abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31402642
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:27 schreef sigme het volgende:

[quote]Precies! Daarom is veronderstelde vrouwonvriendelijkheid geen bruikbaar criterium. En een ongewenst criterium, als jij het rechts hebt te bepalen wat deze regeerperiode "verboden wegens vrouwonvriendelijkheid" is, kan de volgende regering dat principe gebruiken om een ander kledingstuk te verbieden.
Dat kan. Moeten we dan maar alles toelaten, omdat anders wel eens iets verboden zou kunnen worden? Maar goed, ik zal je dit punt geven, want dit draait meer op een principekwestie uit, welke off topic dreigt te gaan
quote:
Jij bent geen vrouw. Objectief: wat goed is tegen de kou is ook goed tegen de hitte. En lange rok is functioneler dan een korte. Hooguit fietst een lange rok ook niet makkelijk, tenzij opgeschort tot op de heupen.
Wat goed is tegen kou, is niet per definitie goed tegen de hitte, of stel jij voor dat we voortaan allemaal in een bontjas op het strand gaan liggen, tegen de hitte?
quote:
Ja, maar dat geldt ook voor de zeeuwse kappen met gouden oorijzers. Daar is ook literatuur over! Prof Dr Mr Akkermans hahaha
Niemand wordt gedwongen zeeuwse kappen met gouden oorijzers te dragen, naar ik meen?
quote:
Geen enkele. Het bescherminig voor eigen bestwil is een aardig klinkend klote argument.
Echter, dat is wel de argumentatie die juist degenen zijn die die dingen aan vrouwen opdringen en het proberen te verdedigen naar de buitenwereld.
quote:
Ja! Dat is dus: dwang vanuit gemeenschap, burqua's vinden we in NL onsmakelijk en onkies. Wie zich in onkiese kledij vertoont wordt min of meer uitgestoten uit onze samenleving (terecht, natuurlijk, kan niet anders). Er wordt niet mee gepraat, er wordt niet naar geluisterd, geen kans op carriere etc. Los van een eventueel verbod dus.
Het is meer de statement die met die kleding gemaakt wordt en waar die kleding voor velen in ons land voor staat, namelijk onderdrukking van de vrouw, wat mensen tegen de borst stuit en, eerlijk gezegd, mij dus ook.
pi_31402945
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat goed is tegen kou, is niet per definitie goed tegen de hitte, of stel jij voor dat we voortaan allemaal in een bontjas op het strand gaan liggen, tegen de hitte?
Het is reuze offtopic, maar ik ben wel eens met een winterjas de woestijn in gegaan. Het is echt minder warm.
quote:
[..]

Niemand wordt gedwongen zeeuwse kappen met gouden oorijzers te dragen, naar ik meen?
[..]
Leg dat de staphorster jonge meisjes van 50 jaar terug maar eens uit.. Natuurlijk lig je uit de gemeenschap als je je niet aan algemene klederdracht houdt.
quote:
Echter, dat is wel de argumentatie die juist degenen zijn die die dingen aan vrouwen opdringen en het proberen te verdedigen naar de buitenwereld.
[..]
Hé! De argumenten pró-burqua zijn natuurlijk te stupide om überhaupt te bespreken. Ik & jij zijn niet pro-burqua.
quote:
Het is meer de statement die met die kleding gemaakt wordt en waar die kleding voor velen in ons land voor staat, namelijk onderdrukking van de vrouw, wat mensen tegen de borst stuit en, eerlijk gezegd, mij dus ook.
Het stuit mij ook tegen de borst, die burqua's. Ik vind het vreselijk. Ik vind het vreselijk dat er zelfs in Nederland meisjes / vrouwen zijn die zich dermate laten beperken dat ze zichzelf opsluiten in een tent. Of die zo radicaal worden dat ze zo'n extreem standpunt willen uitdragen.

Maar dat geldt ook voor vreselijke jongens met kale koppen en DrMartens etc.

Ik hou erover op nu. We zijn het meer eens dan oneens
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31405049
ik vind het goed als dit verboden wordt. het is gewoon te gek voor woorden als je met een carnavalsmasker over straat gaat mag het niet want het bedekt je gezicht en dit mag wel! helemaal achterlijk! je mag ook niet met je helm een benzinepomp binnen komen en zo wel! helemaal gek!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:54:14 #124
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31405620
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 07:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wél wat fundamentalistische moslims zeggen: Westerse vrouwen zijn zó geindoctrineerd dat ze zichzelf als hoeren tonen omdat ze denken dat dat leuk, normaal is, of omdat ze anders geen carriere kunnen maken. Vrouwen lopen echt niet uit vrije wil in te korte rokjes, met alle kou op de blaas enzo, ze zijn gehersenspoeld. Dus moet je vrouwen in bescherming nemen tegen de verderfelijke mannen die uit pure lust hun vrouwen dwingen in korte rokjes te lopen op straffe van uitsluiting en ridiculisatie. Daarom dienen strakke broeken en rokken boven de knie verboden te worden.
[..]

Trek de ultieme consequentie en wordt zelfmoordterrorist voor *mijn* recht op korte rokjes. Ik zal je loven en prijzen, en dagelijks een kaarsje branden voor mijn martelaar
Fundamentalisten hebben gewoon collectief geen smaak.

*trekt explosieve bodywarmer aan
Say your prayers
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:03:04 #125
3542 Gia
User under construction
pi_31405851
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 07:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wél wat fundamentalistische moslims zeggen: Westerse vrouwen zijn zó geindoctrineerd dat ze zichzelf als hoeren tonen omdat ze denken dat dat leuk, normaal is, of omdat ze anders geen carriere kunnen maken. Vrouwen lopen echt niet uit vrije wil in te korte rokjes, met alle kou op de blaas enzo, ze zijn gehersenspoeld. Dus moet je vrouwen in bescherming nemen tegen de verderfelijke mannen die uit pure lust hun vrouwen dwingen in korte rokjes te lopen op straffe van uitsluiting en ridiculisatie. Daarom dienen strakke broeken en rokken boven de knie verboden te worden.
Ach ja, ze zien het verschil niet tussen verplicht door de ouders en aanpassing aan de maatschappij. Veel jonge meiden willen zich sexy kleden, maar dat is niet wat de ouders willen.

Bij moslims zijn het de ouders die willen dat de meisjes volledig bedekt over straat gaan. Sterker nog, ze mogen niet weg als ze niet 'fatsoenlijk' gekleed zijn.
pi_31405855
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:31 schreef t0m_0x het volgende:
ik vind het goed als dit verboden wordt. het is gewoon te gek voor woorden als je met een carnavalsmasker over straat gaat mag het niet want het bedekt je gezicht en dit mag wel! helemaal achterlijk! je mag ook niet met je helm een benzinepomp binnen komen en zo wel! helemaal gek!
Anders lees je het topic even.
Je mag niet onherkenbaar op straat lopen volgens de wet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:04:25 #127
3542 Gia
User under construction
pi_31405897
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daarom vindt hij het ook goed dat dit verboden wordt
pi_31406015
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom vindt hij het ook goed dat dit verboden wordt
Het ís al verboden. Er wordt alleen niet actief op geageerd. (Net als hondenpoep bijvoorbeeld).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31406088
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En de jongens van de Special Forces, arrestatieteams, de ME dan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31406207
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je weet toch dat de politie alles mag
pi_31406330
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Joh, die mogen ook met wapens over straat Dat zij iets mogen betekent niet dat iedereen het mag..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31406973
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Joh, die mogen ook met wapens over straat Dat zij iets mogen betekent niet dat iedereen het mag..
Ok, maar er stond dat het verboden was onherkenbaar over straat te gaan. Ik wist niet dat dat alleen voor moslims was.

Wat is het volgende ? De capuchon van je lonsdale trui over je ogen trekken wordt verboden?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:47:20 #133
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_31406993
In Turkije zijn de burka´s verboden heb ik vernomen dus waarom hier niet?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_31407082
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:47 schreef numero_uno het volgende:
In Turkije zijn de burka´s verboden heb ik vernomen dus waarom hier niet?
Omdat ze hier nauwelijks voorkomen ?
pi_31407215
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ok, maar er stond dat het verboden was onherkenbaar over straat te gaan. Ik wist niet dat dat alleen voor moslims was.
Nee Lange Tabbetje, onherkenbaar over straat gaan is iedere burger verboden. Je mag ook niet met een bivakmuts over je snuit lopen. Doe je dat wel, dan kan een agent je sommeren die af te doen. Weiger je dat dan kan je worden gearresteerd. Zou ook een beetje lastig zijn met de identificatieplicht, mh? Persoon kan wel paspoort laten zien, je kan alleen niet zien of het bij die persoon hoort..

Bezijden dat, als burqua's verboden zijn dan zijn ze dat ook voor niet-moslims, wat dacht jij dan?
pi_31413507
In Tunesie is zelfs het dragen van hoofddoekjes verboden.
Dat noem ik nog eens maatregelen.

Niet dat half zachte gedoe zoals in nederland.
Politici doen ferme uitspraken maar er verandert niets.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_31418410
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:13 schreef lionsguy18 het volgende:
In Tunesie is zelfs het dragen van hoofddoekjes verboden.
Dat noem ik nog eens maatregelen.

Niet dat half zachte gedoe zoals in nederland.
Politici doen ferme uitspraken maar er verandert niets.
Inderdaad! In Duitsland mogen de nonnen sinds het hoofddoekverbod voor leraressen geen habijt meer dragen voor de klas, maar voor mij gaat dat niet ver genoeg. Tijd dat de pinguins helemaal uit het straatbeeld verdwijnen.

Al is mijn afkeer voor alle soorten hoofdbekleding afgezwakt sinds M Teresa onder de grond steekt .Haar kop komt nog maar zelden mijn tv-scherm ontsieren.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:53:23 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31438038
Mag ik nog eens melden dat ik het een non-item vind? In Nederland is dus onherkenbaar over straat gaan al verboden.

We hebben hier al meer worrden besteed aan Burqa's dan er van die tenten in Nederlandse kasten hangen.

Politici doen graag hijgerig en zweterig over Burqa's.
Pure hitserige symboolpolitiek.
pi_31438270
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Die doeken zijn allemaal ook heel slecht voor de opname van Vitamine D. Het lichaam kan alleen vitamine D opnemen als de huid in aanraking is geweest met zonlicht. Dat is bij die burka's niet het geval, dus dat lijdt vroeg of laat tot rachitis.
die weet er net genoeg over om zichzelf voor schut te zetten
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:59:03 #140
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_31475204
De verwarring omtrent het verbod op vermomming, wordt veroorzaakt doordat mensen de wetgeving niet kennen.
Het verbod op vermomming staat op dit moment niet in landelijke wetgeving, maar wordt geregeld dmv lagere wetgeving (staat in de diverse APV's) en kan dus ook van gemeente tot gemeente verschillen (tijdens de carnaval zal oom agent het ws niet leuk vinden als ik in de binnenstad van A'dam met een masker op loop).
Verdonk wil dit regeltje plaatselijke verordening nu in de Landelijke Wetgeving opnemen.
Van mij mag ze, maar wat moet ik dan met de Carnaval aan? (Mr.Zed had de burka met strepen al besteld...)
Kunst zonder trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')