan voor je werken.
Ik geloof er niks van dat mensen niet aangenomen worden omdat ze hoegenaamd TE hoog opgeleid zouden zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:55:08 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467599
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat mensen niet aangenomen worden omdat ze hoegenaamd TE hoog opgeleid zouden zijn.
Nou jawel hoor.
Ik zet op de helpdesk ook geen HBO'er informatica neer.

Maar goed, als je als hoogopgeleide geen werk kan vinden, heb je dus duidelijk voor de verkeerde studie gekozen.
pi_31467626
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou jawel hoor.
Ik zet op de helpdesk ook geen HBO'er informatica neer.

Maar goed, als je als hoogopgeleide geen werk kan vinden, heb je dus duidelijk voor de verkeerde studie gekozen.
Maar dan mag je bij het aanvragen van je uitkering wel wat meer respect tonen voor de bijstandsambtenaar als TS ten toon spreidt.
pi_31467670
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Denk jij dat een willekeurige leidinggevende zit te wachten op iemand die meer opleiding heeft genoten dan hijzelf? Dat kan nogal eens als bedreigend worden ervaren, en verder vinden ze die mensen ook vaak te mondig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:58:04 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467682
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar dan mag je bij het aanvragen van je uitkering wel wat meer respect tonen voor de bijstandsambtenaar als TS ten toon spreidt.
Soweiso heeft TS helemaal niets te klagen, want hij heeft (grotendeels) op kosten van de staat tot zijn 27ste gestudeerd (toen had ik er al 8 jaar werken opzitten), nog nooit een slag werk uitgevoerd en is nu pissed met z'n uitkering.
pi_31467727
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Soweiso heeft TS helemaal niets te klagen, want hij heeft (grotendeels) op kosten van de staat tot zijn 27ste gestudeerd (toen had ik er al 8 jaar werken opzitten), nog nooit een slag werk uitgevoerd en is nu pissed met z'n uitkering.
We zijn het eens
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:59:57 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467735
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Denk jij dat een willekeurige leidinggevende zit te wachten op iemand die meer opleiding heeft genoten dan hijzelf? Dat kan nogal eens als bedreigend worden ervaren, en verder vinden ze die mensen ook vaak te mondig.
Dat heeft er absoluut niets mee te maken. Ik voel me niet in mijn functie bedreigt door welke afgestudeerde dan ook. Mondig? Mond dicht en werken.

Maar ik neem aan dat een afgestudeerd HBO'er informatica de helpdesk niet als een carriere ziet .
pi_31467760
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

tuurlijk
pi_31467903
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heeft er absoluut niets mee te maken. Ik voel me niet in mijn functie bedreigt door welke afgestudeerde dan ook. Mondig? Mond dicht en werken.

Maar ik neem aan dat een afgestudeerd HBO'er informatica de helpdesk niet als een carriere ziet .
Jij misschien niet, maar voor velen geldt dit wel degelijk; en monidge werknemers zijn sowieso niet populair in bepaalde kringen, waaronder veel slecht betaalde baantjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')