En het is nog waar ook!quote:Op donderdag 3 november 2005 16:18 schreef Prosac het volgende:
om het op zijn mourinho's te zeggen.. We hebben gewoon 3x op rij gewonnen hoor
quote:FC Groningen zal van woensdag 14 december tot en met zondag 18 december 2005 in stijl afscheid nemen van het Stadion Oosterpark. Er is in deze periode in samenwerking met de supportersverenigingen, de buurtbewoners en de gemeente een vierdaags programma opgesteld.
Centraal staat natuurlijk de zondag, als tegen NEC de laatste officiële competitiewedstrijd wordt gespeeld en er na afloop een groot feest zal worden gehouden.
Op de bijvelden van het stadion wordt medio december een grote feesttent opgezet, die plaats biedt aan vijfduizend mensen. Elke dag zal een ander thema hebben en bestemd zijn voor de diverse doelgroepen van FC Groningen.
Woensdag 14 december:
Kindermiddag vanaf 14.00 uur (kinderen tot 14 jaar uit de Oosterparkwijk en de FC Groningen Junior Clubleden)
- Mevrouw Janssen met liedjes en verhalen van Annie M.G. Schmidt
- Circus Santelli met de voorstelling “RaRaplu”
- Diverse kinderattracties waaronder een groot springkussen
- Strafschoppen jeugdleden van GVAV/Rapiditas en VV Oosterparkers
Voor deze middag geldt een open instuif voor de jongste jeugd.
Soundmix- en playbackshow vanaf 19.00 uur (jeugd Oosterparkwijk vanaf 14 jaar)
Met in de jury onder anderen FC Groningen-trainer Ron Jans en spits Erik Nevland.
Aanmelden voor deze avond is alleen mogelijk via de uitnodigingen die worden verstuurd door de buurtvereniging.
Donderdag 15 december:
Forum “Café Oosterpark” (vanaf 20.00 uur)
- Renze de Vries
- Theo Verlangen
- Han Berger
- Peter Houtman
- Erwin Koeman
Een gerenommeerd gezelschap zal anekdotes, verhalen en herinneringen aan het Oosterpark ophalen. De forumavond zal onder leiding staan van Romke Hoogstra (ex-sportjournalist en momenteel werkzaam voor RTV Noord).
FC Groningen verwacht gezien de samenstelling van het forum een enorme aanloop op donderdag 15 december. Daarom is er een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Deze toegangsbewijzen kosten ¤ 5,- per stuk, hierbij zijn dan twee consumpties inbegrepen.
De kaarten voor deze avond zijn verkrijgbaar direct na de competitiewedstrijd FC Groningen – FC Twente, op zondag 4 december bij de kassa’s van de hoofdtribune aan de Zaagmuldersweg. Ook in de week daarna kunnen toegangsbewijzen worden gekocht, bij de FC-Receptie (geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur). Voor de forumavond geldt echter het principe: op = op en vol = vol. De netto-opbrengst van deze avond wordt aangewend voor sfeeracties rond het afscheidsduel met NEC, de zondag daarop volgend.
Vrijdag 16 december:
Besloten buurtfeest (voor de wijkbewoners van het Oosterpark)
De mensen ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging.
Op zaterdag zijn er geen activiteiten gepland en wordt alles in gereedheid gebracht voor De Grote Dag. Immers, op zondag 18 december zal FC Groningen officieel afscheid nemen van het Stadion Oosterpark.
Zondag 18 december:
Voor deze historische dag zijn alle oud-spelers en -trainers uit de periode GVAV (1954 – 1971) en FC Groningen uitgenodigd. Hierop is massaal gereageerd. Deze speciale gasten zullen voorafgaand aan de laatste competitiewedstrijd in het Oosterpark een ereronde lopen. Jeugdspelers van VV Oosterparkers en GVAV/Rapiditas vormen voor het duel een erehaag. In de rust van de wedstrijd FC Groningen – NEC zullen vijf prominente oud-spelers deelnemen aan de traditionele shoot-out.
Direct na afloop van de laatste fluitsignaal in het Oosterpark zal een imposante vuurwerkshow beginnen. Alle bezoekers van de wedstrijd ontvangen bij het verlaten van het stadion een cd-single als afscheidscadeau. Daarna vindt in de grote partytent op de bijvelden van het stadion het daverende slotfeest plaats. Op deze avond zullen onder meer de volgende artiesten optreden: Jannes, Lucas & Gea, Theo Driessen, Jan Ottens, Martin Groenewold, Springen!, DiepTriest en diverse DJ’s.
Toegang
Om (gratis) toegang te krijgen tot de partytent voor de afsluitende feestavond dient men in het bezit te zijn van een geldige seizoenkaart of clubcard van FC Groningen, dan wel een toegangsbewijs van de wedstrijd FC Groningen – NEC van die middag. Om 22.00 uur sluit de tent en zit het officiële afscheid van het Stadion Oosterpark erop.
Ook na 18 december zal het Oosterpark nog worden gebruikt. Zo zal FC Groningen op donderdag 22 december de bekerwedstrijd tegen FC Volendam spelen en zal Jong FC Groningen tot medio 2006 de thuiswedstrijden in het stadion aan de Zaagmuldersweg afwerken. Ook de trainingen van de eerste selectie zullen nog in het Oosterpark plaatsvinden.
Een uitgebreid artikel met een nadere toelichting over het afscheid van het Oosterpark is te lezen in het FC Groningen Journaal van november, dat volgende week zal verschijnen.
Bron: FC Groningen
Ik baal dat we niet gaan. Maar goed, dan maar in de radio kruipen ofzo. Luirink is een twijfelgevalquote:Jans: Twaalfhonderd Groningers kunnen meer lawaai maken
Bij de twaalfde ontmoeting tussen SC Heerenveen en FC Groningen zullen komende zondag twaalfhonderd fans uit Groningen aanwezig zijn naast een kleine twintigduizend aanhangers aan Friese zijde. De 21.000 toeschouwers zullen daarmee een record vestigen. Nooit eerder waren zoveel supporters aanwezig bij een derby in het Abe Lenstra Stadion.
In de aanloop naar de twaalfde Noordelijke derby op het hoogste niveau blikte Ron Jans vrijdag na de training ontspannen vooruit naar de confrontatie van aanstaande zondag. “Het wordt tijd om te winnen”, “Het zou leuk zijn om een keer een ‘keekie’ uit te delen op een sportieve manier”, “Wij staan hoger op de ranglijst”, “Twaalfhonderd Groningers zijn in staat om meer lawaai te maken dan twintigduizend Friezen. En daar willen wij voor zorgen.”
Allemaal one-liners die passen in de sfeer van de tweestrijd tussen de Noordelijke Eredivisieclubs. “Er wordt van beide kanten altijd een dosis strijd en inzet getoond en daardoor is het meestal geen fantastische wedstrijd. We proberen er wel een leuke wedstrijd van te maken, en dat zal Heerenveen voor eigen publiek toch ook proberen. Ach, het maakt ook eigenlijk niet uit wat ik erover zeg: de wedstrijd is toch al uitverkocht,” grapte de Groninger oefenmeester.
FC volop in de media rond derby
De media hebben volop aandacht voor FC Groningen rond de derby met SC Heerenveen. Zo is het duel bij Talpa aangewezen als “Match of the Week”, brengt het Dagblad van het Noorden zaterdag een interview met Erik Nevland en zal trainer Ron Jans zondagavond te gast zijn in het programma Café de Sport.
Vanavond al besteedt het Eredivisie Journaal (Talpa, vanaf 23.40 uur) in de vorm van een voorbeschouwing aandacht aan de Noordelijke streekderby.
Vanaf zondag introduceert Talpa in het programma Eredivisie: De Wedstrijden (vanaf 19.00 uur) een nieuw onderdeel: “Match of the Week”. Voor dit debuut is de keuze gevallen op de derby SC Heerenveen – FC Groningen. In een aparte setting zal een wedstrijd van de zondag extra cachet krijgen door middel van reportages, bijzondere analyses, extra interviews en studiogasten.
In het kader van “Match of the Week” zal Ron Jans ’s avonds te gast zijn in het Talpa-programma Café de Sport. Vanaf 22.30 uur schuift de trainer van FC Groningen aan bij de presentatoren Humberto Tan en Jack Spijkerman. De andere tafelgast in dit live programma is Henk Spaan.
Ja denk het ook..mocht Luirink inderdaad niet mee doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:08 schreef The_Verve het volgende:
Nou, Jans zal wel opgelucht zijn. Hij had bijna Paul Matthijs moeten gaan passeren () maar die zal nu wel weer een linie naar achteren gaan.
Ah, even onthoudenquote:Op zaterdag 5 november 2005 08:21 schreef mordradead het volgende:
Live wedstrijden via Internet Streams #4
programma om live streams te bekijken, meestal met chinees commentaar enzo maar als het op radio 1komt gewoon de radio aanzetten
Kun je beter OOG Radio er bij aanzetten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 08:21 schreef mordradead het volgende:
Live wedstrijden via Internet Streams #4
programma om live streams te bekijken, meestal met chinees commentaar enzo maar als het op radio 1komt gewoon de radio aanzetten
Die kun je, geloof ik, niet in drenthe (Roden) ontvangenquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:37 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Kun je beter OOG Radio er bij aanzetten.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:22 schreef mordradead het volgende:
laat staan in Leeuwarden........ Roden toch nog wel, tenminste dat is toch de plek waar de 4mijl begint?
Jawel hoor:quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:18 schreef heinl het volgende:
Die kun je, geloof ik, niet in drenthe (Roden) ontvangen
Das best sneu idd.quote:Op zondag 6 november 2005 17:38 schreef anoukforza het volgende:
''Hamas hamas Temmink aan het gas''
''Hamas hamas Friezen aan het gas''
quote:Op zondag 6 november 2005 17:38 schreef anoukforza het volgende:
''Hamas hamas Temmink aan het gas''
''Hamas hamas Friezen aan het gas''
quote:Nevland gaf nog een leuke knipoog naar ons vak nadat ie van frustratie tegen de doelpaal had geschopt
quote:
Ik ben het met je eens hoor. Dat is ook belachelijk.quote:Op zondag 6 november 2005 18:17 schreef anoukforza het volgende:
[..]
![]()
Ik ben hier nu niet om op jullie te zeiken of uit te lachen, aangezien ik hier anders nooit te vinden ben, maar ik vond die spreekkoren gewoon triest![]()
Zijn ze ook zoals clauwheee zegt. De rivailteit is hoog en dan lopen emoties wel eens hoog op, maar dit soort dingen vind ik niet kunnen. Daarnaast is er weinig af te dingen aan jullie overwinning.quote:Op zondag 6 november 2005 18:17 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Ik ben hier nu niet om op jullie te zeiken of uit te lachen, aangezien ik hier anders nooit te vinden ben, maar ik vond die spreekkoren gewoon triest![]()
gelukkig werd dat op een gegeven moment door ons overstemdquote:Op zondag 6 november 2005 18:17 schreef anoukforza het volgende:
[..]
![]()
Ik geloof ook niet dat het hele uitvak dit zong.quote:Op zondag 6 november 2005 18:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
gelukkig werd dat op een gegeven moment door ons overstemd
Ow daar geloof ik ook niet in neequote:Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef Cruoninga het volgende:
Mja, 't kwartje valt naar links, 't kwartje valt naar rechts...
Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
Nee zeker niet. Ik zal ook nooit zeggen dat daar alleen heilige boontjes zitten.quote:Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef Cruoninga het volgende:
Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
Bij geen enkele club zitten alleen maar heilige boontjes. Ik hoop echt nooit zulke spreekkoren van Heerenveensupporters te horen. Bij Heerenveen werd op een gegeven moment iets met ''homo'' richting een Groninger gezongen, vind ik ook triestquote:Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef Cruoninga het volgende:
Mja, 't kwartje valt naar links, 't kwartje valt naar rechts...
Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten..
Idd, want de status van 'ideale schoonzoon' zal er maar eens verdwijnen..quote:Op zondag 6 november 2005 21:20 schreef anoukforza het volgende:
[..]
En arrogantie, dat krijg je wel een beetje als je al jaren goed presteert. En in de ogen van veel Heerenveensupporters zijn de Groningensupporters maar ''schurriemurrie''. Wat dus vandaag door die Heerenveensupporters ook alleen maar bevestigd zal worden door dat spreekkoor. Ach ja, ieder zijn meug. In Friesland moet het wel netjes blijven.
Heerenveen heeft de grootste pussy aanhang van de hele HCE. Er komen alleen bejaarden op die wedstrijden af.quote:Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef Cruoninga het volgende:
maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
quote:Op zondag 6 november 2005 22:18 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Heerenveen heeft de grootste pussy aanhang van de hele HCE. Er komen alleen bejaarden op die wedstrijden af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |