Ik vind dit een discutabele uitspraak... Wie heeft er in godsnaam berekend cq. aangetoond dat niemand zich meer herkent in de omroepen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:52 schreef kenz het volgende:
-- snip --
Vrijwel niemand herkent zich meer in de omroepen. Logisch dus dat je die omroepen een kleiner aandeel geeft.
-- snip --
Och jee, daar hebben we het vrije markt-mantra weerquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:09 schreef McCarthy het volgende:
Zullen we eens zien hoe goed ze op de vrije markt presteren.
Inderdaad, "Joepie, vrije markt!" is natuurlijk veel beargumenteerder als "Getsie, vrije markt!"quote:
goed, mag jij betalenquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:27 schreef tillaard het volgende:
... en dan is de vraag of dat altijd slecht is, dingen doen waar mensen niet om vragen.
Ik vind het zelf eerder kwalijk dat publieke omroepen bijvoorbeeld geld uitgeven aan zaken als soaps. Daarvan zijn er genoeg op de commerciële omroepen. Waarom moet er dan nog weer overheidsgeld worden uitgegeven aan een (volgens mij naar soapmaatstaven ook nog behoorlijk matige) soapserie? Een publieke omroep zou zich juist kunnen richten op een breed scala aan niches die commercieel niet rendabel zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:27 schreef tillaard het volgende:
... en dan is de vraag of dat altijd slecht is, dingen doen waar mensen niet om vragen.
Hoeveel mensen vragen uit zichzelf om een museum / bibliotheek / documentaire / opinieprogramma op tv?
Jammer, want nou weten wij het ook niet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:34 schreef Verbal het volgende:
Het plan is zó slecht op zoveel punten, dat ik er niet eens aan begin ze op te noemen
Omdat het merendeel van de mensen er geen trek in heeft betalend lid te worden van een omroep. Als het monopolie van de programmabladen doorbroken is, wordt dat nog een stuk minder. Hier zijn echt zat onderzoeken naar gedaan. Bijvoorbeeld vandaag nog door 2Vandaag. Kijk maar op hun sitequote:Op maandag 10 oktober 2005 21:54 schreef Detroit het volgende:
Ik vind dit een discutabele uitspraak... Wie heeft er in godsnaam berekend cq. aangetoond dat niemand zich meer herkent in de omroepen?
Het lijkt een beetje op de uitspraak "de puinhopen van 8 jaar paars"... Iemand denkt hard te kunnen maken dat 8 jaar paars dit land in het slop heeft doen raken en vervolgens begint jan en alleman blind te blaten dat het allemaal de schuld van paars is... Maar waar het op gebaseerd is? Geen idee hoor...
Nee, betalen we allemaal. Een geciviliseerd westers land heeft een sterke publieke omroep. Voor de mensen die meer willen dan 'Veronica's Lekkerste'.quote:
meestal kijk je toch films op tv?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:12 schreef Verbal het volgende:
Ja, omroepen zenden namelijk alleen maar films uit
V.
Ik kijk nooit naar een film die op tv komt op een zender na Ned 3. Eigenlijk alleen maar de filmhuis-films van Nederland 3 zelf en af en toe Ned 1.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof ik me ooit druk maakte om welke omroep nu die mooie film uitzondt![]()
je kijkt toch tv om een film te zien ofzo? Kan mij dat nu schelen wie het uitzendt?![]()
Leuke gedachte, alleen willen ze niet het budget van de BBC eraan hangenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:24 schreef Steijn het volgende:
Alle omroepen de deur uit, en alles omvormen tot een soort Nederlandse BBC.Next problem, please.
De staatssecretaris heeft verdorie een hoop macht gekregen van de kiezer, dan moet je dit er toch zo door kunnen drukken.
Dan schrappen ze een zendkanaal ofzo, heb je alleen nog Nederland 1 en 2 over. Ik denk niet dat het BBC model staat of valt met de hoeveelheid geld die ze beschikbaar hebben. Er valt ongetwijfeld een mouw aan te passen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Leuke gedachte, alleen willen ze niet het budget van de BBC eraan hangen
Volgens mij is er sprake van oneerlijke concurrentie met de commercieele omroepen als publieke omroepen doelbewust concurreren met de commercieele omroepen. Dat lijkt mij niet wenselijk. Daarom zie ik juist meer weggelegd voor een rol van de publieke omroep in programma's die de commercieelen niet maken omdat deze niet rendabel zijn. Immers als een programma rendabel is kan het ook door de commercieele omroepen worden uitgezonden. Bovendien zorgt dit er voor dat er geen oneerlijke concurrentie optreedt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:52 schreef kenz het volgende:Het budget voor Hilversum wordt in zijn totaliteit bevroren, maar er moet dus harder geconcureerd worden om programma's temogen uitzenden. Dit is goed voor de staatskas én de publieke omroep. Er zullen door de concurrentie betere programma's gemaakt moeten worden, tegen gelijkblijvende kosten.
Door verregaande samenwerking waren ze al op weg naar een BBC model, zie bijvoorbeeld Nederland 3. Nu wordt het echter weer uit elkaar getrokken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dan schrappen ze een zendkanaal ofzo, heb je alleen nog Nederland 1 en 2 over. Ik denk niet dat het BBC model staat of valt met de hoeveelheid geld die ze beschikbaar hebben. Er valt ongetwijfeld een mouw aan te passen.
Als je alleen die dingen geeft waar genoeg mensen uit zichzelf om vragen, dan krijgen we een ontzettend oppervlakkig en afgestompt medialandschap. Mijn punt is dat niet iedereen even capabel is om zelf op onderzoek uit te gaan. De publieke omroep heeft als taak mensen dit soort dingen wél te bieden, met als doel om de bevolking wat nuttigs bij te brengen, en niet alleen plat entertainment waar men voor wil betalen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:18 schreef McCarthy het volgende:
goed, mag jij betalen
helemaal niet, da's een bijeenkomst van groep Wilders.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |