ja zo ver was ik ook alquote:Op donderdag 3 november 2005 15:58 schreef 3doorsdown het volgende:
Laat ik het erop houden dat ze in haar jeugd iets mee heeft gemaakt wat echt heel erg is.
Ja okay, maar het is niet iets wat ik hier zo wil neer zetten. Snap dat het dan moeilijk wordt om er verder op in te gaan.quote:
Weet je sinds wanneer mijn relatie helemaal op t goede spoor kwam... Sinds ik haar niet meer zag en behandelde als iemand met borderline. Ze zijn niet zielig en je hoeft zeker niet alles op haar manier te doen. Als ze je niet meer wilt zien dan moet je je conclusies trekken en dat is dus niet dat ze borderline heeft en een beetje raar is.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:47 schreef Geoffrey32 het volgende:
[..]
Ik Mensen met borderline, depressie... hebben hier zelf niet om gevraagd, als ze nood hebben om met rust gelaten te worden omdat dat hun beter doet voelen, dan denk ik dat je niks mag forceren.
jij komt er nog wel eens achter joey.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:49 schreef JoeyT het volgende:
Verder herken ik mezelf in sommige van jullie posts. Alles afschuiven op borderline zodat je niet hoeft in te zien dat je zelf misschien niet speciaal genoeg voor dr bent... Lekker makkelijk, maar lang niet altijd de realiteit...
Waar achter? Dat we gelukkig samen zijn? Ben ik al achter hoor. Nogmaals ik merk zo goed als niets van dat hele borderline gebeuren...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef Laton het volgende:
[..]
jij komt er nog wel eens achter joey.![]()
Aah weet al weer wie je bent... Volgens jou zijn alle borderliners gevaarlijke en levenverwoestende mensen... Brrrrrrrrrrr wat een enge toekomst ga ik tegemoetquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef Laton het volgende:
[..]
jij komt er nog wel eens achter joey.![]()
Dat is toch de waarheid of niet? Voor degene ben je blijkbaar niet speciaal genoeg/ niet leuk genoeg/ niet geil genoeg/ niet interessant genoeg of wat dan ook. Als dit wel t geval was dan bleef ze wel toch. Dit is niet gemeen bedoeld, maar als iemand je niet meer wiolt is t iets te makkelijk om af te schuiven op borderline of wat dan ook.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:44 schreef Laton het volgende:
mwoah beetje overdreven om anderen direct ervan te beschuldigen "niet speciaal genoeg" te zijn.
Dank je, ik voelde me daardoor ook al lekker aangevallen...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:44 schreef Laton het volgende:
mwoah beetje overdreven om anderen direct ervan te beschuldigen "niet speciaal genoeg" te zijn.
Het is niet om je aan te vallen... Het is gewoon een feit dat je niet wilt inzien. Ze wilt je niet meer zien/ spreken etc... Wil je dan zeggen dat je speciaal voor dr bent? En met speciaal bedoel ik de moeite waard voor haar om bij je te zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:49 schreef 3doorsdown het volgende:
[..]
Dank je, ik voelde me daardoor ook al lekker aangevallen...
Misschien niet gemeen bedoeld. maar als je het zo neerpent wordt het een persoonlijke aanval op die persoon. een "ze is niet verliefd" had volstaan dunkt me.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dat is toch de waarheid of niet? Voor degene ben je blijkbaar niet speciaal genoeg/ niet leuk genoeg/ niet geil genoeg/ niet interessant genoeg of wat dan ook. Als dit wel t geval was dan bleef ze wel toch. Dit is niet gemeen bedoeld, maar als iemand je niet meer wiolt is t iets te makkelijk om af te schuiven op borderline of wat dan ook.
Het is absoluut geen persoonlijke aanval. Het is misschien hard, maar wel gewoon eerlijk. En hij voelt zich aangevallen omdat hij denkt dat het misschien wel eens waar zou kunnen zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:53 schreef Laton het volgende:
[..]
Misschien niet gemeen bedoeld. maar als je het zo neerpent wordt het een persoonlijke aanval op die persoon. een "ze is niet verliefd" had volstaan dunkt me.
Mijn eigen ervaringen zijn gewoon erg slecht zoals je vast al wel op kon maken. Als jij er goed mee om gaat en je er prettig bij voelt dan prima toch.
*steekt hand in eigen boezem: ik zal jou er ook niet meer om afbranden.![]()
Ach ik geef iedereen natuurlijk een kans, sowieso sta ik erg positief in het leven; hoewel dat hier wellicht niet blijkt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:03 schreef JoeyT het volgende:
Maar jij denkt echt in zwart/wit wat betreft borderliners? Ik vind je nl heel negatief, maar kan me niet voorstellen dat je niet begrijpt dat iedereen anders is...
Zal ik het dan nog maar een keer uitleggen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:35 schreef JoeyT het volgende:
Nogmaals ik merk zo goed als niets van dat hele borderline gebeuren...
En als jij slechte ervaringen hebt met borderline dan is dat kut voor je, maar niet mijn probleem. En wat is t ergste dat je kan overkomen? Het kan uitgaan (net als in elke relatie, I will survive... Mensen laten zich niet kapot maken door hun partner, mensen maken zichzelf kapot. Als je t verschrikkelijk moeilijk vindt om met iemand die borderline heeft om te gaan, ga er dan niet mee om
quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:15 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zal ik het dan nog maar een keer uitleggen?
Hier gaat het over iemand die een vriendin heeft met borderline en wel degelijk iets van die borderline merkt. En er reageren mensen op die relaties (liefdes- of andere) hebben (gehad) met mensen met borderline en daar ook wel degelijk iets van merken. En over hoe je DAN ermee om moet gaan.
Als jij het wilt hebben over je relatie met je vriendin die net zo is als alle andere relaties met mensen die geen borderline hebben, dan kun je dat doen in het volgende topic: Ik heb een geweldige relatie, wie nog meer? #2
Veel plezier daar!
Je hebt t zwaar he...quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:15 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zal ik het dan nog maar een keer uitleggen?
Hier gaat het over iemand die een vriendin heeft met borderline en wel degelijk iets van die borderline merkt. En er reageren mensen op die relaties (liefdes- of andere) hebben (gehad) met mensen met borderline en daar ook wel degelijk iets van merken. En over hoe je DAN ermee om moet gaan.
Als jij het wilt hebben over je relatie met je vriendin die net zo is als alle andere relaties met mensen die geen borderline hebben, dan kun je dat doen in het volgende topic: Ik heb een geweldige relatie, wie nog meer? #2
Veel plezier daar!
iddquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:31 schreef B.A.Trix het volgende:
Ik denk dat je tegen iemand die bordeline heeft net zo moet reageren als een 'normaal' iemand.
Heb een vriendin die soms hele rare streken heeft maar die scheld ik dan echt wel de huid vol.
Je zou dit rare gedrag toch ook niet van een 'normaal' iemand pikken? Waarom dan wel van een bordeliner??Diegene weet dan zelf toch ook meteen waar hij/ zijn aan toe is? Ik ga natuurlijk niet 24/7 met haar om maar is deze instelling niet het handigst voor iedereen of vinden jullie dat je er rekening mee moet houden dat iemand bordeline heeft??
Joey, je vergeet te vermelden dat je bij jouw vriendinnetje niets merkt en dat jullie zo gelukkig zijn samen...quote:
lees eerst gewoon mn post ervoorquote:Op zondag 6 november 2005 15:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joey, je vergeet te vermelden dat je bij jouw vriendinnetje niets merkt en dat jullie zo gelukkig zijn samen...![]()
Ik neem aan dat t een reactie op mij was. Tegen mij mag je nl echt alles zeggen gepast of niet gepast hard of niet hard... Ik zal t toch niet al te serieus opvattenquote:Op zondag 6 november 2005 15:58 schreef Moonah het volgende:
<knip>
Ik meen nog wel wat ik zei, maar het is niet echt gepast.
Iemand die er verstand van heeftquote:Op donderdag 1 december 2005 04:54 schreef Godshand het volgende:
Idd leven met borderliners is moeilijk...
Maar blijkbaar trek ik ze aan...
De eerste reltaie was mogelijk ook met een borderliner. ik werd gek geidealiseerd en na een maand was ik niet meer interessant. daarna had ze een periode met veel sex en veel vriendjes. Deze sneed alleen niet...
Me langste relatie tot nu toe was iemand met borderline trekjes...
Stemmingswisselingen, sosm met de schaar knippen in dr zelf en idealiseren...
Die stemmingswisselingen werd ik wel gek van maar goed..saai met haar was het niet. Het werd wel erg knipperlichten op gegeven moment, het is nu al een tijd uit, ze is met een ander gelukkig...
Er zit een tijdje 17-jarige borderliner nu op me msn, die me helemal idealiseert terwijl ik helemaal niet zo veel over mezelf verteld. Zit in een internaat ook last van stemmingswisselingen en al par keer met het mes inzichzelf gehakt. Ik vind haar aardig maar haar obsessie voor mij bangstigd me soms.. En ik vind haar te jong maar goed.... Hoop dat ze een ander gaat idealiseren.
Een date met een borderline moeder gehad die me de littekens liet zien tijdens de date. Verder ken ik haar niet goed genoeg. Het idealiseren is weer eens over, dat is enige wat me duidelijk is.
En de laatste msn chick 20 jaar, heeft ook borderline beweert ze. Ik merk alleen ervan dat ze na 10 minuten chatten al me een kanjer vond en me 06 al wou. Natuurlijk niet gegeven, kom er zijn grenzen...
Dagelijks krijg ik koosnaampjes op me msn geslingerd...
Waarom ik ze aantrek weet ik niet. Misschien omat ik niet zo snel geschokt ben ofzo en normaal tegen ze blijf doen. Hoewel ik altijd wel tegen ze zeg dat ik niet echt blij mee ben als ze zichzelf gaan snijden..
Ja waarom blijf je dan met borderliners omgaan?
Ach het is zwaar maar met borderliners wel meer lol..
Geen gezeur om sex, je kan es goed geld met ze smijten, zijn altijd in voor iets nieuws. en de ene borderliner is de andere niet. De een is meer van het snijden, de ander meer van de stemmingswisselingen.
Een leven met hun is tenminste heel wat spannender dan de gemiddelde saaie Breezah slet..en wie weet heb ik zelf ook wel borderline...lekker boeiend...
Suc6 ermee
pff en waarom zou jij er dan meer verstand van hebben? alleen omdat je die chick van je hebt??quote:
Aan jouw logica te zien kan jij nooit borderline hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2005 01:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
pff en waarom zou jij er dan meer verstand van hebben? alleen omdat je die chick van je hebt??
de logica ontgaat me een beetje...
nou ik blijquote:Op donderdag 8 december 2005 01:48 schreef MrLazy het volgende:
[..]
Aan jouw logica te zien kan jij nooit borderline hebben.
je bent wanhopig voor pussy en dat labiele wijf was het enige wat je kon krijgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:10 schreef mrdoctor het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad niet makkelijk. Je moet heel geduldig zijn...
ja net als schizofrenie enzo he? ook allemaal onzinquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:52 schreef jpg97 het volgende:
Borderline
gewoon een benaming verzonnen door mensen die te lui zijn iets zinnigs met hun leven te doen.![]()
![]()
![]()
Alle meisjes hebben tegenwoordig 'Borderline'quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42 schreef mrdoctor het volgende:
Mijn vriendin heeft borderline.
Het maakt de relatie soms heel moeilijk en ik probeer alle geduld van de wereld te hebben.
Zijn er mensen die samenwonen met een partner die borderline heeft? Iemand misschien tips voor mij, advies etc?
Thanks
Je bent toch arts niet? Zo ja dan lijkt t me dat je beetje kennis van zaken hebt...quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:36 schreef KonnieKipke het volgende:
ik heb het al eens gezegd, en zeg het nog eens: een relatie met een borderliner is gedoemd te mislukken. En als je er mee doorgaat is ie niet gelijk en zal jij eraan onderdoor gaan.
Ik kan dit stuk van je post niet zo goed plaatsen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Alle meisjes hebben tegenwoordig 'Borderline'
gewoon een paarflinke meppen geven en in de hoek smijten.
En als ze dan de zelfmoord toch doorzet, niet gevreesd. Die poging mislukt toch wel 8 van de 10 keer.
En dan kan je haar gaan opzoeken in een inrichtiong als duin en bosch ofzo.
KonnieK, je denkt in deze te zwart/wit.quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:36 schreef KonnieKipke het volgende:
ik heb het al eens gezegd, en zeg het nog eens: een relatie met een borderliner is gedoemd te mislukken. En als je er mee doorgaat is ie niet gelijk en zal jij eraan onderdoor gaan.
Inderdaad ik ken ook mensen met borderline waar ik t absoluut niet mee zou kunnen uithouden. Niet de straat op gaan, te veel zuipen (alcoholist) zichzelf helemaal kapot snijden... En vooral geen rekening houden met de partner...quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
KonnieK, je denkt in deze te zwart/wit.
Borderline is toch niet besmettelijk?
Iets wordt toch pas als een stoornis beschouwd wanneer het iemand hindert in het leiden van een 'normaal' leven. Het lijkt mij dat wat je zegt dan niet alleen opgaat voor borderliners, maar ook voor manisch depressieve mensen, schizofrenen, autisten enz. Of moet ik dat anders zien. Er zijn overigens toch ook gradaties te onderkennen in symptomen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Borderline heeft natuurlijk wél als 'hoofdklacht' het hele hechtingsgedoe (dat is bij die andere stoornissen die je noemt niet zo specifiek). En dat is dus iets dat zich bij uitstek in relaties voordoet. Manipuleren, claimgedrag, dreigen, chanteren en dat soort patronen liggen denk ik bij alle mensen met borderline op de loer. Maar er vált mee te leren leven. Al met ik eerlijk toegeven dat het af en toe erg lastig kan zijn en het continu veel energie en alertheid vergt om te weten wat er gebeurt en hoe daar mee om te gaan.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:52 schreef OpenDeur het volgende:
Of moet ik dat anders zien. Er zijn overigens toch ook gradaties te onderkennen in symptomen?
Het belangrijkste verschil tussen borderline en andersoortige psychische aandoeningen is dus dat relaties niet door een aanpassing in het gedrag van een partner eenvoudiger gemaakt kan worden zoals bijvoorbeeld wel bij autisme.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Borderline heeft natuurlijk wél als 'hoofdklacht' het hele hechtingsgedoe (dat is bij die andere stoornissen die je noemt niet zo specifiek). En dat is dus iets dat zich bij uitstek in relaties voordoet. Manipuleren, claimgedrag, dreigen, chanteren en dat soort patronen liggen denk ik bij alle mensen met borderline op de loer. Maar er vált mee te leren leven. Al met ik eerlijk toegeven dat het af en toe erg lastig kan zijn en het continu veel energie en alertheid vergt om te weten wat er gebeurt en hoe daar mee om te gaan.
Ik ben niet zo thuis in relaties met autisten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:09 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Het belangrijkste verschil tussen borderline en andersoortige psychische aandoeningen is dus dat relaties niet door een aanpassing in het gedrag van een partner eenvoudiger gemaakt kan worden zoals bijvoorbeeld wel bij autisme.
Mijn vriendin heeft geen 1 van de kenmerken die jij opnoemt... Eerder t omgekeerde...quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Borderline heeft natuurlijk wél als 'hoofdklacht' het hele hechtingsgedoe (dat is bij die andere stoornissen die je noemt niet zo specifiek). En dat is dus iets dat zich bij uitstek in relaties voordoet. Manipuleren, claimgedrag, dreigen, chanteren en dat soort patronen liggen denk ik bij alle mensen met borderline op de loer. Maar er vált mee te leren leven. Al met ik eerlijk toegeven dat het af en toe erg lastig kan zijn en het continu veel energie en alertheid vergt om te weten wat er gebeurt en hoe daar mee om te gaan.
Nee ik bedoelde er niet echt iets mee. Het sloeg op iets anders, dat niets te maken heeft met borderline gevallen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan dit stuk van je post niet zo goed plaatsen.
Ik vind het erg grof, ook al bedoel je er mss iets mee duidelijk te maken.
Wellicht kun je het dan wat anders formuleren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |