Mogelijk aan het muteren naar een dodelijke pandemie ?? Ik ben (net als jij) geen viroloog, maar waarom zou dat niet kunnen gebeuren met een een gewoon griepvirusje ?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Of je leest je in en komt tot de ontdekking dat het virus mogelijk aan het muteren is naar een zeer dodelijke pandemie waarbij miljoenen (extra) om het leven kunnen komen. Daarom dus de heisa.
Precies!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:39 schreef bloebert het volgende:
Mogelijk aan het muteren naar een dodelijke pandemie ?? Ik ben (net als jij) geen viroloog, maar waarom zou dat niet kunnen gebeuren met een een gewoon griepvirusje ?
De meest dodelijke uitbraken in de laatste 100 jaar werden telkens door een vogelgriep veroorzaakt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:39 schreef bloebert het volgende:
[..]
Mogelijk aan het muteren naar een dodelijke pandemie ?? Ik ben (net als jij) geen viroloog, maar waarom zou dat niet kunnen gebeuren met een een gewoon griepvirusje ?
Daar hebben we het nu niet over. Het gaat nu om de H5N1 variant waar wél mensen aan overleden zijn en die in 2/3 jr min of meer gemuteerd (Jaja zoals alle virussen dat weleens doen) is en nog niet verdwenen is en waarschijnlijk ook nooit helemaal zal verdwijnen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:39 schreef bloebert het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:44 schreef the_jasper het volgende:
Ik las het bericht op de frontpage over H5N1
'40.000 doden in Nederland bij pandemie'
ten eerste lijken me het wat weinig want niemand (!) heeft hier antilichamen voor want deze variant is nog nooit voor gekomen en lijkt ook nergens op. Maargoed.
Maar wat me echt op viel was dat veel mensen riepen dat we zo van de vergrijzing afkwamen.
Maar bij eerdere influenza's en vooral de spaanse griep gingen erg veel jongeren dood
Hun afweersysteem reageerde te sterk waardoor hun longen kapot gingen en ze verdronken in hun eigen slijm. Verder is het zo dat scholen de ultieme plaats is voor een virus om te verspreiden.
Ik vraag me echt af hoe klaar we voor zoiets zijn.
En waarom enten ze geen jongeren in als ze dit zien aankomen? (nu ouderen en mensen met een zwakke gezondheid)
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:53 schreef DionysuZ het volgende:
Of je besmet wordt en of je eraan overlijdt zijn 2 verschillende dingen.
waarmee inenten?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:53 schreef Tefton het volgende:
dan hebben ze over 60 jaar in ieder geval minder last van vergrijzing??
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef the_jasper het volgende:
hehe
soort van omgekeerde baby boomers
het gevolg is wel dat je erna weer een geboortegolf krijgt
@ DionysuZ
Je kan binnen een maand een serum maken (met testen duurt langer), als mensen een diagnose hebben dan geef je hun een shot. Je hoeft dus niet het virus af te zwakken. Alleen 1 antistof vinden en dan vermeerderen
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef the_jasper het volgende:
hehe
soort van omgekeerde baby boomers
het gevolg is wel dat je erna weer een geboortegolf krijgt
@ DionysuZ
Je kan binnen een maand een serum maken (met testen duurt langer), als mensen een diagnose hebben dan geef je hun een shot. Je hoeft dus niet het virus af te zwakken. Alleen 1 antistof vinden en dan vermeerderen
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:35 schreef Brunette het volgende:
Stel je, je krijgt H5N1 en je overleeft het. Ben je dan immuun voor de ziekte doordat je lichaam daar antilichaampjes tegen heeft gemaakt?
quote:
Je bent dan immuun zover ik weet, maar een volgende griep hoeft maar een inie-mini-beetje gemuteerd te zijn, en je bent er weer vatbaar voor. Zo is iedere keer dat jij verkouden bent een nieuwe variant waar je nog niet immuun voor was. Twee keer dezelfde krijgen kan niet. Dit is trouwens van de middelbare school. Ik zal eens kijken of ik bronnen kan vinden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:35 schreef Brunette het volgende:
Stel je, je krijgt H5N1 en je overleeft het. Ben je dan immuun voor de ziekte doordat je lichaam daar antilichaampjes tegen heeft gemaakt?
Je hoeft geen bronnen te zoeken hoor, want dat weet ik ook van biologie, ANW enzoquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je bent dan immuun zover ik weet, maar een volgende griep hoeft maar een inie-mini-beetje gemuteerd te zijn, en je bent er weer vatbaar voor. Zo is iedere keer dat jij verkouden bent een nieuwe variant waar je nog niet immuun voor was. Twee keer dezelfde krijgen kan niet. Dit is trouwens van de middelbare school. Ik zal eens kijken of ik bronnen kan vinden.
dat is ook zo ja.:P is mijn biologie toch nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:07 schreef Brunette het volgende:
[..]
Je hoeft geen bronnen te zoeken hoor, want dat weet ik ook van biologie, ANW enzo![]()
Maar één antistof hebben is beter dan géén antistof hebben, hoe vaak het virus zich ook muteert![]()
nee als tie muteert is het geen vogelgriep meer iddquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:36 schreef dewaal het volgende:
maar nogmaals zover zal het NIET gaan komen met de vogelgriep dus iedereen voor niets in paniek!
bonuspunten verdiendquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:23 schreef Re het volgende:
[..]
nee als tie muteert is het geen vogelgriep meer idd
Precies. Ik vind dat net zoiets als berekenen hoeveel doden er in Nederland gaan vallen als er ineens een tsunami uit de Noordzee komt. Of hoeveel doden er gaan vallen in Nederland als er een komeet met een doorsnede van 1Km inslaat in de provincie Friesland.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:42 schreef MissHobje het volgende:
Het zijn iedergeval geen fijne voorruitzichten.. en wat ik al helemaal niet begrijp.. dat ze ineens ontzettend gaan rondstrooien met berichten dat er zoveel mensen kunnen dood gaan etc..
Hoe bedoel je paniek zaaierij..
Het greep me uiteraard even aan.. maar kom op zeg.. er is nog geen zekerheid voor de deze ellende..
Ja het zou kunnen gebeuren.. nou dat zien we dan wel weer.
Dan gaan er meer koeien dan mensen doodquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Ik vind dat net zoiets als berekenen hoeveel doden er in Nederland gaan vallen als er ineens een tsunami uit de Noordzee komt. Of hoeveel doden er gaan vallen in Nederland als er een komeet met een doorsnede van 1Km inslaat in de provincie Friesland.
niks aan het handje... zeggen ze weer.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:05 schreef Eb het volgende:
Nu ook in Frankrijk
Française mogelijk besmet met vogelgriep
(off-topic post) Ben ik niet zeker van.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan gaan er meer koeien dan mensen dood![]()
griepverschijnselenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:24 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben ziek dus wie weet ben ik de eerste.. wat zijn de symtonen?
Ja,... inderdaad,... ik had het virus echt graag in grootverpakking aan willen kopen!quote:Op maandag 13 februari 2006 13:07 schreef Frances het volgende:
Kwestie van tijd totdat ook wij aan het lijstje kunnen worden toegevoegt maar ja, wat je krijgt hoef je niet te kopen. Van een positieve kant blijven bekijken.
Mooi, dan heb ik goedkope kipquote:Op maandag 13 februari 2006 23:20 schreef Kizzy het volgende:
Ik eet dus vanaf nu echt geen kip meer, men kan wel zeggen dat het geen kwaad kan maar ik geloof ze niet dus
Als je het goed bakt is er zeer waarschijnlijk niks aan de hand. Complexe eiwitstructuren waar virussen uit bestaan denatureren (vallen uiteen) bij een graad of 70.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:20 schreef Kizzy het volgende:
Ik eet dus vanaf nu echt geen kip meer, men kan wel zeggen dat het geen kwaad kan maar ik geloof ze niet dus
quote:Nu.nl
Vogelgriepvirus rukt op
Uitgegeven: 14 februari 2006 21:07
Laatst gewijzigd: 14 februari 2006 23:54
BERLIJN - In Duitsland is mogelijk het eerste geval van vogelgriep geconstateerd. Op Rügen in de Oostzee zijn vier dode zwanen gevonden. Twee van hen gaven positieve resultaten bij de eerste snelle tests op het ook voor mensen gevaarlijke virus H5N1.
Minister Seehofer van Landbouw zei dinsdagavond tijdens een persconferentie dat alles erop wijst dat het om de gevaarlijke variant gaat. Materiaal uit de twee verdachte zwanen is onderweg naar Groot-Brittannië voor nader onderzoek. De uitslagen die zekerheid moeten geven, worden donderdag verwacht.
Ophokplicht
Het is de eerste keer dat in Duitsland het H5N1-virus lijkt te zijn aangetroffen. Seehofer laat de voor volgende week geplande landelijke ophokplicht voor pluimvee al vrijdag ingaan. Woensdag heeft hij crisisberaad met minister van Volksgezondheid Ulla Schmidt.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:21 schreef LXIV het volgende:
Het rommelt in de verte, het komt langzaam dichterbij...
Er is maar weinig gevaar zodra het virus niet overdraagbaar wordt van mens tot mens. Als dát gebeurt zijn de rapen gaar.
Eergisteren waren hierover wat deskundigen aan het woord. Bij een sterftecijfer van 50% voor iedereen die besmet is, en een verwachtte besmetting van 50% van de wereldbevolking leggen dan binnen 3 maanden 1.000.000.000 mensen het loodje. Dat is best veel.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:25 schreef Gatalin het volgende:
Ik denk dat ik mij maar eens ga orienteren op een baantje in de uitvaartsector![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:27 schreef LXIV het volgende:
Als het echt gebeurt wordt iedereen gewoon met de bulldozer het massagraf in geschoven. Voor piëteit is dan weinig gelegenheid meer.
Als de carnaval maar doorgaat!![]()
In dat geval zou ik blij zijn dat ik mijn eigen vooraad Tamiflu hebquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het best eng eigenlijk allemaal. Je probeert er niet teveel over na te denken, omdat je dan constant met angst leeft, maar bij dit soort berichten bekruipt je weer de gedachte van "stel nou dat het zover komt en wat nou als m'n vriend het dan krijgt, of m'n ouders?".
Bah
https://secure.dokteronline.com/nl/index.php?pag_act=show_prod&prod_ID=98quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar haal je dat spul vandaan dan? Zal wel prijzig zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |