Ik heb nog geen verhaal gelezen dat iemand verlamd was tijdens de verschijning , jij wel dan dat je 90 % slaapverlamming noemt ?quote:Op donderdag 11 september 2008 00:08 schreef Hanoying het volgende:
90 % van de reacties in dit topic kunnen eenvoudig verklaart worden;
- Slaapverlamming of sleep paralysis
ik ben een jaar depressief geweest , geestelijk onstabiel dus , toen had ik juist helemaal geen ervaringen , nul , nada , noppes , zelfs niet een klein vermoeden of iets wat er op leek .quote:Op donderdag 11 september 2008 09:05 schreef Bastard het volgende:
Maar dat is het ook natuurlijk omtrent dit onderwerp denk ik...
Wat is het? Is het te verklaren via wetenschap? Vast wel.. wil dat zeggen dat alle verschijningen dan hallucinaties zijn? Nee, ik denk het niet.
Het is een stukje geloof wellicht dat je er in moet hebben.. zou mogelijk zijn.
Zijn er ook extra aanwijzigingen zoals koude wind langs je benen, tintelingen in je nek. Of in welke periode speelt het zich af in je leven, ben je er vatbaar voor omdat je geestelijk niet te stabiel bent?
Zelf heb ik eerder met veel regelmaat 'dingen' gezien snachts.. schimmen die door de kamer lopen, mensen die er staan, gnomen op mn nachtkastje, poppenhoofd langs het gordijn, etc
Is dat omdat ik niet goed wijs ben geworden, kwam dit ineens opzetten door een gezonde verklaring?
Waarom is het dan gestopt nadat ik mijn reiki initiatie kreeg? Was het dan wellicht een vorm van uittesten van gene zijde, pushen? Ik heb geen idee, althans niet met zekerheid, en zeker geen bewijs wat ik kan leveren.. maar wel mijn eigen gedachte erover.
Kijk dat is ook intressant.. dus juist als je instabiel bent, weinig slaap waarschijnlijk, vermoeid ben, heb je geen "hallucinaties".quote:Op donderdag 11 september 2008 09:38 schreef Summers het volgende:
[..]
ik ben een jaar depressief geweest , geestelijk onstabiel dus , toen had ik juist helemaal geen ervaringen , nul , nada , noppes , zelfs niet een klein vermoeden of iets wat er op leek .
En daarbuiten juist wel van kleins af aan .
Als je mijn post hebt gelezen zie je dat geen van mijn ervaringen daar mee te maken heeft. En die van een hoop anderen ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:08 schreef Hanoying het volgende:
90 % van de reacties in dit topic kunnen eenvoudig verklaart worden;
- Slaapverlamming of sleep paralysis
Goed goed, ik was wat te enthousiast. Het zou beter zijn om te stellen dat "veel van de reacties hier" verklaart kunnen worden dmv sleep paralysis of een aanverwante aandoening. 90 % was wat overdreven inderdaad daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:13 schreef Windigo het volgende:
[..]
Als je mijn post hebt gelezen zie je dat geen van mijn ervaringen daar mee te maken heeft. En die van een hoop anderen ook niet.
Wow, ben je nu niet iets te enthausiast?quote:Op donderdag 11 september 2008 13:06 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het gebeurd slechts zelden dat ik hier op Tru iets zie waarvan ik denk 'omg, dat is inderdaad wel heel erg vreemd", in 95 % van de gevallen zijn ervaringen volstrekt rationeel verklaarbaar.
Ik ben heel benieuwdquote:Op donderdag 11 september 2008 13:06 schreef Hanoying het volgende:
Het gebeurd slechts zelden dat ik hier op Tru iets zie waarvan ik denk 'omg, dat is inderdaad wel heel erg vreemd", in 95 % van de gevallen zijn ervaringen volstrekt rationeel verklaarbaar.
OK, zoals beloofd bij deze mijn skeptische blikquote:Op woensdag 10 september 2008 12:56 schreef Windigo het volgende:
Ik heb best veel ervaringen met geesten gehad in mijn leven, vooral in het huis waar ik van mijn 7e tot mijn 16e gewoond heb en waar het naar mijn idee spookt. Het is geen oud huis, ongeveer 30 jaar oud, maar wel bewoond geweest door monniken en gebouwd op een stuk grond waar vroeger een vesting stond. Naar mijn idee was dat wel te merken door de hoeveelheid 'leven'.
Er zijn er vast meer, maar deze dieren hebben alvast rood reflecterende ogen in het donker:quote:1e ervaring:
Ik was denk ik een jaar of zeven toen ik naar de zolder ging om in het ruim iets te pakken, en ik zag twee rode ogen uit het niets daar. Ik schrok me kapot en ben naar buiten gevlucht.
http://en.wikipedia.org/w(...)entific_explanationsquote:Ook had ik regelmatig in de badkamer dat ik in de spiegel niet alleen mezelf zag, maar ook een aantal zwarte schimmen in de spiegel. Best eng als je zo klein bent.
De kraan is een beetje wazig, stond die vol aan? En kon je zien dat hij net aan gesprongen was of is het mogelijk dat hij al langere tijd aan was (stond er al water in de spoelbak?) De elektrische aparatuur kan door een veelvoud van redenen simultaan aanspringen, storingen op het net, een stop, etc. Het gevoel bekeken te worden zou ik gewoon toeschrijven aan het feit dat je je toch al niet erg fijn voelde op die zolderkamer. Angst cq paranoiaquote:-In de zolderkamer stond de computer, en er gebeurden rare dingen als ik daar kwam. Zo heb ik wel eens gehad dat alle lichten, de fax, de computer, de kraan en de stereo aangingen omdat ik binnenkwam. Ik had altijd een onprettig gevoel als ik daar achter mijn pc zat, mijn nekharen stonden overeind van het gevoel bekeken te worden.
De zolderkamer is waarschijnlijk ook minder goed geisoleerd, er kan tocht zijn of de luchtvochtigheid is in de zolderkamer wat lager (dan voelt hij ook kouder aan)quote:-Als je je hand op de overloop uitstak en de andere hand in de zolderkamer dan voelde je een temperatuurverschil. De zolderkamer was altijd kouder.
Tocht en lage luchtvochtigheid. De knal kan van alles zijn, een waterleiding die afkoelt of juist warmer wordt krimpt cq zet uit. Dit gaat niet geleidelijk, meestal gaat dit met kleine tikjes die een paar minuten/half uurtje aan houden maar soms is de leiding over zijn gehele lengte in contact met een balk of zo waardoor hij niet geleidelijk uitzet maar in een knal zichzelf bijstelt als de kracht de vrijwingsdrempel overwint.quote:-Als ik daar achter mijn pc zat voelde ik regelmatig een koude wind langs me heengaan, heb ook een keer gehad dat er een keiharde knal naast me was alsof er iemand viel. Mijn moeder riep van beneden 'was jij dat Odette'? en ik riep nee, maar ik was me echt kapot geschrokken.
Misschien was het de uil die je in je jeugd ook zagquote:-Ik heb eens een hele avond een zwarte schim zien zitten buiten het raam toen ik aan het computeren was daar.
Vielen uit of hadden geen bereik? geen bereik kan legio oorzaken hebben, uitvallen wat minder maar toch nog vrij veel.quote:-Mobieltjes vielen daar altijd uit, ook al had je ze net opgeladen.
Hout zet uit en krimpt, net als de waterleiding. Dat kan geluid maken en op voetstappen lijken. Daarnaast kan het ook een rat of een vos op zolder zijn, of kan je problemen hebben met de overgang tussen waken en slapen waardoor je dingen ziet/hoort die er niet zijn. De gordijnen die open en dicht gingen kan meerdere redenen hebben, niet in het minst tocht. Maar ook zonder tocht kan het bv dat het buiten vrij koud is en de lucht tussen het raam en het gordijn ook afkoelt. op een gegeven moment is het verschil in temperatuur en luchtdruk groot genoeg om een luchtstroom te krijgen van de lucht uit je kamer naar de lucht achter het gordijn. Het gordijn beweegt hierbij, die beweging kan vrij groot zijn.quote:-Ik sliep onder de zolder en ik hoorde s'nachts regelmatig voetstappen boven mijn hoofd en de gordijnen die open en dicht gingen.
Er kunnen veel redenen voor zijn. Misschien was er wat calciumchloride in de kaars terecht gekomen bij de productie van de kaars, dan krijg je een blauwe vlam. (met meer stoffen overigens)quote:-Ook heb ik een keer gehad dat ik er een paar kaarsen had branden waarvan de vlam opeens blauw werd en een stuk groter.
Het is niet meer dan logisch dat je over je oma droomde nadat ze overleden was. Het lijkt me eerder dat je zag aan je opa dat hij moeite had haar los te laten en erg verdrietig was, in je droom verwerk je al deze gevoelens en dat kan op een vreemde manier uiting krijgen. Je droom lijkt me eerder wijen op het feit dat jij het moeilijk vond om je opa zo verdrietig te zien en dat je wist dat je oma zou willen dat hij verder ging met zijn leven. Dat klopt ook met de droom en is ee stuk rationeler dan dat oma kwaad was over het feit dat er nog een halve kilo as op de schoorsteenmantel stond.quote:Ik heb nadat mijn oma gestorven was haar gezien in een droom, ze was woest op haar man omdat hij haar niet 'vrij' liet en ze daar in huis moest blijven. Ik vond het een enge droom omdat mijn oma zo boos leek. Later bleek dat ze nog in een urn in huis staat en uitgestrooid wilde worden. Dat wist ik niet, maar het verklaart de droom.
Als je jezelf er prettig bij voelt dan zal ik op dit specifieke punt niet verder in gaan.quote:Door meditaties en mijn reiki-inwijdingen heb ik mijn gidsen leren kennen, die kan ik nu ook met enige regelmaat om me heen voelen. Dat is wel prettig moet ik zeggen.
In een hok van vijf bij vijf meter waar we met regelmaat kwamen en spullen opgeslagen stonden deze dieren? Echt niet hoor. Daar was de ruimte veel te klein voor en mijn ouders zouden dat zeker opgemerkt hebben, bovendien waren de ogen niet klein maar menselijk en ze zweefden recht voor mijn neus.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
[..]
OK, zoals beloofd bij deze mijn skeptische blik
[..]
Er zijn er vast meer, maar deze dieren hebben alvast rood reflecterende ogen in het donker:
vossen
ratten
sommige uilen
konijnen
[..]
Mijn gemoedstoestand was prima als kind van zeven, daar kun je het niet aan wijden. Verder zag ik ze ook op klaarlichte dag bij heldere geestoestand, en niet half slaperig of aan de drugs.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)entific_explanations
[..]
De kraan was niet al aan, de kraan GING aan. En hij was niet stuk en er stond ook geen water in de spoelbak. Uiteraard zou het gevoel bekeken te worden te wijten KUNNEN zijn aan angst, maar volgens mij zou jij je ook niet prettig voelen als je de voorgaande zaken zelf had meegemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
De kraan is een beetje wazig, stond die vol aan? En kon je zien dat hij net aan gesprongen was of is het mogelijk dat hij al langere tijd aan was (stond er al water in de spoelbak?) De elektrische aparatuur kan door een veelvoud van redenen simultaan aanspringen, storingen op het net, een stop, etc. Het gevoel bekeken te worden zou ik gewoon toeschrijven aan het feit dat je je toch al niet erg fijn voelde op die zolderkamer. Angst cq paranoia
Dat kan uiteraard.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
De zolderkamer is waarschijnlijk ook minder goed geisoleerd, er kan tocht zijn of de luchtvochtigheid is in de zolderkamer wat lager (dan voelt hij ook kouder aan)
Er is daarna niks kapot geweest en de knal was aan een kant waar geen leidingen liepen.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Tocht en lage luchtvochtigheid. De knal kan van alles zijn, een waterleiding die afkoelt of juist warmer wordt krimpt cq zet uit. Dit gaat niet geleidelijk, meestal gaat dit met kleine tikjes die een paar minuten/half uurtje aan houden maar soms is de leiding over zijn gehele lengte in contact met een balk of zo waardoor hij niet geleidelijk uitzet maar in een knal zichzelf bijstelt als de kracht de vrijwingsdrempel overwint.
Ik heb het nergens over een uil gehad, en die zwarte schaduw zat er meer dan 3 uur, op een plek waar geen balkonrand, rand what so ever was.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Misschien was het de uil die je in je jeugd ook zagOf de schaduw van een uil.
Batterij ging standaart binnen een minuut op.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Vielen uit of hadden geen bereik? geen bereik kan legio oorzaken hebben, uitvallen wat minder maar toch nog vrij veel.
Zou kunnen, vind het alleen niet 'logischer' dan geesten.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Hout zet uit en krimpt, net als de waterleiding. Dat kan geluid maken en op voetstappen lijken. Daarnaast kan het ook een rat of een vos op zolder zijn, of kan je problemen hebben met de overgang tussen waken en slapen waardoor je dingen ziet/hoort die er niet zijn. De gordijnen die open en dicht gingen kan meerdere redenen hebben, niet in het minst tocht. Maar ook zonder tocht kan het bv dat het buiten vrij koud is en de lucht tussen het raam en het gordijn ook afkoelt. op een gegeven moment is het verschil in temperatuur en luchtdruk groot genoeg om een luchtstroom te krijgen van de lucht uit je kamer naar de lucht achter het gordijn. Het gordijn beweegt hierbij, die beweging kan vrij groot zijn.
Ik heb het over een blauwe vlam van een centimeter of 8.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Er kunnen veel redenen voor zijn. Misschien was er wat calciumchloride in de kaars terecht gekomen bij de productie van de kaars, dan krijg je een blauwe vlam. (met meer stoffen overigens)
Zo kan je het ook zien, absoluut. Alleen deze ervaring was zo levensecht dat ik er nog steeds moeite mee heb het onder een 'droom' te scharen.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Het is niet meer dan logisch dat je over je oma droomde nadat ze overleden was. Het lijkt me eerder dat je zag aan je opa dat hij moeite had haar los te laten en erg verdrietig was, in je droom verwerk je al deze gevoelens en dat kan op een vreemde manier uiting krijgen. Je droom lijkt me eerder wijen op het feit dat jij het moeilijk vond om je opa zo verdrietig te zien en dat je wist dat je oma zou willen dat hij verder ging met zijn leven. Dat klopt ook met de droom en is ee stuk rationeler dan dat oma kwaad was over het feit dat er nog een halve kilo as op de schoorsteenmantel stond.
Ik vind dat de verklaringen die jij geeft bij lange na niet afdoende zijn, sorry. Er zitten een paar goede punten tussen maar verder vind ik de meeste 'wetenschappelijke' verklaringen hiervoor zeer ontoerijkend.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:07 schreef Hanoying het volgende:
Als je jezelf er prettig bij voelt dan zal ik op dit specifieke punt niet verder in gaan.
Er zitten in ieder geval vast een paar goede punten tussen. En natuurlijk verklaar ik hier niet zomaar even alles afdoende, dan moet ik toch echt iets meer weten van de omstandigheden van geval tot geval.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:23 schreef Windigo het volgende:
<Knip>
Ik vind dat de verklaringen die jij geeft bij lange na niet afdoende zijn, sorry. Er zitten een paar goede punten tussen maar verder vind ik de meeste 'wetenschappelijke' verklaringen hiervoor zeer ontoerijkend.
De wetenschap weigert ook dit soort verschijnselen te onderzoeken, en dat vind ik pas raar. En logica is per persoon/situatie verschillend.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:00 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Misschien lijkt een rationele verklaring soms ook vergezocht maar hij is echt het meest logisch.
Ik heb zelf geen ervaringen met het zien van geestverschijningen maar ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik bekeken wordt op mijn kamer als ik achter de computer zit. Ik heb dan ook altijd een hele sterke drang om achterom te kijken en dan te verwachten om iemand te zien, maar ik zie nooit iemand.quote:Op donderdag 11 september 2008 07:10 schreef Summers het volgende:
Ik was een paar dagen via een uitzendbureau aan het werk ergens ,( gewoon overdag ) en de hele dag door voelde ik ogen in mijn rug branden , het was zo sterk dat ik de hele tijd achterom keek , het gevoel kwam van een kantoortje achter me die leeg stond , volgende dag precies hetzelfde weer steeds achterom kijken , ik werd er gek van , na 3 dagen ogen in mijn rug voelen branden kijk ik weer achterom en toen zag in in dat lege kantoortje een geestverschijning staan , ik weet nog precies hoe hij eruit zag , het was een blanke man van ongeveer 45 jaar , hij had een blouse aan en een spijkerbroek , hij was slank , had een bril op en zijn haar was wat dun aan het worden .
Toen ben ik eigenlijk meteen gestopt met werken daar .
Ik voelde het soms ook zonder te zien , ook een keer toen ik achter de pc zat voelde ik er 1 achter me dan voelde ik een soort druk/tinteling achter in mijn nek , ( toen heb ik het weggestuurd want had er geen zin in , en toen was het ook weg ) andere mensen voelen het weer alsof ze met hun hoofd door een spinnenweb lopen , soms WEET je het gewoon , het ligt aan de persoon hoe dat zich manifesteerd op dat moment .quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen ervaringen met het zien van geestverschijningen maar ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik bekeken wordt op mijn kamer als ik achter de computer zit. Ik heb dan ook altijd een hele sterke drang om achterom te kijken en dan te verwachten om iemand te zien, maar ik zie nooit iemand.
Je kan wel een beetje experimenteren , dan kom je er vanzelf wel achter of het entiteiten zijn of niet , als je weer dat gevoel hebt stel een vraag in gdachten en vraag bijv of je diegene mag zien of iets anders , als het een geest is klinkt die iig niet naar of pesterig . Let op je gevoel , ook al zie je het niet soms kan je wel voelen wie het is of wat diegene komt doen .quote:Ook wordt ik weleens 's nachts wakker met het idee dat er iemand naast mijn bed staat, maar zien doe ik dus nooit iemand, hetzelfde heb ik bij ons thuis bij het opgaan van de trap, het gevoel dat er iemand achter me aan komt.
wat mooi en wat goed dat jullie met z'n tweeen waren dan kan je het niet afdoen als fantasie .quote:Het enige dat ik ooit heb meegemaakt is dat ik bij iemand aan het logeren was, en we midden in de nacht tegelijkertijd wakker werden en dat ons blik opgeëist werd door een fel blauw licht dat achter de gordijnen vandaan kwam die bol leken te staan.
Ik weet het niet , aanwezigheid van geesten is eigenlijk ook een soort natuurlijke spanning , omdat je weet hoe het voelt om ze niet te voelen , voel je die spanning van aanwezigheid .quote:Maar die gevoelens van bekeken worden boeien mij mateloos, ben ik paranoide, heb ik ook last van entiteiten, is het natuurlijke spanning of komt het gespannen gevoel door straling en energie.
ja dat vind ik echt super dat het nu zoveel in de media komt , en heel erg idd mensen die je voor gek verslijten en maar medicijnen voorschrijven of opsluiten ( alsof het dan verdwijnt NOT ) .quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:24 schreef Bastard het volgende:
Dat is wel een punt Summers, maar gelukkig komt het onderwerp geesten (toch ook via allerlei tv programma's) wel op de kaart als onderwerp waarover je kan praten.
Het lijkt me echt zo vervelend als je denkt dingen te zien, te horen te voelen en gewoon absoluut geen idee hebt wat het is. Mensen die je voor gek verslijten, medicijnen gaan voorschrijven.
Hoeveel mensen zijn zo niet afgegleden in een depressie, of erger, opgesloten in een psychiatrisch tehuis?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |