Maar wat was er eerder, de kip of het ei?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoals het er staat wind zaaien is storm oogsten. Je ziet toch ook de steeds hardere houding en uitspraken tegenover moslims? Is het raar dat daar ook steeds extremer op gereageerd wordt?
Nee dat niet maar het speelt wel degelijk mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, het is onze eigen schuld!
Eerder een trigger.quote:Ja, en dat is het begin?
[..]
Onder paars zou hij via een theedrinkproject misschien wel op het rechte pad zijn gehouden in plaats van te zijn geradicaliseerd mede door de steeds hardere en negatievere houding t.o.v. moslims.quote:Ach, onder Paars vond kleine Samir A. de aanslagen op het WTC al ''super-rechtvaardig'', maar dat zal ook wel aan de blanke boeman hebben gelegen die deze VWO-scholier alle kansen ontzegde.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:59 schreef trancethrust het volgende:
Du_ke's opmerkingen kloppen globaal gezien, maar ze werken op 'beide kanten'.
Zeker het gaat beide kanten op. Maar ik denk zeker wel dat het meespeelt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar wat was er eerder, de kip of het ei?
Het is ook wel een beetje goedkoop om de "haat" van moslimidioten af te schuiven op de hardere houding in het westen.
Hij zit op de Hogeschool Leiden. Hij zit dus gewoon op het rechte pad, met dank aan de Nederlandse rechtsstaat. Die abstracte ''steeds hardere en negatievere houding t.o.v. Moslims'', daar koop ik niets voor. Theo van Gogh was toch ook geen schepsel van Balkenende?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:03 schreef du_ke het volgende:
Onder paars zou hij via een theedrinkproject misschien wel op het rechte pad zijn gehouden in plaats van te zijn geradicaliseerd mede door de steeds hardere en negatievere houding t.o.v. moslims.
Volgens mij is radicalisering een autonoom proces, zoals alle geestesziekten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:08 schreef du_ke het volgende:
Misschien koop jij er niets voor maar ik zie het wel.
Het zal deels een autonome ontwikkeling zijn maar ik ben er van overtuigd dat ook externe factoren een belangrijke rol spelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Volgens mij is radicalisering een autonoom proces, zoals alle geestesziekten.
Sommige geestesziekten worden - sorry, kom even niet op een ander woord - getriggerd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Volgens mij is radicalisering een autonoom proces, zoals alle geestesziekten.
Is dat niet ook een deel van de waan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sommige geestesziekten worden - sorry, kom even niet op een ander woord - getriggerd.
De trigger werkt niet zonder voorwaarden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is dat niet ook een deel van de waan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |