abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2006 @ 13:02:38 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35539271
Ik ben het met Karboenkeltje eens, en ook zeer conservatief met mijn thee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35540301
Ik drink de laatste tijd veel Rooibos Winterthee van Jacob Hooy, is te koop bij de Tuinen en erg lekker.
pi_35545697
Inderdaad, een THEELEPELTJE, en geen desert lepel. Daar kan je bijna een liter mee zetten (Bij wijze van spreken). Van Losse thee heb je helemaal niet zo veel nodig als mensen wel eens denken.
Met vrienden, alleen of met z'n twee, neem altijd de tijd voor een goed kopje thee...
pi_35651833
Uit een net gesloten topic :
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef amarena het volgende:
Chai

De exotische geur van specerijen, verrassend zacht en romig, met een lichte, subtiele smaak… dat is nieuwe Pickwick Chai. Niet te vergelijken met gewone thee, deze intrigerende Indiase theedrank. Volgens eeuwenoude tradities bereid met zwarte thee, kaneel, kruidnagel, kardemom, vanille en melk. Gezoet om de smaak van specerijen lekker tot zijn recht te laten komen. En een crèmelaagje om het helemaal af te maken. Een thee voor de liefhebber. Hartverwarmend in herfst en winter. En vooral in de namiddag erg lekker. Doe de Chai mix in een mok, voeg al roerend heet water toe (90 °C) en geniet!’

(Bron: www.pickwick.nl)

Wie heeft deze al geprobeerd en wat vinden jullie ervan?
Ik zit momenteel achter een dampende mok Chai. Als kaneelfan leek me dit erg lekker maar het betreft een eenmalige aankoop vrees ik.... Vroeger dronk ik altijd mijn thee met melk en suiker en daar doet me dit erg aan denken.
Het zit in een leuke gekleurde verpakking en kostte 1,99 euro. Dit is best prijzig voor 6 zakjes Chai. Achja, het was het proberen waard.
Wel leuk dat Pickwick met zoiets komt!!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:19:05 #255
97745 Thorical
finding a way
pi_35652586
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:28 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Inderdaad, een THEELEPELTJE, en geen desert lepel. Daar kan je bijna een liter mee zetten (Bij wijze van spreken). Van Losse thee heb je helemaal niet zo veel nodig als mensen wel eens denken.
Over welke theelepels hebben we het eigenlijk?
Theelepel (Nl) 3 ml.

Theelepel (Eng.) 5 ml.

Theelepel (Am) 4 ml.
En dan heb ik het nog niet eens over koffie of mocca lepeltjes waar nederlanders hun thee mee roeren zijn dat dan ook theelepels?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thorical op 02-03-2006 19:29:17 ]
pi_35652705
Zoethout!

..maar veel liever nog koffie...
3, 5, 8, the therms of life!
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:28:21 #257
97745 Thorical
finding a way
pi_35652918
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Uit een net gesloten topic :
[..]
Het zal best lekker kunnen zijn maar liever niet.
Ik zie het als een boullionblokje, het kan best handig zijn maar het maakt zelf gemaakte bouillion alleen maar intressanter.
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:42:59 #258
105435 amarena
Just curious
pi_35653433
Bouillion??? Ben wel benieuwd hoe je aan die vergelijking komt
Veni vidi vici
pi_35654013
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)

Maar als ik dan af en toe toch trek heb in iets aparts dan meng ik Ceylon- en Engelse theebladeren. Het is verbazingwekkend hoe apart de smaak van een thee kan zijn die alleen maar twee verschillende theerassen bevat.

Zo duidelijk?
Hmm interessant, waar koop jij je theebladeren dan?
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:36:13 #260
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35659945
chai thee is raar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35674042
@Thorical: hmmm... zo zie je maar... een theelepeltje is zo snel nog geen theelepeltje. Maar zo te zien verschillen die maten niet zo heel veel. En is het theelepeltje slechts indicatief. Ieder heeft zo zijn eigen smaak. De een vind een "afgestreken" theelepel lekker, en de ander wil zijn thee met een zo vol mogelijk theelepeltje. En met de vele varianten theelepeltjes kan iederr zijn eigen favoriet als maatschepje gebruiken!
Met vrienden, alleen of met z'n twee, neem altijd de tijd voor een goed kopje thee...
pi_35674232
De naam chai is eigenlijk de russische naam voor thee. Het is afgeleid van het oorspronkelijke mandarijns woord Cha. Omdat, naar ik neem, de Russen al heel vroeg kennis namen van thee uit China, omdat het via hun land vrij vroeg getransporteerd werd richting europa,voordat de schepen het gingen vervoeren. Ik wist niet dat het in Inda ook Chai heette. Maar vaak lijkt het er wel op. In het ene land heet het ch'a, ja, shai, chay of tcha. Of het moet lijken op ons woord voor thee, tea, tee, tey, thea, te of ta.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:10:07 #263
97745 Thorical
finding a way
pi_35695322
Wij hebben jaren lang de discussie gehad is thee nu soep of is het iets anders.
Wij zijn er nooit achter gekomen, behalve dat er regionale verschillen zijn.
Kook je thee ja, er zijn volksstammen in azie die hun thee koken.
Zijn er ook mensen die zout aan de thee toevoegen, ja en niet alleen, boter, melk, kruiden en specerijen.
Is thee dus soep?
pi_35703430
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:59 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hmm interessant, waar koop jij je theebladeren dan?
Meestal in de eerste de beste Chinees lijkende toko die ik tegenkom. (Ik ga niet beweren dat de thee daar zoveel lekkerder is maar het heeft een meerwaarde om dat spul bij een amper Nederlands sprekend, klein vrouwtje te halen.)
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_35886033
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:57 schreef Quinazoline het volgende:
Kheb hier trouwens ook nog een aantal zakjes liggen en de thee die je daarvan zet die ruikt naar sigaretten as. Dat is echt de vies-ste thee die ik ooit geproefd heb.
Deze thee dronk ik inderdaad veel toen ik stopte met roken.
Ik vond het proeven als sigaretten.
Ja je denkt dan rare dingen.
Vind hem trouwens nogsteeds erg lekker!
Vanmiddag dronk ik op mijn werk evening breeze (geloof ik)
Vond ik erg lekker!!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:52:52 #266
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35913541
ik drink nu muntthee, dat is ook lekker
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35915407
Sterrenmunt thee is erg lekker!
Verder meloen, mango & kerssen thee van Pickwick
♥ Love is Love ♥
pi_35915662
Ik heb gisteren jasmijnthee van de AH gekocht en ik vind m erg lekker!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:57:52 #269
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35928354
Jaaaaa Schum! Zoethout!!!!
pi_35939414
Onlangs Jasmijnthee gekocht.
Van die echte blaadjes.
Het voelt echt net alsof je bloemetjes eet. Wel een erg lekkere zachte smaak.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35939613
rooibos honing van de super de boer
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_35951042
BinnenkortT-pads voor de Senseo. Ben benieuwd hoe dat smaakt.

http://www.pickwicktea.com/nl/tpads
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2006 @ 00:08:15 #273
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_36133373
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:42 schreef Yamyam het volgende:
Jasmijnthee in thee-ei
Tension Tamer en Blueberry nog wat met een beer erop van Celestial Seasonings
Kamille
En verse muntthee (met zo'n stengel erin)
Raar dat je met een googlezoekopdracht naar muntthee direct terecht komt in een quote-reply op FOK!
pi_36136458
Iemand al ervaring met die T-pads van senseo? Ik ben er ergens wel heel benieuwd naar, maar toch ook wat huiverig voor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet naar koffie gaat smaken...
Ookal gebruik je dan een andere pad-houder. Het uitlooptuitje zit toch ook wat koffie in lijkt mij en om dat nou elke keer te gaan schoonmaken voordat je thee zet is ook zo'n gedoe...

En het zal ook wel een stuk duurder zijn dan gewone theezakkies. Ik denk dat het voor mij dan niet uit kan, drink veeeeel te veeeeel thee .
Fake it till you make it...
pi_36143713
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
chai thee is raar
idd en niet zo lekker en volgens mij is gewone thee zonder suiker beter.

ga voor de kaneel of aardbeien thee zonder suiker
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')