Ik werkte naast mijn studie in de thuiszorg, op zaterdag, waardoor ik weinig contact had met collega's en eigenlijk geen contact met mijn leidingsgevende (behalve als er weer eens iets mis ging vanuit de organisate
![]()
).
Mijn functioneringsgesprekken de laatste 2 jaar, want de eerste 2 jaar werkte ik via het uitzendbureau en had ik dus geen functioneringsgesprekken:
Jaar 3:
Zij:
Ja hoi, uhmm, even mijn papieren pakken *rommel rommel*
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik de cursus nog niet gevolgd heb voor het houden van functioneringsgesprekken, dus ik weet niet zo goed waar ik nou moet beginnen
Heb jij er soms ervaring mee?
Ik:
Nou uhm, bij mijn vorige baan en bij mijn stage doen ze het zo en zo, ik uitgelegd.
Zij:
Nou het gaat allemaal goed he, had even geïnformeerd bij je collega's en die vinden het allemaal prettig samenwerken met je en de cliënten zijn ook tevreden (ik dacht op dat moment: hoe kan zij dat nou weten, ze spreekt die mensen nooit...
![]()
).
Ik:
Ja volgens mij gaat het ook gewoon goed, ben lekker zelfstandig bezig en ben bezig mijn functie een beetje uit te breiden op mijn eigen houtje. Ik even kort uitgelegd.
Zij:
Nou prima, vooral doorgaan, ja want mijn dochter die had ook ergotherapeute willen worden en ik eigenlijk ook maar ik ben toch maar niet gaan doorleren etc etc etc.
Heb ik daar nog anderhalf uur (doorbetaald
![]()
) zitten luisteren naar hoe zij haar carriere had verpest
![]()
En ik had al zo'n goed beeld van haar, whehehe
Jaar 4:
Zij:
Ja hoi, uhmm, even mijn papieren pakken *rommel rommel*
Oh, heb je vorig jaar eigenlijk een functioneringsgesprek gehad?
Ik:
Ja, maar inhoudelijk stelde het niet zoveel voor toen.
Zij:
Ja ik kan de papieren niet vinden...
En ik heb nog geen cursus gevolgd, want toen was ik op vakantie etc etc etc (werden mij al haar vakantieervaringen aan meegedeeld door haar
![]()
)
Ik:
Nou ik verveel me een beetje, ik wil zoals ik al 3 keer eerder had aangegeven eigenlijk meer verdieping in mijn werk, zou dat mogelijk zijn?
Zij:
Zou je "die en die PG-cursus" willen volgen?
Ik:
Uhm ik volg een opleiding waarin dat ruimschoots aan de orde is geweest, ik zie er de meerwaarde niet van in, kan ik niet wat anders gaan doen ofzo? Of andere cursussen? Beetje uitdaging.
Zij:
Oh dat zal ik opschrijven.
Nou je kunt echt de verzorging in gaan, mensen wassen enzo.
Ik:
Dat doe ik nu ook al erbij als het nodig is, maar ik vind dat niet leuk.
Zij:
Mensen medicatie toedienen etc?
Ik:
Dat mag ik niet, heb je een specifieke opleiding voor nodig
Zij:
Oh.... lange pauze....
Ik zal voor je uitzoeken of er cursussen zijn die je kunt volgen, ik laat het je nog weten.
Ik:
Ok mooi, ben erg benieuwd
Zij:
Kies verder zelf maar wat je doet, want het gaat toch prima!
Ik:
Ja maar dat deed ik al en ik heb het idee dat ik er nu het maximale uithaal, voorbeelden genoemd.
Maar ik sta ook open voor andere functies binnen de organisatie, zou dat mogelijk zijn wellicht?
Zij:
Oh mooi.
Ik laat het je nog weten wat er mogelijk is, ik ga mijn best voor je doen!
En ik ga rondbellen voor je en je kunt altijd mijn naam doorgeven als referentie.
Ik:
Mooi, ik hoor van je!
Uiteindelijk maar opgestapt want ik heb nooit meer iets zinnigs van haar gehoord m.b.t. de afspraken die we gemaakt hadden. Wat een muts zeg
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!