abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 16:57:12 #201
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_31932561
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:18 schreef Prosac het volgende:
om het op zijn mourinho's te zeggen.. We hebben gewoon 3x op rij gewonnen hoor
En het is nog waar ook!
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_31933544
Feestje
quote:
FC Groningen zal van woensdag 14 december tot en met zondag 18 december 2005 in stijl afscheid nemen van het Stadion Oosterpark. Er is in deze periode in samenwerking met de supportersverenigingen, de buurtbewoners en de gemeente een vierdaags programma opgesteld.

Centraal staat natuurlijk de zondag, als tegen NEC de laatste officiële competitiewedstrijd wordt gespeeld en er na afloop een groot feest zal worden gehouden.

Op de bijvelden van het stadion wordt medio december een grote feesttent opgezet, die plaats biedt aan vijfduizend mensen. Elke dag zal een ander thema hebben en bestemd zijn voor de diverse doelgroepen van FC Groningen.

Woensdag 14 december:

Kindermiddag vanaf 14.00 uur (kinderen tot 14 jaar uit de Oosterparkwijk en de FC Groningen Junior Clubleden)

- Mevrouw Janssen met liedjes en verhalen van Annie M.G. Schmidt

- Circus Santelli met de voorstelling “RaRaplu”

- Diverse kinderattracties waaronder een groot springkussen

- Strafschoppen jeugdleden van GVAV/Rapiditas en VV Oosterparkers

Voor deze middag geldt een open instuif voor de jongste jeugd.

Soundmix- en playbackshow vanaf 19.00 uur (jeugd Oosterparkwijk vanaf 14 jaar)

Met in de jury onder anderen FC Groningen-trainer Ron Jans en spits Erik Nevland.
Aanmelden voor deze avond is alleen mogelijk via de uitnodigingen die worden verstuurd door de buurtvereniging.

Donderdag 15 december:

Forum “Café Oosterpark” (vanaf 20.00 uur)

- Renze de Vries
- Theo Verlangen
- Han Berger
- Peter Houtman
- Erwin Koeman

Een gerenommeerd gezelschap zal anekdotes, verhalen en herinneringen aan het Oosterpark ophalen. De forumavond zal onder leiding staan van Romke Hoogstra (ex-sportjournalist en momenteel werkzaam voor RTV Noord).

FC Groningen verwacht gezien de samenstelling van het forum een enorme aanloop op donderdag 15 december. Daarom is er een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Deze toegangsbewijzen kosten ¤ 5,- per stuk, hierbij zijn dan twee consumpties inbegrepen.

De kaarten voor deze avond zijn verkrijgbaar direct na de competitiewedstrijd FC Groningen – FC Twente, op zondag 4 december bij de kassa’s van de hoofdtribune aan de Zaagmuldersweg. Ook in de week daarna kunnen toegangsbewijzen worden gekocht, bij de FC-Receptie (geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur). Voor de forumavond geldt echter het principe: op = op en vol = vol. De netto-opbrengst van deze avond wordt aangewend voor sfeeracties rond het afscheidsduel met NEC, de zondag daarop volgend.

Vrijdag 16 december:

Besloten buurtfeest (voor de wijkbewoners van het Oosterpark)
De mensen ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging.

Op zaterdag zijn er geen activiteiten gepland en wordt alles in gereedheid gebracht voor De Grote Dag. Immers, op zondag 18 december zal FC Groningen officieel afscheid nemen van het Stadion Oosterpark.

Zondag 18 december:

Voor deze historische dag zijn alle oud-spelers en -trainers uit de periode GVAV (1954 – 1971) en FC Groningen uitgenodigd. Hierop is massaal gereageerd. Deze speciale gasten zullen voorafgaand aan de laatste competitiewedstrijd in het Oosterpark een ereronde lopen. Jeugdspelers van VV Oosterparkers en GVAV/Rapiditas vormen voor het duel een erehaag. In de rust van de wedstrijd FC Groningen – NEC zullen vijf prominente oud-spelers deelnemen aan de traditionele shoot-out.

Direct na afloop van de laatste fluitsignaal in het Oosterpark zal een imposante vuurwerkshow beginnen. Alle bezoekers van de wedstrijd ontvangen bij het verlaten van het stadion een cd-single als afscheidscadeau. Daarna vindt in de grote partytent op de bijvelden van het stadion het daverende slotfeest plaats. Op deze avond zullen onder meer de volgende artiesten optreden: Jannes, Lucas & Gea, Theo Driessen, Jan Ottens, Martin Groenewold, Springen!, DiepTriest en diverse DJ’s.

Toegang
Om (gratis) toegang te krijgen tot de partytent voor de afsluitende feestavond dient men in het bezit te zijn van een geldige seizoenkaart of clubcard van FC Groningen, dan wel een toegangsbewijs van de wedstrijd FC Groningen – NEC van die middag. Om 22.00 uur sluit de tent en zit het officiële afscheid van het Stadion Oosterpark erop.

Ook na 18 december zal het Oosterpark nog worden gebruikt. Zo zal FC Groningen op donderdag 22 december de bekerwedstrijd tegen FC Volendam spelen en zal Jong FC Groningen tot medio 2006 de thuiswedstrijden in het stadion aan de Zaagmuldersweg afwerken. Ook de trainingen van de eerste selectie zullen nog in het Oosterpark plaatsvinden.

Een uitgebreid artikel met een nadere toelichting over het afscheid van het Oosterpark is te lezen in het FC Groningen Journaal van november, dat volgende week zal verschijnen.

Bron: FC Groningen
Feestje
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 3 november 2005 @ 19:44:38 #203
73274 Prosac
Bedankt Ray
  donderdag 3 november 2005 @ 21:06:09 #204
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31939343
Bij Silva wordt gekeken of hij er weer bij kan zijn zondag, ook Koen traint weer mee met de groep maar is nog niet wedstrijdfit. Mooi dat hij weer met de groep meetraint. Als de selectie helemaal compleet is hebben we ook een sterke bankbezetting
pi_31966681
Uit de nieuwsbrief
quote:
Jans: Twaalfhonderd Groningers kunnen meer lawaai maken
Bij de twaalfde ontmoeting tussen SC Heerenveen en FC Groningen zullen komende zondag twaalfhonderd fans uit Groningen aanwezig zijn naast een kleine twintigduizend aanhangers aan Friese zijde. De 21.000 toeschouwers zullen daarmee een record vestigen. Nooit eerder waren zoveel supporters aanwezig bij een derby in het Abe Lenstra Stadion.
In de aanloop naar de twaalfde Noordelijke derby op het hoogste niveau blikte Ron Jans vrijdag na de training ontspannen vooruit naar de confrontatie van aanstaande zondag. “Het wordt tijd om te winnen”, “Het zou leuk zijn om een keer een ‘keekie’ uit te delen op een sportieve manier”, “Wij staan hoger op de ranglijst”, “Twaalfhonderd Groningers zijn in staat om meer lawaai te maken dan twintigduizend Friezen. En daar willen wij voor zorgen.”
Allemaal one-liners die passen in de sfeer van de tweestrijd tussen de Noordelijke Eredivisieclubs. “Er wordt van beide kanten altijd een dosis strijd en inzet getoond en daardoor is het meestal geen fantastische wedstrijd. We proberen er wel een leuke wedstrijd van te maken, en dat zal Heerenveen voor eigen publiek toch ook proberen. Ach, het maakt ook eigenlijk niet uit wat ik erover zeg: de wedstrijd is toch al uitverkocht,” grapte de Groninger oefenmeester.

FC volop in de media rond derby
De media hebben volop aandacht voor FC Groningen rond de derby met SC Heerenveen. Zo is het duel bij Talpa aangewezen als “Match of the Week”, brengt het Dagblad van het Noorden zaterdag een interview met Erik Nevland en zal trainer Ron Jans zondagavond te gast zijn in het programma Café de Sport.
Vanavond al besteedt het Eredivisie Journaal (Talpa, vanaf 23.40 uur) in de vorm van een voorbeschouwing aandacht aan de Noordelijke streekderby.
Vanaf zondag introduceert Talpa in het programma Eredivisie: De Wedstrijden (vanaf 19.00 uur) een nieuw onderdeel: “Match of the Week”. Voor dit debuut is de keuze gevallen op de derby SC Heerenveen – FC Groningen. In een aparte setting zal een wedstrijd van de zondag extra cachet krijgen door middel van reportages, bijzondere analyses, extra interviews en studiogasten.
In het kader van “Match of the Week” zal Ron Jans ’s avonds te gast zijn in het Talpa-programma Café de Sport. Vanaf 22.30 uur schuift de trainer van FC Groningen aan bij de presentatoren Humberto Tan en Jack Spijkerman. De andere tafelgast in dit live programma is Henk Spaan.
Ik baal dat we niet gaan. Maar goed, dan maar in de radio kruipen ofzo. Luirink is een twijfelgeval Hij is gisteren op de training door z'n enkel gegaan.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:08:19 #206
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_31976321
Nou, Jans zal wel opgelucht zijn. Hij had bijna Paul Matthijs moeten gaan passeren ( ) maar die zal nu wel weer een linie naar achteren gaan.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:11:17 #207
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31976441
Pff aub niet Matthijs achterin! Dan heb ik liever Sankoh...matthijs is te traag voor de achterste linie..

Maar het is nog niet zeker of Luirink er niet bij is, dan maar een verdovings spuitje ofzo
pi_31976453
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:08 schreef The_Verve het volgende:
Nou, Jans zal wel opgelucht zijn. Hij had bijna Paul Matthijs moeten gaan passeren ( ) maar die zal nu wel weer een linie naar achteren gaan.
Ja denk het ook..mocht Luirink inderdaad niet mee doen.

Bij SCH is Nilsson trouwens nog een twijfelgeval.
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:03:32 #209
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_31983413
ik denk dat deze wedstrijd ook wel via pplive en dergelijke zijn te volgen, 2 weken terug heb ik Groningen wel live zien voetballen
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:14:54 #210
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_31983460
Wat is pplive?
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:21:34 #211
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_31983482
Live wedstrijden via Internet Streams #4
programma om live streams te bekijken, meestal met chinees commentaar enzo maar als het op radio 1komt gewoon de radio aanzetten
Bernie en ik zijn tof.
pi_31986755
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 08:21 schreef mordradead het volgende:
programma om live streams te bekijken, meestal met chinees commentaar enzo maar als het op radio 1komt gewoon de radio aanzetten
Ah, even onthouden
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:37:02 #213
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_31995451
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 08:21 schreef mordradead het volgende:
Kun je beter OOG Radio er bij aanzetten.
pi_31998770
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:37 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Kun je beter OOG Radio er bij aanzetten.
Die kun je, geloof ik, niet in drenthe (Roden) ontvangen
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:22:01 #215
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_31998914
laat staan in Leeuwarden........ Roden toch nog wel, tenminste dat is toch de plek waar de 4mijl begint?
Bernie en ik zijn tof.
pi_32000395
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:22 schreef mordradead het volgende:
laat staan in Leeuwarden........ Roden toch nog wel, tenminste dat is toch de plek waar de 4mijl begint?
nee dat is Haren.
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:31:39 #217
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_32001539
Klinkt mij hetzelfde ik was er uiteraard gauw weg.
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:39:00 #218
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_32001854
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:18 schreef heinl het volgende:
Die kun je, geloof ik, niet in drenthe (Roden) ontvangen
Jawel hoor:

pi_32028451
Twas noit best vanmiddag. Was er al bang voor met Matthijs op die plek achterin en Kruiswijk was ook niet echt ok

Balen. Maar goed, geen man overboord. Staan er nog goed bij in die lange middenmoot. Hopen dat Jans toch een keer probeert zonder Matthijs te spelen.
  zondag 6 november 2005 @ 16:52:17 #220
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_32029996
''Hamas hamas Temmink aan het gas''
''Hamas hamas Friezen aan het gas''

Nevland gaf nog een leuke knipoog naar ons vak nadat ie van frustratie tegen de doelpaal had geschopt
  zondag 6 november 2005 @ 17:42:54 #222
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32030146
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:38 schreef anoukforza het volgende:
Das best sneu idd.
pi_32030200
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:38 schreef anoukforza het volgende:
quote:
Nevland gaf nog een leuke knipoog naar ons vak nadat ie van frustratie tegen de doelpaal had geschopt
pi_32031135
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:44 schreef clauwheee het volgende:

[..]

[..]

Ik ben hier nu niet om op jullie te zeiken of uit te lachen, aangezien ik hier anders nooit te vinden ben, maar ik vond die spreekkoren gewoon triest
pi_32031931
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:17 schreef anoukforza het volgende:

[..]

Ik ben hier nu niet om op jullie te zeiken of uit te lachen, aangezien ik hier anders nooit te vinden ben, maar ik vond die spreekkoren gewoon triest
Ik ben het met je eens hoor. Dat is ook belachelijk.
  zondag 6 november 2005 @ 18:47:53 #226
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32032096
quote:

[..]
Zijn ze ook zoals clauwheee zegt. De rivailteit is hoog en dan lopen emoties wel eens hoog op, maar dit soort dingen vind ik niet kunnen. Daarnaast is er weinig af te dingen aan jullie overwinning.

Ik baal er alleen wel van, ook geen zin om de Wedstrijden te kijken
pi_32032100
quote:

[..]

gelukkig werd dat op een gegeven moment door ons overstemd
  zondag 6 november 2005 @ 18:54:01 #228
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32032259
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

gelukkig werd dat op een gegeven moment door ons overstemd
Ik geloof ook niet dat het hele uitvak dit zong.
  zondag 6 november 2005 @ 19:20:40 #229
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_32033049
Mja, 't kwartje valt naar links, 't kwartje valt naar rechts...

Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
pi_32033117
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef Cruoninga het volgende:

Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
Ow daar geloof ik ook niet in nee
  zondag 6 november 2005 @ 19:31:48 #231
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32033366
quote:
Nee zeker niet. Ik zal ook nooit zeggen dat daar alleen heilige boontjes zitten.
  zondag 6 november 2005 @ 20:04:17 #232
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_32034363
nou ik denk dat ik morgen niet naar school kan
Bernie en ik zijn tof.
pi_32034514
Het zag er niet best uit. Jeumig.
pi_32037158
quote:

Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten..
Bij geen enkele club zitten alleen maar heilige boontjes. Ik hoop echt nooit zulke spreekkoren van Heerenveensupporters te horen. Bij Heerenveen werd op een gegeven moment iets met ''homo'' richting een Groninger gezongen, vind ik ook triest

En arrogantie, dat krijg je wel een beetje als je al jaren goed presteert. En in de ogen van veel Heerenveensupporters zijn de Groningensupporters maar ''schurriemurrie''. Wat dus vandaag door die Heerenveensupporters ook alleen maar bevestigd zal worden door dat spreekkoor. Ach ja, ieder zijn meug. In Friesland moet het wel netjes blijven.

[ Bericht 17% gewijzigd door anoukforza op 06-11-2005 21:26:16 ]
  zondag 6 november 2005 @ 21:52:51 #235
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_32038229
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:20 schreef anoukforza het volgende:

[..]
En arrogantie, dat krijg je wel een beetje als je al jaren goed presteert. En in de ogen van veel Heerenveensupporters zijn de Groningensupporters maar ''schurriemurrie''. Wat dus vandaag door die Heerenveensupporters ook alleen maar bevestigd zal worden door dat spreekkoor. Ach ja, ieder zijn meug. In Friesland moet het wel netjes blijven.
Idd, want de status van 'ideale schoonzoon' zal er maar eens verdwijnen..

en ach, hetzelfde kan gezegd worden van de uitsupporters van Heerenveen, die ook behoorlijk respectloos waren na FCG - SCH afgelopen seizoen.
pi_32038643
Help me mijn geheugen op te frissen alsjeblieft
pi_32038887
In mijn herinnering werd er toen alleen gefeest vanwege het behalen van Europees voetbal... als dat al niet meer mag.
  zondag 6 november 2005 @ 22:14:25 #238
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_32039041
Ach, als er één supporterschare is die die van een andere club niet moet gaan veroordelen is het die van Heerenveen wel...

Over de wedstrijd: bagger. Terechte overwinning voor Heerenveen. Slechtste man van het veld: wederom Paul Matthijs. Volgende wedstrijd op de bank naast Ron!

Gelukkig heeft Jans wel genoten van de mooie goals en dat was toch wel een 'beetje' (de 3-0 en 4-0) de verdienste van Paul Matthijs die dat (mede) mogelijk maakte...
pi_32039203
quote:
maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
Heerenveen heeft de grootste pussy aanhang van de hele HCE. Er komen alleen bejaarden op die wedstrijden af.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_32039270
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:18 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Heerenveen heeft de grootste pussy aanhang van de hele HCE. Er komen alleen bejaarden op die wedstrijden af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')