Het kan natuurlijk ook als middel worden gebruikt om actief sporten buiten school om te stimuleren. Daarnaast zijn er weinig andere opties. Aan de levenstijl van de kinderen en het gebrek aan assertiviteit bij ouders kan de overheid relatief weinig doen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef karoltje het volgende:
Die drie uurtjes wegen echt niet op tegen de enorme hoeveelhuid troep die kinderen naar binnen metselen.
Ik zie het in mijn klas, ze hebben nu 2 uur gym en met dat uurtje extra gaan ze echt niet afvallen hoor. Ze moeten allemaal hun levenstijl veranderen, computerspelletjes minderen en ouders moeten nee durven zeggen tegen hun kinderen wb vreetwerk!
Goed idee BHFHquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:07 schreef VanRuckhoven het volgende:
Verplichte Gymles om overgewicht tegen te gaan
Scholen hebben ook een opvoedende taak. Tegenwoordig misschien nog wel meer dan de ouders.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef Adelante het volgende:
Vind het geen taak van scholen, ouders moeten hun kinderen bij de opvoeding bijbrengen dat sporten gezond is (of niet).
Inderdaad steeds meer zal de opvoedkundige taak bij scholen komen te liggen, zeker nu ze straks verplicht worden opvan aan te bieden van 7 tot 19 uur. Of dat een goede ontwikkeling is, is een tweede. Maar het neemt niet weg dat kinderen van huis uit gestimuleerd moeten worden om lichaamsbeweging te zoeken!quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:43 schreef Lod het volgende:
Scholen hebben ook een opvoedende taak. Tegenwoordig misschien nog wel meer dan de ouders.
Volgens mij is dat tot zover alleen nog een idee van van Aartsen en verre van een breed gedragen plan, zeker gezien de houding van het CDA.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
Inderdaad steeds meer zal de opvoedkundige taak bij scholen komen te liggen, zeker nu ze straks verplicht worden opvan aan te bieden van 7 tot 19 uur. Of dat een goede ontwikkeling is, is een tweede. Maar het neemt niet weg dat kinderen van huis uit gestimuleerd moeten worden om lichaamsbeweging te zoeken!
Weet ik.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:12 schreef VanRuckhoven het volgende:
Maar drie uur intensievebeweging per week is voor iedereen gezond, ook voor dunne kinderen.
vet plaatje trouwens TCO3
Maar als de ouders werken wat dan? Wie moet het dan doen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
School is er om kinderen onderwijs te geven. Niet om kinderen op te voeden of andere taken van de ouders over te nemen.
Wat een onzin. Opvoeden is een veel breder iets. Opvoeding gebeurt door ouders, broers, zussen, vrienden, leraren, TV, radio, Internet etc. Al die aspecten hebben een invloed op de ontwikkeling van een persoon.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
School is er om kinderen onderwijs te geven. Niet om kinderen op te voeden of andere taken van de ouders over te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |