Ik bedoel natuurlijk uitkering vlgs WWB (Wet Werk en Bijstand)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:47 schreef QyRoZ het volgende:
WW krijg je niet zo snel hoor. Eerder bijstand.
Misschien komt dat wel doordat je ook een schoolverlater bént.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
...Maar goed als zodanig wordt ik beschouwd als een schoolverlater...
nou, 345quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens: of het eerlijk is? Ja!
Jij woont bij je broer, waar anderen een woning van moeten onderhouden.(en ik neem niet aan dat je ¤ 400,-- aan kostgeld betaalt.....)
Al je vaste lasten zijn daar dus van betaald en nu heb je per maand nog ¤ 150,-- over. Wat is je probleem, eigenlijk? (het is niet veel, maar je werkt dan ook niet)quote:
Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met het feit dat ze inwoont.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind 'schoolverlater' wel een beetje krom in deze...en wat voor vakken je hebt gehaald al helemaal niet relevant. Welke studie je hebt gedaan: okay, dat zou ik nog begrijpen.
En ik vind het dus niet eerlijk dat je minder krijgt dan een ander (iemand zonder diploma's?) in de bijstand.
het gaat erom dat anderen 700-800 euro krijgenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Al je vaste lasten zijn daar dus van betaald en nu heb je per maand nog ¤ 150,-- over. Wat is je probleem, eigenlijk? (het is niet veel, maar je werkt dan ook niet)
Die niet inwonen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:59 schreef babybox het volgende:
[..]
het gaat erom dat anderen 700-800 euro krijgen
Welnee, ik heb een inwonende vriendin gehad die gewoon het volle pond kreeg.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met het feit dat ze inwoont.
Wat ik er op zich van vindt is eigenlijk niet relevant, dus:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welnee, ik heb een inwonende vriendin gehad die gewoon het volle pond kreeg.
Zoals eerder gezegd, schoolverlater = afgestudeerd, van school weggelopen, HAVO diploma gehaald etc. allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
Hallo, sinds kort ben ik afgestudeerd ben 27 jaar en heb op het moment logischerwijs geen werk. ben druk op zoek en wil alles aanpakken. In de tussentijd heb ik een WWB-aanvraag gedaan.
Nu heb ik te horen gekregen dat als ik er recht op heb ik waarschijnlijk 490 euro zal gaan krijgen.
Ik heb toendertijd samen met mijn broer een woning aangenomen sta dus als medebewoner geregistreerd, hij is inmiddels getrouwd en heeft een kindje enzo.
Ik betaal mijn broer dus kostgeld (voor inwoning en vreten)
Ik betaal hem in de hand (geen huurbewijzen waar die eikels naar vragen, want het is mijn broer)
Maar nu willen die boeren van de soc. dienst weten welke vakkenik gehaald heb, wat hebben zij daar in godsnaam mee te maken, Ik heb een universitaire opleiding afgerond (iets waar die koffieleutende ambtenaar nog een punt aan kan zuigen)
![]()
Maar goed als zodanig wordt ik beschouwd als een schoolverlater![]()
Universiteitverlater zo u wilt maar dan nog ik heb het AFGEROND, niks verlaten dus
![]()
Verder wordt ik dus beschouwd als medebewoner en schoolverlater daarom krijg ik maar 490 euro
ipv 700-800 wat anderen krijgen Is mijn vraag is dit eerlijk??
ps. wordt een junk ook naar zijn behaalde vakken gevraagd als die een uitkering komt aanvragen![]()
![]()
Dat klopt wel maar heeft in dit geval er niets mee te maken. TS heeft een bijstandsuitkering aangevraagd en die is niet afhankelijk van enige werksituatie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:37 schreef Megumi het volgende:
Je WW wordt mede bepaald door het aantal jaren dat je gewerkt hebt.
Dit is echt te triest voor woorden zeg!! En dan ook nog eens de mensen van de Sociale Dienst,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
....... Ik heb een universitaire opleiding afgerond......
......wordt ik........
.......wordt ik.......
Dat hangt af van de inkomsten van je vriend.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:02 schreef MaLo het volgende:
Ik woon samen met mijn vriend en hoop in februari 2006 afgestudeerd te zijn. Ik had altijd begrepen dat ik helemaal geen recht zou hebben op een uitkering omdat ik samenwoon, klopt dat?
Overigens ga ik er niet vanuit dat ik hem nodig zal hebben, de arbeidsmarkt zit vast te springen om mij.
Dat is ongeveer 25k per jaar... Waar kan ik hier meer informatie over vinden?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat hangt af van de inkomsten van je vriend.
Het lijkt mij genoeg om voor jou geen uitkering te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 25k per jaar... Waar kan ik hier meer informatie over vinden?
Google is niet mijn beste vriend in dit geval.
Bedankt voor je info! We zitten inderdaad ruim boven de bijstandsnorm. Gelukkig ook maarquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het lijkt mij genoeg om voor jou geen uitkering te kunnen krijgen.
......
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22817
Dat sowieso, de bijstandsnorm is niet echt veelquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bedankt voor je info! We zitten inderdaad ruim boven de bijstandsnorm. Gelukkig ook maar.
Hehe...flauw hoor. Bij jou ging zeker alles meteen goed. Je kon zeker bij je (afstudeer)stageadresblijven. Tja, dan is 't makkelijk lullen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:32 schreef _Arthur het volgende:
Ah we hebben er weer een. "Boehoe ik ben afgestudeerrd en een luie flikker. Waar kan ik m'n handje ophouden voor de centjes zodat ik een luie flikker kan blijven? He wat? Krijg ik maar zo weinig, het is nondejuh toch niet eerlijk!".
Had een topic geopend met de vraag of er nog iemand een baan voor je weet.
ik betaal ook een veel te dure hypotheek etc etcquote:
Ik -WERKTE- naast mijn studie en hier kon ik inderdaad naderhand voor meer uren aan de slag.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:
Hehe...flauw hoor. Bij jou ging zeker alles meteen goed. Je kon zeker bij je (afstudeer)stageadresblijven. Tja, dan is 't makkelijk lullen.
Het gaat er om dat meneer zevert dat hij niet genoeg krijgt wanneer hij z'n handje ophoud.quote:Helaas is hij, ondanks zijn inspanningen, toch genoodzaakt zijn hand op te houden...dat heeft alles te maken met overleven en niets te maken met "voor je lol uitkeringtrekken" of de "koos werkloos" uithangen. Werkloos zijn als starter in deze tijd is heel erg kut, zeker als er mensen zijn die deze groep afdoen als "luie flikkers".
Precies. Dus deze melkkoe zeg: ga werken luie flikker ipv zeiken dat je niet genoeg centjes krijgt als je je handje ophoud.quote:Hoogste tijd dat de melkkoeien eens van zich af gaan praten...
Heeft kennelijk gestudeerd voor beroepssteuntrekker.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:25 schreef Ciurlizza het volgende:
Nog nooit een vinger uitgestoken en nu al leven van de staatssteun.
Ja dat snap ik dus ook totaal niet,die instelling van; "ah ik ben afgestudeert en kan geen werk vinden in mijn sector dus ga ik maar in de bijstand". Lekker ook op je CV, zo'n gat waarin je geen werkervaring op hebt gedaan of laat zien geen motivatie te hebben...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:36 schreef Thisbe het volgende:
Wees blij dat je uberhaupt wat krijgt!
O ja, de Mac zoekt ook nog werknemers, wat let je?![]()
Tot hier ben ik het met je eens. Misschien dat jij in een andere omgeving zit, maar in mijn omgeving vinden ze het juist een beetje zielig als je je hand ophoudt... De mensen die niet meteen een baan konden vinden zijn desnoods aan de lopende band gaan staan. Uiteindelijk vinden ze altijd weer een baan die bij ze past, maar voor een tijdje je handen laten wapperen in de fabrieken haalt (bijna) niemand zijn neus op. Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:41 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Maar ja, je imago naar vrienden en omgeving is ook zoveel belangrijker.
Want ja, zeggen dat je in de bijstand zit omdat de economie zo kut is is hét studentenexcuus om maar niet te participeren in de werkende maatschappij. En als je zegt dat je in een slcahthuis werkt dan kun je daar niet mee aankomen in de kroeg, de sportvereniging, meiden en je vrienden.
Ach ja, als iemand al dit zegt: Ik heb een universitaire opleiding afgerond (iets waar die koffieleutende ambtenaar nog een punt aan kan zuigen dan laat zo'n persoon precies zien hoe bekrompen sommige mensen zijn met een hoge opleiding. Niet in staat om te relativeren en niveau op een voetstuk plaatsen en vooral niet toegeven dat je net zo menselijk bent als bijvoorbeeld een stratenmaker. En dat soort mensen hebben straks ook nog eens een leidinggevende functiequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:42 schreef fernando_redondo het volgende:
Bij mijn omgeving wel
Ik zit nu sinds mijn afstuderen ook al een jaar in de bijstand, zou graag aan de slag gaan in een fabriek, maar uitzendbureaus weigeren me zelfs in te schrijven omdat ik "geen relevante ervaring heb", "te oud ben voor productiewerk" dan wel "overgekwalificeerd" ben. Tja.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:46 schreef Thisbe het volgende:
Uiteindelijk vinden ze altijd weer een baan die bij ze past, maar voor een tijdje je handen laten wapperen in de fabrieken haalt (bijna) niemand zijn neus op. Gelukkig maar!
En wat heb je verder ondernomen? Directe sollicitaties naar de fabriek bv ipv uitzendbureautje..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:10 schreef freako het volgende:
[..]
Ik zit nu sinds mijn afstuderen ook al een jaar in de bijstand, zou graag aan de slag gaan in een fabriek, maar uitzendbureaus weigeren me zelfs in te schrijven omdat ik "geen relevante ervaring heb", "te oud ben voor productiewerk" dan wel "overgekwalificeerd" ben. Tja.
Dan regel je dat toch niet bij een uitzendbureau?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:10 schreef freako het volgende:
[..]
Ik zit nu sinds mijn afstuderen ook al een jaar in de bijstand, zou graag aan de slag gaan in een fabriek, maar uitzendbureaus weigeren me zelfs in te schrijven omdat ik "geen relevante ervaring heb", "te oud ben voor productiewerk" dan wel "overgekwalificeerd" ben. Tja.
Die hadden ook liever 18-jarigen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:14 schreef _Arthur het volgende:
[..]
En wat heb je verder ondernomen? Directe sollicitaties naar de fabriek bv ipv uitzendbureautje..
Dat is echt niet waar. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar als jij als universitair geschoolde solliciteert op een schoonmaakpost en er zijn nog 20 andere sollicitanten is de kans zeer groot dat ze jou niet moeten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:13 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als jij echt op zoek bent en alles aan wil pakken dan heb jij binnen 2 uur werk dus wat je zegt is gewoon gelul
gewoon bij cwi of randstad binnenlopen en dan heb je meteen werk.
en dan heb je ook nog meer als die miezerige 500 a 600 euro en dan heb je het ook nog eens VERDIEND
Want ze zijn nogal bang dat je na een maand of 2, als je wel werk op je eigen niveau hebt gevonden, gewoon weer opstapt. Kunnen ze weer een ander inwerken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar als jij als universitair geschoolde solliciteert op een schoonmaakpost en er zijn nog 20 andere sollicitanten is de kans zeer groot dat ze jou niet moeten.
Van mijn geld jaquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Flossieplop het volgende:
Het gaat erom, dat deze man, jarenlang geinvesteerd heeft in z'n toekomst
Precies. Het is natuurlijk niet leuk om te horen, maar niet op iedere positie op de arbeidsmarkt zitten ze om jouw intelligente persoontje te springen, integendeel zelfs; en aangezien er ook meer dan genoeg aanbod is van mensen die met dat werk wél in hun brood zullen moeten blijven voorzien, zijn ze ook niet gedwongen je aan te nemen door de arbeidsmarktomstandigheden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:37 schreef freako het volgende:
[..]
Want ze zijn nogal bang dat je na een maand of 2, als je wel werk op je eigen niveau hebt gevonden, gewoon weer opstapt. Kunnen ze weer een ander inwerken.
Omdat er dan ook een vacature moet zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ze zo slim en goed zijn als iedereen zegt, waarom zijn ze dan niet aan het werk ?
dan moet je maar aanpakken wat je kanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:44 schreef freako het volgende:
[..]
Omdat er dan ook een vacature moet zijn.. Veel aanbod, weinig vraag.
Dus zo slim zijn ze dus niet om wel de gelukkige te zijn bij een solliciatie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:44 schreef freako het volgende:
[..]
Omdat er dan ook een vacature moet zijn.. Veel aanbod, weinig vraag.
Omdat die kwaliteiten op sommige posities eerder tegen dan voor je werken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ze zo slim en goed zijn als iedereen zegt, waarom zijn ze dan niet aan het werk ?
Ik geloof er niks van dat mensen niet aangenomen worden omdat ze hoegenaamd TE hoog opgeleid zouden zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Omdat die kwaliteiten op sommige posities eerder tegen dan voor je werken.
Nou jawel hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat mensen niet aangenomen worden omdat ze hoegenaamd TE hoog opgeleid zouden zijn.
Maar dan mag je bij het aanvragen van je uitkering wel wat meer respect tonen voor de bijstandsambtenaar als TS ten toon spreidt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou jawel hoor.
Ik zet op de helpdesk ook geen HBO'er informatica neer.
Maar goed, als je als hoogopgeleide geen werk kan vinden, heb je dus duidelijk voor de verkeerde studie gekozen.
Denk jij dat een willekeurige leidinggevende zit te wachten op iemand die meer opleiding heeft genoten dan hijzelf? Dat kan nogal eens als bedreigend worden ervaren, en verder vinden ze die mensen ook vaak te mondig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat mensen niet aangenomen worden omdat ze hoegenaamd TE hoog opgeleid zouden zijn.
Soweiso heeft TS helemaal niets te klagen, want hij heeft (grotendeels) op kosten van de staat tot zijn 27ste gestudeerd (toen had ik er al 8 jaar werken opzitten), nog nooit een slag werk uitgevoerd en is nu pissed met z'n uitkering.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar dan mag je bij het aanvragen van je uitkering wel wat meer respect tonen voor de bijstandsambtenaar als TS ten toon spreidt.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Soweiso heeft TS helemaal niets te klagen, want hij heeft (grotendeels) op kosten van de staat tot zijn 27ste gestudeerd (toen had ik er al 8 jaar werken opzitten), nog nooit een slag werk uitgevoerd en is nu pissed met z'n uitkering.
Dat heeft er absoluut niets mee te maken. Ik voel me niet in mijn functie bedreigt door welke afgestudeerde dan ook. Mondig? Mond dicht en werken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Denk jij dat een willekeurige leidinggevende zit te wachten op iemand die meer opleiding heeft genoten dan hijzelf? Dat kan nogal eens als bedreigend worden ervaren, en verder vinden ze die mensen ook vaak te mondig.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Denk jij dat een willekeurige leidinggevende zit te wachten op iemand die meer opleiding heeft genoten dan hijzelf? Dat kan nogal eens als bedreigend worden ervaren, en verder vinden ze die mensen ook vaak te mondig.
Jij misschien niet, maar voor velen geldt dit wel degelijk; en monidge werknemers zijn sowieso niet populair in bepaalde kringen, waaronder veel slecht betaalde baantjes.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heeft er absoluut niets mee te maken. Ik voel me niet in mijn functie bedreigt door welke afgestudeerde dan ook. Mondig? Mond dicht en werken.
Maar ik neem aan dat een afgestudeerd HBO'er informatica de helpdesk niet als een carriere ziet.
Wat een blatante onzin zeg.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar voor velen geldt dit wel degelijk; en monidge werknemers zijn sowieso niet populair in bepaalde kringen, waaronder veel slecht betaalde baantjes.
Dat jij denkt dat dit niet speelt zegt al genoeg over je armzalige opleidingsniveau; en het geeft eens te meer aan dat alle niet-universitairen niets meer zijn dan hersenloos functionerende robotjes; handig voor schoonmaken oid maar je wint er geen nobelprijs mee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een blatante onzin zeg.
We leven in 2005 hoor, niet in 1874.
Moeten we ons dan niet afvragen of het wel zin heeft om veel mensen in bepaalde richtingen op te leiden op kosten van de staat? We leiden die mensen op, maar weten dat ze een uitkering kunnen gaan trekken en zich te groot voelen voor werk wat niet binnen hun studie past.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat dit niet speelt zegt al genoeg over je armzalige opleidingsniveau; en het geeft eens te meer aan dat alle niet-universitairen niets meer zijn dan hersenloos functionerende robotjes; handig voor schoonmaken oid maar je wint er geen nobelprijs mee.
Alleen jammer dat ik bepaal wie er op mijn afdeling aangenomen wordt en wie niet. En nu zitten die armzalige afgestudeerden voor krap 400 eurootjes hun hand op te houden bij de steunquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat dit niet speelt zegt al genoeg over je armzalige opleidingsniveau; en het geeft eens te meer aan dat alle niet-universitairen niets meer zijn dan hersenloos functionerende robotjes; handig voor schoonmaken oid maar je wint er geen nobelprijs mee.
Van jouw geld...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ik bepaal wie er op mijn afdeling aangenomen wordt en wie niet. En nu zitten die armzalige afgestudeerden voor krap 400 eurootjes hun hand op te houden bij de steun.
Ja, daar begin ik onderhand ook wel nieuwsgierig naar te worden. Vrienden van me die zijn afgestudeerd in respectievelijk Sociologie en Planologie zijn nu ook tijdelijk aan het werk bij een groot studieboekenbedrijf, dom werk, maar het is niet in ze opgekomen om een uitkering aan te vragen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:36 schreef J_CDA het volgende:
Wat voor een studie heeft de TS afgerond?
Ach, ik heb ook nog een vriendin die jouw geld op zit te maken hoor. Zonder studie, altijd zwart werkend (lees: paar duizend euro per maand) en klagend dat ze dan nog steeds te weinig heeft. Die 'extra' sociale dienstuitkering heeft ze gewoon nodig om te overleven (nagellak is uiteraard een eerste levensbehoefte).quote:
Je hebt wel gelijk, maar de toon die TS daarbij uitslaat staat mij een beetje tegen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook nog een vriendin die jouw geld op zit te maken hoor. Zonder studie, altijd zwart werkend (lees: paar duizend euro per maand) en klagend dat ze dan nog steeds te weinig heeft. Die 'extra' sociale dienstuitkering heeft ze gewoon nodig om te overleven (nagellak is uiteraard een eerste levensbehoefte).
Ik vind de emoties in dit topic een beetje over the top gaan. TS wil vast wel werken en er is gewoon niet direct werk voor iedere afgestudeerde. Hij zal vast zijn best doen zo snel mogelijk van die uitkering af te komen want dat is gewoon geen vetpot. Ik ben helemaal niet voor steuntrekkers die niets uitvreten en daar hebben we er duizenden van in Nederland, maar het is van de zotte om direct al tegen iemand te roepen dat hij lui is en een nietsnut als iemand net afgestudeerd is (hartstikke goed van je!!) en niet direct werk heeft gevonden. Geef iemand even de kans om straks zelf al die premies op te mogen hoesten voor die vriendin van mij die minstens 2x zoveel verdient als hij straks.
Ja, dat zet misschien wel de toon in het hele topic....quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je hebt wel gelijk, maar de toon die TS daarbij uitslaat staat mij een beetje tegen.
Precies, dan is het toch niet zo gek dat mensen zo reageren ?quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat zet misschien wel de toon in het hele topic....
Nope, ben ik het helemaal mee eens. De TS heeft tot zijn 27e gestudeerd op kosten van de maatschappij, nu moet hij de arbeidsmarkt op, vertikt hij het om te werken en klaagt hij al meteen dat de uitkering te laag zal zijn. Terwijl hij nog niet één seconde productief is geweest voor de maatschappij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Precies, dan is het toch niet zo gek dat mensen zo reageren ?
Plus - en dat weegt voor mij ook vrij zwaar - de denigrerende manier waarop hij praat over de ambtenaar van de bijstand.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nope, ben ik het helemaal mee eens. De TS heeft tot zijn 27e gestudeerd op kosten van de maatschappij, nu moet hij de arbeidsmarkt op, vertikt hij het om te werken en klaagt hij al meteen dat de uitkering te laag zal zijn. Terwijl hij nog niet één seconde productief is geweest voor de maatschappij.
Hij heeft geen werk terwijl er genoeg vacatures zijn, maar zeikt wel over de hoogte van de uitkering. Plus dat hij enorm raar doet over dingen die de sociale dienst wil weten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Er staat toch nergens dat hij het vertikt om te werken?
ik ken trouwens ook een pas afgestudeerde die het vertikt om een uitkering aan te vragen![]()
Je draaft door. Misschien heeft ie wel z'n hele studie vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardenhuis.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nope, ben ik het helemaal mee eens. De TS heeft tot zijn 27e gestudeerd op kosten van de maatschappij, nu moet hij de arbeidsmarkt op, vertikt hij het om te werken en klaagt hij al meteen dat de uitkering te laag zal zijn. Terwijl hij nog niet één seconde productief is geweest voor de maatschappij.
Geloof je het zelfquote:Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Je draaft door. Misschien heeft ie wel z'n hele studie vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardenhuis.
Ik heb ook geen hoge pet op van ambtenaren (het systeem in het algemeen dan), maar die ambtenaar doet tenminste gewoon zijn werk, terwijl de TS denkt dat hij God is, maar intussen wel een uitkering van ¤ 490,00 euro gaat trekken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Plus - en dat weegt voor mij ook vrij zwaar - de denigrerende manier waarop hij praat over de ambtenaar van de bijstand.
Ik geloof er niets van.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Je draaft door. Misschien heeft ie wel z'n hele studie vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardenhuis.
Je moet mensen in hun waarde laten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb ook geen hoge pet op van ambtenaren (het systeem in het algemeen dan), maar die ambtenaar doet tenminste gewoon zijn werk, terwijl de TS denkt dat hij God is, maar intussen wel een uitkering van ¤ 490,00 euro gaat trekken.
Het is gechargeerd, zoals de meeste reacties hier. Punt is dat nergens uit valt op te maken dattie nog nooit gewerkt heeft.quote:
Er zijn misschien wel voldoende vacatures, maar voor de meesten zal hij niet in aanmerking komen (niet de juiste opleiding of niet voldoende werkervaring). Daarbij is het geen fabeltje dat veel bedrijven mensen met een hoge opleiding niet zullen aannemen voor laag geschoold werk. Ten eerste zal je er snel weer vandoor zijn (je zoekt toch verder) en ten tweede ben je in hun ogen al snel vervelend (te mondig, en nee, ik weet dat het 2005 is maar dit gaat gewoon nog steeds op). Daarbij zijn er zat mensen die zo'n baan wčl langere tijd en naar behoren zullen vervullen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij heeft geen werk terwijl er genoeg vacatures zijn, maar zeikt wel over de hoogte van de uitkering. Plus dat hij enorm raar doet over dingen die de sociale dienst wil weten.
Er valt ook nergens op te maken dat hij wel ooit gewerkt heeft.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is gechargeerd, zoals de meeste reacties hier. Punt is dat nergens uit valt op te maken dattie nog nooit gewerkt heeft.
Waarmee ik z'n houding niet wil goedpraten hoor.
Dat zeg ik. Het is allemaal speculeren. Dus om nu TS af te schilderen als iemand die tot nu toe alleen maar geprofiteerd heeft is een beetje te kort door de bocht.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er valt ook nergens op te maken dat hij wel ooit gewerkt heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |