Ik ken mensen die dat doen. Schijnt erg theoretisch te zijnquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:32 schreef ImPrEzA het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die de master Journalistiek volgen aan de VU of UvA? Want ik denk er sterk over om die te gaan volgen als ik hier (Zwolle) over een paar maand ben afgestudeerd. Misschien dat er wat meningen over die masters kunnen worden gegeven
Tegenwoordig kom je niet meer aan de bak als je geen journalistiek diploma hebt. Dus weggegooide jaren: nee. Het is een opleiding die je echt moet liggen en ook zo zwaar kan maken als je zelf wilt! Voor 't geld moet je 't niet doen, zeker niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:54 schreef Saartjestudentje het volgende:
Hoihoi! Ik heb twee(!!!!!) jaar journalistiek gedaan. Twee weggegooide jaren. Serieus. Je hoeft dus in zijn geheeld NIET te studeren. Hoogstens een dag of twee voor een Kennis van de wereld Toets (in Tilburg). Natuurlijk lijkt dat heel relaxed etc, maar dat ís dus echt niet zo. Je voelt je op een gegeven moment zo nutteloos. Hele dagen vrij zonder dat je iets moet doen. Over het algemeen (NIET ALLEMAAL!!!) vrij veel alternatievelingen die zichzelf bere interessant vinden, maar eigenlijk niets anders doen dan hele dagen aankloten en vervolgens alsnog 6 jaar over een journalistiek studie doen...dat is in ieder geval mijn ervaring in Tilburg. Het kán inmiddels veranderd zijn!
Ik ben inmiddels 2e jaars rechten aan de Uni en dat is hard werken, want ik ben niet echt slim ofzo, maar mijn eigenwaarde is zo gestegen. Ik zie nu eindelijk dat ik ook echt wat kan als ik er maar voor werk.
Maar als je écht de journalistiek in wil, geloof ik niet dat je deze opleiding nodig hebt. begin gewoon voor jezelf te schrijven en stuur eens wat op naar een dagblad oid. Of vraag of je ergens een onbetaalde stage mag lopen. Meerendeel van de mensen in de journalistiek heeft echt geen opeiding journalistiek gedaan.
Het grootste gros van journalistiek studenten moet wel op kamers. Als jij 's avonds van 18.00-22.00 moet monteren, zie dan nog maar eens normaal thuis te komenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef kloely het volgende:
[..]
ja, doe ik ook wel, maar wil je sowieso ingeloot zijn, moet je een 8 of hoger staan gemiddeld en dan niet afgerond, maar echt een volle 8. ik sta op dit moment een 7,7 gemiddeld voor al mijn vakken. Maar ik wil deze opleiding echt heel erg graag doen, maar Tilburg of Zwolle is eigenlijk geen optie voor mij, omdat ik niet op kamers mag en het reizen is gewoon heel erg lang...
Tja het is wel waar... Mijn docent is idd een ex-journalist, ik heb alle punten gehaalt zonder echt veel te doen en we krijgen weinig praktijk... Maar om de school daarom slecht te noemenquote:Op zondag 26 februari 2006 21:38 schreef Baraja het volgende:
Het is onbegrijpelijk dat Zwolle hoog staat aangeschreven. De docenten zijn gecrashten uit het vak, de tentamens té simpel en het aantal praktijklessen nihil.
Als een aankomend journalist "ik heb gehaalt" schrijft, zegt dat toch voldoende?quote:Op zondag 26 februari 2006 21:42 schreef Remzz het volgende:
[..]
Tja het is wel waar... Mijn docent is idd een ex-journalist, ik heb alle punten gehaalt zonder echt veel te doen en we krijgen weinig praktijk... Maar om de school daarom slecht te noemen
Puntje voor jouquote:Op zondag 26 februari 2006 22:07 schreef Baraja het volgende:
[..]
Als een aankomend journalist "ik heb gehaalt" schrijft, zegt dat toch voldoende?
Dan loop ik daar geregeld voorbij jaquote:Op zondag 26 februari 2006 21:43 schreef _dirkjan_ het volgende:
mensen die bij de fontys in tilburg zitten? daar woon ik serieus 5 meter vandaan... je hebt de ingang van de school... dan een grasveldje, en dan woon ik in een van die huizen aan dat grasveldje
Ja..en? Waarvoor schrijf je dan?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:22 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb vanmiddag wat sport evenementen in Rotterdam gemaild of ik daar als pers bij kan zijn voor een verslag
Lukt vast, heb ik afgelopen maandag gedaan bij de huldiging van de Olympische Sporters ik mocht met 2 anderen zo het persvak in. Ze vroeg geeneens wat we er mee wouden ofzo.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:22 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb vanmiddag wat sport evenementen in Rotterdam gemaild of ik daar als pers bij kan zijn voor een verslag
Helaas is het niet overal zo makkelijk. Als er grote evenementen zijn hebben de organisatoren niet zelden iets van: Studenten leveren ons niets op, en we hebben al pers genoeg. Je moet maar net de goede persoon erover spreken en het ook nog eens treffen dat diegene een beetje aardig is. Want het levert de organisator eigenlijk nooit iets op als studenten een stukje schrijven.quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:39 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lukt vast, heb ik afgelopen maandag gedaan bij de huldiging van de Olympische Sporters ik mocht met 2 anderen zo het persvak in. Ze vroeg geeneens wat we er mee wouden ofzo.
zelf een perskaart maken over een verzonnen medium/website werkt vaak erg goedquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:51 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Helaas is het niet overal zo makkelijk. Als er grote evenementen zijn hebben de organisatoren niet zelden iets van: Studenten leveren ons niets op, en we hebben al pers genoeg. Je moet maar net de goede persoon erover spreken en het ook nog eens treffen dat diegene een beetje aardig is. Want het levert de organisator eigenlijk nooit iets op als studenten een stukje schrijven.
Daar kan ik me eerlijk gezegd weinig bij voorstellen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:09 schreef Exel het volgende:
[..]
zelf een perskaart maken over een verzonnen medium/website werkt vaak erg goed
Ja ik ook van mijn lerares journalistiek. Is al een keer of drie geluktquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:49 schreef Exel het volgende:
Die tip kreeg ik zelfs op school toen ik nog de opleiding deed![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |