abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34150752
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Of je leest je in en komt tot de ontdekking dat het virus mogelijk aan het muteren is naar een zeer dodelijke pandemie waarbij miljoenen (extra) om het leven kunnen komen. Daarom dus de heisa.
Mogelijk aan het muteren naar een dodelijke pandemie ?? Ik ben (net als jij) geen viroloog, maar waarom zou dat niet kunnen gebeuren met een een gewoon griepvirusje ?
pi_34158036
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:39 schreef bloebert het volgende:
Mogelijk aan het muteren naar een dodelijke pandemie ?? Ik ben (net als jij) geen viroloog, maar waarom zou dat niet kunnen gebeuren met een een gewoon griepvirusje ?
Precies!
pi_34159949
quote:

[..]

De meest dodelijke uitbraken in de laatste 100 jaar werden telkens door een vogelgriep veroorzaakt.
Immuniteit opgebouwd tegen één griepvirus zorgt voor gedeeltelijke bescherming tegen varianten ervan. Mutatie van een "gewoon" griepvirus zal dus niet zo snel een zeer dodelijke variant opleveren. Tegen het vogelgriep virus heeft niemand resistentie kunen opbouwen. Het sterftecijfer ligt extreem hoog.

Bij elke menselijke besmetting bestaat de kans dat het recombineert met een menselijke griepvariant tot een vorm die van mens op mens overdraagbaar is. Dit kan ook in varkens gebeuren omdat deze vatbaar zijn voor zowel vogelgriep als menselijke griepvirussen. Het volstaat dat twee virussen dezelfde cel infecteren om recombinatie mogelijk te maken.

Dit virus is zich al jaren aan het verspreiden, het muteert naar vormen die meer soorten kunnen infecteren, de variant die men in Turkije gevonden heeft toont een mutatie die besmetting van kippen naar mensen gemakkelijker maakt, al die feiten maken dat de kans groot is dat een mutatie verschijnt die van mens op mens kan overgaan. Zo uitzonderlijk zou dit niet zijn, van acht eerdere griepvirussen staat vast dat ze voortkwamen uit een vogelgriep.
pi_34162176
quote:

[..]

Daar hebben we het nu niet over. Het gaat nu om de H5N1 variant waar wél mensen aan overleden zijn en die in 2/3 jr min of meer gemuteerd (Jaja zoals alle virussen dat weleens doen) is en nog niet verdwenen is en waarschijnlijk ook nooit helemaal zal verdwijnen.
4
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:15:20 #205
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34170165
Een handmatige merge van Influenza pandemie Bij een echte outbreak (god mag hopen van niet) zullen de topics niet meer op 1 hand te tellen zijn. Maar eigenlijk wil ik e.e.a. centraal houden zodat niet al het nieuws te gefragmenteerd over diverse topics gaat verlopen.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:44 schreef the_jasper het volgende:
Ik las het bericht op de frontpage over H5N1
'40.000 doden in Nederland bij pandemie'

ten eerste lijken me het wat weinig want niemand (!) heeft hier antilichamen voor want deze variant is nog nooit voor gekomen en lijkt ook nergens op. Maargoed.

Maar wat me echt op viel was dat veel mensen riepen dat we zo van de vergrijzing afkwamen.
Maar bij eerdere influenza's en vooral de spaanse griep gingen erg veel jongeren dood
Hun afweersysteem reageerde te sterk waardoor hun longen kapot gingen en ze verdronken in hun eigen slijm. Verder is het zo dat scholen de ultieme plaats is voor een virus om te verspreiden.

Ik vraag me echt af hoe klaar we voor zoiets zijn.
En waarom enten ze geen jongeren in als ze dit zien aankomen? (nu ouderen en mensen met een zwakke gezondheid)
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:53 schreef DionysuZ het volgende:
Of je besmet wordt en of je eraan overlijdt zijn 2 verschillende dingen.

waarmee inenten?
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:53 schreef Tefton het volgende:
dan hebben ze over 60 jaar in ieder geval minder last van vergrijzing??
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef the_jasper het volgende:
hehe
soort van omgekeerde baby boomers
het gevolg is wel dat je erna weer een geboortegolf krijgt

@ DionysuZ
Je kan binnen een maand een serum maken (met testen duurt langer), als mensen een diagnose hebben dan geef je hun een shot. Je hoeft dus niet het virus af te zwakken. Alleen 1 antistof vinden en dan vermeerderen
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef the_jasper het volgende:
hehe
soort van omgekeerde baby boomers
het gevolg is wel dat je erna weer een geboortegolf krijgt

@ DionysuZ
Je kan binnen een maand een serum maken (met testen duurt langer), als mensen een diagnose hebben dan geef je hun een shot. Je hoeft dus niet het virus af te zwakken. Alleen 1 antistof vinden en dan vermeerderen
pi_34171095
Stel je, je krijgt H5N1 en je overleeft het. Ben je dan immuun voor de ziekte doordat je lichaam daar antilichaampjes tegen heeft gemaakt?
4
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:44:35 #207
89730 Drugshond
pi_34171470
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:35 schreef Brunette het volgende:
Stel je, je krijgt H5N1 en je overleeft het. Ben je dan immuun voor de ziekte doordat je lichaam daar antilichaampjes tegen heeft gemaakt?
Goeie vraag.
pi_34171761
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Goeie vraag.

Als dat zou kunnen hé, dan zouden we veel vooruitgang kunnen boeken wat betreft het ontwikkelen van een antistof.
4
pi_34172347
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:35 schreef Brunette het volgende:
Je bent dan immuun zover ik weet, maar een volgende griep hoeft maar een inie-mini-beetje gemuteerd te zijn, en je bent er weer vatbaar voor. Zo is iedere keer dat jij verkouden bent een nieuwe variant waar je nog niet immuun voor was. Twee keer dezelfde krijgen kan niet. Dit is trouwens van de middelbare school. Ik zal eens kijken of ik bronnen kan vinden.
pi_34172438
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:05 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Je bent dan immuun zover ik weet, maar een volgende griep hoeft maar een inie-mini-beetje gemuteerd te zijn, en je bent er weer vatbaar voor. Zo is iedere keer dat jij verkouden bent een nieuwe variant waar je nog niet immuun voor was. Twee keer dezelfde krijgen kan niet. Dit is trouwens van de middelbare school. Ik zal eens kijken of ik bronnen kan vinden.
Je hoeft geen bronnen te zoeken hoor, want dat weet ik ook van biologie, ANW enzo
Maar één antistof hebben is beter dan géén antistof hebben, hoe vaak het virus zich ook muteert
4
pi_34173432
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:07 schreef Brunette het volgende:

[..]

Je hoeft geen bronnen te zoeken hoor, want dat weet ik ook van biologie, ANW enzo
Maar één antistof hebben is beter dan géén antistof hebben, hoe vaak het virus zich ook muteert
dat is ook zo ja.:P is mijn biologie toch nog ergens goed voor
pi_34173824
maar nogmaals zover zal het NIET gaan komen met de vogelgriep dus iedereen voor niets in paniek!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:04:30 #213
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34181017
Over die 40.000

Dat vind ik dus geen schrikbarende aantallen. Volgens mij overlijden er tijden een goede normale griepuitbraak net zoveel mensen (bejaarden), maar daar sta je niet zo snel bij stil. Kan daar zo snel geen cijfers van vinden.

edit, en laat maar hangen:

Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 1000 tot 2000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood. Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen: ouderen (ca. 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) en personen met een chronische aandoening (bijvoorbeeld diabetes mellitus, hart- en longaandoeningen).

Valt natuurlijk mee omdat risicogroepen de griepprik krijgen.

O ja, over die antistoffen: Ja, als je het overleeft bouwt je lichaam antistoffen op. Probleem is echter dat het inderdaad muteert, en dat de antistof er dan niet altijd meer vat op heeft.

Waarom werkt een griepprik dan wel? Die bevatten naar mijn weten antistoffen tegen de meest voorkomende influenza soorten, en tegen soorten waarvan de WHO verwacht dat die het komende seizoen de kop op zullen steken
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:23:59 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_34181948
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:36 schreef dewaal het volgende:
maar nogmaals zover zal het NIET gaan komen met de vogelgriep dus iedereen voor niets in paniek!
nee als tie muteert is het geen vogelgriep meer idd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_34189644
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:23 schreef Re het volgende:

[..]

nee als tie muteert is het geen vogelgriep meer idd
bonuspunten verdiend
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:42:36 #216
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_34200900
Het zijn iedergeval geen fijne voorruitzichten.. en wat ik al helemaal niet begrijp.. dat ze ineens ontzettend gaan rondstrooien met berichten dat er zoveel mensen kunnen dood gaan etc..
Hoe bedoel je paniek zaaierij..
Het greep me uiteraard even aan.. maar kom op zeg.. er is nog geen zekerheid voor de deze ellende..
Ja het zou kunnen gebeuren.. nou dat zien we dan wel weer.
Probeer gezond te leven... zodat je daar iedergeval alles aan gedaan hebt toch
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_34201942
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:42 schreef MissHobje het volgende:
Het zijn iedergeval geen fijne voorruitzichten.. en wat ik al helemaal niet begrijp.. dat ze ineens ontzettend gaan rondstrooien met berichten dat er zoveel mensen kunnen dood gaan etc..
Hoe bedoel je paniek zaaierij..
Het greep me uiteraard even aan.. maar kom op zeg.. er is nog geen zekerheid voor de deze ellende..
Ja het zou kunnen gebeuren.. nou dat zien we dan wel weer.
Precies. Ik vind dat net zoiets als berekenen hoeveel doden er in Nederland gaan vallen als er ineens een tsunami uit de Noordzee komt. Of hoeveel doden er gaan vallen in Nederland als er een komeet met een doorsnede van 1Km inslaat in de provincie Friesland.
pi_34252695
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Ik vind dat net zoiets als berekenen hoeveel doden er in Nederland gaan vallen als er ineens een tsunami uit de Noordzee komt. Of hoeveel doden er gaan vallen in Nederland als er een komeet met een doorsnede van 1Km inslaat in de provincie Friesland.
Dan gaan er meer koeien dan mensen dood
  zondag 22 januari 2006 @ 22:05:13 #219
54636 Eb
Le Big Mac
  zondag 22 januari 2006 @ 22:06:34 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34359836
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:05 schreef Eb het volgende:
Nu ook in Frankrijk

Française mogelijk besmet met vogelgriep
niks aan het handje... zeggen ze weer.

nos.

Nieuws zondag 22 januari 2006

Nieuws
22 Januari 2006 20:58
Francaise lijdt niet aan vogelgriep
PARIJS De Franse vrouw die onlangs ziek terugkeerde uit Turkije, heeft niet het gevreesde vogelgriepvirus. Een eerste test was al negatief uitgevallen. Nader onderzoek maakte vandaag een eind aan alle onzekerheid.

De vrouw werd in het ziekenhuis van Montpellier in quarantaine gehouden. Ze was twee weken op vakantie geweest in de regio Tarsus aan de Turkse Middellandse-Zeekust.

In Turkije zijn 21 mensen besmet met het H5N1-virus. Vier kinderen zijn aan de vogelgriep gestorven. Het virus is in 26 Turkse provincies aangetroffen, maar nog niet in Tarsus.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34375227
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:12 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dan gaan er meer koeien dan mensen dood
(off-topic post) Ben ik niet zeker van.

Op 50 km van de inslag, uitgaande van een projectiel van 1km diameter, dichtheid van 3000 kg/m3, een snelheid van 25.00 km/s, inslaand op land (of ondiep water) zijn de gevolgen:

Warmtestraling
Time for maximum radiation: 0.632 seconds after impact
Visible fireball radius: 15.5 km = 9.65 miles
The fireball appears 70.6 times larger than the sun
Thermal Exposure: 9.14 x 107 Joules/m2
Duration of Irradiation: 204 seconds
Radiant flux (relative to the sun): 447
Effects:
Clothing ignites
Much of the body suffers third degree burns
Newspaper ignites
Plywood flames
Deciduous trees ignite
Grass ignites

Aardbeving:
The major seismic shaking will arrive at approximately 10 seconds.
Richter Scale Magnitude: 8.0
Mercalli Scale Intensity at a distance of 50 km:
IX. General panic. Damage considerable in specially designed structures; well-designed frame structures thrown out of plumb. Damage great in substantial buildings, with partial collapse. Buildings shifted off foundations. Serious damage to reservoirs. Underground pipes broken. Conspicuous cracks in ground. In alluviated areas sand and mud ejected, earthquake fountains, sand craters.
X. Most masonry and frame structures destroyed with their foundations. Some well-built wooden structures and bridges destroyed. Serious damage to dams, dikes, embankments. Large landslides. Water thrown on banks of canals, rivers, lakes, etc. Sand and mud shifted horizontally on beaches and flat land. Rails bent slightly.

Brokstukken
The ejecta will arrive approximately 101 seconds after the impact.
Mean Fragment Diameter: 78.6 cm = 31 inches

Drukgolf
The air blast will arrive at approximately 152 seconds.
Peak Overpressure: 669000 Pa = 6.69 bars = 94.9 psi
Max wind velocity: 607 m/s = 1360 mph (2185 km/uur)
Sound Intensity: 117 dB (May cause ear pain)
Effects:
Multistory wall-bearing buildings will collapse.
Wood frame buildings will almost completely collapse.
Multistory steel-framed office-type buildings will suffer extreme frame distortion, incipient collapse.
Highway truss bridges will collapse.
Highway girder bridges will collapse.
Cars and trucks will be largely displaced and grossly distorted and will require rebuilding before use.
Up to 90 percent of trees blown down; remainder stripped of branches and leaves.

Met slechts 3,8 miljoen koeien in Nederland zou het aantal menselijke slachtoffers hoger kunnen liggen dan het aantal dode koeien

Bereken zelf de gevolgen van een inslag: http://www.lpl.arizona.edu/impacteffects/
pi_34860894
"Breaking News" zojuist op http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/4692916.stm

In Africa (Nigeria) is het eerst gevalletje vogelgriep ontdekt. Het lijkt me dat het nu echt gevaarlijk gaat worden.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:04:39 #223
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34861371
weet ik niet, het waait al jaren rond in drukbevolkte gebieden als Azie..

Als ze nu een dood vogeltje in de rimboe van Nigeria vinden, lijkt me dat een wat geisoleerder geval dan in Azie
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:30:14 #224
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34862127
Het lijkt me nu toch wel duidelij dat de bird flu 'among us' is.
De berichten erover, af en toe hier en daar, zijn het topje van de ijsberg.
De ziekte is overal.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:24:11 #227
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_34970091
Ik ben ziek dus wie weet ben ik de eerste.. wat zijn de symtonen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_34973863
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:24 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben ziek dus wie weet ben ik de eerste.. wat zijn de symtonen?
griepverschijnselen
pi_35027533
H5N1 virus aangetroffen in Italië en Griekenland

Uitgegeven: 11 februari 2006 13:28
Laatst gewijzigd: 11 februari 2006 19:11

ROME/ATHENE - In Italië, Bulgarije en Griekenland is de H5N1-variant van het vogelgriepvirus aangetroffen. In de drie landen bleken dode zwanen besmet te zijn met de voor mensen gevaarlijke variant, zo maakten de autoriteiten bekend. De Europese Unie houdt donderdag en vrijdag spoedberaad in Brussel.

De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de unie, deelde mee dat testresultaten in Groot-Brittannië uitwezen dat ook in Bulgarije het virus is aangetroffen. Het gaat hier om wilde zwanen uit een gebied vlak bij de Roemeense grens. Bulgarije wordt binnen enkele jaren lid van de unie.

De Italiaanse minister van Gezondheidszorg Storace zei zaterdag dat het virus met zekerheid is aangetroffen bij vijf zieke vogels op Sicilië en in de regio's Calabrië en Apulië. Volgens hem bestaat er vooralsnog geen enkel gevaar voor de volksgezondheid.

De zwanen die in Griekenland aan het H5N1-virus zijn bezweken, werden eerder gevonden vlak bij de havenstad Thessaloniki in het noordoosten van het land.

Het komt nu dus erg dichtbij!
Blond zijn is geen schande, toch?
  maandag 13 februari 2006 @ 11:18:05 #230
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_35029790
Handig, nu de halve wereld in Turijn zit....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_35031856
Ook al in Slovenie aangetroffen en in Belgie een verdachte dode zwaan gevonden. Komt dichterbij nu.
pi_35032975
Kwestie van tijd totdat ook wij aan het lijstje kunnen worden toegevoegt maar ja, wat je krijgt hoef je niet te kopen. Van een positieve kant blijven bekijken.
  maandag 13 februari 2006 @ 13:47:38 #233
137078 J.K.
Ad(minister) Domeen.NL
pi_35034493
Er is inderdaad in Lommel (Belgie), net over de grens bij Eindhoven, een dode zwaan gevonden... deze wordt nu onderzocht... Hiervan morgen bekend of deze is gestorven aan de vogelgriep.
GRAAG GEDAAN,... Domeen.NL
  maandag 13 februari 2006 @ 13:49:38 #234
137078 J.K.
Ad(minister) Domeen.NL
pi_35034554
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:07 schreef Frances het volgende:
Kwestie van tijd totdat ook wij aan het lijstje kunnen worden toegevoegt maar ja, wat je krijgt hoef je niet te kopen. Van een positieve kant blijven bekijken.
Ja,... inderdaad,... ik had het virus echt graag in grootverpakking aan willen kopen!
pi_35060742
Ik eet dus vanaf nu echt geen kip meer, men kan wel zeggen dat het geen kwaad kan maar ik geloof ze niet dus
Blond zijn is geen schande, toch?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:42:21 #236
137078 J.K.
Ad(minister) Domeen.NL
pi_35068546
UPDATE: Zwaan in Belgie is niet doodgegaan aan H5N1-virus
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:47:08 #237
89730 Drugshond
pi_35086329
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:20 schreef Kizzy het volgende:
Ik eet dus vanaf nu echt geen kip meer, men kan wel zeggen dat het geen kwaad kan maar ik geloof ze niet dus
Mooi, dan heb ik goedkope kip
pi_35091536
nog ff en het is in Nederland.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_35094570
echt beangstigend
<hr>
pi_35095433
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:20 schreef Kizzy het volgende:
Als je het goed bakt is er zeer waarschijnlijk niks aan de hand. Complexe eiwitstructuren waar virussen uit bestaan denatureren (vallen uiteen) bij een graad of 70.
  woensdag 15 februari 2006 @ 01:10:46 #242
89730 Drugshond
pi_35098593
Deze kan er ook nog wel bij.
quote:
Nu.nl
Vogelgriepvirus rukt op

Uitgegeven: 14 februari 2006 21:07
Laatst gewijzigd: 14 februari 2006 23:54
BERLIJN - In Duitsland is mogelijk het eerste geval van vogelgriep geconstateerd. Op Rügen in de Oostzee zijn vier dode zwanen gevonden. Twee van hen gaven positieve resultaten bij de eerste snelle tests op het ook voor mensen gevaarlijke virus H5N1.

Minister Seehofer van Landbouw zei dinsdagavond tijdens een persconferentie dat alles erop wijst dat het om de gevaarlijke variant gaat. Materiaal uit de twee verdachte zwanen is onderweg naar Groot-Brittannië voor nader onderzoek. De uitslagen die zekerheid moeten geven, worden donderdag verwacht.

Ophokplicht

Het is de eerste keer dat in Duitsland het H5N1-virus lijkt te zijn aangetroffen. Seehofer laat de voor volgende week geplande landelijke ophokplicht voor pluimvee al vrijdag ingaan. Woensdag heeft hij crisisberaad met minister van Volksgezondheid Ulla Schmidt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 01:19:41 #243
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35098736
Ja verrek... is nu zo op het nieuws.....
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_35098905
Gedver.
  woensdag 15 februari 2006 @ 01:41:58 #245
89730 Drugshond
pi_35099035
Reakties uit het topic : Vogelgriep in Duitsland.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:21 schreef LXIV het volgende:
Het rommelt in de verte, het komt langzaam dichterbij...

Er is maar weinig gevaar zodra het virus niet overdraagbaar wordt van mens tot mens. Als dát gebeurt zijn de rapen gaar.
Eergisteren waren hierover wat deskundigen aan het woord. Bij een sterftecijfer van 50% voor iedereen die besmet is, en een verwachtte besmetting van 50% van de wereldbevolking leggen dan binnen 3 maanden 1.000.000.000 mensen het loodje. Dat is best veel.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:25 schreef Gatalin het volgende:
Ik denk dat ik mij maar eens ga orienteren op een baantje in de uitvaartsector
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:27 schreef LXIV het volgende:
Als het echt gebeurt wordt iedereen gewoon met de bulldozer het massagraf in geschoven. Voor piëteit is dan weinig gelegenheid meer.

Als de carnaval maar doorgaat!
  woensdag 15 februari 2006 @ 01:44:06 #246
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35099066
Ik vind het best eng eigenlijk allemaal . Je probeert er niet teveel over na te denken, omdat je dan constant met angst leeft, maar bij dit soort berichten bekruipt je weer de gedachte van "stel nou dat het zover komt en wat nou als m'n vriend het dan krijgt, of m'n ouders?".

Bah
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 01:45:53 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35099097
Kippengriep in Duitsland: V check!

(www.nu.nl)
The End Times are wild
pi_35099647
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het best eng eigenlijk allemaal . Je probeert er niet teveel over na te denken, omdat je dan constant met angst leeft, maar bij dit soort berichten bekruipt je weer de gedachte van "stel nou dat het zover komt en wat nou als m'n vriend het dan krijgt, of m'n ouders?".

Bah
In dat geval zou ik blij zijn dat ik mijn eigen vooraad Tamiflu heb
http://www.medicalnewstoday.com/medicalnews.php?newsid=15740

Half jaar geleden ingekocht want als je op de overheid moet vertrouwen
Btw mocht het van een pandemie worden dan heb ik nog wel wat te koop

Hoewel er ook rapporten zijn die beweren dat h5n1 een strain heeft die resistend is tegen tamiflu , nou ja dan heb ik nog wat voor de gewone griep .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  woensdag 15 februari 2006 @ 02:32:40 #249
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35099692
Waar haal je dat spul vandaan dan? Zal wel prijzig zijn
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_35099718
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar haal je dat spul vandaan dan? Zal wel prijzig zijn
https://secure.dokteronline.com/nl/index.php?pag_act=show_prod&prod_ID=98

Ook de Amerikaanse Tamiflu is alweer uitverkocht! NU tijdelijk en zolang de voorraad strekt hebben we voor u nog een partij Duitse Tamiflu beschikbaar.

Deze Tamiflu is exact gelijk aan de Nederlandse Tamiflu, alleen is deze een stuk duurder, de verzendkosten zijn wel weer een stuk goedkoper dan bij de Amerikaanse Tamiflu dus per saldo bent u niet duurder uit dan de Amerikaanse.

75 mg 10 caps. 90 euro nu
Ik had het geloof ik voor 28 euro ofzo
Damn had meer moeten kopen dus ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  woensdag 15 februari 2006 @ 02:36:23 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35099737
Als ik het zo even uit m'n zak zou kunnen trekken, zou ik het overwegen.

Not an option nu helaas.
pi_35099794
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

Bah
Jah, het komt zo eng dichtbij. Ik mag nog wel eens lekker naïef zijn en denken: hier gebeurt dat niet.
  woensdag 15 februari 2006 @ 02:43:24 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35099817
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:40 schreef Biene het volgende:

[..]

Jah, het komt zo eng dichtbij. Ik mag nog wel eens lekker naïef zijn en denken: hier gebeurt dat niet.
Ja.. toen het in Azië was, was het allemaal ver van mijn bed-show... Maar Dld is éng dichtbij...
pi_35099824
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja.. toen het in Azië was, was het allemaal ver van mijn bed-show... Maar Dld is éng dichtbij...
Niet piekeren, we hebben al genoeg aan ons hoofd.
  woensdag 15 februari 2006 @ 02:45:34 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35099838
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:44 schreef Biene het volgende:

[..]

Niet piekeren, we hebben al genoeg aan ons hoofd.
Das waar. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ofzoiets.
pi_35099864
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Das waar. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ofzoiets.
Voorbeeldig samengevat. Of zoiets.
pi_35101468
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

ach.. zo dichtbij is het nog helemaal niet, het is nog niet (officieel) hier. Ik ben gewoon op vakantie naar Indonesië gegaan en ik leef ook nog steeds. Ik ga ook straks gewoon weer. Hier lijkt het haast gevaarlijker dan daar op dit moment.
pi_35101738
Hmm ik ga komende maandag een midweekje naar Berlijn... Is dit nog wel aan te raden ??
pi_35101838
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ik ga komende maandag een midweekje naar Berlijn... Is dit nog wel aan te raden ??
waarom niet?
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:40:59 #260
132379 Stew
Heldenzeit
pi_35102262
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je van plan bent onbetamelijke dingen met vogels te gaan doen, kun je beter thuisblijven.
Voor de rest is het geen probleem hoor.
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:25:03 #261
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_35109285
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_35109428
Na Duitsland is de vogelgriep nu ook in Denemarken geconstateerd.
pi_35109919
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:28 schreef Keromane het volgende:
Na Duitsland is de vogelgriep nu ook in Denemarken geconstateerd.
heb je een bron?

Rügen ligt in de buurt van Denemarken, dus verbazingwekkend is het niet natuurlijk.
pi_35133736
oke ik heb wat vragen en ik hoop serieus dat iemand hier antwoorden op heeft
Stel dat:
Je wandelt met je hondje buiten en je glijdt uit met je hand midden in de ganzendrek, is dit dan besmettelijk? Zo ja wat moet je dan doen!

Stel, je bent in de buitenlucht en er schijt een vogel op je hoofd oid, is dit dan ook besmettelijk? Wat moet je dan doen?

Stel je bent moeder en je hebt kinderen die graag naar de kinderboerderij gaan, wanneer zijn die vogels besmettelijk?

Stel je hebt zin in kip en je eet het op, maar de kip was nog niet gaar, niet echt, hoeveel kans heb je dan op die vogelgriep?

Stel je rijdt op je fiets of brommer langs het water en er steken net allemaal eenden over de weg, kun je dan besmet raken of niet..?

Wie weet hier antwoorden op!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:26:56 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35136168
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:39 schreef zhe-devilll het volgende:
oke ik heb wat vragen en ik hoop serieus dat iemand hier antwoorden op heeft
Stel dat:
Je wandelt met je hondje buiten en je glijdt uit met je hand midden in de ganzendrek, is dit dan besmettelijk? Zo ja wat moet je dan doen!
Alleen als de gans waarvan die drek komt besmet is. Is dat het geval, laat dan alle hoop maar varen.
quote:
Stel, je bent in de buitenlucht en er schijt een vogel op je hoofd oid, is dit dan ook besmettelijk? Wat moet je dan doen?
Wanneer het op je hoofd komt valt het wel mee. Een simpele capuchon verkleint de besmettingskans naar 42,12%. Wanneer je echter met open mond stond te kijken naar de overtrekkende vogels, ja dan....
quote:
Stel je bent moeder en je hebt kinderen die graag naar de kinderboerderij gaan, wanneer zijn die vogels besmettelijk?
Wanneer ze zelf besmet zijn. Een heel onaangenaam, en door de media helaas nog onbelicht onderwerp is dat de kippenhoest ook de hersenen van het dier aantast. Ze kunnen ontzettend agressief ervan worden. Wanneer er nét een besmet poepje op de kinderboerderij is gevallen zijn alle kippen zeker aangetast. Houdt er dan dus ook rekening mee dat ze je onverhoeds aan kunnen vallen!
quote:
Stel je hebt zin in kip en je eet het op, maar de kip was nog niet gaar, niet echt, hoeveel kans heb je dan op die vogelgriep?

Goed bakken dus die kip! Dat was ook al een goede raad vóórdat de vogelgriep uitbrak.
quote:
Stel je rijdt op je fiets of brommer langs het water en er steken net allemaal eenden over de weg, kun je dan besmet raken of niet..?
Wie weet hier antwoorden op!
Ja. Rijd dan zo snel mogelijk het water in. Onder water is het virus namelijk niet besmettelijk.

Maar kort samengevat: Zolang het virus niet van mens tot mens besmettelijk is valt het gevaar allemaal wel mee. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar dat kun je ook hebben wanneer je 's ochtends in de file naar je werk rijdt.

Het spek gaat pas echt stinken wanneer het ook bij mensen onderling besmettelijk wordt. Bij een besmettingsgraad van 25% en een sterftecijfer van 50% leggen dan binnen 3 maanden 1.500.000.000 mensen het loodje. Vluchten helpt dan niet meer.
The End Times are wild
pi_35136293
Dank je, eindelijk een nuchtere man, misschien mis ik dat in mijn leven een nuchtere man
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:37:13 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35136690
Er is echt niet zoveel aan de hand hoor.
Volgens mij betaald de fabrikant van TAMIFLU wetenschappers en opiniemakers om een hoop ophef over de vogelgriep te maken. Voor hen gaan de zaken nu wel heel erg goed.

Er is al zo vaak vogelgriep geweest. Vroeger wisten we niet eens wat er aan de hand was wanneer eens iemand zomaar omviel. Nu kunnen we het beter meten en komen er dus achter dat het vogelgriep geweest is. Een hoop paniek om niks dus.

Niemand is besmet geraakt doordat ze kortstondig in contact kwamen met vogels of hun uitwerpselen. Alle besmettingen zijn gebeurt bij mensen die besmette vogels geslacht hebben en met bloed aan hun handen hun boterham (of rijstbakje) aten. Er is dus eigenlijk helemaal niks aan de hand. Een gesponsorde hype van fabrikant TAMIFLU.

Zo nuchter genoeg?
The End Times are wild
pi_35136880
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:37 schreef LXIV het volgende:
Er is echt niet zoveel aan de hand hoor.
Volgens mij betaald de fabrikant van TAMIFLU wetenschappers en opiniemakers om een hoop ophef over de vogelgriep te maken. Voor hen gaan de zaken nu wel heel erg goed.

Er is al zo vaak vogelgriep geweest. Vroeger wisten we niet eens wat er aan de hand was wanneer eens iemand zomaar omviel. Nu kunnen we het beter meten en komen er dus achter dat het vogelgriep geweest is. Een hoop paniek om niks dus.

Niemand is besmet geraakt doordat ze kortstondig in contact kwamen met vogels of hun uitwerpselen. Alle besmettingen zijn gebeurt bij mensen die besmette vogels geslacht hebben en met bloed aan hun handen hun boterham (of rijstbakje) aten. Er is dus eigenlijk helemaal niks aan de hand. Een gesponsorde hype van fabrikant TAMIFLU.

Zo nuchter genoeg?
geweldig mag ik je kussen?
thnkssssss weer een zorg minder in mijn leven!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:45:34 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35137096
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:41 schreef zhe-devilll het volgende:

geweldig mag ik je kussen?
thnkssssss weer een zorg minder in mijn leven!
Zoveel zorgen heb je hoop ik toch niet?
The End Times are wild
pi_35137174
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoveel zorgen heb je hoop ik toch niet?
ja ik wel, jij niet? Alles extra is er een teveel immers
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:50:40 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35137320
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:47 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ja ik wel, jij niet? Alles extra is er een teveel immers
Nee, valt eigenlijk wel mee. Kan niet zeggen waar ik me op dit moment druk over maak.
The End Times are wild
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:52:33 #272
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35137405
quote:
Das geen probleem want er is een ophokplicht en dan kun je er niet echt makkelijk bijkomen(als dat het geval is.. is dat een probleem voor die kinderboerderij) .. dus die valt af

Ohh en die kip ff goed tsjekken als je die doorbakt.. en anders gewoon geen kip eten
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:54:27 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35137489
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:52 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Das geen probleem want er is een ophokplicht en dan kun je er niet echt makkelijk bijkomen(als dat el is.. is dat een probleem voor die kinderboerderij) .. dus die valt af
Bovendien is die ophokplicht er om te voorkomen dat de kippen besmet raken. Niet zozeer om de mensen te beschermen, die lopen toch bijna geen risico.

Voor de kippen is het natuurlijk wel zuur, zo vlak voor Pasen. oO<
The End Times are wild
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:56:34 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35137572
Waarom doet het kuikentje ( oO< ) het niet?!
The End Times are wild
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:57:34 #275
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35137618
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bovendien is die ophokplicht er om te voorkomen dat de kippen besmet raken. Niet zozeer om de mensen te beschermen, die lopen toch bijna geen risico.

Voor de kippen is het natuurlijk wel zuur, zo vlak voor Pasen. oO<
Precies my point taken zo wel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:06:19 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35137987
Hoe doe je dat (Omdat het een kuikentje is beschouw ik het als nog een klein beetje OT)
The End Times are wild
pi_35139999
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:06 schreef LXIV het volgende:
Hoe doe je dat (Omdat het een kuikentje is beschouw ik het als nog een klein beetje OT)
Quoting is knowledge
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:57 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Precies my point taken [url=http://images.fok.nl/s/chicksmiley.gif] zo wel
pi_35142290
quote:
Wanneer je echter met open mond stond te kijken naar de overtrekkende vogels, ja dan....
dan vraag je om problemen en ben je God dankbaar dat ie geen vliegende koeien geschapen heeft, toch?
  donderdag 16 februari 2006 @ 07:50:17 #279
89730 Drugshond
pi_35142417
quote:
Bron : Nu.nl
Kabinet: bij pandemie draait economie door

Uitgegeven: 15 februari 2006 19:59
DEN HAAG - Als een pandemie (een wereldwijde griepuitbraak) Nederland treft, zal de economie daarvan schade ondervinden, maar niet totaal ontwricht raken. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid heeft dat woensdag, namens premier Balkenende en de ministers Brinkhorst (Economische Zaken) en Remkes (Binnenlandse Zaken) geantwoord op vragen van de VVD.

Het kabinet vertrouwt op de flexibiliteit van het Nederlandse bedrijfsleven, zo schrijft Hoogervorst. De bedrijven zijn volgens het kabinet immers zelf in eerste instantie verantwoordelijk voor het bestrijden van een crisis in hun bedrijfsvoering.

Wereldwijd

Een pandemie is een wereldwijde uitbraak van een nieuw griepvirus, waartegen de mens nog geen weerstand heeft kunnen opbouwen. Bij eerdere uitbraken in de vorige eeuw stierven miljoenen mensen. Het RIVM, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, gaat ervan uit dat in Nederland bij een pandemie ongeveer 40.000 mensen zullen sterven. Een kwart van de bevolking, ongeveer vier miljoen mensen, zal ziek worden.

Wetenschappers zijn bang dat het huidige vogelgriepvirus, dat steeds dichter in de buurt van Nederland komt, zich zal omvormen tot een nieuw virus dat overspringt van mens op mens. Vervolgens kan het zich razendsnel verspreiden over de wereld.

Chaos

Diverse deskundigen in binnen- en buitenland voorspellen totale chaos als een pandemie uitbreekt. Mensen zullen massaal in paniek raken, zich opsluiten in huis en het openbare leven zal stil komen te liggen, verwachten ze. Viroloog Osterhaus, bijvoorbeeld, voorspelde enkele weken geleden dat de economie een "meltdown" zal ondergaan, een totale ineenstorting. Het kabinet is aanmerkelijk optimistischer, zo schrijft het in antwoord op de vragen van de VVD-Tweede-Kamerleden Schippers en Dezentjé Hamming.

Draaiboek

Als er tegen de verwachting in toch voedselschaarste ontstaat, doordat de supermarkten niet meer functioneren, stelt het ministerie van Landbouw het draaiboek crisisbeheersing voedselvoorziening in werking. De overheid zal de kaders scheppen om de vitale infrastructuur in Nederland overeind te houden, zodat bedrijven kunnen blijven functioneren.
pi_35142920
Haha.. het kabinet heeft er alle vertrouwen in dat de mensen over de hele wereld gewoon blijven reizen in tijden van paniek. Wat een onzin. Die viroloog is het andere uiterste (een viroloog die zich uitlaat over de economie (?)), maar het kabinet weet ook niet waar ze het over heeft denk ik.
  donderdag 16 februari 2006 @ 08:56:23 #281
89730 Drugshond
pi_35142971
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Haha.. het kabinet heeft er alle vertrouwen in dat de mensen over de hele wereld gewoon blijven reizen in tijden van paniek. Wat een onzin. Die viroloog is het andere uiterste (een viroloog die zich uitlaat over de economie (?)), maar het kabinet weet ook niet waar ze het over heeft denk ik.
Heel goed !!.
Hoe kunnen ze nu al de gevaren aftasten als er nog geen pandamie is. Laat staan dat er enig zicht is hoe deze virus kan muteren tot een agressieve soort.
4 miljoen besmettingen versus 40.000 doden is een kill-ratio van 1%. Wel signifikant maar geen super dodelijk virusje. Leg dat eens naast een ebola virus 'and do the math'.
Dit artikel is niets anders dan een zoethoutwortel om de onschuldige lezer koest te houden. Dat alles zijn gangetje gaat.
pi_35143381
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 07:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Wat een vreemd nieuws verhaal
Bizar ergens, zou het dan toch een gemuteerd oorlogsvirusje zijn dat ontsnapt is?
pi_35143395
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef indahnesia.com het volgende:
maar het kabinet weet ook niet waar ze het over heeft denk ik.
Nee dat is wel bekend
tijd voor 2007
pi_35144362
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Heel goed !!.
Hoe kunnen ze nu al de gevaren aftasten als er nog geen pandamie is. Laat staan dat er enig zicht is hoe deze virus kan muteren tot een agressieve soort.
4 miljoen besmettingen versus 40.000 doden is een kill-ratio van 1%. Wel signifikant maar geen super dodelijk virusje. Leg dat eens naast een ebola virus 'and do the math'.
Dit artikel is niets anders dan een zoethoutwortel om de onschuldige lezer koest te houden. Dat alles zijn gangetje gaat.
Al zou het overlijdens-ratio verdubbelen, dan zijn er al 80.000 doden... Maar bij vogelgriep ligt het wel een stuk hoger, stel dat het 5 of zelf 10% wordt (niet geheel onaannemelijk) dan hebben we straks een serieuze bevolkingsdaling en moeten we 400.000 mensen 'ergens' kwijt
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:56:06 #285
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35147187
Het waait wel weer over.
pi_35147242
Er is nu ook een dode zwaan in Kampen gevonden, hij word op dit moment onderzocht voor het Vogelgriep virus
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_35149360
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:57 schreef RaymanNL het volgende:
Er is nu ook een dode zwaan in Kampen gevonden, hij word op dit moment onderzocht voor het Vogelgriep virus
Ik heb vanochtend ook nog een eend gezien trouwens. Ophokplicht luisteren ze ook al niet naar.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:10:41 #288
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_35149456
Ik woon in Kampen

kuch kuch kuch
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:36:42 #289
38161 faculty
Always around
pi_35150326
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:10 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Al zou het overlijdens-ratio verdubbelen, dan zijn er al 80.000 doden... Maar bij vogelgriep ligt het wel een stuk hoger, stel dat het 5 of zelf 10% wordt (niet geheel onaannemelijk) dan hebben we straks een serieuze bevolkingsdaling en moeten we 400.000 mensen 'ergens' kwijt
denk is na.. er zijn nu alleen nog maar zwakkere mensen aan overleden. Als dit inderdaad uitbreekt zullen vooral ouderen en zwakke zieke mensen er aan overlijden. Een gezonde man/vrouw zal dus alleen een griepje ervan krijgen.

Aan de ene kant vind ik het eng, mocht het inderdaad toch ook de sterkere mensen pakken zijn wij ook de lul. Maar met die berekening van 40 tot 80 duizend in nederland denk ik toch alleen maar aan die oudere en zieke.

Aan de andere kant is dit een normale natuurlijke manier van het onder controle houden van de hoeveelheid mensen op aarde. Een soort van grote schoonmaak om overbevolking tegen te gaan. Dat was ook met de pest en de spaanse griep.

Ik denk dat, als dit vogelgriep uitbreekt we tijdelijk in een dalende economie komen. Wanneer dit overgewaaid is en dood en verderf heeft gezaaid. Zullen we snel opknappen. Ik denk namelijk dat we op deze manier snel van de vergrijzing af zijn, hoe hard het ook klinkt...

tuurlijk wil ik niet dat het uitbreekt en gun ik het die mensen niet dood te gaan maar aan de andere kant ben ik niet bang ervoor. Iedereen is zo fokked op door dat hele virus. Ik zeg, doe niet zo moeilijk er wordt genoeg aan gedaan en als het uitbreekt hoef je je alleen zorgen te maken als je zwak ziek of zielig bent
What goes around, Comes around
pi_35150679
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:36 schreef faculty het volgende:

[..]

denk is na.. er zijn nu alleen nog maar zwakkere mensen aan overleden. Als dit inderdaad uitbreekt zullen vooral ouderen en zwakke zieke mensen er aan overlijden.
Honderd jaar geleden stierven juist vooral jonge, verder gezonde mensen aan de ziekte.
pi_35150697
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:36 schreef faculty het volgende:

[..]

denk is na.. er zijn nu alleen nog maar zwakkere mensen aan overleden. Als dit inderdaad uitbreekt zullen vooral ouderen en zwakke zieke mensen er aan overlijden. Een gezonde man/vrouw zal dus alleen een griepje ervan krijgen.
alleen zwakke mensen? De meesten in Indonesië (daar houd ik het in de gaten, mijn interesse-gebied) waren in jongeren. Daarbij gaat je argument dus al niet meer op natuurlijk.

Voor de rest zie ik het ook gewoon aan hoor, over 10 dagen zit ik weer lekker in Indonesië, op 10 minuten van de vogeltjesmarkt. De kippen van de buren lopen door mijn voortuin en eieren kan ik in de ochtend vers uit de tuin halen. lekker toch.
pi_35151168
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:10 schreef greatgonzo het volgende:
Ik woon in Kampen

kuch kuch kuch
Ik ook

WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!!!!!111
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:26:55 #293
38161 faculty
Always around
pi_35155881
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:50 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

alleen zwakke mensen? De meesten in Indonesië (daar houd ik het in de gaten, mijn interesse-gebied) waren in jongeren. Daarbij gaat je argument dus al niet meer op natuurlijk.

Voor de rest zie ik het ook gewoon aan hoor, over 10 dagen zit ik weer lekker in Indonesië, op 10 minuten van de vogeltjesmarkt. De kippen van de buren lopen door mijn voortuin en eieren kan ik in de ochtend vers uit de tuin halen. lekker toch.
die jongeren hebben waarschijnlijk die dode vogels opgeraapt.. misschien zelf opgegeten.. Zo zie ik het dus in turkije. Zo lang er nog echt geen mutatie is maak ik me nergens druk om, zelfs niet als alle kippen het in Nederland hebben. Ik zal alleen dan geen kip meer eten
What goes around, Comes around
pi_35156406
pi_35156470
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:52 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Das geen probleem want er is een ophokplicht en dan kun je er niet echt makkelijk bijkomen(als dat het geval is.. is dat een probleem voor die kinderboerderij) .. dus die valt af

Ohh en die kip ff goed tsjekken als je die doorbakt.. en anders gewoon geen kip eten
*tjektkip* voor het bakken..
pi_35158860
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:41 schreef zhe-devilll het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article158539.ece
lelystad en kampen
tja, nu wordt iedere dode vogel gemeld natuurlijk. Hier lag ook een opengereten duif aan het wegdek geplakt, dood issie wel, maar vogelgriep? ik betwijfel het.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:49:59 #297
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_35159119
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

tja, nu wordt iedere dode vogel gemeld natuurlijk. Hier lag ook een opengereten duif aan het wegdek geplakt, dood issie wel, maar vogelgriep? ik betwijfel het.
misschien had die vrachtwagenchauffeur die hem dood reed wel de griep
pi_35159155
er lag gisteren een dooie pestvogel bij mij voor de deur, ben benieuwd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35159234
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:49 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

misschien had die vrachtwagenchauffeur die hem dood reed wel de griep
of de trein die langs reed, da's nooit duidelijk bij die beestjes
pi_35159239
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
er lag gisteren een dooie pestvogel bij mij voor de deur, ben benieuwd.
heb je 'm al aangemeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')