abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31344109
Wat vinden jullie van het plan om scholen te verplichten minstens drie uur gymles per week te geven om zo overgewicht bij kinderen tegen te gaan?
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:09:23 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31344159
Alleen de dikke kinderen. De slanke kinderen kunnen hun tijd wel nuttiger besteden...
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:10:39 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_31344203
Vind het geen taak van scholen, ouders moeten hun kinderen bij de opvoeding bijbrengen dat sporten gezond is (of niet).
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31344204
Die drie uurtjes wegen echt niet op tegen de enorme hoeveelhuid troep die kinderen naar binnen metselen.

Ik zie het in mijn klas, ze hebben nu 2 uur gym en met dat uurtje extra gaan ze echt niet afvallen hoor. Ze moeten allemaal hun levenstijl veranderen, computerspelletjes minderen en ouders moeten nee durven zeggen tegen hun kinderen wb vreetwerk!
  Overall beste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 22:10:41 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31344205
Lijkt me normaal om gym te geven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_31344281
Maar drie uur intensievebeweging per week is voor iedereen gezond, ook voor dunne kinderen.
vet plaatje trouwens TCO3
pi_31344373
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef karoltje het volgende:
Die drie uurtjes wegen echt niet op tegen de enorme hoeveelhuid troep die kinderen naar binnen metselen.

Ik zie het in mijn klas, ze hebben nu 2 uur gym en met dat uurtje extra gaan ze echt niet afvallen hoor. Ze moeten allemaal hun levenstijl veranderen, computerspelletjes minderen en ouders moeten nee durven zeggen tegen hun kinderen wb vreetwerk!
Het kan natuurlijk ook als middel worden gebruikt om actief sporten buiten school om te stimuleren. Daarnaast zijn er weinig andere opties. Aan de levenstijl van de kinderen en het gebrek aan assertiviteit bij ouders kan de overheid relatief weinig doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_31344892
Jajaja goed idee
Mensen/kinderen met overgewicht zijn
pi_31345088
Als je ziet wat de jeugd van tegenwoordig naar binnen werkt is daar niks tegen te beginnen. 1 uur gym staat gelijk aan een paar boterhammen ofzo. Als ik zie wat mijn zusje op een dag eet....niet meer normaal, daarvoor zou ze 8 uur de trap op en af moeten lopen (rennen). Dat ligt niet alleen aan de ouders, maar gewoon aan heel de maatschappij....het wordt steeds Amerikaanser, plus alle gezonde dingen kosten 3 keer zoveel en je moet er veel meer moeite voor doen.

Toen ik in de puberteit zat, zo'n 10 jaar geleden....nam ik gewoon een half bruin brood mee naar school.....tegenwoordig is het snoep, chips, snickers....nog een snickers...oh om 4 uur nog een snickers....Goh...ik heb niet zo'n zin in avondeten...ik neem maar 1 aardappel...om vervolgens om 8 uur weer naar de chips te grijpen, want "oh, ik heb weer honger". En we hebben toch echt dezelfde ouders....

Als iets maatschappelijk geaccepteerd is, is het moeilijk moeite te nemen om daar doorheen te breken. Wat nu dun is was 10 jaar geleden mollig, gewoon omdat er zoveel dikke mensen bij zijn gekomen, dat bepaalt de norm.

Tot zover mijn cynisch gezever
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:39:35 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31345131
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:07 schreef VanRuckhoven het volgende:
Verplichte Gymles om overgewicht tegen te gaan
Goed idee BHFH
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:43:31 #11
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31345227
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef Adelante het volgende:
Vind het geen taak van scholen, ouders moeten hun kinderen bij de opvoeding bijbrengen dat sporten gezond is (of niet).
Scholen hebben ook een opvoedende taak. Tegenwoordig misschien nog wel meer dan de ouders.

Maar ik meen uit mijn jeugd te herinneren dat we al minstens 2 uur in de week iets van gym hadden. Is dat tegenwoordig dan niet meer?
GNU Terry Pratchett
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:47:18 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_31345345
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:43 schreef Lod het volgende:

Scholen hebben ook een opvoedende taak. Tegenwoordig misschien nog wel meer dan de ouders.
Inderdaad steeds meer zal de opvoedkundige taak bij scholen komen te liggen, zeker nu ze straks verplicht worden opvan aan te bieden van 7 tot 19 uur. Of dat een goede ontwikkeling is, is een tweede. Maar het neemt niet weg dat kinderen van huis uit gestimuleerd moeten worden om lichaamsbeweging te zoeken!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31345533
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:47 schreef Adelante het volgende:

[..]

Inderdaad steeds meer zal de opvoedkundige taak bij scholen komen te liggen, zeker nu ze straks verplicht worden opvan aan te bieden van 7 tot 19 uur. Of dat een goede ontwikkeling is, is een tweede. Maar het neemt niet weg dat kinderen van huis uit gestimuleerd moeten worden om lichaamsbeweging te zoeken!
Volgens mij is dat tot zover alleen nog een idee van van Aartsen en verre van een breed gedragen plan, zeker gezien de houding van het CDA.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:54:31 #14
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_31345545
ik heb ook van die chubbies in de klas zitten
daar wil je gewoon niet mee gymen

dus gewoon indelen op conditie en net zolang trainen tot ze 2800 meter ofzo op de coupentest lopen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_31345608
Gym is toch altijd al verplicht geweest? Wat een onzin. En ik had drie uur gym per week. Wat is hier nu zo nieuw aan?
pi_31345684
Wij hadden vroeger gewoon 3 uur per week gym (5 jaar gelede dan). Maar of extra gym overgewicht tegen gaat... neh denk het niet. Ze zouden iets moeten doen met suikers in voedingsmiddelen eigenlijk... Das naar mijn mening een van de echte oorzaken van de overgewicht bij een hoop mensen.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_31345758
in veel landen is dit all..
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:28:48 #18
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31346558
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:12 schreef VanRuckhoven het volgende:
Maar drie uur intensievebeweging per week is voor iedereen gezond, ook voor dunne kinderen.
vet plaatje trouwens TCO3
Weet ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_31347864
ook om spieren te kweken voor die *dunno kindereN*
pi_31350107
Pak iedereen die binnen de 10 kilometer van school woont zijn knetter of ov spullen af. Fietsen moeten ze...daar worden ze slank van. En anders een uur per dag sporten op school.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:32:31 #21
56497 BOOR_TBL
fokmanschap is meesterschap
pi_31350733
mhoa, de dikoos van een klas zijn bij gym immer de lul bij teams-kiezen, rennen altijd achteraan etc. Daar doe je ze geen prezier mee, dan raken ze frusti en gaan ze juist nog meer eten.

Zowiezo is zo'n Coupertest ook bull, daar wordt je alleen maar moe+drijfnat van, verder boeit het weinig. Een half uurtje wandelen per dag is veel zinvoller.. hardlopers zijn doodlopers. Het echte probleem zit 'm in al het snoep dat elke dag naar binnen geplamuurd wordt, de suikers (of suiker-vervangers) in frisdranken, op onregelmatige tijden.
Naar school/huis lopen/fietsen, gecombineerd met bewegen tijdens schoolpauzes op het plein, zou wel bij elkaar een half uur waard mogen zijn aan wandelen..
nimmer een zwevende fokker in verkiezingstijd
pi_31351305
in een blikje frisdrank gaat al iets van 6 schepjes suiker.. dat vergeten somige mensen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:03:42 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31352634
School is er om kinderen onderwijs te geven. Niet om kinderen op te voeden of andere taken van de ouders over te nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31352723
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
School is er om kinderen onderwijs te geven. Niet om kinderen op te voeden of andere taken van de ouders over te nemen.
Maar als de ouders werken wat dan? Wie moet het dan doen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:15:00 #25
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31352798
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een onzin. Opvoeden is een veel breder iets. Opvoeding gebeurt door ouders, broers, zussen, vrienden, leraren, TV, radio, Internet etc. Al die aspecten hebben een invloed op de ontwikkeling van een persoon.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')