Ik ook niet, maar dat heeft niks met dit onderwerp te maken.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb niet zo gek veel behoefte om met een debiel te lullen, jij wel?
Precies ja, want zo ging het immers ook met de Euro. Ik vrees dat we moeten roeien met de riemen de we hebben en de gulden in nostalgie zal vervallen.quote:4,50 waarschijnlijk, dat is natuurlijk een veel mooiere prijs, om binnen een jaar op 5 gulden te staan, wat dat is een nog veel mooiere prijs.
en da's maar goed ookquote:Op zondag 9 oktober 2005 17:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
... en de gulden in nostalgie zal vervallen.
Jij hebt er zeker geen behoefte aan om met echte argumenten te komen?quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb niet zo gek veel behoefte om met een debiel te lullen, jij wel?
Godzijdank komt de gulden nooit meer terug.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:24 schreef smurf19 het volgende:
zou het zo zijn dat over een tijdje de gulden weer terug komt!
een kennis van me houd vol, en we hebben er een weddenschap over, wie gaat er winnen?
denken jullie ook dat de gulden weer terug komt, en waarom?
ja, neem het vooral op voor die vervelende kloon.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:45 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Jij hebt er zeker geen behoefte aan om met echte argumenten te komen?
Krijg toch de neten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:
ja, neem het vooral op voor die vervelende kloon.
doe ff normaal joh. je ziet het toch zelf wel. of wil je op deze wijze je gelijk halen van ooit ergens te voren?quote:
Een onafhankelijke munt, eventueel. Om dat vervolgens de gulden te noemen levert je meer gezeik op dan het waard is. Degenen die er nu nostalgisch over praten zullen tenslotte nauwelijks iets anders dan de koopkracht van 2001 willen accepteren, en als het eenmaal noodzakelijk is om uit de euro te stappen verwacht ik niet dat Nederland het zich kan veroorloven om die koopkracht te herstellen. Beter om de munt dan anders te noemen om op die manier mensen hun verwachtingen net iets minder hoog te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
zoalshetis, heb je nog iets te melden, of hoe zit dat?
BOE!
Over de gulden: wat moeten we volgens jullie doen als de euro om de één of andere reden z'n stabiliteit verliest? Ik denk echt dat het niet slecht zou zijn als we een aantal monetaire beslissingen zelfstandig kunnen nemen op het moment dat dat nodig is: de gulden herinvoeren als dat moet.
De enige reden dat je die munt terug wil zijn nationalistische nostalgische sentimenten (helaas is het zo dat nostalgische nationalistische sentimentelen meestal niet weten wat die drie woorden betekenen).quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:24 schreef smurf19 het volgende:
zou het zo zijn dat over een tijdje de gulden weer terug komt!
een kennis van me houd vol, en we hebben er een weddenschap over, wie gaat er winnen?
denken jullie ook dat de gulden weer terug komt, en waarom?
Ken ik u, dat u mij zo onheus bejegend?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:04 schreef zoalshetis het volgende:
doe ff normaal joh. je ziet het toch zelf wel. of wil je op deze wijze je gelijk halen van ooit ergens te voren?
nee. en daarom was ik verbaast dat u tegen mij zei dat ik de neten moest krijgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:37 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Ken ik u, dat u mij zo onheus bejegend?
Hoe het ook loopt met de euro, de gulden willen herinvoeren is verre van realistisch. We kunnen beter onze energie richten op het wegwerken van de zwakheden in het monetaire stelsel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
zoalshetis, heb je nog iets te melden, of hoe zit dat?
BOE!
Over de gulden: wat moeten we volgens jullie doen als de euro om de één of andere reden z'n stabiliteit verliest? Ik denk echt dat het niet slecht zou zijn als we een aantal monetaire beslissingen zelfstandig kunnen nemen op het moment dat dat nodig is: de gulden herinvoeren als dat moet.
Dat ben ik met je eens, maar we hebben er niet heel veel over te zeggen, over het Europese monetaire beleid.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:35 schreef Sickie het volgende:
[..]
Hoe het ook loopt met de euro, de gulden willen herinvoeren is verre van realistisch. We kunnen beter onze energie richten op het wegwerken van de zwakheden in het monetaire stelsel.
Heb je trouwens reden om te geloven dat de euro op korte termijn ten val gaat komen?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar we hebben er niet heel veel over te zeggen, over het Europese monetaire beleid.
Nee, hoor, al word ik niet blij van bijvoorbeeld monetair beleid - Italian style.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:47 schreef Sickie het volgende:
[..]
Heb je trouwens reden om te geloven dat de euro op korte termijn ten val gaat komen?
Als je op zee bent moet je sowieso niet al teveel steun verwachten van een stel ruiters. Tenzij de knollen in kwestie de schoolslag kennen natuurlijkquote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, hoor, al word ik niet blij van bijvoorbeeld monetair beleid - Italian style.
Ik ben gewoon van mening dat áls er verkeerde beslissingen worden genomen, we niet te lang op een zinkend schip moeten blijven staan wachten op de cavalerie.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:03 schreef Floripas het volgende:
(Hm, die metafoor gaat eigenlijk mank.
Cavalerie op zee? Zeepaardjes zeker.
Nou ja, dat zal me leren beeldspraak op beeldspraak te stapelen...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |