Natuurrampen vormen meestal een uitsluitingsgrond voor verzekaars. Ik denk dat de gedupeerde reizigers een vergoeding krijgen uit het calamiteitenfonds.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:19 schreef DutchTrain het volgende:
En of je betaald krijgt is inderdaad wel een interessante vraag in dit geval... de mensen die geboekt hebben krijgen neem ik aan hun geld terug of zijn daar voor verzekerd. Ik neem aan dat je als freelancer wel een schadevergoeding kan krijgen voor het niet doorgaan van een 'opdracht'![]()
Volgens mij wordt het tijd dat je Janusz en Zbigniew inhuurt...quote:En als je je nog verveeld... m'n keuken moet nog geverfd![]()
die komen al op de housewarming party met veel vodka is mij beloofdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:32 schreef Litman het volgende:
Volgens mij wordt het tijd dat je Janusz en Zbigniew inhuurt...![]()
Of toastjes berenpaté.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:03 schreef Hik het volgende:
Wil bij terugkomst maar weer eens wat vrienden uitnodigen voor een slokje wodka en een knabbeltje rendierham!
Niet alleen in België. In Peru moest ik bepaalde papieren ook afrekenen met zegels. Die kosten 30 soles per stuk. In Nederland mocht ik van het consulado 30 euro p.s. afrekenen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:27 schreef ultra_ivo het volgende:
da's normaal in Belgë. Fiscale zegels koop je bij de post. Heb ik ook eens een keer moeten doen toen ik een procedure aanspande vanwege een vervuilingsvergunning.
Vooral op de terugweg heb je veel tijd! Dat wordt thee drinken onder een of andere tempel in Seoul!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:31 schreef Jaguarized het volgende:
http://www.airport.or.kr/Eng/transportation/bus.jsp
Er gaan genoeg bussen zo te zien.
13 uur 30 minuten, ik ga me hopelijk niet vervelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:27 schreef Douwe het volgende:
[..]
Vooral op de terugweg heb je veel tijd! Dat wordt thee drinken onder een of andere tempel in Seoul!
Ik heb gebeld over die PTV's. Ze zeiden dat ze momenteel hard bezig zijn met ombouwen en dat het niet bekend is welke vliegtuigen op welke lijnen wel PTV's hebben en welke niet. Alleen van de lijn Seoul - Los Angeles was er zekerheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:05 schreef Douwe het volgende:
Genoeg te doen
Gek eigenlijk... je zegt net dat Korean Air geen PTV's heeft... En eigenlijk vind ik dat tegenwoordig best belangrijk! Ik moet er niet aan denken om een dergelijk lange vlucht te moeten ondergaan zonder. Ben ik tegenwoordig verwend? Of is het raar dat ik daar eventueel best wat extra euro's voor over zou hebben? (op lange vluchten, dan)
Ik ben frequent flyer van het Skyteam, StarAlliance en OneWorld dus dat moet goed komen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:09 schreef Douwe het volgende:
Ben je KLM freqeunt flyer? Dan maak je op zich wel een kans
Was Korean Air overigens niet een van de onveiligste maatschappijen van Azië?
Het wordt een rondrit door Ecuador? Of ga je trekken van het ene land naar het andere?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:27 schreef Lucille het volgende:
Mijn baas heeft toestemming gegeven voor een maand vakantie
Hoewel ik nog geen bevestiging heb gekregen dat ik daadwerkelijk kan vertrekken (er moet nog gekeken worden of er tickets geregeld kunnen worden) is het plan om op 27 november te vertrekken. Op het ticket zou moeten staan: AMS-UIO.
Het is de terugreis die het 'm doet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:27 schreef Lucille het volgende:
Mijn baas heeft toestemming gegeven voor een maand vakantie
Hoewel ik nog geen bevestiging heb gekregen dat ik daadwerkelijk kan vertrekken (er moet nog gekeken worden of er tickets geregeld kunnen worden) is het plan om op 27 november te vertrekken. Op het ticket zou moeten staan: AMS-UIO.
Het plan is een rondreis door Ecuador te maken plus een bezoek aan de Galapagos eilanden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het wordt een rondrit door Ecuador? Of ga je trekken van het ene land naar het andere?![]()
Dit zou het vluchtschema moeten worden:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het is de terugreis die het 'm doet.
Tip: probeer 's ochtends in UIO aan te komen. 's Avonds wil de mist nog wel eens komen opzetten en dan vliegen ze door naar Guayaquil. En dat is erg vervelend.
Beter. De KLM-vlucht dus. Tussenstop op Aruba?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:48 schreef Lucille het volgende:
Dit zou het vluchtschema moeten worden:
KL 753
AMS V zo 23.25
UIO A ma 09.15
Volgens mij op Curacao op de heenweg aangezien de vluchten naar Lima gaan via Bonaire. Op de terugweg zou je dan via Aruba terug kunnen vliegen ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:41 schreef Lucille het volgende:
Nog geen idee waar de tussenstop is.
Die ligt een meter of 40 verder.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:32 schreef Jaguarized het volgende:
Bezoek niet alleen de toeristische evenaar maar ook de werkelijke evenaar..
In een plaatsje die begint met een C meende ik maar waar ik de naam van kwijt ben.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die ligt een meter of 40 verder.
Calacali.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
In een plaatsje die begint met een C meende ik maar waar ik de naam van kwijt ben.
edit: Ik zal eens even een nieuwe OP maken.![]()
quote:Naast het grote monument dat hier op de evenaar is gebouwd, heeft men later 8 kilometer verderop, in de plaats Calacali, een kleiner monument gemaakt, toen men zeker wist waar de evenaar zich precies bevond.
Het museum in het toeristische monument vond ik anders wel aardig. Calacali ligt overigens een kilometer of 8 naar het westen. Het is dus niet zo dat Mitat del Mundo 8 kilometer van de evenaar af ligt. Vandaar overigens dat je niet van die mannetjes ziet met van die wasbakken waarin je het water de andere kant op ziet draaien als je de evenaar over loopt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:14 schreef Jaguarized het volgende:
Die ja. Een redelijk klein monument met alleen een wereldbol en een dikke lijn on de grond. Een stuk minder toeristisch dan het pretpark verderop.
Ik heb nog wel ergens een foto dat ik op de pretpark-evenaar sta.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:14 schreef Jaguarized het volgende:
Die ja. Een redelijk klein monument met alleen een wereldbol en een dikke lijn on de grond. Een stuk minder toeristisch dan het pretpark verderop.
Pretpark:
[afbeelding]
Van die andere heb ik geen foto kunnen vinden. Zit ongetwijfeld wel in het fotoboek.![]()
Posten in het nieuwe deeltje zo.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb nog wel ergens een foto dat ik op de pretpark-evenaar sta.
Ik zal ook zeker niet zeggen dat ik het pretpark niet veel aan vond. Er was alleen nogal een toeristische attractie van gemaakt en dat kan ik ook wel begrijpen aangezien Ecuador natuurlijk geen Nederland is. Daarentegen vond ik de Galapagos schildpadden daar wel mooi, jammer dat we niet mochten filmen. Na het toedrukken van een aantal sucres was het al best.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:20 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het museum in het toeristische monument vond ik anders wel aardig. Calacali ligt overigens een kilometer of 8 naar het westen. Het is dus niet zo dat Mitat del Mundo 8 kilometer van de evenaar af ligt. Vandaar overigens dat je niet van die mannetjes ziet met van die wasbakken waarin je het water de andere kant op ziet draaien als je de evenaar over loopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |