Nee, dat vind ik dus even erg. Het is alleen een stukje gruwelijker als het door mensenhanden gebeurt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een tranen trekkend verhaal met een kern van waarheid.
Maar je kunt er verder niets aan doen, het is gewoon een natuurramp waarvan er nog vele van zullen volgen, tuurlijk is het erg dat onschuldige kinderen dan sterven maar verder kan je hoog of laag springen maar feit blijft dat het niet te voorkomen is.
Dat iit kinderen in Afrika die sterven van de honger. 1x 10000 doden erger is blijkbaar erger dan 10000x 1 dode.
Terwijl het resultaat hetzelfde is.
Maar over die 10000x 1 dode hoor je veel minder en zie je niet dagelijks beelden van op tv terwijl het wel aan de orde van de dag is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, dat vind ik dus even erg. Het is alleen een stukje gruwelijker als het door mensenhanden gebeurt.
Inderdaad een sterk staaltje wat de producers van Pallywood laten zien, en er is blijkbaar gretig afzet voor. Het is ook geen nieuws, of informatie maar entertainment cq. infotainment. Welke meningen en emoties willen mensen of mischien wel de journalisten zelf bevestigd zien? de media construeert het passende nieuwsitem!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:32 schreef Tamagotchi het volgende:
.....
Deze is ook wel aardig, over manipulatie gesproken..
http://seconddraft.org/streaming/pallywood.wmv
Heb je wel eens therapie overwogen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:31 schreef HiZ het volgende:
Er is een aarbeving geweest in Pakistan, er zijn 24.000 doden en ik zie op het journaal een school die is ingestort.
En eigenlijk kan het me geen donder schelen dat een volk dat voor mij zo verbonden is met terrorisme en extremisme zo hard is getroffen door natuurgeweld. En als ik zo'n ingestorte school zie is bijna het eerste wat ik denk 'zal wel zo'n medresse zijn waar ze fundamentalisme en haat tegen niet-moslims aanleren, opgeruimd staat netjes'.
Eigenlijk is dat wel een beetje een verontrustende ontwikkeling.
Ik heb 10 jaar geleden zelf eens zo'n akkefietje meegemaakt in Angola.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:21 schreef Godslasteraar het volgende:
de media construeert het passende nieuwsitem!![]()
Dat is toch precies de kwestie die hij aansnijdt? Wederzijds proces van de-humanisering. En dat verontrust hem.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Wel vreemd. Als een moslim bijvoorbeeld dezelfde mening deelde als die van TS, maar dan in geval van westerlingen. Zou deze worden uitgemaakt worden voor extremist, fundamentalist.
Meten met twee maten HiZ? In mijn ogen ben jij niet veel meer dan een OBL die het geen donder kan schelen dat er onschuldige amerikanen dood gaan bij een aanslag. Opgeruimt staat netjes..
Hij doet er wel erg nuchter over nietwaar? Overigens heeft dit niet met "de-humanisering" te maken, eerder met OF enorme grenzeloze kortzichtigheid OF verblindende haat. Vandaar ook mijn OBL vergelijking. Hij ziet een school, linkt deze METEEN aan fundamentalisme, aan arabieren (alsof arabieren weer gelijk slecht zijn). Dat is net zoiets als de Twin Towers, "torens der dood en verderf" of torens "der zionisme" noemen. Terwijl het gewoon 2 kantoorgebouwen zijn waar mensen werken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is toch precies de kwestie die hij aansnijdt? Wederzijds proces van de-humanisering. En dat verontrust hem.
Klopt, mensen lezen OP verkeerd.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Misschien komt het doordat slechts de laatste zin een contrast schept en het middendeel het meeste gewicht heeft, maar ik denk dat HiZ verkeerd begrepen wordt.
Misschien moet je verder kijken dan de OP, namelijk zijn 2e reactie. Jij bent diegene die het verkeerd leest.quote:
Deze?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien moet je verder kijken dan de OP, namelijk zijn 2e reactie. Jij bent diegene die het verkeerd leest.![]()
Ik zie daarin geen tegenspraak voor de stelling dat hij verkeerd begrepen wordt, al begrijp ik wel dat het zo gezien kan worden. (Dit is niet neerbuigend bedoeld.)quote:Kennelijk weet je helemaal niks over medresses en de mate waarin Pakistan door zogenaamde moslims is verbouwd tot een hel voor iedereen die er anders over denkt. Tot een land waar je ter dood kunt worden veroordeeld voor niet meer dan dat iemand onbewezen beweert dat je de Islam hebt beledigd.
Haat leidt toch tot het beschouwen van je tegenstanders als niet meer menselijk? De-humanisering is de overtreffende trap van haat. TS is een beetje verontrust dat hij bij zichzelf bemerkt dat het leed van die mensen hem niets meer doet. Ipv meteen een veroordeling, geeft hij juist nog grond prijs om over van gedachte te kunnen wisselen en dus is zulks beter op zijn plaats.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij doet er wel erg nuchter over nietwaar? Overigens heeft dit niet met "de-humanisering" te maken, eerder met OF enorme grenzeloze kortzichtigheid OF verblindende haat. Vandaar ook mijn OBL vergelijking. Hij ziet een school, linkt deze METEEN aan fundamentalisme, aan arabieren (alsof arabieren weer gelijk slecht zijn). Dat is net zoiets als de Twin Towers, "torens der dood en verderf" of torens "der zionisme" noemen. Terwijl het gewoon 2 kantoorgebouwen zijn waar mensen werken.
Je stelling dat hij verkeerd begrepen wordt, waarop is deze gebaseerd? Uit niets blijkt namelijk dat wat hij daadwerkelijk in OP schrijft niet bedoeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Deze?
[..]
Ik zie daarin geen tegenspraak voor de stelling dat hij verkeerd begrepen wordt, al begrijp ik wel dat het zo gezien kan worden. (Dit is niet neerbuigend bedoeld.)
Zoals ik zei, het gewicht komt in het eerste bericht op een wat onaangenamde plaats te liggen - ''het doet me niets'' - , maar als hij dat bedoelde had hij het wel zonder die laatste zin kunnen stellen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stelling dat hij verkeerd begrepen wordt, waarop is deze gebaseerd? Uit niets blijkt namelijk dat wat hij daadwerkelijk in OP schrijft niet bedoeld.
Uit het woordgebruik "een beetje" schijnt dus ook kennelijk een soort van ingebakken kortzichtigheid te zitten. Want als je dit soort gedachtegangen "een beetje" verontrustend noemt, geef je blijk van dat je het eigenlijk ook wel weer "een beetje" normaal vind.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Haat leidt toch tot het beschouwen van je tegenstanders als niet meer menselijk? De-humanisering is de overtreffende trap van haat. TS is een beetje verontrust dat hij bij zichzelf bemerkt dat het leed van die mensen hem niets meer doet. Ipv meteen een veroordeling, geeft hij juist nog grond prijs om over van gedachte te kunnen wisselen en dus is zulks beter op zijn plaats.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien moet je verder kijken dan de OP, namelijk zijn 2e reactie. Jij bent diegene die het verkeerd leest.![]()
Hiermee geeft hij imo aan dat hij het een verontsrustende ontwikkeling vindt dat hij geen medegevoel kan opbrengen voor die kinderen in Pakistan. Dit geeft grond tot debat.quote:Eigenlijk is dat wel een beetje een verontrustende ontwikkeling.
Echter dat hij zijn laatste zin meent blijkt niet uit zijn reacties. Daarentegen focust hij wel op het middenstuk.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het gewicht komt in het eerste bericht op een wat onaangenamde plaats te liggen - ''het doet me niets'' - , maar als hij dat bedoelde had hij het wel zonder die laatste zin kunnen stellen.
Het kwam op mij over of hij gepikeerd was omdat hij dacht dat zijn discussiegenoten niet goed wisten waarom hij zo'n afkeer van de status quo in Pakistan had, en hem daarom lichtzinnig vonden.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echter dat hij zijn laatste zin meent blijkt niet uit zijn reacties. Daarentegen focust hij wel op het middenstuk.
Toegeven is : Dit is een verontrustende ontwikkeling.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Hiermee geeft hij imo aan dat hij het een verontsrustende ontwikkeling vindt dat hij geen medegevoel kan opbrengen voor die kinderen in Pakistan. Dit geeft grond tot debat.
Ik lees het zo: hij haat die moslims weliswaar, maar ziet tegelijkertijd in dat dit tot verontrustende zaken leidt zoals het gebrek aan medeleven voor die kinderen in Pakistan. Tot de-humanisering dus. Zijn haat kent dus wel nog een rem.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit het woordgebruik "een beetje" schijnt dus ook kennelijk een soort van ingebakken kortzichtigheid te zitten. Want als je dit soort gedachtegangen "een beetje" verontrustend noemt, geef je blijk van dat je het eigenlijk ook wel weer "een beetje" normaal vind.
Juist, ik heb zelfs overwogen om de topic titel te maken 'Ik en Pakistan. Is Al Queda aan het winnen?'quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, mensen, ik lees in OP toch vooral ook dat TS het iig wel een beetje verontrustend vindt dat hij zo weinig medegevoel kan opbrengen voor de slachtoffers van de ramp in Pakistan. Dus wat TS wellicht wil overbrengen is: zijn wij die mensen eigenlijk ook niet aan het de-humaniseren, zoals zij dat doen, althans dat is de veronderstelling, met niet-moslims.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |