abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31348810
OT:

Uiteraard is de mogelijkheid aanwezig dat de evolutie een onderdeel is van de creatie. Sterker nog, aangezien het er naar uitziet dat de evolutietheorie meer en meer met zekerheid kan worden aangenomen, kan het niet anders dan dat het een onderdeel is van de schepping.
pi_31348843
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:37 schreef Nickthedick het volgende:
Alsof het tegendeel beweren zo'n briljante uitspraak is.
Ook niet... hoewel... de uitspraak dat God bestaat komt meestal voort uit een innerlijk weten. Dat heeft altijd nog meer waarde dan iets uitkramen uit onwetendheid.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:45:10 #103
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_31349004
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ook niet... hoewel... de uitspraak dat God bestaat komt meestal voort uit een innerlijk weten. Dat heeft altijd nog meer waarde dan iets uitkramen uit onwetendheid.
Vind jij. We hebben in onze maatschappij immers nog nooit iemand in het gekkenhuis gezet omdat ie GEEN dingen zag die niet bestaan.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_31349063
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:45 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Vind jij. We hebben in onze maatschappij immers nog nooit iemand in het gekkenhuis gezet omdat ie GEEN dingen zag die niet bestaan.
Zien is een beperking in deze. Het gaat om een innerlijk weten, om een innerlijke ervaring. Je hebt in dit geval niets aan meetinstrumentjes en objectieve observaties.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:51:24 #105
106776 Nickthedick
pi_31349150
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zien is een beperking in deze. Het gaat om een innerlijk weten, om een innerlijke ervaring. Je hebt in dit geval niets aan meetinstrumentjes en objectieve observaties.
Dus ik mis iets? Ben ik minderwaardig?
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_31349225
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:51 schreef Nickthedick het volgende:
Dus ik mis iets? Ben ik minderwaardig?
Ja, je mist iets in dat geval. Waarom de vraag of je minderwaardig bent? Voel je je daardoor minderwaardig dan?
pi_31349234
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:44 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

het verschil tussen 'wij zijn toeval' en 'wij hebben een doel' is wezelijk. Evolutie is gewoon een proces wat zich afspeelt, zonder feitelijk doel behalve het zichzelf in stand houden (maar dat opzich heeft weer geen enkel doel). Wat ook frapant vond is dat in het topic over 'doel van je leven' (tijdje terug) iedereen er wel een mening over had. Het slaat alleen helemaal nergens op, want als jij een toevallig klompje cellen bent is zingeving onzin. Om mijn grote vriend Russell even aan te halen die zoiets zei als "het heeft geen zin je af te vragen wat het doel van het leven is tenzij je in een God gelooft (of de assumptie doet dat er een God is)"

maar goed, ik geloof niet in de mens als doelloos wezen. ethiek, moraal, etc. zijn mooie middelen om het doel te heiligen
In hoeverre zijn wij toeval in de ogen van theistische darwinisten?
Als er immers sprake is van een alwetende god die de evolutie in gang heeft gezet, dan zal deze toch immers ook hebben geweten welke kant de evolutie op zou gaan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:57:12 #108
106776 Nickthedick
pi_31349280
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, je mist iets in dat geval. Waarom de vraag of je minderwaardig bent? Voel je je daardoor minderwaardig dan?
Nee, is het ook jouw gevoel dan dat ik iets mis? Of heb je hier net als voor je god ook geen degelijke onderbouwing voor?
pi_31349424
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

In hoeverre zijn wij toeval in de ogen van theistische darwinisten?
Als er immers sprake is van een alwetende god die de evolutie in gang heeft gezet, dan zal deze toch immers ook hebben geweten welke kant de evolutie op zou gaan?
Waarom? Dat is niet noodzakelijk.
pi_31349444
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:57 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Nee, is het ook jouw gevoel dan dat ik iets mis? Of heb je hier net als voor je god ook geen degelijke onderbouwing voor?
Ja, uiteraard is het mijn gevoel dat jij iets mist. Maar goed, het is altijd al zo geweest, dat sommige mensen het gewoon niet zien.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:06:25 #111
106776 Nickthedick
pi_31349470
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, uiteraard is het mijn gevoel dat jij iets mist. Maar goed, het is altijd al zo geweest, dat sommige mensen het gewoon niet zien.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat je gevoel je misschien bedriegt?
pi_31349573
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:06 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat je gevoel je misschien bedriegt?
Misschien, maar daar ga ik niet van uit.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:13:33 #113
106776 Nickthedick
pi_31349616
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:11 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Misschien, maar daar ga ik niet van uit.
Dus... je hebt een twijfelachtig geloof in een twijfelachtige god, je bent vaak neerslachtig en durft te beweren dat er met mij iets mis is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nickthedick op 11-10-2005 01:30:10 ]
pi_31349911
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom? Dat is niet noodzakelijk.
Wel als je stelt dat God alwetend is

Kan het offtopic gezwam even verhuizen naar een ander topic? Bij voorbaat dank
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:41:30 #115
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31352299
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Weet je wat nu zo leuk is, zo'n 'innerlijk weten' ervaring, het gevoel dat er 'meer is' , dat kan je dus kunstmatig opwekken
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31352562
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:41 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Weet je wat nu zo leuk is, zo'n 'innerlijk weten' ervaring, het gevoel dat er 'meer is' , dat kan je dus kunstmatig opwekken
Idd.. dat is mij weleens 'overkomen'.. Toen ik klein was, speelde ik weleens met wat kameraadjes in een bos.. Na een tijdje begonnen we natuurlijk spannende verhalen te verzinnen.. na een tijdje gingen we elkaar bang maken.. en uiteindelijk dachten we dat het echt was..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_31352627
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:38 schreef FuifDuif het volgende:
OT:

Uiteraard is de mogelijkheid aanwezig dat de evolutie een onderdeel is van de creatie. Sterker nog, aangezien het er naar uitziet dat de evolutietheorie meer en meer met zekerheid kan worden aangenomen, kan het niet anders dan dat het een onderdeel is van de schepping.
Sorry, mar die conclusie kan ik niet inkomen: evolutie = waar, dus moet het wel geschapen zijn? Dat is geen logische conclusie, want waarheid heeft geen directe relatie met de schepping
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_31353948
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:57 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En Newton is ook een heel mooi voorbeeld van een theorie die niet klopt, maar nog wel bruikbaar is en ook nog heel erg veel gebruikt wordt. Of eigenlijk: hij klopt wel, maar er is een theorie die nog beter klopt.
Theorie van Darwin is ook wel een mooi voorbeeld van iets wat totaal niet klopt, en uit het niets is geaccepteerd als bewijs.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:28:25 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_31354091
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Theorie van Darwin is ook wel een mooi voorbeeld van iets wat totaal niet klopt, en uit het niets is geaccepteerd als bewijs.
Zucht..
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_31354097
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zucht..
....
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:36:36 #121
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31354254
quote:

[..]

Een theorie is geen bewijs, een theorie is iets wat onderbouwt wordt met bewijs, jij hebt blijkbaar geen idee waar je over praat dus het is zinloos om hier verder op in te gaan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:37:56 #122
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31354287
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:59 schreef Bensel het volgende:

[..]

Idd.. dat is mij weleens 'overkomen'.. Toen ik klein was, speelde ik weleens met wat kameraadjes in een bos.. Na een tijdje begonnen we natuurlijk spannende verhalen te verzinnen.. na een tijdje gingen we elkaar bang maken.. en uiteindelijk dachten we dat het echt was..
Het is nog eenvoudiger, als je met een bepaald type spoel een bepaalde plek in je hersenen stimuleerd dan blijken mensen een 'aanwezigheid' te voelen.
pi_31354508
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:36 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Een theorie is geen bewijs, een theorie is iets wat onderbouwt wordt met bewijs, jij hebt blijkbaar geen idee waar je over praat dus het is zinloos om hier verder op in te gaan.
Daar doel ik juist op.

Veel evoluisten zien zijn theorie als een bewijs voor de evolutie, terwijl het helemaal niets bewijst.

"jij hebt blijkbaar geen idee waar je over praat dus het is zinloos om hier verder op in te gaan."

Zo zo, dat je dat nu al weet, toont dat je wel erg geevolueerd bent.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:51:33 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_31354565
Nou dan geven we je toch even het voordeel van de twijfel? Je hebt twee seconden m'n aandacht, maak er gebruik van.
quote:
Theorie van Darwin is ook wel een mooi voorbeeld van iets wat totaal niet klopt,
Leg uit totaal niet?
quote:
en uit het niets
Hoezo uit het niets?
quote:
is geaccepteerd als bewijs.
Geaccepteerd door wie?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31354585
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:51 schreef speknek het volgende:
Nou dan geven we je toch even het voordeel van de twijfel? Je hebt twee seconden m'n aandacht, maak er gebruik van.
Wat een houding.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:55:34 #126
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31354643
Tsja, als je hier binnenstormt en vanuit het niets een paar extreem boute, en onware uitspraken doet, kun je niet op zo veel sympathie rekenen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:55:57 #127
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31354650
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar doel ik juist op.

Veel evoluisten zien zijn theorie als een bewijs voor de evolutie, terwijl het helemaal niets bewijst.
Wat lul je nou

Dat evolutie klopt is gewoon onderbouwd met bakken bewijs.
pi_31354655
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:55 schreef pfaf het volgende:
Tsja, als je hier binnenstormt en vanuit het niets een paar extreem boute, en onware uitspraken doet, kun je niet op zo veel sympathie rekenen.
hou jij je er eens buiten
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:56:03 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_31354656
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:52 schreef Triggershot het volgende:
Wat een houding.
Mislukt, en nu opgetyft .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:57:09 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31354677
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hou jij je er eens buiten
Wat een houding.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:59:08 #131
27666 spy-eye
Kutless - Sea of faces
pi_31354730
voor de geinteresseerden in Intelligent Design: vanavond is er een lezing in Delft, discotheek Speakers 20.15, over Intelligent Design. Je kunt er gewoon binnenlopen, gratis entree.

INTELLIGENT DESIGN
GOD VERSUS DARWIN? II
door Marcel Hulspas
Dinsdag 11 oktober, 20.15 uur
Speakers, Burgwal 45-49, Delft
Toegang gratis

Religieus geïnspireerd verzet tegen de ‘zielloze’ mechanistische natuurwetenschap is al vier eeuwen oud. Sinds halverwege de vorige eeuw concentreert dit verzet zich op de evolutietheorie. Aanhangers van Intelligent Design willen deze theorie nu `verbeteren´ door de introductie van een intelligente kracht. Marcel Hulspas zal het zoveelste bedrijf in een strijd om de `ware´ wetenschap analyseren.

Marcel Hulspas is hoofdredacteur van het UvA weekblad Folia Civitatis. Daarnaast publiceert hij regelmatig in het blad Skepter, het tijdschrift van de stichting Skepsis, die tot doel heeft buitengewone beweringen te onderzoeken.
pi_31354732
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een houding.
Mijn nederige excuses, ik ben aan de Ramadan. Ik moet eerbiedig zijn tegen mijn omgeving. En had niet zo een reactie mogen neerzetten.
pi_31354766
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:55 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wat lul je nou

Dat evolutie klopt is gewoon onderbouwd met bakken bewijs.
De theorie van Darwin kwam in een diepe crisis terecht, omdat de wetten van de genetica in het eerste kwart van de twintigste eeuw ontdekt werden. Niettemin was een groep wetenschappers vastbesloten om Darwin trouw te blijven en met oplossingen hiervoor te komen. Zij ontmoetten elkaar op een bijeenkomst die in 1941 door de Geological Society of America georganiseerd was. Genetici als G. Ledyard Stebbins en Theodosius Dobzhansky, zoölogen als Ernst Mayr en Julian Huxley, paleontologen als George Gaylord Simpson en Glenn L. Iepsen en wiskundig genetici zoals Ronald Fisher en Sewall Right, kwamen na lange besprekingen overeen om het Darwinisme op te lappen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:02:20 #134
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31354812
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn nederige excuses, ik ben aan de Ramadan. Ik moet eerbiedig zijn tegen mijn omgeving. En had niet zo een reactie mogen neerzetten.
Ik vergeef het je.
Maar kom je nu nog met onderbouwing waarom de Evolutietheorie pertinent niet waar is, en waarom die enorme vracht aan aanwijzingen verkeerd geintepreteerd is?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:04:38 #135
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31354874
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De theorie van Darwin kwam in een diepe crisis terecht, omdat de wetten van de genetica in het eerste kwart van de twintigste eeuw ontdekt werden. Niettemin was een groep wetenschappers vastbesloten om Darwin trouw te blijven en met oplossingen hiervoor te komen. Zij ontmoetten elkaar op een bijeenkomst die in 1941 door de Geological Society of America georganiseerd was. Genetici als G. Ledyard Stebbins en Theodosius Dobzhansky, zoölogen als Ernst Mayr en Julian Huxley, paleontologen als George Gaylord Simpson en Glenn L. Iepsen en wiskundig genetici zoals Ronald Fisher en Sewall Right, kwamen na lange besprekingen overeen om het Darwinisme op te lappen.
Je had ook meteen de link van deze objectieve site mogen plaatsen.
http://www.harunyahya.com/other/hollands/evolutieleer04.php
quote:
Deze ontdekkingen zouden de theorie van Darwin naar de vuilnisbak hebben moeten verbannen. Maar dit gebeurde niet, want bepaalde groeperingen stonden erop de theorie te herzien en te vernieuwen en naar het wetenschappelijke platform te verheffen. Deze inspanningen zijn alleen van belang als wij ons realiseren dat daarachter een ideologische opvatting ligt en geen wetenschappelijke betrokkenheid.

De wanhopige inspanningen van het neodarwinisme

De theorie van Darwin kwam in een diepe crises terecht, omdat de wetten van de genetica in het eerste kwart van de twintigste eeuw ontdekt werden. Niettemin was een groep wetenschappers vastbesloten om Darwin trouw te blijven en met oplossingen hiervoor te komen. Zij ontmoetten elkaar op een bijeenkomst die in 1941 door de Geological Society of America georganiseerd was. Genetici als G. Ledyard Stebbins en Theodosius Dobzhansky, zoölogen als Ernst Mayr en Julian Huxley, paleontologen als George Gaylord Simpson en Glenn L. Iepsen en wiskundig genetici zoals Ronald Fisher en Sewall Right, kwamen na lange besprekingen manieren overeen om het Darwinisme op te lappen.

Dit kader concentreerde zich op de vraag van de oorsprong van de bevoordelende variaties die er waarschijnlijk voor zorgden dat levende wezens evolueren - een onderwerp dat Darwin zelf niet kon uitleggen, maar eenvoudig uitprobeerde door stap voor stap op Lamarch te steunen. Het idee was nu de 'willekeurige mutaties'. Ze noemden deze theorie 'De moderne synthetische evolutietheorie' die geformuleerd werd door het toevoegen van het concept van de mutatie aan de thesis van Darwin over de natuurlijke selectie. Na korte tijd werd deze theorie bekend onder de naam 'neodarwinisme' en degenen die deze theorie presenteerden, werden neodarwinisten genoemd.
Maar nogmaals? Wat klopt er niet? En in eigen woorden graag!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:04:57 #136
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31354884
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:00 schreef Triggershot het volgende:

De theorie van Darwin kwam in een diepe crisis terecht, omdat de wetten van de genetica in het eerste kwart van de twintigste eeuw ontdekt werden. (...) <namen> kwamen na lange besprekingen overeen om het Darwinisme op te lappen.
Het hele genetica gebeuren onderschrijft juist prachtig de evolutie. En wat betreft het 'oplappen', dat heet nu het wetenschappelijke process. Misschien dat je dat als reli-freak niet snapt, maar wetenschappers beweren integenstelling tot religieuze 'leiders' niet de absolute waarheid te kennen, ze stellen theorieen op en controleren of deze werken (je kan er voorspellingen mee doen die kloppen, en er observaties mee verklaren), op het moment dat het niet blijkt te kloppen wordt er aan gesleuteld om het wel weer kloppend te krijgen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:07:45 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_31354954
Dat was een bewijs tegen Lamarckisme. Klok en de klepel.
pi_31355008
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:04 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je had ook meteen de link van deze objectieve site mogen plaatsen.
http://www.harunyahya.com/other/hollands/evolutieleer04.php
[..]

Maar nogmaals? Wat klopt er niet? En in eigen woorden graag!
Je quote het zelf al betreffende ontdekkingen had Darwin theorie nietig moeten verklaren, maar nee zijn theorie herzien en vernieuwen was beter aanpak.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:12:32 #139
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31355079
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je quote het zelf al betreffende ontdekkingen had Darwin theorie nietig moeten verklaren, maar nee zijn theorie herzien en vernieuwen was beter aanpak.
Ja en ?
Dat gebeurt continue in de wetenschap, dat is nu net het hele idee achter de wetenschap, dus wat is nu het probleem ?
pi_31355146
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:12 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ja en ?
Dat gebeurt continue in de wetenschap, dat is nu net het hele idee achter de wetenschap, dus wat is nu het probleem ?
Wanneer je iets aan neemt als waarheid zoals bijv een religie of een theorie. En je ziet er scheurtjes in of feiten die niet kloppen. Dan ga je toch niets herzien. Dan realiseer je dat als basis van een theorie al niet klopt dat uitkomt al helemaal niet zal kloppen.
(voor mij is er geen probleem, uit andermans meningen word ik wijzer)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:16:44 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_31355178
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:15 schreef Triggershot het volgende:
Dan realiseer je dat als basis van een theorie al niet klopt dat uitkomt al helemaal niet zal kloppen.
De basis klopte wel, de uitwerking niet.
pi_31355226
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:16 schreef speknek het volgende:

[..]

De basis klopte wel, de uitwerking niet.
Een theorie waarin jij zelfde oorsprong hebt als een dier en je per toeval in leven bent bedoel je?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:19:19 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_31355227
quote:

[..]

Wanneer je iets aan neemt als waarheid zoals bijv een religie of een theorie. En je ziet er scheurtjes in of feiten die niet kloppen. Dan ga je toch niets herzien. Dan realiseer je dat als basis van een theorie al niet klopt dat uitkomt al helemaal niet zal kloppen.
(voor mij is er geen probleem, uit andermans meningen word ik wijzer)
Dat doet wetenschap dus niet! Een theorie wordt niet als waarheid genomen. Wel als een (nauwkeurige) benadering van de werkelijkheid.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:20:40 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31355249
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een theorie waarin jij zelfde oorsprong hebt als een dier en je per toeval in leven bent bedoel je?
Ja, klinkt ook nog eens logisch en elegant.
pi_31355272
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat doet wetenschap dus niet! Een theorie wordt niet als waarheid genomen. Wel als een (nauwkeurige) benadering van de werkelijkheid.
Veel mensen die iets aan nemen van wetenschappers nemen het dus wel als waarheid aan. Kan je niet om heen.
pi_31355290
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja, klinkt ook nog eens logisch en elegant.
serieus?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:23:28 #147
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:25:05 #148
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31355330
quote:

[..]

Dat is hier niet het geval, het centrale mechanisme achter evolutie is nog steeds hetzelfde, er zijn alleen wat details beter ingevuld.

Vergelijk het met de wetten van Newton, die bleken (dankzij Einstein) niet te kloppen. NASA gebruikt ze echter nog steeds om sonde's naar allerlei planeten te sturen. Einstein kwam er namelijk achter dat de wetten van Newton niet volledig zijn, de afwijkingen die dit oplevert zijn bij normale omstandigheden echter zo klein dat het geen reet uitmaakt en je in veel gevallen beter de eenvoudigere wetten van Newton kan blijven gebruiken.

Een theorie beweert helemaal niet de waarheid te zijn, het is een model, een vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid, het is een beschrijving van hoe dingen zich lijken te gedragen. En de evolutie theorie beschrijft prima wat we in onze wereld zien gebeuren, en het is prima bruikbaar om voorspellingen te doen. Evolutie wordt dagelijks gebruikt en het werkt gewoon.
pi_31355370
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:23 schreef pfaf het volgende:

[..]

Met alle respect, en voorbehoud dat ik geen woorden in je mond leg.
volgens jouw filosofische blik:
Jij hebt dus zelfde levensdoel als een aap in een Jungle. Eten en slapen zonder vooruitgang. Met onderscheid dat jij verder ontwikkeld bent?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:27:23 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_31355374
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oorsprong als dier: ja
per toeval in leven: niet het terrein van evolutie (maar wel kloppend)

Tis handig om te weten waar je het over hebt..
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')