abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:38:05 #251
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31310675
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik vermoed dat een voedingsbodem van het fundamentalisme een onrust is, ontevredenheid, angst, en ik vraag me af waar dat vandaan komt.

Als ik dan aan het zoeken sla, dan kom ik er achter dat het westen best een hoop rotzooi trapt hier en daar, voor hun eigen gewin, en ten koste van de lokale bevolking.

Verder zie ik dat lokale bevolkingen het seculiere westen zien als een bedreiging, dat men bang is dat men hun eigen geloof niet meer kan of mag beoefenen, of dat men bang is voor de veranderingen die het seculiere westen in hun landen zal veroorzaken.

Dit is de oneerlijkheid, en dit is het ontnemen van dat waar men recht op heeft in landen waar wij rotzooi trappen, vrijheid en welvaart (let op, welvaart is niet slechts kantoorpanden en verzekeringen), en tevens creëren we wellicht angst, omdat het de diverse lokale bevolkingen allemaal net even te snel gaat, de invoering van onze seculiere systemen en methoden.

Geef ze hun vrijheid en hun welvaart terug, stel ze gerust, help ze eventueel een handje, moet je dan eens zien wat er gebeurt, terroristen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Als er dan nog gedonder blijft ontstaan, dan kunnen we dat in iedergeval met een redelijk geweten de kop indrukken, of hen helpen hun eigen interne gedonder op te lossen, als ze daar open voor staan.

Mocht de afhankelijkheid van de rest van de wereld zo groot zijn, betreffende bepaalde "rommelige" landen (grondstoffen), en het dus absoluut rampzalig is als het in die landen een zooitje is, ook dan kunnen we wel weer enigszins met een goed geweten ingrijpen.

Maar ik vind dat we eerst wat meer aan de balans moeten doen, een excuses hier en daar zou wel op zijn plaats zijn.

Het komt uiteindelijk neer op een meer liefdevolle, een meer respectvolle benadering van de mensen in dergelijke landen, en dat hun waarheden niet stroken met de onze zegt niets meer dan dat en dat alleen.

Maar goed, daar geloof ik tot op heden dus in, ik blijf echter zoeken, want misschien zit ik er wel compleet naast.
die rotzooi die 'wij' trappen is niet zo groot als je denkt. hulporganisaties, begrip tonen, mensen op weg helpen, dat heeft een prijs.

een achterstand is er al sinds 'wij' gezien hebben dat bepaalde collectieven angst en verderf zaaien en door godsdienst liever achtergesteld willen blijven. en dan het ik het niet over het verderfelijke westen waar de meeste mensen toch graag deel van uit maken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:42:25 #252
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310754
Sommigen mensen zeggen dat terroristen hoogopgeleide mensen zijn, welnu, dat verandert toch niets, die kunnen ook denken dat het allemaal te snel gaat, die kunnen solidair met hun eigen bevolking zijn, in het land waar ze vandaan komen, die kunnen een afkeer hebben voor wat betreft de consumenten maatschappij, het kapitalisme, omdat ze zien dat het eigenlijk best veel schade veroorzaakt, niet bij ons, maar bij HUN, het is allemaal niet zo heel erg moeilijk om te begrijpen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31310769
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

If it looks like a duck, it walks like a duck and it talks like a duck, it probably is a duck zouden onze kameraden uit de USA zeggen.
[..]

Jij kan blijkbaar niet bevatten dat religieuze fanatici de wereld opdelen in goed en kwaad. Goed dat zijn zij uiteraard zelf, kwaad is de rest. Als ik dit constateer doe ik echt niet aan wij-zij denken, ik constateer slechts dat er een groep is die dat wel doet.
Ok je constateert iets. Iets wat iedereen weet, fanatici (religieus of niet) zien de wereld zwart-wit. Dus? Fanatici zullen altijd blijven bestaan. Wil je zoiets als pre-crime invoeren? (tom cruise-minority report).
pi_31310775
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik vermoed dat een voedingsbodem van het fundamentalisme een onrust is, ontevredenheid, angst, en ik vraag me af waar dat vandaan komt.

Als ik dan aan het zoeken sla, dan kom ik er achter dat het westen best een hoop rotzooi trapt hier en daar, voor hun eigen gewin, en ten koste van de lokale bevolking.
Incidenteel zal dat waar zijn, het grote probleem van die landen is echter het volstrekt incapabel zijn van hun eigen bestuur.
quote:
Verder zie ik dat lokale bevolkingen het seculiere westen zien als een bedreiging, dat men bang is dat men hun eigen geloof niet meer kan of mag beoefenen, of dat men bang is voor de veranderingen die het seculiere westen in hun landen zal veroorzaken.
Angst voor het onbekende dus, dat is blijkbaar ok in die landen, maar voor het perfide westen is het een halsmisdrijf; een beetje merkwaardig niet, dit meten met meerdere maten?
quote:
Dit is de oneerlijkheid, en dit is het ontnemen van dat waar men recht op heeft in landen waar wij rotzooi trappen, vrijheid en welvaart (let op, welvaart is niet slechts kantoorpanden en verzekeringen), en tevens creëren we wellicht angst, omdat het de diverse lokale bevolkingen allemaal net even te snel gaat, de invoering van onze seculiere systemen en methoden.
Je doet voortdurend alsof het westen oppermachtig is, ik denk dat je je daar deerlijk in vergist.
quote:
Geef ze hun vrijheid en hun welvaart terug, stel ze gerust, help ze eventueel een handje, moet je dan eens zien wat er gebeurt, terroristen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Werkelijk? Waar komen dan die interne terroristen in Amerika zelf (denk aan Unabomber/ Timothy McVeigh) vandaan?
quote:
Als er dan nog gedonder blijft ontstaan, dan kunnen we dat in iedergeval met een redelijk geweten de kop indrukken, of hen helpen hun eigen interne gedonder op te lossen, als ze daar open voor staan.

Mocht de afhankelijkheid van de rest van de wereld zo groot zijn, betreffende bepaalde "rommelige" landen (grondstoffen), en het dus absoluut rampzalig is als het in die landen een zooitje is, ook dan kunnen we wel weer enigszins met een goed geweten ingrijpen.

Maar ik vind dat we eerst wat meer aan de balans moeten doen, een excuses hier en daar zou wel op zijn plaats zijn.
Excuses waarvoor, en waarom? Krijgen wij nog excuses van de Romeinen wat ze ons hebben misdaan? Wat is het nut van die slachtoffercultus?
quote:
Het komt uiteindelijk neer op een meer liefdevolle, een meer respectvolle benadering van de mensen in dergelijke landen, en dat hun waarheden niet stroken met de onze zegt niets meer dan dat en dat alleen.
Even een gedachteexperiment: als zij ons op een verschrikkelijke manier haten, is dat dan altijd onze schuld of zou dat ook in henzelf kunnen wortelen?
quote:
Maar goed, daar geloof ik tot op heden dus in, ik blijf echter zoeken, want misschien zit ik er wel compleet naast.
Ik denk dat - ondanks je poging alles zo open mogelijk te benaderen (waarvoor mijn waardering) - toch nog teveel vanuit het westen redeneert. Als er iets fout is spelen wij daar een rol bij. Wie weet spelen wij helemaal geen rol in bepaalde zaken?
pi_31310835
Ik vind dit ronduit komisch, er wordt hier door Halfgaar een uiteenzetting gegeven alsof de vrijheid van het Westen een schandalige bedreiging is voor de religieuze beleving van de normale moslim zodat de jihadis bezig zijn met een op de een of andere manier begrijpelijke strijd, in naam van de Islam.

Wel, laat me je dit vertellen ; niet in mijn naam.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:49:07 #256
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310896
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:38 schreef zoalshetis het volgende:

die rotzooi die 'wij' trappen is niet zo groot als je denkt. hulporganisaties, begrip tonen, mensen op weg helpen, dat heeft een prijs.

een achterstand is er al sinds 'wij' gezien hebben dat bepaalde collectieven angst en verderf zaaien en door godsdienst liever achtergesteld willen blijven. en dan het ik het niet over het verderfelijke westen waar de meeste mensen toch graag deel van uit maken.
Ik weet niet hoeveel rotzooi wij exact trappen, maar een klein beetje kan al genoeg zijn om een machtswellusteling in zo'n land door het lint te laten gaan en hem te doen beginnen met het opzetten van een legertje "vrijheidsstrijders" om zijn ideaal, de vrijheid, afzetting tegen het westen, te behalen.

Ik zou zeggen, zorg dat je zo'n dwaas alle wind uit de zeilen neemt, door uberhaupt geen rotzooi te trappen, en een excuses aan te bieden voor alle rotzooi die tot nu toe is getrapt.

Het gaat er ook niet enkel om dat een van de partijen een stap moet nemen die alles in een keer oplost, het gaat er meer om dat een van de partijen een eerste stap in de goede richting moet zetten.

Vergeet verder niet dat hulporganisaties natuurlijk nooit zoveel budget en prioriteit hebben gekregen als the world-famous US army
pi_31310930
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:43 schreef Arvid het volgende:

[..]

Ok je constateert iets. Iets wat iedereen weet, fanatici (religieus of niet) zien de wereld zwart-wit. Dus? Fanatici zullen altijd blijven bestaan. Wil je zoiets als pre-crime invoeren? (tom cruise-minority report).
Kun je zelf wel volgen wat je allemaal beweert? Eerst denk ik zwart-wit; nu weet opeens iedereen dat fanatici bestaan en dat ze altijd zullen blijven bestaan (en je haalt er even een of andere flauwekulfilmverwijzing bij). Moordenaars zullen ook altijd blijven bestaan mijn beste, in jouw wereld is het om die reden blijkbaar ok niet tegen ze op te treden.
pi_31310932
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:43 schreef Diederik_Duck het volgende: Ik denk dat - ondanks je poging alles zo open mogelijk te benaderen (waarvoor mijn waardering) - toch nog teveel vanuit het westen redeneert. Als er iets fout is spelen wij daar een rol bij. Wie weet spelen wij helemaal geen rol in bepaalde zaken?
Juist, die rol is voornamelijk die van zondebok.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:54:01 #259
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_31310985
moet ik dit nog serieus nemen? deze babbeltante? niet te geloven dit..
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:59:17 #260
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311067
Het punt is dat jullie niet begrijpen dat de meest rationele de meest emotionele bij de hand dient te nemen.

Ik denk dat het westen als ze wat beter hun best doet stukken rationeler kan zijn dan die lui in het Midden-Oosten, en daarom dienen wij voorzichtig te handelen.

Net zoals je als ouders ook niet volwassen eisen stelt aan je kinderen, maar ze wel met liefde opvoedt.

Klinkt weer arrogant, denk ik.

Men heeft in het Midden-Oosten nou eenmaal niet zo hard gelopen als wij in het westen, ze hebben heel wat minder meegemaakt dan wij, zijn minder "van de wereld", hoe kunnen we hen dan als gelijke zien op alle niveaus?

Dat er in ieder land gekken en criminelen rondlopen lijkt me duidelijk, wat die Timothy McVeigh hier doet begrijp ik niet geheel.
pi_31311070
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:54 schreef 1603 het volgende:
moet ik dit nog serieus nemen? deze babbeltante? niet te geloven dit..
Nee, tuurlijk niet. Maar het is schokkend dat er nog mensen zijn die dit soort onzin 'zinvol' vinden .
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:00:23 #262
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311086
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:46 schreef HiZ het volgende:
Ik vind dit ronduit komisch, er wordt hier door Halfgaar een uiteenzetting gegeven alsof de vrijheid van het Westen een schandalige bedreiging is voor de religieuze beleving van de normale moslim zodat de jihadis bezig zijn met een op de een of andere manier begrijpelijke strijd, in naam van de Islam.

Wel, laat me je dit vertellen ; niet in mijn naam.
Als je niet oppast, is die vrijheid inderdaad een bedreiging.
pi_31311123
Hehe.. de aap komt uit de mouw, het is gewoon ouderwets kolonialisme, maar nu weer met een ander jasje aan. Per saldo gaat het er altijd om dat Ome Betweter het die zwartjes wel even zal uitleggen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:05:21 #264
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311183
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

Incidenteel zal dat waar zijn, het grote probleem van die landen is echter het volstrekt incapabel zijn van hun eigen bestuur.
Klopt, en ondertussen gaan wij ook nog effe lekker zitten wroeten daarin, zie Angola.
quote:
Angst voor het onbekende dus, dat is blijkbaar ok in die landen, maar voor het perfide westen is het een halsmisdrijf; een beetje merkwaardig niet, dit meten met meerdere maten?

Je doet voortdurend alsof het westen oppermachtig is, ik denk dat je je daar deerlijk in vergist.

Werkelijk? Waar komen dan die interne terroristen in Amerika zelf (denk aan Unabomber/ Timothy McVeigh) vandaan?

Excuses waarvoor, en waarom? Krijgen wij nog excuses van de Romeinen wat ze ons hebben misdaan? Wat is het nut van die slachtoffercultus?

Even een gedachteexperiment: als zij ons op een verschrikkelijke manier haten, is dat dan altijd onze schuld of zou dat ook in henzelf kunnen wortelen?

Ik denk dat - ondanks je poging alles zo open mogelijk te benaderen (waarvoor mijn waardering) - toch nog teveel vanuit het westen redeneert. Als er iets fout is spelen wij daar een rol bij. Wie weet spelen wij helemaal geen rol in bepaalde zaken?
Ik denk dat we in heel wat zaken een rol spelen, ook in flink wat zaken waarvan wordt gezegd dat we er GEEN rol in spelen

En uiteindelijk komt het er wat mij betreft op neer (voor mij) dat het westen zijn verantwoordelijkheid gewoon moet nemen.
pi_31311211
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:02 schreef HiZ het volgende:
Hehe.. de aap komt uit de mouw, het is gewoon ouderwets kolonialisme, maar nu weer met een ander jasje aan. Per saldo gaat het er altijd om dat Ome Betweter het die zwartjes wel even zal uitleggen.
Dat vind ik ook altijd zo merkwaardig. Dit fenomeen zie je ook vaak bij ontwikkelingshulp, in feite gewoon racistisch omdat ze er vanuit gaan dat zie zwartjes nooit op eigen kracht wat kunnen bereiken.
pi_31311212
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kun je zelf wel volgen wat je allemaal beweert? Eerst denk ik zwart-wit; nu weet opeens iedereen dat fanatici bestaan en dat ze altijd zullen blijven bestaan (en je haalt er even een of andere flauwekulfilmverwijzing bij). Moordenaars zullen ook altijd blijven bestaan mijn beste, in jouw wereld is het om die reden blijkbaar ok niet tegen ze op te treden.
Volgens mij begrijp je mij niet helemaal. Discussieren over de 'obvious' is onnodig. Dingen die iedereen weet zoals gras is groen, de hemel is blauw, er zijn fanatici etc etc.
Optreden tegen criminelen prima (ook een non-discussie punt) maar de invulling daar zijn meningen over verdeeld.

Mijn punt is dat ik geen zijn heb dat optreden tegen iets wat compleet gehyped wordt ten koste moet gaan van mijn vrijheid. Ik ben ook tegen inmenging in andere conflicten (Irak etc), daarmee steek je alleen je hoofd in een wespennest. Ik ben helemaal voor om Osama een kogel door het hoofd te jagen maar waarom is dat nog niet gebeurd?
Lees http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/4110786.stm
Blijkbaar is volgens de logica van de CIA ok om 1000'en mensen te vermoorden, je komt er toch mee weg. CIA zegt zelf dat ze liever Osame in leven willen houden. Prachtig, zo'n boogyman systeem. De hele war on terror is complete onzin. Het gaat alleen om geld en macht.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:07:53 #267
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311231
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:02 schreef HiZ het volgende:
Je bent iets te snel met die conclusie, ik heb namelijk eerder gezegd: als MEN (aldaar) het op PRIJS stelt.

Het is niet de bedoeling dat we zaken ongevraagd gaan uitleggen, het is alleen zo dat we eventueel onze kennis en ervaring kunnen aanbieden wanneer men daar om vraagt.

We kunnen er ook voor kiezen om ze helemaal met rust te laten, iets dat wellicht nog beter is, want zo kunnen ze alles zelf leren en ervaren, alleen jammer genoeg kan dat niet, want er zit olie, en die olie willen wij hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 09-10-2005 17:14:19 ]
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:10:06 #268
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311268
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat vind ik ook altijd zo merkwaardig. Dit fenomeen zie je ook vaak bij ontwikkelingshulp, in feite gewoon racistisch omdat ze er vanuit gaan dat zie zwartjes nooit op eigen kracht wat kunnen bereiken.
Je speelt nu een oneerlijk spelletje, immers, je beschuldigt mij ten onrechte van het feit dat ik er vanuit ga dat die "zwartjes" het niet op eigen kracht kunnen, terwijl jij staat voor een beleid dat die "zwartjes" niet eens de KANS geeft om het eerlijk en op eigen kracht te leren kunnen, omdat we ze onder de voet lopen, en liepen, en vervolgens de markten dicht knallen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:14:24 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31311363
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:06 schreef Arvid het volgende:
. De hele war on terror is complete onzin. Het gaat alleen om geld en macht.
net zoals de war on drugs. het is niet mogelijk. je kan met oorlog geen individuen kapot maken. die worden alleen maar pissiger. je kan beter niks zeggen en gewoon doen. zonder allemaal burgers om te brengen. hoewel de oorlog in irak best redelijk is uitgevoerd.

de 'burgerslachtoffers' waren vaak toevallig in de buurt van een terroristisch bolwerk. iets wat de palestijnen al jaren doen, door militanten te verschuilen en te laten schieten vanuit een kinderziekenhuis bijvoorbeeld...
pi_31311413
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je speelt nu een oneerlijk spelletje, immers, je beschuldigt mij ten onrechte van het feit dat ik er vanuit ga dat die "zwartjes" het niet op eigen kracht kunnen, terwijl jij staat voor een beleid dat die "zwartjes" niet eens de KANS geeft om het eerlijk en op eigen kracht te leren kunnen, omdat we ze onder de voet lopen, en liepen, en vervolgens de markten dicht knallen.
Ik ben het niet met je eens dat de problemen van de zwartjes aan onze schuld zijn te wijten; naar mijn idee ligt de schuld daarvoor bij de verregaand incompetente besturen die ze hebben (veelal zelfs boevenclubjes die het volk uitbuiten; kijk naar Mobutu die een paar miljard bezat, maar ondertussen zijn bevolking liet creperen voor de gigantische leningen die HIJ was aangegaan NAMENS het volk; overigens een perfide trekje van het internationaal recht); vandaar dat ik ook van mening ben dat onze hulp niet zal helpen, de problemen liggen intern.
pi_31311433
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

net zoals de war on drugs. het is niet mogelijk. je kan met oorlog geen individuen kapot maken. die worden alleen maar pissiger. je kan beter niks zeggen en gewoon doen. zonder allemaal burgers om te brengen. hoewel de oorlog in irak best redelijk is uitgevoerd.

de 'burgerslachtoffers' waren vaak toevallig in de buurt van een terroristisch bolwerk. iets wat de palestijnen al jaren doen, door militanten te verschuilen en te laten schieten vanuit een kinderziekenhuis bijvoorbeeld...
Interessant dat je over de war on drugs hebt.
Sinds de invoering van de war on drugs is de drugshandel explosief gestegen.
Er was ook een war on illiteracy: gevolg meer illiteracy.
War on poverty: gevolg meer poverty.
En nu hebben we een war on terror...het gevolg zal zijn...inderdaad meer terror.
Wat een godsgeschenk, die wars, worden we echt beter van.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:20:01 #272
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311457
quote:

Dat soort grappen geven heel goed het verschil in ontwikkeling en in macht/invloed aan.

Het klinkt als een smerig spelletje, maar er worden natuurlijk door hoger ontwikkelden ook zeer smerige spelletjes gespeeld, alleen dan iets verdekter, het white-collar gebeuren.

Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, misbruik, over lijken gaan, etc.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:20:13 #273
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_31311461
quote:

[..]

Laat Irak nou net niet redelijk zijn uitgevoerd. Raketten misten vaak volledig doel en kwamen bijvoorbeeld op een markt terecht, veel onschuldige slachtoffers. De Amerikanen hebben de zaak totaal niet onder controle, er woedt daar echt een burgeroorlog... Saddam weg, maar nog meer terreur er voor in de plaats..
pi_31311487
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Komisch he? Dat het juist links georienteerde figuren als je goed oplet en luistert naar wat ze zeggen eigenlijk nooit een andere boodschap hebben dan dat zij het het beste weten voor iedereen. Het is eigenlijk nog een stuk irritanter dan de keiharde imperialistische uitbuiters. Die laten hun schijnheilige smoelwerk tenminste thuis als ze komen vertellen dat je vooral niet moet denken dat je als burger van een derde wereld land serieus genomen kan worden.
pi_31311531
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Rot op met je racisme. Het waren je eigen woorden, maar kennelijk is het nogal schrikken als iemand daar het juiste etiket op plakt.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:25:28 #276
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311558
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik ben het niet met je eens dat de problemen van de zwartjes aan onze schuld zijn te wijten; naar mijn idee ligt de schuld daarvoor bij de verregaand incompetente besturen die ze hebben (veelal zelfs boevenclubjes die het volk uitbuiten; kijk naar Mobutu die een paar miljard bezat, maar ondertussen zijn bevolking liet creperen voor de gigantische leningen die HIJ was aangegaan NAMENS het volk; overigens een perfide trekje van het internationaal recht); vandaar dat ik ook van mening ben dat onze hulp niet zal helpen, de problemen liggen intern.
Ja, soms is dat ook zo, en dan laten we hen lekker, de bevolking moet zelf maar in opstand komen, maar er zijn andere gevallen (de recente geschiedenis zit vol met voorbeelden) waarin geheime diensten van westerse landen bepaalde regimes installeerden of omverwierpen, afhankelijk van het belang.

Er liggen heus wel problemen intern, zulke problemen zullen sterker naar boven komen wanneer men geen gemeenschappelijke vijand meer heeft, of wanneer de gemeenschappelijke vijand flinke toezeggingen doet.

Het is toch om je rot te lachen, dat gelazer in Palestina nu, intern, nadat Israel Gaza heeft teruggegeven? Dat zijn goede ontwikkelingen, we geven hen waar ze recht op hebben, en plots zien ze dat ze zelf eigenlijk best wel lopen te kloten, daar leert men nou van, ik vind het prachtig!
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:27:29 #277
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311589
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:23 schreef HiZ het volgende:

Rot op met je racisme. Het waren je eigen woorden, maar kennelijk is het nogal schrikken als iemand daar het juiste etiket op plakt.
Ben je emotioneel ofzo?

Je bent weer bezig met stemmingmakerij, ik heb net al uitgelegd hoe ik het bedoelde, doe die oogkleppen eens af, dan komen we tenminste ergens
pi_31311671
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ben je emotioneel ofzo?

Je bent weer bezig met stemmingmakerij, ik heb net al uitgelegd hoe ik het bedoelde, doe die oogkleppen eens af, dan komen we tenminste ergens
Ik heb geen interesse in racistische nonsens.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:33:33 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31311705
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Komisch he? Dat het juist links georienteerde figuren als je goed oplet en luistert naar wat ze zeggen eigenlijk nooit een andere boodschap hebben dan dat zij het het beste weten voor iedereen. Het is eigenlijk nog een stuk irritanter dan de keiharde imperialistische uitbuiters. Die laten hun schijnheilige smoelwerk tenminste thuis als ze komen vertellen dat je vooral niet moet denken dat je als burger van een derde wereld land serieus genomen kan worden.
nederlands links zal dan ook over een paar jaar gezien worden als de verkloters.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:36:19 #280
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_31311759
Hoe naiever de persoon, hoe serieuzer we zijn/haar wereldbeeld moeten nemen. Het lijkt me geen toeval dat Mongooltjes overwegend gelukkig zijn.
Daarmee bedoel ik niet dat je haar voorstellen echt serieus moet nemen, maar haar algemene boodschap. En die is dat de huidige omgang met terroristen het probleem iig alleen maar erger maakt en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En 1 van de redenen waarom het nog steeds zo wordt gedaan is omdat alternatieven gelijk de kop worden ingedrukt en met allerhande overdrijvingen belachelijk worden gemaakt.

Laten we eerst die rare gedachte dat je terrorisme met geweld zou kunnen uitschakelen eens kwijtraken...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:37:23 #281
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311781
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:31 schreef HiZ het volgende:

Ik heb geen interesse in racistische nonsens.
Zoek even op wat racisme eigenlijk betekent.

Het heeft hier niets met rassen van doen.

Het heeft hier met verschillen in cultuur te maken.

Als ik zeg dat men in Zuid-Europa nou eenmaal over het algemeen genomen emotioneler is dan in Noord-Europa, is dat dan racisme?
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:38:47 #282
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311808
Hatseflats

Waar het om gaat
in deze staat
is om rechttoe, rechtaan
op de zaken in te gaan
in plaats van slinks
te praten over rechts en links.

Hallulama, September 2005
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:48:00 #283
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311980
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:36 schreef kingmob het volgende:
Hoe naiever de persoon, hoe serieuzer we zijn/haar wereldbeeld moeten nemen. Het lijkt me geen toeval dat Mongooltjes overwegend gelukkig zijn.
Daarmee bedoel ik niet dat je haar voorstellen echt serieus moet nemen, maar haar algemene boodschap. En die is dat de huidige omgang met terroristen het probleem iig alleen maar erger maakt en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En 1 van de redenen waarom het nog steeds zo wordt gedaan is omdat alternatieven gelijk de kop worden ingedrukt en met allerhande overdrijvingen belachelijk worden gemaakt.

Laten we eerst die rare gedachte dat je terrorisme met geweld zou kunnen uitschakelen eens kwijtraken...
Dat heeft u keurig verwoord zo.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:49:29 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31312015
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:38 schreef Hallulama het volgende:
Hatseflats

Waar het om gaat
in deze staat
is om rechttoe, rechtaan
op de zaken in te gaan
in plaats van slinks
te praten over rechts en links.

Hallulama, September 2005
leuk gedichtje, maar in dit topic is het niet zozeer een aanvulling. ik denk dat links en rechts genoeg weten om te zien dat pappen en nathouden in de toekomst een vieze uitdrukking gaat worden. zover is het buigzame riet inmiddels gebogen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:57:11 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31312160
Maar wie heeft het dan over pappen en nathouden?
pi_31312345
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:37 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zoek even op wat racisme eigenlijk betekent.

Het heeft hier niets met rassen van doen.

Het heeft hier met verschillen in cultuur te maken.

Als ik zeg dat men in Zuid-Europa nou eenmaal over het algemeen genomen emotioneler is dan in Noord-Europa, is dat dan racisme?
Ga lekker met terroristen praten racist.
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:07:27 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31312366
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:57 schreef Hallulama het volgende:
Maar wie heeft het dan over pappen en nathouden?
links dus. of is in mijn paar minuten afwezigheid pvda uitgekozen tot rechts?
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:17:48 #288
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31312586
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:06 schreef HiZ het volgende:

Ga lekker met terroristen praten racist.
Tut, tut, tut, rustig maar, het komt allemaal goed.

Hier, ter afleiding een vrolijk plaatje:

Of ga buiten een stukje wandelen...
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:19:42 #289
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31312630
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:07 schreef zoalshetis het volgende:

links dus. of is in mijn paar minuten afwezigheid pvda uitgekozen tot rechts?
Okay, tsja, partijen die "rechts" worden genoemd hebben goede en minder goede punten, partijen die "links" worden genoemd hebben goede en minder goede punten, partijen die "centrum" worden genoemd hebben goede en minder goede punten, etc.

Pappen en nathouden is iets typisch links gok ik, terwijl platslaan en onderdrukken wellicht iets typisch rechts is.

Maar eeh, de zaken bij de wortel nemen, is dat links, rechts, of centrum?
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:23:07 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31312701
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:19 schreef Hallulama het volgende:

Maar eeh, de zaken bij de wortel nemen, is dat links, rechts, of centrum?
vrij rechts of anderzijds verstandig wellicht, maar het heeft niks met pvda en gl te maken. die staan voor angst zaaien en bagetalliseren, om maar zo veel mogelijk stemmers te krijgen. populisme, wat bos aangeeft te gebruiken is de doodsteek voor een land.

ik hou niet van de vergelijking maar pdva en gl bedienen zich van ww II methodes.
pi_31313548
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:11 schreef Hallulama het volgende:

Nee, ik houd het op "waar twee kijven hebben twee schuld", ik denk dat er absoluut moet worden onderhandelt voor vrede, en WIJ moeten wat dat betreft het initiatief nemen, omdat WIJ al 2000 jaar rotzooi trappen in het Midden-Oosten.
Kortom, keizer Augustus moet gaan onderhandelen over de tijdens de veldtocht van Crassus buitgemaakte vaandels . Maar als er ''twee schuld hebben'', waarom doe je het dan voorkomen alsof er in het Midden-Oosten en in het algemeen sprake is van een eenzijdige golfbeweging? Er heeft nog nooit iemand uit het Midden-Oosten rotzooi getrapt in Europa de laatste tweeduizend jaar?
pi_31313678
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:26 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

ONZIN
Als je met foto's van terroristen pronkt, ook.
pi_31313944
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:46 schreef Arvid het volgende:
Diederik_Duck misschien helpt het als je de wereld niet zo zwart-wit bekijkt, het 'wij' en 'zij' retoriek. Dat is namelijk polariserende hersenspoeling wat alleen maar haat en angst oproept.
Misschien helpt het als jij eens niet elk onwelgevallig feit als ''hersenspoeling'' af zou doen onder aanroeping van Orwell.
pi_31314180
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:36 schreef kingmob het volgende:
. En die is dat de huidige omgang met terroristen het probleem iig alleen maar erger maakt en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En 1 van de redenen waarom het nog steeds zo wordt gedaan is omdat alternatieven gelijk de kop worden ingedrukt en met allerhande overdrijvingen belachelijk worden gemaakt.

Hoe zou je het anders kunnen uitschakelen? Ik kan me geen succesvolle onderhandelingen met terroristen herinneren, en dat zeg ik niet om flauw te zijn.
pi_31315978
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:17 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Tut, tut, tut, rustig maar, het komt allemaal goed.

Hier, ter afleiding een vrolijk plaatje:

[afbeelding]

Of ga buiten een stukje wandelen...
Ik vind racisme allerminst grappig.
pi_31316589
Jammer dat HiZ het topic nogal verneukt.

Ik heb het hele lange interview met Irene maar eens gelezen net en ze zegt uitermate interessante dingen. Ik ga er denk ik maar eens een columnpie over schrijven want het is te zinvol om in deze one-linerpap te laten verzanden.
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 21:04:26 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31316598
och je kan het allicht proberen
ik bedoel, voor hetzelfde geld zijn ze gewoon misunderstood ofzo, je weet het niet natuurlijk

besides, het grootste probleem met die terroristenleiders is dat we ze niet kunnen vinden ... als de gesprekken niet goed lopen kunnen we die onafhankelijke bemiddelaar tijdens de theepauze altijd nog vervangen door een commando ofzo

het grootste probleem lijkt mij het vinden van een onafhankelijk iemand ... waar vind je zo'n figuur, ik ken mensen die tegen terreur zijn, ik weet dat er mensen voor zijn maar van mensen die het niets kan schelen heb ik nog niet gehoord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31316638
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef sp3c het volgende:
het grootste probleem lijkt mij het vinden van een onafhankelijk iemand ... waar vind je zo'n figuur, ik ken mensen die tegen terreur zijn, ik weet dat er mensen voor zijn maar van mensen die het niets kan schelen heb ik nog niet gehoord
Onafhankelijk betekent niet ongeinteresseerd.
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 21:19:05 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31317006
point remains the same.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31317185
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:19 schreef sp3c het volgende:
point remains the same.
Nee tuurlijk niet. Onderhandelaars zijn er altijd te vinden - dat is het probleem niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')