Een broertje (19) van een vriendin van mij is 5 maanden geleden bekeerd en zit nu bij de Pinkstergemeente en heeft het nergens anders meer over dan over Jezus. Echt onbegrijpelijk hoe snel dat kan gaan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou ik denk dat zo'n persoon altijd zo gevoelig was voor zoiets zeg maar (11 september in dit geval). Dit is natuurlijk extra eng enzo want mensen die je kent die heel aardig zijn ofzo kunnen zomaar radicaliseren. Had je ook met sommige terroristen van 11 september, hoor je verhalen dat die persoon enzo altijd heel aardig was en zoiets nooit zou doen enzo. Nou, dus wel.
Andere late pubers zijn in take that, drugs, sport of hun vriendin. De meeste van dat soort obsessies zijn gelukkig redelijk onschuldig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Een broertje (19) van een vriendin van mij is 5 maanden geleden bekeerd en zit nu bij de Pinkstergemeente en heeft het nergens anders meer over dan over Jezus. Echt onbegrijpelijk hoe snel dat kan gaan.
Da's het andere extreme weer.. Heb liever dat die mensen meer voorzichzelf gaan leven dan zich telkens zo 'over te geven' aan iemand anders' idealenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Een broertje (19) van een vriendin van mij is 5 maanden geleden bekeerd en zit nu bij de Pinkstergemeente en heeft het nergens anders meer over dan over Jezus. Echt onbegrijpelijk hoe snel dat kan gaan.
Dat is ook zo. Er is altijd een klein groepje dat doorslaat, het zij met drugs het zij met religie. Meestal gaat het ook wel weer over.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:23 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Andere late pubers zijn in take that, drugs, sport of hun vriendin. De meeste van dat soort obsessies zijn gelukkig redelijk onschuldig.
En ze zijn er minder fanatiek mee, denk ik. Ze zullen in het algemeen niet bereid zijn te doden voor hun obsessie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:23 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Andere late pubers zijn in take that, drugs, sport of hun vriendin. De meeste van dat soort obsessies zijn gelukkig redelijk onschuldig.
Nee inderdaad, er is maar een enkeling die echt zo doorslaat als deze Samir en Mohammed. De meeste van die jongens zijn binnen een jaar of 4 weer zeer gematigder.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:30 schreef Solomon het volgende:
[..]
En ze zijn er minder fanatiek mee, denk ik. Ze zullen in het algemeen niet bereid zijn te doden voor hun obsessie.
welke enkeling? ik heb al eeuwen niks meer van deze soort vernomen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee inderdaad, er is maar een enkeling die echt zo doorslaat als deze Samir en Mohammed.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke enkeling? ik heb al eeuwen niks meer van deze soort vernomen.
ik bedoel. wanneer was de laatste christenjongere terrorist? ik snap dat je in het kader van het bij elkaarhouden graag overeenkomsten wil zien, maar klopt dat ook wel?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:59 schreef SCH het volgende:
[..]Terrorisme is van alle tijden lieverd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Resistance_Armyquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel. wanneer was de laatste christenjongere terrorist? ik snap dat je in het kader van het bij elkaarhouden graag overeenkomsten wil zien, maar klopt dat ook wel?
niet echt vergelijkbaar. ze strijden tegen een corrupte regering.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Resistance_Army
Waar ze ook tegen strijden, terroristen blijven terroristen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet echt vergelijkbaar. ze strijden tegen een corrupte regering.
Dit is precies hetzelfde soort vuil als de terroristen waar wij nu zelf te maken hebben. Het doel heiligt de middelen niet.quote:The LRA have been accused of widespread human rights violations, including the abduction of civilians, the use of child soldiers and a number of massacres.
ok. maar laten we het voor the sake of this topic vooral in europa houden. nederlandse pinkstergemeentes worden er niet voor niks bijgehaald. uganda is nou eenmaal niet echt te vergelijken met het westen. anders moet ik de palestijnen er ook bij gaan halen en zijn we helemaal ver van huis.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:17 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar ze ook tegen strijden, terroristen blijven terroristen.
[..]
Dit is precies hetzelfde soort vuil als de terroristen waar wij nu zelf te maken hebben. Het doel heiligt de middelen niet.
Ik geef alleen maar dat het radicaliseren van jongeren op veel manieren kan. Het is natuurlijk ook niet zo dat iedere moslimjongere die radicaliseert zich tot het terrorisme wendt. Meestaal niet zelfs.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel. wanneer was de laatste christenjongere terrorist? ik snap dat je in het kader van het bij elkaarhouden graag overeenkomsten wil zien, maar klopt dat ook wel?
Het is juist vrij relevant om Oeganda erbij te halen, of de VS - waar christenen ook geweld gebruiken. Het heeft altijd met de context te maken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. maar laten we het voor the sake of this topic vooral in europa houden. nederlandse pinkstergemeentes worden er niet voor niks bijgehaald. uganda is nou eenmaal niet echt te vergelijken met het westen. anders moet ik de palestijnen er ook bij gaan halen en zijn we helemaal ver van huis.
Maar het wel zo dat wij daar op het moment het meeste last van hebben. Als ik 'wij' zeg bedoel ik het Westen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar dat het radicaliseren van jongeren op veel manieren kan. Het is natuurlijk ook niet zo dat iedere moslimjongere die radicaliseert zich tot het terrorisme wendt. Meestaal niet zelfs.
Absoluut - dat bedoelde ik met 'de context'.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar het wel zo dat wij daar op het moment het meeste last van hebben. Als ik 'wij' zeg bedoel ik het Westen.
In Zuid-Amerika of China bv zullen ze op een andere manier problemen hebben, en komt terrorisme van een andere kant.
Voorlopig is er in Nederland nog geen grote aanslag geweest, redelijke kans dat dat komt doordat terroristen hier dusdanig gehinderd worden dat ze het gewoon niet voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:20 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Het zal wel weer een blooper worden zoals we al vaker hebben gezien.
Als die gasten weer zo makkelijk vrij komen dan sla je natuurlijk wel een modderfiguur (internationaal gezien helemaal).
En die gasten zelf lachen zich natuurlijk blauw en zien zich alleen maar gesterkt in whatever ze mee bezig zijn.
Totaal niet te vergelijken, zij strijden tegen de Christelijke inwoners in de gebieden terwijl ze gesteund worden door de Islamitische regering in Khartoum, Sudan. Daar lopen allemaal rebellengroeperingen rond zij scheiden zich niet af door een Christelijke grondslag, pas hebben zij nog een heel klooster uitgemoord, daarnaast maken zij veelvuldig gebruik van sexslaven etc. Ook moslim strijders zouden zich niet verlagen tot dat soort praktijken en daarmee is het dus ook een scheve vergelijking.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Resistance_Army
Gebruiken zij door het Christendom geinspireerd religieus geweld?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is juist vrij relevant om Oeganda erbij te halen, of de VS - waar christenen ook geweld gebruiken. Het heeft altijd met de context te maken.
Ik denk eerder dat dit geluk is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Voorlopig is er in Nederland nog geen grote aanslag geweest, redelijke kans dat dat komt doordat terroristen hier dusdanig gehinderd worden dat ze het gewoon niet voor elkaar krijgen.
Als er continu iemand van de AIVD over je schouder meekijkt lach je je als terrorist echt niet blauw.
als je denkt dat de *zogenaamde* terroristen moslim geinspireerd religieus geweld gebruiken zit je net zover van de realiteit af als de media.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Gebruiken zij door het Christendom geinspireerd religieus geweld?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |