abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31458214
Het is beter dat ze deze jongeren nu hard aanpakken en een flink aantal jaartjes achter slot en grendel houden. Ze zijn nu nog jong maar over een aantal jaren kunnen ze echt gevaarlijk worden.
pi_31458411
Hulde aan de AIVD dat ze dit hebben klaargespeeld Mag ook wel eens gezegd worden!
pi_31458810
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou ik denk dat zo'n persoon altijd zo gevoelig was voor zoiets zeg maar (11 september in dit geval). Dit is natuurlijk extra eng enzo want mensen die je kent die heel aardig zijn ofzo kunnen zomaar radicaliseren. Had je ook met sommige terroristen van 11 september, hoor je verhalen dat die persoon enzo altijd heel aardig was en zoiets nooit zou doen enzo. Nou, dus wel.
Een broertje (19) van een vriendin van mij is 5 maanden geleden bekeerd en zit nu bij de Pinkstergemeente en heeft het nergens anders meer over dan over Jezus. Echt onbegrijpelijk hoe snel dat kan gaan.
pi_31458915
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Een broertje (19) van een vriendin van mij is 5 maanden geleden bekeerd en zit nu bij de Pinkstergemeente en heeft het nergens anders meer over dan over Jezus. Echt onbegrijpelijk hoe snel dat kan gaan.
Andere late pubers zijn in take that, drugs, sport of hun vriendin. De meeste van dat soort obsessies zijn gelukkig redelijk onschuldig.
pi_31458928
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's het andere extreme weer.. Heb liever dat die mensen meer voorzichzelf gaan leven dan zich telkens zo 'over te geven' aan iemand anders' idealen
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31459045
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:23 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Andere late pubers zijn in take that, drugs, sport of hun vriendin. De meeste van dat soort obsessies zijn gelukkig redelijk onschuldig.
Dat is ook zo. Er is altijd een klein groepje dat doorslaat, het zij met drugs het zij met religie. Meestal gaat het ook wel weer over.
pi_31459065
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:23 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

En ze zijn er minder fanatiek mee, denk ik. Ze zullen in het algemeen niet bereid zijn te doden voor hun obsessie.
pi_31459246
Heb je sommige meiden bij take that concerten wel eens gezien? :\
pi_31459643
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:30 schreef Solomon het volgende:

[..]

En ze zijn er minder fanatiek mee, denk ik. Ze zullen in het algemeen niet bereid zijn te doden voor hun obsessie.
Nee inderdaad, er is maar een enkeling die echt zo doorslaat als deze Samir en Mohammed. De meeste van die jongens zijn binnen een jaar of 4 weer zeer gematigder.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:58:24 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31459694
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee inderdaad, er is maar een enkeling die echt zo doorslaat als deze Samir en Mohammed.
welke enkeling? ik heb al eeuwen niks meer van deze soort vernomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31459718
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke enkeling? ik heb al eeuwen niks meer van deze soort vernomen.
Terrorisme is van alle tijden lieverd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:03:24 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31459844
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Terrorisme is van alle tijden lieverd.
ik bedoel. wanneer was de laatste christenjongere terrorist? ik snap dat je in het kader van het bij elkaarhouden graag overeenkomsten wil zien, maar klopt dat ook wel?
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:05:56 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31459901
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik bedoel. wanneer was de laatste christenjongere terrorist? ik snap dat je in het kader van het bij elkaarhouden graag overeenkomsten wil zien, maar klopt dat ook wel?
http://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Resistance_Army
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:07:47 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31459956
quote:
niet echt vergelijkbaar. ze strijden tegen een corrupte regering.
pi_31460221
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Waar ze ook tegen strijden, terroristen blijven terroristen.
quote:
The LRA have been accused of widespread human rights violations, including the abduction of civilians, the use of child soldiers and a number of massacres.
Dit is precies hetzelfde soort vuil als de terroristen waar wij nu zelf te maken hebben. Het doel heiligt de middelen niet.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:21:04 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31460311
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:17 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Waar ze ook tegen strijden, terroristen blijven terroristen.
[..]

Dit is precies hetzelfde soort vuil als de terroristen waar wij nu zelf te maken hebben. Het doel heiligt de middelen niet.
ok. maar laten we het voor the sake of this topic vooral in europa houden. nederlandse pinkstergemeentes worden er niet voor niks bijgehaald. uganda is nou eenmaal niet echt te vergelijken met het westen. anders moet ik de palestijnen er ook bij gaan halen en zijn we helemaal ver van huis.
pi_31461658
quote:

[..]

Ik geef alleen maar dat het radicaliseren van jongeren op veel manieren kan. Het is natuurlijk ook niet zo dat iedere moslimjongere die radicaliseert zich tot het terrorisme wendt. Meestaal niet zelfs.
pi_31461676
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok. maar laten we het voor the sake of this topic vooral in europa houden. nederlandse pinkstergemeentes worden er niet voor niks bijgehaald. uganda is nou eenmaal niet echt te vergelijken met het westen. anders moet ik de palestijnen er ook bij gaan halen en zijn we helemaal ver van huis.
Het is juist vrij relevant om Oeganda erbij te halen, of de VS - waar christenen ook geweld gebruiken. Het heeft altijd met de context te maken.
pi_31461855
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar dat het radicaliseren van jongeren op veel manieren kan. Het is natuurlijk ook niet zo dat iedere moslimjongere die radicaliseert zich tot het terrorisme wendt. Meestaal niet zelfs.
Maar het wel zo dat wij daar op het moment het meeste last van hebben. Als ik 'wij' zeg bedoel ik het Westen.
In Zuid-Amerika of China bv zullen ze op een andere manier problemen hebben, en komt terrorisme van een andere kant.
pi_31461870
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar het wel zo dat wij daar op het moment het meeste last van hebben. Als ik 'wij' zeg bedoel ik het Westen.
In Zuid-Amerika of China bv zullen ze op een andere manier problemen hebben, en komt terrorisme van een andere kant.
Absoluut - dat bedoelde ik met 'de context'.
pi_31462562
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:20 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Het zal wel weer een blooper worden zoals we al vaker hebben gezien.
Als die gasten weer zo makkelijk vrij komen dan sla je natuurlijk wel een modderfiguur (internationaal gezien helemaal).
En die gasten zelf lachen zich natuurlijk blauw en zien zich alleen maar gesterkt in whatever ze mee bezig zijn.
Voorlopig is er in Nederland nog geen grote aanslag geweest, redelijke kans dat dat komt doordat terroristen hier dusdanig gehinderd worden dat ze het gewoon niet voor elkaar krijgen.

Als er continu iemand van de AIVD over je schouder meekijkt lach je je als terrorist echt niet blauw.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:38:05 #222
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31463205
quote:
Totaal niet te vergelijken, zij strijden tegen de Christelijke inwoners in de gebieden terwijl ze gesteund worden door de Islamitische regering in Khartoum, Sudan. Daar lopen allemaal rebellengroeperingen rond zij scheiden zich niet af door een Christelijke grondslag, pas hebben zij nog een heel klooster uitgemoord, daarnaast maken zij veelvuldig gebruik van sexslaven etc. Ook moslim strijders zouden zich niet verlagen tot dat soort praktijken en daarmee is het dus ook een scheve vergelijking.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:41:27 #223
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31463270
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is juist vrij relevant om Oeganda erbij te halen, of de VS - waar christenen ook geweld gebruiken. Het heeft altijd met de context te maken.
Gebruiken zij door het Christendom geinspireerd religieus geweld?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zondag 16 oktober 2005 @ 01:09:03 #224
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31479277
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:07 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Voorlopig is er in Nederland nog geen grote aanslag geweest, redelijke kans dat dat komt doordat terroristen hier dusdanig gehinderd worden dat ze het gewoon niet voor elkaar krijgen.

Als er continu iemand van de AIVD over je schouder meekijkt lach je je als terrorist echt niet blauw.
Ik denk eerder dat dit geluk is.
  zondag 16 oktober 2005 @ 06:50:55 #225
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31482497
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Gebruiken zij door het Christendom geinspireerd religieus geweld?
als je denkt dat de *zogenaamde* terroristen moslim geinspireerd religieus geweld gebruiken zit je net zover van de realiteit af als de media.
oh wacht dat heeft met elkaar te maken , *slaat zelf tegen hoofd*

het is wel zo makkelijk om dat te denken , kun je tenminste alle problemen afdoen..
en tja , een oplossing ervoor is dan ook niet meer nodig , gewoon nuken die enge mensen ...toch?

Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31483850
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:01 schreef Solomon het volgende:
Hulde aan de AIVD dat ze dit hebben klaargespeeld Mag ook wel eens gezegd worden!

Voor mij weer een sterk staaltje van paniekvoetbal.
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:29:40 #227
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31484565
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 06:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

als je denkt dat de *zogenaamde* terroristen moslim geinspireerd religieus geweld gebruiken zit je net zover van de realiteit af als de media.
oh wacht dat heeft met elkaar te maken , *slaat zelf tegen hoofd*

het is wel zo makkelijk om dat te denken , kun je tenminste alle problemen afdoen..
en tja , een oplossing ervoor is dan ook niet meer nodig , gewoon nuken die enge mensen ...toch?

Waarom post je je onvolgbare hersenspinsels op fok, is dat een soort tactiek?
pi_31486935
Als je het zou lezen is het prima te volgen hoor. Of het klopt is een 2e, maar het strookt ongeveer met mijn opvatting dat als er geen islam was geweest, deze 'jihad-strijders' gewoon een andere reden hadden gevonden om dingen op te blazen. In dat opzicht zijn ze dan niet echt moslim-geinspireerd.
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:58:31 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31487149
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:44 schreef trancethrust het volgende:
Als je het zou lezen is het prima te volgen hoor. Of het klopt is een 2e, maar het strookt ongeveer met mijn opvatting dat als er geen islam was geweest, deze 'jihad-strijders' gewoon een andere reden hadden gevonden om dingen op te blazen. In dat opzicht zijn ze dan niet echt moslim-geinspireerd.
'als' is onrealistisch.
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 14:29:23 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31487744
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

onzin, ze strijden tegen iedereen die het niet met hun geloof eens is en schromen niet om daar vrouwen voor de kop in te slaan met een hakmes en hun kinderen te recruteren voor de 'goede zaak'
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 14:35:18 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31487874
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:38 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Totaal niet te vergelijken, zij strijden tegen de Christelijke inwoners in de gebieden terwijl ze gesteund worden door de Islamitische regering in Khartoum, Sudan. Daar lopen allemaal rebellengroeperingen rond zij scheiden zich niet af door een Christelijke grondslag, pas hebben zij nog een heel klooster uitgemoord, daarnaast maken zij veelvuldig gebruik van sexslaven etc. Ook moslim strijders zouden zich niet verlagen tot dat soort praktijken en daarmee is het dus ook een scheve vergelijking.
ja en Al Qaida en co 'strijden' (ik noem het moorden) niet in Islamitische gebieden natuurlijk
Deze figuren willen een fundamentalistische christenstaat oprichten en slaan iedereen kapot die dit niet wil, de enige reden dat de regering in Sudan ze steunt is omdat ze allebei nogal mot hebben met een rebellengroepering in dat land

en moslimstrijders zouden zich niet bezig houden met sexslaven?

HA!!

dat moet je is in Servie Montenegro herhalen!
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:38:44 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31489271
gaan we het nu hebben over alle mistanden in de wereld, of zullen we ons beperken tot dit topic, waar het gaat om terroristen in nederland?
pi_31508512
quote:
Terreurverdachten vandaag voorgeleid
De zeven terreurverdachten die vrijdag werden opgepakt, worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Het gaat om zes mannen en één vrouw. Ze zijn opgepakt omdat ze terreuraanslagen zouden beramen.

Samir A.
Hoofdverdachte in het onderzoek is Samir A. (19), die eerder vastzat voor dezelfde verdenking. Volgens de AIVD was Samir A. dit keer op zoek naar vuurwapens en explosieven om aanslagen te plegen op politici en gebouwen.

Geen wapens
Maar bij huiszoekingen bij de zeven verdachten zijn geen wapens gevonden. Ook bij Samir A. niet. De politie vond wel bivakmutsen en twee gasmaskers. Verder zijn er documenten en computers van alle verdachten meegenomen.

Vervolging
De rechter-commissaris buigt zich vandaag over de zaak en beslist of het Openbaar Ministerie verder mag gaan met een gerechtelijk vooronderzoek. Dat is het onderzoek ter voorbereiding op een rechtszaak. De rechter-commissaris bepaalt ook of het voorrarrest van de verdachten met tien dagen wordt verlengd.

Terreuralarm
Bij de aanhouding van de zeven verdachten werd vrijdag een groot terreuralarm gegeven. Zo werd onder meer het hele Binnenhof in Den Haag uit voorzorg afgesloten.
Groot terreuralarm gegeven? Er werd toch juist helemaal geen terreuralarm gegeven? Iedereen bleef juist volhouden dat er geen verhoogde dreiging was enz. .
pi_31508542
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:58 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Groot terreuralarm gegeven? Er werd toch juist helemaal geen terreuralarm gegeven? Iedereen bleef juist volhouden dat er geen verhoogde dreiging was enz. .
Er was wel een terreuralarm maar volgens het kleurenschema zijn we niet een niveau hoger beland zeg maar.
pi_31508658
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Er was wel een terreuralarm maar volgens het kleurenschema zijn we niet een niveau hoger beland zeg maar.
In ieder geval werd "de burgerij" niet gealarmeerd zeg maar... er werd niet eens aangegeven of het nu een oefening betrof, of een echte dreiging. Niet dat ik daar nu op zit te wachten ofzo. Het is toch zinloos aangezien je zelf niets kunt doen.
pi_31508835
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

In ieder geval werd "de burgerij" niet gealarmeerd zeg maar... er werd niet eens aangegeven of het nu een oefening betrof, of een echte dreiging. Niet dat ik daar nu op zit te wachten ofzo. Het is toch zinloos aangezien je zelf niets kunt doen.
Neuh, maar dat hoeft toch ook niet?
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:24:36 #237
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31508999
Slaat echt nergens op, deze hele actie.

Er worden mensen aangehouden op verdenking van iets ernstigs. Er blijkt niks gevonden te worden. Over 2 weken lopen ze weer vrij. Kost wel klauwen met geld om de politie erop af te sturen en ok de rechters zijn niet gratis. Zorg nou eens een keer dat die gasten achter slot en grendel gaan. Datlukt niet metdit soort flauwekul acties.

Fractievoorzitters worden nu extra beveiligd. Maar we hebben toch mensen opgepakt? Of hebben we misschien niet de juiste opgepakt, of niet allemaal? Met andere woorden, waar zijn we nou mee bezig. Doe het goed, of doe 't niet.

Dit komt meer op me over als pesten, wat er nu gebeurt. Het zet geen zoden aan de dijk.
pi_31509455
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef IntroV het volgende:

Er worden mensen aangehouden op verdenking van iets ernstigs. Er blijkt niks gevonden te worden. Over 2 weken lopen ze weer vrij. Kost wel klauwen met geld om de politie erop af te sturen en ok de rechters zijn niet gratis. Zorg nou eens een keer dat die gasten achter slot en grendel gaan. Datlukt niet metdit soort flauwekul acties.

Fractievoorzitters worden nu extra beveiligd. Maar we hebben toch mensen opgepakt? Of hebben we misschien niet de juiste opgepakt, of niet allemaal? Met andere woorden, waar zijn we nou mee bezig. Doe het goed, of doe 't niet.

Dit komt meer op me over als pesten, wat er nu gebeurt. Het zet geen zoden aan de dijk.
Mee eens!

Als ze toch alles zo goed weten wat ze doen en dat ze trachten wapens te kopen dan moet je ze aanhouden als zij deze wapens daadwerkelijk gekocht hebben of op moment van de koop, alleen dan kunnen ze voor lange tijd de bak indraaien. Met deze actie gaan ze hooguit een paar maanden in de cel als ze tenminste kunnen bewijzen dat er pogingen zijn gedaan tot het kopen van wapens.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 14:09:59 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31511203
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
gaan we het nu hebben over alle mistanden in de wereld, of zullen we ons beperken tot dit topic, waar het gaat om terroristen in nederland?
als je geen antwoorden wil hebben moet je geen vragen stellen
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:26:18 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31511590
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je geen antwoorden wil hebben moet je geen vragen stellen
welke vragen en welke antwoorden

mijn vraag was om het on topic te houden, niet meer en niet minder. eigenlijk al vanaf er sprake was van een neef van een tante van een vriendin van sch die tot de pinkstergemeente was toegetreden. ik zou graag over die 'terroristen' willen praten, niet over uganda ed. lastig als er vergelijkingen worden getrokken die niet in dit topic passen.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 14:38:23 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31511869
quote:

[..]

die vraag
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:35:06 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31515439
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

die vraag
ik heb nog geen normaal antwoord gehad. of zie jij het er wel ergens tussen staan?
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:41:03 #243
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_31515554
quote:

Dus jij wilt, alleen om de financien, het risico lopen dat Nederland en daarmee onschuldige Nederlanders het slachtoffer worden van een terroristische aanslag? Lekkere prioriteiten heb jij
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:59:59 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31515903
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:41 schreef Dr.Aart het volgende:

[..]

Dus jij wilt, alleen om de financien, het risico lopen dat Nederland en daarmee onschuldige Nederlanders het slachtoffer worden van een terroristische aanslag? Lekkere prioriteiten heb jij
sinds cohen en halsema flinke protectie krijgen hoor ik de beroepsbagetalliseurs niet meer zeiken. heel vreemd.
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:21:18 #245
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31516379
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:41 schreef Dr.Aart het volgende:
quote:
Zorg nou eens een keer dat die gasten achter slot en grendel gaan.
pi_31516815
Zonet op teletekst:
quote:
DEN HAAG De terreurverdachte Samir A.
heeft een videoboodschap achtergelaten
waarin hij afscheid neemt van familie
en vrienden.Dat heeft het Openbaar
Ministerie bekendgemaakt.In de opname
verwijst de vrijdag opgepakte Samir A.
naar "een daad" die hij zou verrichten.

Het is onduidelijk wanneer de video is
opgenomen en wat Samir A. van plan was
te doen.
pi_31517404
Ook lekker:
Samir Azzouz nam in video afscheid van familie en vrienden

Ik blijf erbij dat we ontsnapt zijn aan een aanslag, maar dat er 1 komt lijkt me toch nog wel een vaststaand feit.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:05:16 #248
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31518756
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 20:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik blijf erbij dat we ontsnapt zijn aan een aanslag, maar dat er 1 komt lijkt me toch nog wel een vaststaand feit.
Als het een vaststaand feit is dan heb jij blijkbaar voorkennis van een nog te plegen misdrijf. Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat niet het geval is en je dus eigenlijk bedoelt te zeggen dat er een kans is op een aanslag net zoals er een kans is dat een deel van Nederland wordt getroffen door een aardbeving met een kracht groter dan 5 op de schaal van Richter of een nog grotere kans dat men in het verkeer om het leven komt.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:24:08 #249
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31519294
Nou, dat is duidelijk. Wegwezen met die gozer.
als in goochelaar
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:28:37 #250
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31519439
jeroen pauw was net in nova wel heel alert en scherp jegens die advocaat (advocaat twijfelt blijkbaar of samir a wel op de video staat)
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_31523220
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:05 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als het een vaststaand feit is dan heb jij blijkbaar voorkennis van een nog te plegen misdrijf. Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat niet het geval is en je dus eigenlijk bedoelt te zeggen dat er een kans is op een aanslag net zoals er een kans is dat een deel van Nederland wordt getroffen door een aardbeving met een kracht groter dan 5 op de schaal van Richter of een nog grotere kans dat men in het verkeer om het leven komt.
Dat zijn zaken van een andere aard natuurlijk met minder impact op de samenleving en we kennen al sinds jaar en dag aardbevingen en verkeersslachoffers, een aanslag is een andere angst dat zul je toch beamen?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:13:29 #252
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31532637
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:55 schreef Elgigante het volgende:
Dat zijn zaken van een andere aard natuurlijk met minder impact op de samenleving en we kennen al sinds jaar en dag aardbevingen en verkeersslachoffers, een aanslag is een andere angst dat zul je toch beamen?
Er vallen jaarlijks nog altijd meer doden in het verkeer dan dat er mensen door een aanslag om het leven komen. De angst voor een aanslag is op basis van cijfers in ieder geval ongegrond. Maar rationeel denken is niet de sterkste kant van de gemiddelde burger.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:30:32 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31533013
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:13 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Er vallen jaarlijks nog altijd meer doden in het verkeer dan dat er mensen door een aanslag om het leven komen. De angst voor een aanslag is op basis van cijfers in ieder geval ongegrond. Maar rationeel denken is niet de sterkste kant van de gemiddelde burger.
dat de deelname aan het verkeer niet zonder risico's is betekent niet dat ik ook graag de kans zou willen hebben om te komen op een zaterdag in albert heyn. oid.

slechte vergelijking en een beetje dommig.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:37:34 #254
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31533157
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:05 schreef NewOrder het volgende:
je dus eigenlijk bedoelt te zeggen dat er een kans is op een aanslag
Klopt
quote:
zoals er een kans is dat een deel van Nederland wordt getroffen door een aardbeving met een kracht groter dan 5 op de schaal van Richter
klopt
quote:
een nog grotere kans dat men in het verkeer om het leven komt.
klopt

En probeer je hiermee duidelijk te maken dat we eigenljik maar niks moeten doen aan terrorismebestrijding, omdat andere zaken veel gevaarlijker zijn?
pi_31534280
quote:

[..]

Over rationeel denken gesproken; dit is een vergelijking van likmevestje.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:57:39 #256
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31535259
quote:

[..]

De angst is er omdat men weet dat er mensen rondlopen die express andere mensen willen vermoorden en daar zelfs hun eigen leven voor over hebben. Ze maken hier zelfs voorbereidingen voor.

Dat heb je in het verkeer/overval/aardbeving/uitglijden over een bananenschil niet.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:24:16 #258
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31548281
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:37 schreef IntroV het volgende:

[..]

Klopt
[..]

klopt
[..]

klopt

En probeer je hiermee duidelijk te maken dat we eigenljik maar niks moeten doen aan terrorismebestrijding, omdat andere zaken veel gevaarlijker zijn?
Die terrorisme verdachten zijn gewoon gastjes die er graag bij willen horen in hun eigen clubje.
Dat je die moet aanpakken is duidelijk.

Maar in het algemeen is terrorisme geen gevaar voor de volksgezondheid om het maar zo te zeggen.
pi_31549342
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:37 schreef IntroV het volgende:

Terrorisme is net zoiets als een dijkdoorbraak in de randstad: als je maar lang genoeg wacht dan gebeurt het heus wel een keer.

Maar wordt er met dezelfde hijgerigheid gereageerd op brakke zeeweringen? Terwijl de potentiele schade en het aantal slachtoffers van een dijkdoorbraak in de randstad een terroristische aanval ver zal overtreffen. Ik durf zelfs wel te beweren dat het nagenoeg onmogelijk is om een terroristische aanval uit te voeren met een vergelijkbare schade. Vergelijk Katrina maar eens met 9/11.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')