Da's natuurlijk ook weer waar. Maar ja. Eerst eens zien of zequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:29 schreef robh het volgende:
Wat een dwaas. Neemt niet weg dat het natuurlijk een lahahachertje is. Die man had nóóit bij die f16-s mogen komen natuurlijk.
Dit kan heel goed wel de werkelijke waarde zijn voor vervanging van de ophangpunten en de bedrading. Je wilt niet weten hoe geavanceerd dat spul is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:18 schreef longinus het volgende:
Het is weer een fantasieboete, mij maak je niet wijs dat het de werkelijke schade is.
aan de andere kant is het een fanatiekeling en dat is ook nooit goed.
Gewoon passief protesteren lijkt mij toch het beste.
Vermoedelijk is dan de bewaking een tikkeltje opgevoerd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:38 schreef Furby het volgende:
Als we ruzie krijgen met een fatsoenlijk leger en ze sturen 4 commando's is onze hele luchtmacht grounded.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:17 schreef HiZ het volgende:
Maar dan heeft ie wel voor de rest van zijn leven last van de veroordeling.
"rook nu, betaal later"? En jij durft iets te zeggen over (symboolwoord:) benzineslurpers?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:36 schreef AvispaCS het volgende:
Terecht natuurlijk, als je iets kapot van iemand anders is het toch niet meer dan normaal dat je dat moet vergoeden.
Ik ben ook geen voorstander van bepaalde benzineslurpers op de weg, maar ik haal het niet in mijn hoofd om ze te vernielen. protesteren kan ook op een andere manier. Hij is voor mij ook geen vredesactivist maar een vandaal.
Nee er is verschil tussen boetes en schadevergoeding, boetes moet je inderdaad uitzitten, schadevergoeding is gewoon een civiele maatregel, alleen wanneer je wel het geld hebt, en niet wilt betalen kan iemand eisen dat je gegijzeld wordt, maar dit komt maar hoogst zelden voor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:38 schreef sp3c het volgende:
ik vind die eis wel slim eigenlijk, dit kan de goede man van zijn lang zal zijn leven niet uitbetalen dus zal dat omgezet worden in een hogere celstraf na verloop van tijd (net als wanneer je je verkeersboetes niet betaald) of zijn kameraden helpen hem uit de brand door geld op te halen oid
hoe dan ook, win/win situation
Je begrijpt er niet veel van hè. Een verdachte heeft er recht op om door een professional vertegenwoordigd te worden. Dat is gewoon een rol in het proces. Maar jij wil blijkbaar terug naar de tijd van de inquisitie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Weer zo'n getikte advocaat die zegt dat z'n getikte klant goed bezig is![]()
Nee, dat gaat niet op. Een verkeersboete is iets anders dan een schadevergoeding. Een schadevergoedingsplicht is een civiele kwestie die loopt volgens de regels van het burgerlijk wetboek. Als deze man de schade niet kan betalen, dan gaat hij gewoon failliet. Op faillissement staat geen straf.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:38 schreef sp3c het volgende:
ik vind die eis wel slim eigenlijk, dit kan de goede man van zijn lang zal zijn leven niet uitbetalen dus zal dat omgezet worden in een hogere celstraf na verloop van tijd (net als wanneer je je verkeersboetes niet betaald) of zijn kameraden helpen hem uit de brand door geld op te halen oid
hoe dan ook, win/win situation
Ja en dan klagen we daarna de staat aan, omdat die allemaal schadevergoeding heeft moeten betalen aan de burgers, terwijl dat onze belastingcenten zijn. En als de staat dan schadevergoeding heeft moeten betalen, dan klagen we daar de staat weer voor aan. Puik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:58 schreef Salvad0R het volgende:
ja, kunnen wij als burger de staat niet aanklagen dat de vliegtuigjes waar wij voor betalen zomaar gesloopt kunnen worden door 1 zo een hippie?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:40 schreef SCH het volgende:
Alsof die man miljoenen heeft.
De symboliek van zijn daad is helder, het beschadigen is een heldendaad. Niet die man moet gestraft maar de Nederlandse staat die die rotzooi nu weer opnieuw aanschaft. Hopelijk komen steeds meer mensen tot het inzicht dat die idiote bewapening waanzin is en alleen maar tegen de mensheid gericht is.
In de geest van Kees Koning, ook al zo'n held. Wat nou Messiascomplex
Dat kan je net zo goed van Henk Kamp zeggen.
Iemand loopt langs jouw auto. Daar heb je weer zo'n vervuilende, dodelijke machine. Hij sloopt jouw auto, maar wordt gelijk gepakt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:40 schreef SCH het volgende:
De symboliek van zijn daad is helder, het beschadigen is een heldendaad. Niet die man moet gestraft maar de Nederlandse staat die die rotzooi nu weer opnieuw aanschaft. Hopelijk komen steeds meer mensen tot het inzicht dat die idiote bewapening waanzin is en alleen maar tegen de mensheid gericht is.
Door hem is er oorlog? Omdat hij wapentuig onklaar maakt? Dat wapentuig hoort er gewoon niet te zijn. Punt. Hij berokkent niemand schade, alleen wat wapens. So what? Ik kan daar echt niet mee zitten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben ook redelijk pacifistisch ingesteld, maar toch vind ik dat die man met zijn poten van die vliegtuigen moet afblijven. Hoezo is die man een held? Juist door zulke mensen die hun eigen willetje botvieren op de spullen van anderen, is er oorlog in deze wereld. Waarom gaat hij niet gewoon de discussie aan, zoals dat hoort in een democratie als deze?
Appels en peren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:52 schreef Knarf het volgende:
[..]
Iemand loopt langs jouw auto. Daar heb je weer zo'n vervuilende, dodelijke machine. Hij sloopt jouw auto, maar wordt gelijk gepakt.
Ik heb wel eens een uurtje bij Kees de Koning gezeten toen hij actievoerde op het Binnenhof en daar weken zat. Merkwaardige maar fascinerende man. Ik heb veel respect voor hem. Deze meneer ken ik niet maar hij dwingt meer respect af dan meneer Kamp die maar weer nieuwe raketten gaat kopen.quote:En jij klopt hem dan op de schouder, en gaat met hem een biertje drinken neem ik aan.
Je kunt er niet mee zitten. Ik ook niet. Maar dat maakt die man geen held natuurlijk. Nu kunnen we ook niet meer op zoek naar het lijk van die bitch van Joran natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:12 schreef SCH het volgende:
Door hem is er oorlog? Omdat hij wapentuig onklaar maakt? Dat wapentuig hoort er gewoon niet te zijn. Punt. Hij berokkent niemand schade, alleen wat wapens. So what? Ik kan daar echt niet mee zitten.
Gewoon wegbezuinigen die hele handel. Omscholen tot leraren en verpleegsters zeg ik je.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:18 schreef ThE_ED het volgende:
En wat heeft het leger eigenlijk te zeggen? Ik dacht dat die altijd van die koele goedbeveiligde bases hadden en altijd paraat stonden? Althans, dat zegt men altijd op van die open dagen. Maar blijkbaar is een of andere boerenlul met een knuppel al voldoende om 2 F16's onklaar te maken.
Wat een kutleger hebben we toch ook. 4 jaar geen promotie, zeg ik dan.
Als dat wapentuig er gewoon niet hoort te zijn, dan moet hij een politieke partij starten die dat wapentuig bestrijdt. En ja, dan loop je de kans dat men niet op je stemt. En je dus je zin niet krijgt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Door hem is er oorlog? Omdat hij wapentuig onklaar maakt? Dat wapentuig hoort er gewoon niet te zijn. Punt. Hij berokkent niemand schade, alleen wat wapens. So what? Ik kan daar echt niet mee zitten.
Gelukkig zijn er dan ook niet zoveel mensen als jij.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:40 schreef SCH het volgende:
Het zijn toch echt appels en peren die je vergelijkt. Het heeft ook niets met 'houden van' te maken maar met de effecten van dit spul. Bovendien richt het zich tegen materieel en niet tegen mensen. Het mag niet en die manier moet ook een gevangenisstraf krijgen, dat is het punt ook niet. Dat is het mooie van deze mensen. Die verzetten zich doorgaans ook niet tegen aanhouding.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:06 schreef Pool het volgende:
De een houdt niet van wapens, de ander niet van benzineslurpers, de derde niet van moskeeen en de vierde niet van teveel voetbal op televisie. Anderen houden daar wel weer van. Los dit op met dialogen en houd je poten thuis.![]()
der liggen daar verdulle gewoon nucleaire bommen, en 1 iemand kan er gewoon bij komenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:29 schreef robh het volgende:
Wat een dwaas. Neemt niet weg dat het natuurlijk een lahahachertje is. Die man had nóóit bij die f16-s mogen komen natuurlijk.
Hoezo zijn het appels en peren? Van die andere voorbeelden zou je net zo goed kunnen beweren dat de effecten negatief zijn. Waarschijnlijk vallen er veel meer doden door schadelijke uitlaatgassen dan door Nederlandse F16's. Enkele ongelukkige piloten zijn de enige doden die door het gebruik van Nederlandse F16's gevallen zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn toch echt appels en peren die je vergelijkt. Het heeft ook niets met 'houden van' te maken maar met de effecten van dit spul. Bovendien richt het zich tegen materieel en niet tegen mensen. Het mag niet en die manier moet ook een gevangenisstraf krijgen, dat is het punt ook niet. Dat is het mooie van deze mensen. Die verzetten zich doorgaans ook niet tegen aanhouding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |