abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:42:40 #1
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_31417143
Bij mij heet dat trouwens PFP (persoonlijk functionerings plan)

Ik was wel precies en dat was nodig voor de functie.

Maar ik moest me meer laten "gelden" in het team

en jij?
reach out and touch faith
pi_31417164
Ze hebben zeker niks over jouw Nederlands gezegd? .
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:47:52 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31417253
Vrij weinig.

"Ik heb geen klachten over je gehoord dus het zal allemaal wel goed zijn".

Nja
Vampire Romance O+
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:48:31 #4
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_31417272

[ Bericht 100% gewijzigd door ozzyat105 op 13-10-2005 19:49:58 ]
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:49:02 #5
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_31417283
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ze hebben zeker niks over jouw Nederlands gezegd? .
Ha altijd fijn , zo'n taal-fundamentalist op FOK!
pi_31417415
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:49 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Ha altijd fijn , zo'n taal-fundamentalist op FOK!
Liever zo'n taal-fundamentalist dan iemand die 'jou' zegt .

(En trouwens, die spatie na 'fijn' is overbodig, en na 'Ha' zou ik wel een komma zetten).
pi_31421414
TT-edit...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31421585
bij mij zeiden ze:
quote:
Nueken?
Nee maar serieuz
Het ging wel goed en ik moest meer op bijverkoop letten...
stelletje achterbakse winsthonden
pi_31430275
Dat ik creatiever om moest gaan met de hierarchie.
pi_31430398
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:57 schreef ILCILA het volgende:
bij mij zeiden ze:
[..]

stelletje achterbakse winsthonden
Same here... Kutcijfertjes
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31430419
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:42 schreef ozzyat105 het volgende:

Maar ik moest me meer laten "gelden" in het team

en jij?
Geweldig dit soort vage afspraken. Daar zit je dan volgend jaar.

Manager: "je zou je toch meer laten gelden in het team?"
jij: "Ja, dat heb ik toch"
Manager: "nou dat vind ik niet"
jij: "nou ik wel"

wanneer leren ze nou 's meetbare criteria op te stellen. Dit is net zoiets als "je moet beter je best doen".
pi_31431532
Ik kreeg, al een tijdje terug, kritiek van de teamleider bij mijn baas, zegt ie dat als hij iets vraagt ik het niet snel genoeg afkrijg. Mijn weerwoord was dat ik vanuit de organisatie zoveel werk op me af krijg van stafleden van de raad van bestuur, dat ik niet altijd tijd heb om zijn klusjes op te knappen. Zegt mijn baas tegen hem: "He er was toch afgepsroken dat jij al het werk zou coördineren?" Hij "Ehm ja ehm soms benaderen ze hem wel direct en ehm..." Toen was het gesprek tussen mij en mijn baas snel voorbij, ik weet niet hoe lang mijn teamleider daar nog heeft gezeten...

Ohja achteraf krijg ik nu dus complemtenten over mijn werk van beiden, maar ja nu heb ik al een nieuwe baan.
pi_31431594
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geweldig dit soort vage afspraken. Daar zit je dan volgend jaar.

jij: "Ja, dat heb ik toch"
Manager: "nou dat vind ik niet"
jij: "nou ik wel"

wanneer leren ze nou 's meetbare criteria op te stellen. Dit is net zoiets als "je moet beter je best doen".
Zo'n soort gesprek had ik met mijn vorige manager:

ik: "ja, en dat is precies wat ik heb gedaan"
Manager: "ik zie eigenlijk weinig verbetering"
ik: "je ziet weinig verbetering?"
Manager: "Ja, je bent niet betrokken genoeg bij de verschillende afdelingen hier"
ik: "je bent net een dag terug van 4 weken vakantie en je hebt de hele dag in een vergadering gezeten en jij ziet al gelijk de 10 minuten dat je op de afdeling bent dat ik niet betrokken ben bij de zaak?"
Manager: "daar komt het op neer ja."
ik: "mijn collegae zijn namelijk zeer te spreken over mijn werkzaamheden"
Manager: "dit is iets tussen jou en mij, dit heeft niks met hen te maken"
ik: "volgens mij wil je me er gewoon uit bonjouren en kom je nu met zo'n slap excuus"
Manager: "tsja, als jij dat wilt denken, maar het steekt allemaal wat gecompliceerder in elkaar"
ik:

Echt hoor, als uitzendkracht zijnde wordt er af en toe ontzettend met je gesold. En achteraf kreeg ik ook nog gezeik met het uzb door die klootzak!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:45:58 #14
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_31462170
Ik moest meer ontspannen..En niet de "problemen" van het hele bedrijf op m'n nek nemen!

Dat zijn nog eens gesprekken

Edit: En ik ben een schaal omhoog gegaan..
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_31463148
tegen mij zeggen ze altijd:

ik weet niet wat we hier doen maar we moeten van hoger hand elk jaar een half uur met elkaar lullen, het gaat goed zoals het gaat dus gewoon zo doorgaan.

zo dat hebben we gehad, wat ga je vant weekend allemaal doen?

fijne gesprekken bij ons
pi_31484421
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:45 schreef Biogarde het volgende:

Edit: En ik ben een schaal omhoog gegaan..
Een Fruitschaal??
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:19:50 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_31491471
De laatste had ik bij mijn vorige werkgever..

+ Ik speelde een belangrijke rol bij het succes van het bedrijf, was flexibel en betrouwbaar

- maar ik was ook intimiderend, veeleisend en onbenaderbaar.

Dat 'intimiderend' ben ik natuurlijk knetterhard tegenin gegaan!
reset
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:06:13 #18
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31509740
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:19 schreef Individual het volgende:
Dat 'intimiderend' ben ik natuurlijk knetterhard tegenin gegaan!
quote:
"Wie noem jij hier intimiderend!? Als je dat niet meteen schrapt zal ik jou eens laten zien hoe intimiderend mijn pitbull is! Stoppen met huilen mietje!"
Zo ongeveer?

[edit]
Ik kreeg ooit per onderdeel (inzetbaarheid, motivatie, whatever) een cijfer (1-10). Maar hoe dat cijfer tot stand kwam is mij altijd een raadsel gebleven. Stomme was dat medewerkers daar ook nog eens individueel op vergeleken werden, ook al werden de cijfers door andere managers gegeven (lekker handig dus als er geen objectieve maatstaven zijn waar cijfers op worden gebaseerd).

Een manager vond het zelfs een keer nodig op te merken dat ik niet goed omga met het ontvangen van complimenten!
[/edit]
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_31551896
Al 5 jaar lang hetzelfde liedje...

45 minuten lang "Blablabla fantastisch blablabla heel goed blablabla voorbeeld voor anderen blablabla enz enz."

Vervolgens wildenthousiast met 60 euro p.m. opslag aankomen "Ja sorry, de salarisschalen zijn veranderd omdat het zo slecht ging in de sector...." en "ik geef je heen hele dikke C hoor, kijk, helemaal in de rechterkant van de kolom, net tegen de D (die dus niet gegeven mag worden) aan!" Dat die "hele dikke C" evenveel oplevert als een "gemiddelde C" die iedere sukkel krijgt, dat maakt niet uit... want je doet het toch voor de eer?! En dat de er de afgelopen jaren voordat het slecht ging er kwistig met promoties is gestrooid, dat de jaarlijkse toeslagen het vierdubbele waren, waardoor iedereen zeker 700 euro pm meer verdient dan ik, dat maakt ook niet uit... dachten ze. Doei suckers tot nooit meer ziens
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31551963
Ontslag genomen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 19 oktober 2005 @ 03:34:32 #21
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31552000
Ik deed het goed, maar ben wel ontslagen [sub]ik gok dat de stagiares die mijn baas heeft ontdekt goedkoper zijn )
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31555534
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 03:34 schreef DaMook het volgende:
Ik deed het goed, maar ben wel ontslagen [sub]ik gok dat de stagiares die mijn baas heeft ontdekt goedkoper zijn )
Uitzendkracht ofzo?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:32:45 #23
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31560422
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:13 schreef PDOA het volgende:

[..]

Uitzendkracht ofzo?
Nope fulltime . Maar hij heeft het heel sneaky gedaan en ik moet zeggen dat ik er ook niets meer om geef Draai al 4,5 jaar alleen maar nachtdiensten en wilde toch al weg.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31574063
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 03:26 schreef fernando_redondo het volgende:
Ontslag genomen?
En inmiddels terug in Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:51:03 #25
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_31577640
Baas: "We zien de ware kwib niet"
ik: "Dan komt omdat ik 40 uur per week niks te doen heb"
Baas: "Daar kunnen we niks aan doen. Maar je krijgt geen salariscorrectie"
Ik: "je snapt dat mijn motivatie hier niet beter van wordt heh. Ik heb werk nodig. verveel me dood"
Baas: "mooi weer buiten heh"

Gesprek met de directie gehad en ben daar maar weggegaan. Nu hebben die josti's wel mijn sollicitatie bij een nieuwe werkgever verpest door een slechte referentie te geven. werkgever-oud en werkgever-nieuw bleken oudcollega's te zijn

Maandag maar eens een belletje doen om duidelijkheid te krijgen
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_31599369
Nou ja als je niks te doen hebt, dan zien ze toch de ware kwib die niks te doen heeft?

Ze willen zeker weer een pro-actieve instelling; dat zijn de managers die zelf niet zo goed weten wat voor een werk ze hebben te doen.....

Maar ja die referentie, dat kun je dan wel verwachten.... gewoon volgende keer een collega waar je het goed mee kan vinden opgeven als referentie!
pi_31606943
Sinds een bedrijfsovername vier jaar geleden ben ik als 'branche manager' (what's in a name?...) werkzaam bij een club waarbij we gemiddeld vergelijkbare omzet draaien als voor de overname (licht groei). Verbetering zit met name in enorme groei in kwaliteit van product en zeer betrouwbare clientele.
Er heerst altijd een wantrouwende sfeer vanuit de directie, terwijl hier echt hard gewerkt wordt. De directie meent het hier te kunnen beheersen door een enorme stapel met bureaucratische regeltjes neer te gooien; als manager, blijft er weinig te managen. Verder is er van werkelijke ondersteuning geen enkele sprake; ik krijg drijfzand en wordt geacht daar een kasteel op te bouwen!

Recentelijk een mail ontvangen waarbij de directeur sprak van weinig motivatie, verslapping en een waslijst aan beschuldigingen. Mooier nog; ik zou zijn bevindingen ook hebben bevestigd!!! Ik heb hier onmiddelijk per mail op gereageerd en dit ALLEMAAL tegengesproken (inclusief argumentatie!). Ik vermoedde dat hij dossier trachtte op te bouwen om mij eruit te werken, maar daar komt íe niet mee weg.
Na een slecht jaar 2004, stijgt de omzet momenteel explosief, en de vooruitzichten zijn gunstig. Allemaal resultaat van mijn werk gedurende de periode dat hij dacht dat ik zat te nietsnutten.

Wat ik wil aangeven is dat het zo spijtig is dat er zo makkelijk verkeerd beoordeeld wordt door de directie. Ik ben zo arrogant overtuigd te zijn dat zonder mij deze toko echt niet zo makkelijk blijft bestaan. Eigenlijk zou ik ook gewoon weg moeten en dat daarmee aantonen. Spijtig genoeg vindt ik de job zelf veel te uitdagend, jammer dat er directie bestaat....
pi_31610621
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:33 schreef yoplait het volgende:

Sinds een bedrijfsobla bla klets klets bla bla klets klets bla bla klets klets bla bla klets klets bla bla klets klets. Jammer dat er directie bestaat....
Weet je wat jij moet doen. Ga naar de kvk. Weet je gelijk hoe sucsesvol je bent als je je eerste faillissement aan vraagt. Iedereen is vervangbaar.
pi_31676004
Gebeurde bij een collega:

Baas: "Ja, je hebt overal een weerwoord op".

Ben je vrij monddood gemaakt natuurlijk. Alles wat je dan zegt bevestigt het alleen maar....
  donderdag 27 oktober 2005 @ 02:05:51 #30
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31714908
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:14 schreef zatoichi het volgende:
Nou ja als je niks te doen hebt, dan zien ze toch de ware kwib die niks te doen heeft?

Ze willen zeker weer een pro-actieve instelling; dat zijn de managers die zelf niet zo goed weten wat voor een werk ze hebben te doen.....

Maar ja die referentie, dat kun je dan wel verwachten.... gewoon volgende keer een collega waar je het goed mee kan vinden opgeven als referentie!
Pro-actief, wat een vreselijk woord is dat zeg
Een enge medestudente van me zei dat altijd over zichzelf, "ik ben zo pro-actief".
Ik een keer van "wat houdt dat in?", zei: "uhhhhhh"........
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 02:27:25 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31715208
Ik werkte naast mijn studie in de thuiszorg, op zaterdag, waardoor ik weinig contact had met collega's en eigenlijk geen contact met mijn leidingsgevende (behalve als er weer eens iets mis ging vanuit de organisate ).
Mijn functioneringsgesprekken de laatste 2 jaar, want de eerste 2 jaar werkte ik via het uitzendbureau en had ik dus geen functioneringsgesprekken:

Jaar 3:
Zij:
Ja hoi, uhmm, even mijn papieren pakken *rommel rommel*
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik de cursus nog niet gevolgd heb voor het houden van functioneringsgesprekken, dus ik weet niet zo goed waar ik nou moet beginnen
Heb jij er soms ervaring mee?
Ik:

Nou uhm, bij mijn vorige baan en bij mijn stage doen ze het zo en zo, ik uitgelegd.
Zij:
Nou het gaat allemaal goed he, had even geïnformeerd bij je collega's en die vinden het allemaal prettig samenwerken met je en de cliënten zijn ook tevreden (ik dacht op dat moment: hoe kan zij dat nou weten, ze spreekt die mensen nooit... ).
Ik:
Ja volgens mij gaat het ook gewoon goed, ben lekker zelfstandig bezig en ben bezig mijn functie een beetje uit te breiden op mijn eigen houtje. Ik even kort uitgelegd.
Zij:
Nou prima, vooral doorgaan, ja want mijn dochter die had ook ergotherapeute willen worden en ik eigenlijk ook maar ik ben toch maar niet gaan doorleren etc etc etc.
Heb ik daar nog anderhalf uur (doorbetaald ) zitten luisteren naar hoe zij haar carriere had verpest En ik had al zo'n goed beeld van haar, whehehe

Jaar 4:
Zij:
Ja hoi, uhmm, even mijn papieren pakken *rommel rommel*
Oh, heb je vorig jaar eigenlijk een functioneringsgesprek gehad?
Ik:
Ja, maar inhoudelijk stelde het niet zoveel voor toen.
Zij:
Ja ik kan de papieren niet vinden...
En ik heb nog geen cursus gevolgd, want toen was ik op vakantie etc etc etc (werden mij al haar vakantieervaringen aan meegedeeld door haar )
Ik:
Nou ik verveel me een beetje, ik wil zoals ik al 3 keer eerder had aangegeven eigenlijk meer verdieping in mijn werk, zou dat mogelijk zijn?
Zij:
Zou je "die en die PG-cursus" willen volgen?
Ik:
Uhm ik volg een opleiding waarin dat ruimschoots aan de orde is geweest, ik zie er de meerwaarde niet van in, kan ik niet wat anders gaan doen ofzo? Of andere cursussen? Beetje uitdaging.
Zij:
Oh dat zal ik opschrijven.
Nou je kunt echt de verzorging in gaan, mensen wassen enzo.
Ik:
Dat doe ik nu ook al erbij als het nodig is, maar ik vind dat niet leuk.
Zij:
Mensen medicatie toedienen etc?
Ik:
Dat mag ik niet, heb je een specifieke opleiding voor nodig
Zij:
Oh.... lange pauze....
Ik zal voor je uitzoeken of er cursussen zijn die je kunt volgen, ik laat het je nog weten.
Ik:
Ok mooi, ben erg benieuwd
Zij:
Kies verder zelf maar wat je doet, want het gaat toch prima!
Ik:
Ja maar dat deed ik al en ik heb het idee dat ik er nu het maximale uithaal, voorbeelden genoemd.
Maar ik sta ook open voor andere functies binnen de organisatie, zou dat mogelijk zijn wellicht?
Zij:
Oh mooi.
Ik laat het je nog weten wat er mogelijk is, ik ga mijn best voor je doen!
En ik ga rondbellen voor je en je kunt altijd mijn naam doorgeven als referentie.
Ik:
Mooi, ik hoor van je!

Uiteindelijk maar opgestapt want ik heb nooit meer iets zinnigs van haar gehoord m.b.t. de afspraken die we gemaakt hadden. Wat een muts zeg
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:00:39 #32
127131 TrickyDick
I'm NOT a Crook
pi_31764508
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 02:05 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Pro-actief, wat een vreselijk woord is dat zeg
Een enge medestudente van me zei dat altijd over zichzelf, "ik ben zo pro-actief".
Ik een keer van "wat houdt dat in?", zei: "uhhhhhh"........
Wat is er mis aan een pro-actieve instelling? Ik heb mensen ontslagen omdat ze die niet hadden..

Pro-actief betekent dat je manager niet alles tot pulp hoeft voor te kouwen. "Wat moet ik nu doen? Wat moet ik daarna doen?" Wat dacht je van de dingen regelen of voorbereiden waar je verantwoordelijk voor bent en als er helemaal niets te doen is in een rustige periode wil ik dat je gaat trainen. Moeilijk?
Politics Would Be A Helluva Good Business If It Weren't For The Goddamned People...
pi_31764969
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:00 schreef TrickyDick het volgende:

Pro-actief betekent dat je manager niet alles tot pulp hoeft voor te kouwen.
...wat meestal ook betekent dat je minstens net zo slim bent als de manager. De meeste managers trekken dat niet, om dat hun ego daarvoor teveel in de weg zit.
pi_31768744
Was toevallig gisteren. Hier noemen ze het het heel hip een pm-gesprek (performance management)
Het hele verhaal was positief want aan mijn inzet&collegialiteit kon de hele afdeling een voorbeeld nemen. En mijn resultaten waren ook goed Dat was allemaal heel positief, krijg zelfs een maandsalaris bonus (erg lekker, want dit is gewoon een bijbaantje naast mijn studie)

Wat wel irritant was:
Ze begon te roddelen over collega's van mij. Dieptriest dat een leidinggevende de persoonlijke dingen van anderen bespreekt met mij... niet erg netjes. Toen ik vertelde dat het niet echt verstandig was om dat met iedereen te bespreken keek ze wel heel betrapt en daarna kwam er een heel verhaal over vakantie, nieuwe huis, mislukte opleidingen en nog wat dingen. Of ik niks beters te doen heb.

Het irritante is wel dat ik geen vast contract heb (nu 6 maanden lang uitzendkracht, en dat blijft zo totdat een vast contract verplicht is) Dus dit soort dingen boeien toch niet. 3x te laat en ik heb geen werk meer. 2x wat langer ziek = geen werk meer. Beetje naaierig, denk dat het zo'n vaart niet zal lopen maar toch...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:41:57 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_31768932
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:20 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

...wat meestal ook betekent dat je minstens net zo slim bent als de manager. De meeste managers trekken dat niet, om dat hun ego daarvoor teveel in de weg zit.
..of het betekent dat de manager jouw baan ook kan doen, maar daar door andere werkzaamheden geen tijd voor heeft...
reset
pi_31770623
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:41 schreef Individual het volgende:

[..]

..of het betekent dat de manager jouw baan ook kan doen, maar daar door andere werkzaamheden geen tijd voor heeft...
ha. ha. ha.

Ik zou ervoor tekenen dat de 'manager' waar ik een half jaar geleden onder viel mijn baan zou doen. Dan zou-ie tenminste niet zoveel poep praten als er weer eens afspraken met hoger management werden gemaakt. En dan zou-ie zich niet iedere keer weer opnieuw een oor aan laten naaien door de plaatselijke automatiseringsafdeling.

In plaats daarvan vond 'de manager' het leuker om in jasje-dasje over de gangen te paraderen, en eindeloze vergaderingen te houden waarin nooit iets besloten werd, terwijl de klanten aan de lijn gerustgesteld moesten worden met de mededeling dat 'het product Real Soon Now beschikbaar komt'.

Afgezien daarvan is jouw post volledig fictief: Echte Managers verlagen zich niet tot uitvoerende werkzaamheden. Da's voor het plebs.

Edit: overigens vraag ik me wel af hoe die jongens zich iedere keer weer door hun functioneringsgesprek heen weten te rollen.

[ Bericht 3% gewijzigd door joshus_cat op 29-10-2005 01:18:07 ]
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:44:42 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_31772366
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:33 schreef joshus_cat het volgende:

[..]
Afgezien daarvan is jouw post volledig fictief: Echte Managers verlagen zich niet tot uitvoerende werkzaamheden. Da's voor het plebs paupers.

Wel respect dat je Manager met een hoofdletter spelt.
reset
pi_31772653
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:44 schreef Individual het volgende:

Wel respect dat je Manager met een hoofdletter spelt.
Ik hoop dat je begrijpt dat die hoofdletters d'r staan om de ironie wat extra aan te zetten

Zijnootje: projectleider merkt op 'tsja, X is een typische techneut, en die wordt niet zo enthousiast van projectoverleggen, vandaar dat-ie er nu ook niet is'

Conclusie die ik op dat moment trok: als je aan een nieuw project begint, en na een maand zitten al je projectleden nog braaf bij het projectoverleg, dan kun je maar beter een andere baan zoeken...
pi_31774186
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:00 schreef TrickyDick het volgende:

[..]

Wat is er mis aan een pro-actieve instelling? Ik heb mensen ontslagen omdat ze die niet hadden..

Pro-actief betekent dat je manager niet alles tot pulp hoeft voor te kouwen. "Wat moet ik nu doen? Wat moet ik daarna doen?" Wat dacht je van de dingen regelen of voorbereiden waar je verantwoordelijk voor bent en als er helemaal niets te doen is in een rustige periode wil ik dat je gaat trainen. Moeilijk?
Proactief zijn is inderdaad een hele goede eigenschap. Maar van jezelf zeggen dat je proactief bent... Dat vind ik welheel erg fout, dat krijg ik zelfs niet over mijn lippen

Zoiets moet je bewijzen, niet vertellen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31775430
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 05:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

Proactief zijn is inderdaad een hele goede eigenschap. Maar van jezelf zeggen dat je proactief bent... Dat vind ik welheel erg fout, dat krijg ik zelfs niet over mijn lippen [afbeelding]

Je moet trouwens ook wel tijd hebben om pro-actief te kunnen zijn.

Mijn laatste tussen de bedrijven door FG:
ik hoor alleen maar goede geluiden, je in- externe klantgerichtheid vind ik goed zelfs zeer goed, je bent zeer bescheiden, waarnemen en slechts een toelage kan niet tot in den eeuwigheid ik ga me sterk maken dat je echt ingeschaald wordt (2 schalen erbij dus) nou ja dat laatste moet ik eerst dus nog maar zien.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:35:33 #41
9859 crew  Karina
Woman
pi_31775713
Het enige dat ik me er nog van kan herinneren is dat er geen salarisverhoging in zit dit jaar
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_31775950
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 05:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

Proactief zijn is inderdaad een hele goede eigenschap. Maar van jezelf zeggen dat je proactief bent... Dat vind ik welheel erg fout, dat krijg ik zelfs niet over mijn lippen [afbeelding]

Proactief zijn is inderdaad een van de betere eigenschappen. Ik had laatst weer een collega die alles voorgekauwd wilde hebben. Ik zou moe van mezelf worden als ik elke 10 seconden naar de 'baas' moest rennen... Gelukkig niet aangenomen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31777534
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Proactief zijn is inderdaad een van de betere eigenschappen. Ik had laatst weer een collega die alles voorgekauwd wilde hebben. Ik zou moe van mezelf worden als ik elke 10 seconden naar de 'baas' moest rennen... Gelukkig niet aangenomen
Er zit natuurlijk nog wel een verschil in eigen initiatief en pro-actief zijn. Als het voorgekauwd moet worden vind ik dat meer een gebrek aan eigen intiatief hebben. Pro-actief zijn vind ik meer iets signaleren en er actie op ondernemen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_31777685
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:47 schreef Charmian het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk nog wel een verschil in eigen initiatief en pro-actief zijn. Als het voorgekauwd moet worden vind ik dat meer een gebrek aan eigen intiatief hebben. Pro-actief zijn vind ik meer iets signaleren en er actie op ondernemen.
Proactief is ook juist actie ondernemen, voordat er iets gesignaleerd is. Begrijpen wat je baas wilt zien en daarop inspelen, voordat hij er naar moet vragen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:03:31 #45
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31777937
Dat ik op kon rotten omdat ik een paar keer ziek was geweest. En dat na 3 jaar trouwe dienst.

Ben er nu achteraf wel blij om. Heb nu leuker werk.
pi_31778167
mijn laatste ging als volgt:

baas:
'je hebt een zeer goed seizoen gedraait. je bent vaardig in wat je doet en we hebben je als een zeer prettige collega ervaren. ook al ga je voor de fransen werken nu willen we je toch vragen om in april weer naar ons te komen.'
ik:
dat zien we dan wel weer

*beide peuk opsteek*
baas:
mooi, nog iets leuks gedaan gisteren?
ik: ja de stad in geweest, laat geworden bla bla bla
pi_31833175
Ja, alles gaat goed... Maar meer salaris zit er niet in.

Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')