quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Gia het volgende:[..]
Parallelklas!! Die hebben ze op de basisschool niet. O, basisschool leerlingen moeten dat wel kunnen. Op de middelbare school heb je natuurlijk minder conditie.
[..]
Idiote opmerking.
Stond inderdaad te kijken van die suggestie en kan me er ook niks bij voorstellen. Daarbij lijkt het mij raar dat, wanneer je overdag een uur gym hebt gehad, je 's avonds te moe bent om te korfballen.
Een gezond persoon met een goede conditie moet dat toch makkelijk kunnen.
Nou leg je me alweer dingen in de mond die ik niet heb gezegd. Ik heb NOOIT gezegd dat het na een uurtje gym niet meer mogelijk is om te korfballen, of dat basisschoolleerlingen meer conditie (moeten) hebben dan middelbare-schoolleerlingen.
(Overigens is het wel zo dat mensen sneller herstellen naarmate ze jonger zijn. Het zou dus nog niet eens een idiote gedachte zijn geweest dat basiisscholleerlingen dat wel even doen, maar oudere leerlingen niet)Wel moet ik toegeven dat het op de basisschool idd niet goed mogelijk is om te doen wat ik voorstelde, maar dat heeft er dan mee te maken, dat het daar niet gebruikelijk is om het ene uur in een andere groep les te krijgen dan in een andere groep. Met het al dan niet aanwezig zijn heeft het niets te maken, groep zeven en acht bijvoorbeeld kun je best mengen ipv de twee parallelklassen te mengen.
Daarnaast zijn er best bassisscholen met parallelklassen. Dat die op de bassischool er niet zijn is dus niet waar, behalve als je met de basisschool een specifieke basisschool bedoelt en niet in het algemeen de basisschool.
Wat korfbal na gym betreft. Ik leg nog één keer uit wat ik gezegd heb: ik had het over de situatie dat je je eerst op de gym
kapot moet lopen. Ik heb dus NOOIT gezegd dat het na een uurtje (en zeker heb ik niet gezegd dat de gym bij mij maar een uurtje duurde) gym sowieso onmogelijk is om nog te korfballen.
Het stuk "kapot lopen" duidt er hier niet op dat je je bij de gym altijd kapot loopt. Het duidt erop dat als dat wel een keer moet je daar 's avonds bij de korfbal ook nog last van hebt.
Voorspelde quote:
"een keertje? waar zeur je dan over?"
(
![]()
laat ik ook eens een ander wat woorden in de mond leggen
![]()
)
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe snel die keertjes elkaar opvolgen.
En, nee, ik was en ben inderdaad niet de meest sportieve uit de klas of van het team.