Oftewel, zodra een club beschikt over meerdere tribunes (dus minimaal 2) over verschillende zijden en ook de benodigde faciliteiten als kleedkamers aan het hoofdveld grenzen dan spreek je gewoon over een stadion.quote:sta·di·on (het ~, ~s)
1 groot terrein met sportveld, tribunes, bijgebouwen enz.
Oke, en je punt is..?quote:Op zondag 13 november 2005 16:46 schreef Juichtoon het volgende:
Ik zou toch graag een herziening zien over de grens tussen stadion en niet-stadion...
[..]
Oftewel, zodra een club beschikt over meerdere tribunes (dus minimaal 2) over verschillende zijden en ook de benodigde faciliteiten als kleedkamers aan het hoofdveld grenzen dan spreek je gewoon over een stadion.
Dus als we het heel letterlijk gaan nemen is elke betonnen verhoging bij het hoofdveld een amateurclub een tribune, en telt eigenlijk ieder vijfderangs sportpark mee in dit groundhopgedoequote:tri·bu·ne (de ~, ~s)
1 geheel van (zit)plaatsen voor toeschouwers
En als we het nog letterlijker gaan nemen:quote:Op zondag 13 november 2005 19:36 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Dus als we het heel letterlijk gaan nemen is elke betonnen verhoging bij het hoofdveld een amateurclub een tribune, en telt eigenlijk ieder vijfderangs sportpark mee in dit groundhopgedoe.
Uitgaande van 1. zou de bank in je eigen huiskamer dus ook als stadion meetellen.quote:toe·schou·wer (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die aandachtig naar iets kijkt => kijker
2 bezoeker van een voorstelling of wedstrijd
Als je geen lijstje van bezochte stadions maakt, maar de term groundhopping gebruikt mag je inderdaad elk sportpark meetellen, al is er helemaal geen tribune. Veel Engelse groundhoppers vinden het bezoeken van non-league grounds juist leuker. Nu is op de Nederlandse amateurvelden lang niet zoveel te vinden als op de Engelse en afwezigheid van tribunes maakt het nou eenmaal minder leuk. Feit is, een bezocht veld is een bezocht veld. Het heet geen stadiumhopping, het heet groundhopping. Wanneer buitenlanders een dorpsderby van Katwijk of Spakenburg bijwonen, komt dat ook gewoon op hun lijstje.quote:Op zondag 13 november 2005 19:36 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Dus als we het heel letterlijk gaan nemen is elke betonnen verhoging bij het hoofdveld een amateurclub een tribune, en telt eigenlijk ieder vijfderangs sportpark mee in dit groundhopgedoe.
Dat is een hele prestatie, 584! Ben toch benieuwd waar je dan mee bezig dacht te zijn toen je al die sportparken aan het bezoeken was.quote:Op zondag 13 november 2005 20:46 schreef Yeahinho het volgende:
Prima, dan maak jij maar een lijstje waarin je alle trapveldjes telt.
Ik heb geen zin om alle 584 sportparken die ik heb bezocht op te gaan sommen.
Het bezoeken van zijn amateurcluppiequote:Op maandag 14 november 2005 11:23 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Dat is een hele prestatie, 584! Ben toch benieuwd waar je dan mee bezig dacht te zijn toen je al die sportparken aan het bezoeken was.
quote:Op maandag 14 november 2005 11:23 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Dat is een hele prestatie, 584! Ben toch benieuwd waar je dan mee bezig dacht te zijn toen je al die sportparken aan het bezoeken was.
Er is gewoon amper een grens te trekken. Dan kan ik ook wel alle trapveldjes gaan meetellen waar ik op al die dauwerige zaterdagochtenden zelf voetbalde. Die hadden soms namelijk wel een stenen verhoging die als een staantribune door zou kunnen gaan. Hoe hoog/groot/mooi/breed moet een tribune zijn voor het als een stadion gezien kan worden?quote:Op zondag 13 november 2005 20:11 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Als je geen lijstje van bezochte stadions maakt, maar de term groundhopping gebruikt mag je inderdaad elk sportpark meetellen, al is er helemaal geen tribune. Veel Engelse groundhoppers vinden het bezoeken van non-league grounds juist leuker. Nu is op de Nederlandse amateurvelden lang niet zoveel te vinden als op de Engelse en afwezigheid van tribunes maakt het nou eenmaal minder leuk. Feit is, een bezocht veld is een bezocht veld. Het heet geen stadiumhopping, het heet groundhopping. Wanneer buitenlanders een dorpsderby van Katwijk of Spakenburg bijwonen, komt dat ook gewoon op hun lijstje.
En ja, als een club een betonnen verhoging kenmerkt als tribune dan is dat gewoon een tribune.
Is van de Baronie uit Breda.quote:Op dinsdag 15 november 2005 01:28 schreef Cruoninga het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar waar ligt de Blauwe Kei en wie heeft er gespeeld?
beetje respect hequote:Op zondag 13 november 2005 19:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Ach who cares....
Vrijdag het Fortuna stadion erbij. Of zoals ze het daar noemen wanker en partners stadion.
Dus ze spelen zowel in het Paul Janes Stadion alsook in de LTU Arena.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:04 schreef spurs het volgende:
Zaterdag komt er weer een stadion bij, deze keer het Paul Janes Stadion in Düsseldorf
Normalitair spelen ze vanaf dit seizoen in de LTU Arena, maar als er een evenement in de LTU Arena is dan wijken ze uit naar het Paul Janes Stadion.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus ze spelen zowel in het Paul Janes Stadion alsook in de LTU Arena.
Paul Janes moet ik ook nog eens langs gaan, Dusseldorf is een uurtje rijden voor mij...quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:57 schreef spurs het volgende:
[..]
Normalitair spelen ze vanaf dit seizoen in de LTU Arena, maar als er een evenement in de LTU Arena is dan wijken ze uit naar het Paul Janes Stadion.
En dat is dus dit weekend het geval.
Nog plannen voor vrijdag?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Paul Janes moet ik ook nog eens langs gaan, Dusseldorf is een uurtje rijden voor mij...
sorry Robbie maar pardoes zet ik de foute datum neer bij me progamma voor de komende week maar de wedstrijd Fortuna Düsseldorf - carl Zeiss Jena wordt zaterdag 19/11 om 14:00 gespeeldquote:
Wat heb ik bij Sittard - FCDB te zoeken?quote:
Oke dan heb ik er dus 47quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:40 schreef DarkShine het volgende:
Ik heb ook meerdere stadions van buiten gezien waar ik niet ingeweest ben. Deze tellen gelukkig niet mee in het klassement anders kan iedereen zeer hoog komen!
Wedstrijd?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:33 schreef vitazz het volgende:
Afgelopen zondag nr. 110 aan m'n lijstje toegevoegd, de LTU Arena in Dusseldorf
Welke tribune zit je bij S04-P$V? Ik zit zelf op Ost.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:42 schreef Bruggigol het volgende:
[..]
Oke dan heb ik er dus 47
Sta ik nog in de eredivisie![]()
Ik zit iig in het Schalke vak, achter de goal bij het uitvak.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:04 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Welke tribune zit je bij S04-P$V? Ik zit zelf op Ost.
Monikkenquote:welk stadion van Vitesse heb je bezocht? als je ook op Nieuw Monikkenhuizen bent geweest mag je die ook tellen Bruggigol
gezien of bezocht? want als je in beide stadions bent geweest is het dus +1quote:Op woensdag 16 november 2005 18:22 schreef Bruggigol het volgende:
Nee, die heb ik niet gezien.
Heb wel Kaalheide van Roda paar keer gezien....
Wagner & Partners Stadionquote:
101. JJB Stadium-Wigan Athleticquote:Op zondag 30 oktober 2005 02:03 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
100. Oscar Vankesbeeckstadion-Racing Mechelen
Oss ben ik nog nooit geweest. Komen wij ook niet zo snel.quote:Op maandag 21 november 2005 10:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Voor mij komt er dit kalenderjaar waarschijnlijk niets meer bij. Oss en Helmond heb ik al gehad.
Zo'n stunt is Volendam enkele seizoenen terug ook gelukt, dus wie weet...quote:Op maandag 21 november 2005 12:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Ze zijn nu periodekampioen dus wie weet wat er nog meer allemaal in het verschiet ligt voor ze
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |