abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31402263
'Aanslag beraamd op Hirsi Ali en Wilders'
13 oktober 2005, 07:35:26

DEN HAAG (ANP) - De parlementariërs Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders hebben vorige week aangifte gedaan van zeer ernstige bedreiging. Dat bevestigen beiden in de Telegraaf. Volgens de krant zou het mogelijk gaan om een plan om hen op of rond 2 november te vermoorden.

Dat zou dan precies een jaar zijn na de moord op filmmaker Theo van Gogh. Een serieuze tip over de mogelijke moordaanslag zou zijn binnengekomen via de telefoonlijn van Meld Misdaad Anoniem. Hirsi Ali zegt niets te weten over de achtergronden van het dreigement.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:46:06 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31402735
De consequenties van een werkelijk uitgevoerde aanslag zouden niet overzien te zijn. Ik hoop dat de politie/veiligheidsdiensten hun werk goed doen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31402800
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:46 schreef Pracissor het volgende:
De consequenties van een werkelijk uitgevoerde aanslag zouden niet overzien te zijn. Ik hoop dat de politie/veiligheidsdiensten hun werk goed doen.
Een stille tocht, wat verontwaardiging hier en daar, een hakenkruisje of 2 op wat moslimscholen en dat is het dan wel weer hoor
Big dick.
pi_31402837
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:46 schreef Pracissor het volgende:
Geloof ook niet dat dat erg goed zou zijn voor de integratie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31402848
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:49 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Een stille tocht, wat verontwaardiging hier en daar, een hakenkruisje of 2 op wat moslimscholen en dat is het dan wel weer hoor
Wat slaan op pannen met pollepels...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:08:43 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31403159
Ze zijn zeker een tijdje niet in het nieuws geweest, dus hun manager heeft gezegd 'Ga weer eens een aangiftetje doen.'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31403233
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zijn zeker een tijdje niet in het nieuws geweest, dus hun manager heeft gezegd 'Ga weer eens een aangiftetje doen.'
Zo hee , grappig ben jij zeg
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:13:20 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31403270
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:11 schreef N.icka het volgende:

[..]

Zo hee , grappig ben jij zeg
Ik neem aan dat jij dus weer volledig overtuigd bent van het bestaan van een dergelijke samenzwering? Het valt jou niet op dat dit soort berichten altijd naar buiten komt als de een, de ander of allebei een tijdje niet prominent in het nieuws is geweest?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:39:05 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31403821
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij dus weer volledig overtuigd bent van het bestaan van een dergelijke samenzwering? Het valt jou niet op dat dit soort berichten altijd naar buiten komt als de een, de ander of allebei een tijdje niet prominent in het nieuws is geweest?
De melding is niet bij hen binnengekomen, maar bij 'Meld misdaad Anoniem" (Nog nooit van gehoord trouwens). Zij doen alleen maar aangifte.

Maar jij bent er dus van overtuigd dat het niet waar is. Mocht dat zo zijn, dan krijgen ze de hoon van heel Nederland over zich heen. Dus ik denk dat het wel waar is. Waarom denk jij van niet, behalve dat onzin punt wat je aandroeg.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31403839
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus eigenlijk bedoel je dat Wilders en Hirsi Ali óf ALTIJD in het nieuws moeten zijn óf NOOIT?
Big dick.
pi_31403882
dat dit nog speelt zelfs?
Dus in feite houdt dit nooit op die dreigingen?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:48:46 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31404072
ik wil best de koran een keertje lezen hoor ... rustig maar

maar ditis natuurlijk stemmingmakerij weer
dat we goed bang moeten zijn voor mannen met baarden
verrek ik heb ook een baard , mischien ben ik wel moslim en gevaarlijk tjonge
oeh , mvdlubbe ook!
pas op..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:56:28 #13
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31404257
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:48 schreef BaajGuardian het volgende:
ik wil best de koran een keertje lezen hoor ... rustig maar

maar ditis natuurlijk stemmingmakerij weer
dat we goed bang moeten zijn voor mannen met baarden
verrek ik heb ook een baard , mischien ben ik wel moslim en gevaarlijk tjonge
oeh , mvdlubbe ook!
pas op..
Waarom zou het een moslim moeten zijn?

Dachten we bij Pim Fortuyn ook niet allemaal dat het een allochtoon zou zijn?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:02:55 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31404405
ja dat dachten we , en alleen dat denken dat alles een moslim is of kan zijn veroorzaakt al genoeg stirring of the negative , om het in het engels uit te drukken.

mischien was het wel een belg , weten wij het
en als het moslims zijn , nou hardstikke fijn , ik word ook wel eens bedreigd
ga ik toch ook geen kranten bellen..
maar ik denk persoonlijk dat dit gewoon weer stemmingmakerij is dat men het goede doed want kijk men word bedreigd door de zogenaamde slechten of ze nu wel of niet bestaan.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:11:16 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31404611
maar alle gekheid op een stokje

stemmingmakerij dus.
pi_31405500
Na 9/11 zou het nooit meer goed komen, na de moord op Fortuyn moest de dader beter maar geen moslim zijn hoor, na Madrid was de maat vol, toen Theo van Gogh vermoord werd zou het onleefbaar worden voor islamieten en na Londen was er geen plaats meer voor moslims in Europa. En toch valt het allemaal best wel mee, waarom zou dat opeens anders zijn na een moord op deze twee figuren?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:50:54 #17
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_31405534
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:49 schreef Monidique het volgende:
Na 9/11 zou het nooit meer goed komen, na de moord op Fortuyn moest de dader beter maar geen moslim zijn hoor, na Madrid was de maat vol, toen Theo van Gogh vermoord werd zou het onleefbaar worden voor islamieten en na Londen was er geen plaats meer voor moslims in Europa. En toch valt het allemaal best wel mee, waarom zou dat opeens anders zijn na een moord op deze twee figuren?
scherp
pi_31406186
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:02 schreef BaajGuardian het volgende:
.mischien was het wel een belg , weten wij het
Belgische Moslims bestaan niet? (Omwille van het argument aangenomen dat het Moslims waren.)
quote:
en als het moslims zijn , nou hardstikke fijn , ik word ook wel eens bedreigd
ga ik toch ook geen kranten bellen..
Nee, daar doe je over het algemeen geen aangifte.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:17:11 #19
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31406258
quote:
Erger nog. Het aantal politiek religieuze moorden in Nederland is, voor zover ik weet, een stuk lager dan het aantal doden door slecht eten. Maar dat staat zo lullig in de krant he. "Wilders bedreigd door ongezond dieet".
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_31406324
Tenzij je meent dat ook dit deel uitmaakt van de publiciteitsstunt (over samenzweringen gesproken), is het misschien niet onverstandig op te merken dat Hirsi Ali drie dagen geleden nog in het nieuws was:

Hirsi Ali wil verbod radicale delen islam

Op diezelfde dag werd er nog melding gemaakt van een pleidooi van Wilders in het bericht over Verdonk:

Verdonk wil burka's verbieden

Om na een hoop slechte grollen te besluiten met ''stemmingmakerij, dus'' alsof je wiskundig bewijs hebt geleverd, is een gotspe.
pi_31406423
Ondertussen is Monidique de enige die een fatsoenlijk punt maakt. Je moest Baaj eens horen als we een van zijn topics op een dergelijke wijze naar de Filistijnen hielpen. Maar nu mag het, met behulp van grappen waar zelfs Kopspijkers geen heil in zou zien, want het gaat immers om de baarlijke duivels Wilders en Hirsi Ali. . Ondertussen wordt in verkapte termen nog even getwijfeld aan het bestaan van terroristen. Bespottelijk.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:46:57 #22
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31410131
quote:
Omdat Monidique (en ik ga er van uit dat dit geen troll is), Nederlanders "beschaafd" zijn. Wat overigens niet klopt aan jouw redenering is dat, volgens jou, als iets niet gebeurd is, iets nooit zal gebeuren. Dit is natuurlijk complete onzin. Een soort Yildiz-redenering, dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 13-10-2005 15:01:16 ]
pi_31410345
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Omdat Monidique (en ik ga er van uit dat dit geen troll is), Nederlanders "beschaaft" zijn. Wat overigens niet klopt aan jouw redenering is dat, volgens jou, als iets niet gebeurd is, iets nooit zal gebeuren. Dit is natuurlijk complete onzin. Een soort Yildiz-redenering, dus.
Je hebt gelijk, maar mijn bedoeling was ook niet om aan te tonen dat een misdaad nooit en te nimmer zeer grote onrust zal veroorzaken, maar om duidelijk te maken dat, naar ik mij kan herinneren, er wel vaker is geroepen dat een of andere gebeurtenis de druppel zou zijn, terwijl Nederland toch nog redelijk functioneert en er van grootschalige etnische spanningen geen sprake is. Misschien is een eventuele moord op een van deze politici wel echt de druppel, maar dit is vaker geroepen, ik zie niet waarom deze gevallen anders zouden zijn, behalve dat mogelijk een opeenhoping van incidenten sommige burgers op een verkeerde manier te woedend maakt, maar dan is nog niet duidelijk waarom dat dít geval zou zijn en niet de moord op Van Gogh, bijvoorbeeld.
  Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 15:01:33 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31410476
edit: nu ja nog maar is, en doe normaal

[ Bericht 83% gewijzigd door sp3c op 13-10-2005 15:07:13 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31410824
Bij een permanente ontwrichting kan ik me niet zo veel voorstellen, op het moment. Daarom kan ik me ook niet voorstellen wat de gevolgen zouden zijn bij een aanslag op deze parlementariers, afgezien van een verhevigde herhaling van wat er na de moord op Van Gogh plaatsvond.
Waarom deze moord ingrijpender gevolgen zou kunnen hebben? Omdat ik aanneem dat het doden van volksvertegenwoordigers, al zijn het dan voor velen vreemde eenden in de bijt, meer ontzetting teweeg zal brengen dan het doden van kunstenaars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')