en het desbetreffende tussenrapportquote:door Arnold Burlage
AMSTERDAM - Voor het onderhoud van de Joint Strike Fighter (JSF) worden in ons land nu ook de mogelijkheden onderzocht van een groot hypermodern onderhoudscentrum voor Europa.
Als de vestigingsplaatsen komen Schiphol en Woensdrecht in aanmerking. Het ministerie van Economische Zaken doet komende weken nog nader onderzoek naar de zogenaamde 'maintenance valley', geavanceerde onderhoudscentra voor het ultra moderne jachtvliegtuig. Het prototype van de JSF moet volgend jaar het luchtruim kiezen.
De ontwikkeling van het toestel zorgt voor 15.000 extra arbeidsplaatsen en ruim tien miljard aan inkomsten voor de deelnemende bedrijven in ons land. Dit blijkt uit de uitgelekte resultaten van onderzoek van de Universiteit van Tilburg dat vandaag wordt gepresenteerd.
(bron: www.telegraaf.nl 10/10/05)
Sure, als je een F22 naast je hebt om het luchtruim schoon te vegen is het best een tof bomplatformpje.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:36 schreef sp3c het volgende:
het is geen kutvliegtuig
Dat komt in de toekomst nog wel. Als de handelsbelangen groter worden met 't Oosten straks, worden daar gewoon de ordertjes ingeleverd.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:52 schreef longinus het volgende:
En toch zou ik gekozen hebben voor een russisch vliegtuig, deze zijn in mijn ogen superieur. En als er dan ook nog westerse technologieën op los gelaten worden zijn ze niet te verslaan.
In wat 'ie moet doen is de A10 het beste en mooiste toestel wat er voor handen is, maar ik denk dat Nederland meer heeft aan een multirole toestel die wat meer kan doen als tanks doorzeven. Een airframe wat niet veertig jaar oud is lijkt me overigens ook een vrij groot pluspunt aan een toestel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:59 schreef alsem het volgende:
de a10 is veel beter..
1000en banen en die 5,5 miljard kun je niet meetellen want dat wordt niet betaald om banen te scheppen maar om nieuwe vliegtuigen te scoren.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
voor 1000 banen, is dat dus 7.000.000 per baan
quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:59 schreef alsem het volgende:
de a10 is veel beter.. en wat heb je aan een superieur snel vliegtuig tegen een groepje boerenjongens uit afganistan die zichzelf opblazen en met kalasjnikovs schieten?
de klu gebruikt nu eenmaal maar 1 type jachtvliegtuig (swingrole) en dat werkt uitstekend, vinden de Amerikanen ook daarom zijn ze de F35 aan het ontwikkelenquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Sure, als je een F22 naast je hebt om het luchtruim schoon te vegen is het best een tof bomplatformpje.
quote:Lockheed Martin eert Nederlandse JSF-stagiaires
04-10-2005
DELFT - De Amerikaanse vliegtuigfabrikant Lockheed Martin (LM) heeft aan zes studenten van de Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft een prijs uitgereikt voor 'Voortreffelijke Prestaties in het Lockheed Martin Joint Strike Fighter (JSF) Programma'. De studenten kregen deze erkenning uit handen van de Vice President van het JSF-programma, Jim Grant.
De Delftenaren zijn de enige studenten van buiten de VS die meewerken aan de JSF. Zij verblijven bij LM in het kader van een overeenkomst tussen de faculteit en LM voor het vervullen van hun stage in dit innovatieve programma. De fabrikant zegt sterk onder de indruk te zijn van de kwaliteiten van de studenten. Daarbij werd met name het tonen van initiatieven in dit programma geprezen. Het is uitzonderlijk dat LM een dergelijke prijs uitreikt. Naast deze prijs hebben de studenten verlenging van hun stageduur aangeboden gekregen.
“Als je als buitenlandse student in een dergelijk groot, internationaal project blijkt op te vallen, is zo’n erkenning een hele eer”, aldus Sjoerd Lincklaen Arriëns, één van de studenten. Hij werkt aan de optimalisatie van de integratie tussen Airframe en Support Equipment. De andere studenten zijn werkzaam aan heel verschillende opdrachten als fiber placement met composieten, aerodynamische modelontwikkeling voor het evalueren van flight test data, weight trade study coördinatie en data management procesverbetering voor het ontwerp van kabelbomen en de vleugel.
www.luchtvaartnieuws.nl
Inderdaad in jouw ogen. D'r is denk ik niemand te vinden die in die brakke kisten tegenover een f22 of f35 wil komen te staan.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:52 schreef longinus het volgende:
En toch zou ik gekozen hebben voor een russisch vliegtuig, deze zijn in mijn ogen superieur. En als er dan ook nog westerse technologieën op los gelaten worden zijn ze niet te verslaan.
Hoogwaardige kennis/technologie heeft de toekomst.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:20 schreef NewOrder het volgende:
Ik was tegen en zie geen reden om mijn mening op basis van dit bericht te veranderen. Men kan prachtige berekeningen maken, maar een vliegtuig dat alleen nog maar op papier bestaat heeft geen onderhoud nodig. We praten dus over banen in een volgend deccenium, een periode waar het maar zeer de vraag is of we die extra banen wel nodig hebben gezien de in aantal afnemende beroepsbevolking.
niet?quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:46 schreef numero_uno het volgende:
Ach ja de JSF vliegt nog steeds niet
ik weet niet want ik heb niet zoveel verstand van zaken maar volgens mij zijn de contracten daadwerkelijk getekend het geld wat dan terugstroomt in de economie is afhankelijk van het aantal JSF's dat wereldwijd wordt aangeschaft.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:51 schreef MaxPower het volgende:
Ik kan de pdf uit de OP hier ff niet openen, maar in hoeverre is dit al zeker? Of wordt hier alleen gesproken over een kans op het binnenhalen van dat onderhoudscontract? Dus dat deze opdracht bijvoorbeeld op het laatste moment aan onze neus voorbijgaat behoort ook nog tot de mogelijkheden?
Da's een veel te duur onzinvliegtuig.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Sure, als je een F22 naast je hebt om het luchtruim schoon te vegen is het best een tof bomplatformpje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |