abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:46:57 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31306972
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:45 schreef Arvid het volgende:

[..]

Dat klopt. Lekker boeiend dat de 'geestelijk leider' (die al jaren niks van zich heeft laten horen) van 'Al-Qaeda' iets zegt. Misschien ga jij dan huilend van angst onder je bedje liggen maar ik lig er niet wakker van. Leef jij maar lekker in angst. De kans dat je door een bomaanslag om het leven komt is miljoenen keren kleiner dan dat je geschept wordt door een auto.
appels en peren. daar kan je stroop van maken. voor de rest ben ik ny, madrid, london, amsterdam nog niet vergeten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:47:41 #202
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306992
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:43 schreef HiZ het volgende:
Hallulama zit in dezelfde denkfout als de jihadisten; die denken ook dat ze de moslims en hun belangen vertegenwoordigen .
Ik denk dat het zaakje voortkomt uit onvrede, waar uiteindelijk de meeste narigheid uit voortkomt.

Ik vraag me vervolgens af waar die onvrede vandaan komt.

En inderdaad, ik geloof simpelweg niet dat men het in grote getalen eens is over het feit dat het totale westen vernietigt moet worden, hoogstens denken sommigen dat op een emotioneel moment.

Ik sta verder wel open voor verhalen die het tegendeel vertellen.

Wil je me nog wat meer materiaal aanreiken dat jouw standpunt nader kan toelichten?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31307005
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mijn gevoel is toch niet zomaar op niets gebaseerd? Ik heb je toch vanalles laten zien dat toont dat het westen ook niet heilig is, en ik heb je verteld dat die teksten waarin zou staan dat men ons wil vernietigen voor interpretatie vatbaar zijn, ik heb je verteld over dat mensen soms emotionele uitspraken doen, en dat je er meer context bij moet betrekken.

Ik heb je zojuist wat meer context aangeboden, kun jij misschien hetzelfde doen, maar dan namens jouw standpunt?
Dit is weer van die typische bullshit; het denken dat twee keer fout één keer goed maakt.

De vraag is hier; kun je praten met de andere partij? En het antwoord is; de andere partij ziet praten als strijdig met hun eigen beginselen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:48:58 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307022
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:47 schreef Hallulama het volgende:

Wil je me nog wat meer materiaal aanreiken dat jouw standpunt nader kan toelichten?
wat wil je meer dan de realiteit. of heet jij toevallig de rochebrun?
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:50:20 #205
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307040
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:46 schreef zoalshetis het volgende:

appels en peren. daar kan je stroop van maken. voor de rest ben ik ny, madrid, london, amsterdam nog niet vergeten.
Het is toch bij de beesten af dat je direct vervalt in keiharde actie zonder je af te vragen WAAROM men dat doet, en HOE het zo ver heeft kunnen komen, en HOE we de voedingsbodem kunnen wegnemen?

Het is alsof je veel geslagen wordt, en alleen maar terug blijft slaan, zonder te vragen waarom anderen je zoveel slaan.

Dat KAN toch niet, wat BEREIK je daar nou mee, anders dan een spiraal van geweld, welke als een van de partijen sterker is, uiteindelijk zal leiden tot onderdrukking van de andere partij, de veenbrand, want het probleem is dan niet opgelost, maar slechts tijdelijk de kop ingedrukt.
pi_31307048
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik denk dat het zaakje voortkomt uit onvrede, waar uiteindelijk de meeste narigheid uit voortkomt.

Ik vraag me vervolgens af waar die onvrede vandaan komt.

En inderdaad, ik geloof simpelweg niet dat men het in grote getalen eens is over het feit dat het totale westen vernietigt moet worden, hoogstens denken sommigen dat op een emotioneel moment.

Ik sta verder wel open voor verhalen die het tegendeel vertellen.

Bladibladibla.. ga je zo ook nog vertellen dat je wel begrijpt waarom ze metro's in Londen opblazen en waarom je het ook wel begrijpt dat ze straks in Amsterdam zo'n truuk gaan uithalen?
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:51:44 #207
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307073
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:48 schreef HiZ het volgende:

Dit is weer van die typische bullshit; het denken dat twee keer fout één keer goed maakt.

De vraag is hier; kun je praten met de andere partij? En het antwoord is; de andere partij ziet praten als strijdig met hun eigen beginselen.
Ik heb je zojuist wat meer context aangeboden, kun jij misschien hetzelfde doen, maar dan namens jouw standpunt?

Ik zit niet te wachten op gelul a la "realiteit zegt dit, realiteit zegt dat", het is JOUW realiteit, BEGRIJP dat.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:53:29 #208
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307114
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:50 schreef HiZ het volgende:

Bladibladibla.. ga je zo ook nog vertellen dat je wel begrijpt waarom ze metro's in Londen opblazen en waarom je het ook wel begrijpt dat ze straks in Amsterdam zo'n truuk gaan uithalen?
Hou eens op met die stemmingmakerij, hier kopen we niets voor, ik heb liever een normale discussie.
pi_31307156
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Amsterdam? pfff dat van Mohammed B was een brute moord, dat is geen terroristische aanslag. Wel voor de mensen die een spontaan een stijve plasser krijgen door te kunnen schreeuwen 'we hebben een terroristische aanslag gehad!' Blijkbaar hoor je niet meer bij de grote jongens als je geen 'terroristische aanslag' hebt gehad.

En leuk voor je dat je NY enzo niet vergeten bent, maar ja sommige mensen blijven in het verleden leven, ik kijk liever naar de toekomst. Ik hoop niet dat de Nederlandse regering die van de VS achterna gaat door verregaande maatregelen treffen die de democratie en vrijheid onderuit halen. Ik heb geen zin om in een orwelliaanse high tech surveillance politiestaat te wonen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:00:19 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31307270
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hou eens op met die stemmingmakerij, hier kopen we niets voor, ik heb liever een normale discussie.
Haal anders www.chevron.nl er nog een keertje bij, prutser
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:02:25 #211
45206 Pietverdriet
pi_31307312
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:54 schreef Arvid het volgende:
Ik hoop niet dat de Nederlandse regering die van de VS achterna gaat door verregaande maatregelen treffen die de democratie en vrijheid onderuit halen. Ik heb geen zin om in een orwelliaanse high tech surveillance politiestaat te wonen.
Wordt wakker en ruik de koffie, NL is wat dat betrefd verder dan de VS.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:03:07 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307327
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:54 schreef Arvid het volgende:

[..]

Amsterdam? pfff dat van Mohammed B was een brute moord, dat is geen terroristische aanslag. Wel voor de mensen die een spontaan een stijve plasser krijgen door te kunnen schreeuwen 'we hebben een terroristische aanslag gehad!' Blijkbaar hoor je niet meer bij de grote jongens als je geen 'terroristische aanslag' hebt gehad.

En leuk voor je dat je NY enzo niet vergeten bent, maar ja sommige mensen blijven in het verleden leven, ik kijk liever naar de toekomst. Ik hoop niet dat de Nederlandse regering die van de VS achterna gaat door verregaande maatregelen treffen die de democratie en vrijheid onderuit halen. Ik heb geen zin om in een orwelliaanse high tech surveillance politiestaat te wonen.
ik vond mohammed b weldegelijk een terroristische aanslag, omdat het standpunt hetzelfde is. anti-moslim? dood.

overigens hoop ik dat onze overheid alles zal doen om optimale veiligheid voor haar burgers te bereiken. dat daar niet zulke populaire tijdelijke maatregelen genomen moeten worden kan mij niet boeien en wie had het ook alweer over onterechte angst net? ik heb niks te verbergen. jij wel?
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:03:59 #213
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307349
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Haal anders www.chevron.nl er nog een keertje bij, prutser
Ik heb daar toch een duidelijk en voor deze discussie essentieel punt mee aangekaard, lijkt me.

Namelijk, dat wij ook niet heilig zijn, en dat er redenen zijn voor anderen om het westen te haten.

Kun je dat aan, die "realiteit", vraag ik me af, want ik gok dat er velen zijn die dat misschien iets teveel wordt, vooral wanneer er grote ego's in het spel zijn.

En waarom verval je tot het gebruik van termen als "prutser", ben je er zo emotioneel over?

Je weet toch wel dat er na een discussie alleen maar winnaars overblijven, mits men open staat voor andere verhalen?

Ik sta absoluut open, maar helaas heeft HiZ dat tot op heden nog niet gehonoreerd.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:06:50 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307406
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:03 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik heb daar toch een duidelijk en voor deze discussie essentieel punt mee aangekaard, lijkt me.

Namelijk, dat wij ook niet heilig zijn, en dat er redenen zijn voor anderen om het westen te haten.

Kun je dat aan, die "realiteit", vraag ik me af, want ik gok dat er velen zijn die dat misschien iets teveel wordt, vooral wanneer er grote ego's in het spel zijn.

En waarom verval je tot het gebruik van termen als "prutser", ben je er zo emotioneel over?

Je weet toch wel dat er na een discussie alleen maar winnaars overblijven, mits men open staat voor andere verhalen?

Ik sta absoluut open, maar helaas heeft HiZ dat tot op heden nog niet gehonoreerd.
het grote verschil waar je overheen stapt is dat het westen walgelijke onmenselijke regimes probeert aan te pakken. de islamitische terroristen onschuldige burgers.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:07:00 #215
45206 Pietverdriet
pi_31307410
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:03 schreef Hallulama het volgende:

En waarom verval je tot het gebruik van termen als "prutser",
Omdat ik prutsers bij hun naam noem, prutser.
Je haalt er alles en de keukenspoelbak bij, en dreint maar door over het boze boze westen.
pi_31307435
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vond mohammed b weldegelijk een terroristische aanslag, omdat het standpunt hetzelfde is. anti-moslim? dood.

overigens hoop ik dat onze overheid alles zal doen om optimale veiligheid voor haar burgers te bereiken. dat daar niet zulke populaire tijdelijke maatregelen genomen moeten worden kan mij niet boeien en wie had het ook alweer over onterechte angst net? ik heb niks te verbergen. jij wel?
Oh dus alleen een anti-moslim=dood standpunt staat voor een 'terroristische aanslag'? Wat een ongelofelijke crap. Dus als ik jou neerschiet omdat je een 'anti-milieu standpunt' hebt is dat dat ook een terroristische aanslag? Dus alle moorden zijn terroristische aanslagen? Nou dan hebben we wel 100'en gehad.

Mijn mening verschilt met je jouwe omdat ik juist hoop dat de overheid NIET alles zal doen om een zogenaamde (schijn)veiligheid voor haar burgers te bereiken. En tijdelijke maatregelen zijn helemaal niet tijdelijk maar altijd permanent. Want wanneer is de zogenaamde war on terror voorbij? Terreur bestaat al sinds de mensheid. Oftewel dit is een eeuwigdurende oorlog tegen een onzichtbare vijand. Tijdelijke maatregelen bestaan helemaal niet, dat is een grove leugen tegenover de bevolking.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:09:49 #217
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307457
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:06 schreef zoalshetis het volgende:

het grote verschil waar je overheen stapt is dat het westen walgelijke onmenselijke regimes probeert aan te pakken. de islamitische terroristen onschuldige burgers.
Je vergeet: "ALS het ons [het westen] uitkomt"
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:10:47 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307469
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:08 schreef Arvid het volgende:

[..]

Oh dus alleen een anti-moslim=dood standpunt staat voor een 'terroristische aanslag'? Wat een ongelofelijke crap. Dus als ik jou neerschiet omdat je een 'anti-milieu standpunt' hebt is dat dat ook een terroristische aanslag? Dus alle moorden zijn terroristische aanslagen? Nou dan hebben we wel 100'en gehad.
sorry dat ik on topic wilde blijven. of dacht je dat irene anderen dan islamitische terroristen bedoelde. van gogh zijn dood heeft de maatschappij aardig ontwricht dacht ik zo.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:11:41 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307480
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:09 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je vergeet: "ALS het ons [het westen] uitkomt"
je vergeet dat de vn vele missies heeft uitgevoerd op[ basis van humanisme?
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:12:39 #220
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307504
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

Omdat ik prutsers bij hun naam noem, prutser.
Je haalt er alles en de keukenspoelbak bij, en dreint maar door over het boze boze westen.
Dat punt is essentieel voor meer begrip betreffende de situatie waarin we verzeild zijn geraakt.

Het mes snijdt aan twee kanten. Waar twee kijven hebben twee schuld.

Als je dat kunt toegeven, van jezelf, en zij kunnen dat toegeven, van zichzelf, dan is de oplossing binnen handbereik.

Als beide partijen eindeloos blijven denken dat ZIJ het bij het rechte eind hebben, dan kun je het verder shaken.

Ze hebben allebei gelijk op bepaalde punten, en ze hebben allebei geen gelijk op bepaalde punten.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:13:51 #221
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307534
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:11 schreef zoalshetis het volgende:

je vergeet dat de vn vele missies heeft uitgevoerd op[ basis van humanisme?
Natuurlijk vergeet ik dat niet, het is dan ook niet ALLEMAAL kommer en kwel!

Waak voor het vervallen in extremen, in uitersten, dat is niet de bedoeling, daardoor raak je de kluts kwijt, sterker nog, daardoor raak je de DRAAD van de kluts kwijt
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:16:02 #222
45206 Pietverdriet
pi_31307579
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:12 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat punt is essentieel voor meer begrip betreffende de situatie waarin we verzeild zijn geraakt.

Het mes snijdt aan twee kanten. Waar twee kijven hebben twee schuld.

Als je dat kunt toegeven, van jezelf, en zij kunnen dat toegeven, van zichzelf, dan is de oplossing binnen handbereik.

Als beide partijen eindeloos blijven denken dat ZIJ het bij het rechte eind hebben, dan kun je het verder shaken.

Ze hebben allebei gelijk op bepaalde punten, en ze hebben allebei geen gelijk op bepaalde punten.
Wijsheden nivo wc tegeltje,
Open er een topic over en ga daar zitten janken.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:20:14 #223
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307667
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

Wijsheden nivo wc tegeltje,
Open er een topic over en ga daar zitten janken.
Het is dan ook niet voor niets dat er WC tegeltjes van worden gemaakt, groots wezen.

Clichés zijn er ook niet voor niets.

Je vervalt overigens weer tot het gebruik van termen die niets om het lijf hebben behalve dat ze zeggen dat je het even niet meer weet.

Ik zou je willen vragen om met een intelligent stuk tekst te komen, een column, een bijlage, een in-depth artikel, welke jouw standpunt toelicht. Ik wil dat namelijk erg graag lezen, want ik weet niet of ik het wel bij het rechte eind heb, maar ik ga niet zomaar met anderen meelullen zonder dat ze meer argumenten geven, en termen als "de realiteit toont aan" mag je door dezelfde WC spoelen als waar de WC tegeltjes boven hangen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:26:25 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307800
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:20 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het is dan ook niet voor niets dat er WC tegeltjes van worden gemaakt, groots wezen.

Clichés zijn er ook niet voor niets.

Je vervalt overigens weer tot het gebruik van termen die niets om het lijf hebben behalve dat ze zeggen dat je het even niet meer weet.

Ik zou je willen vragen om met een intelligent stuk tekst te komen, een column, een bijlage, een in-depth artikel, welke jouw standpunt toelicht. Ik wil dat namelijk erg graag lezen, want ik weet niet of ik het wel bij het rechte eind heb, maar ik ga niet zomaar met anderen meelullen zonder dat ze meer argumenten geven, en termen als "de realiteit toont aan" mag je door dezelfde WC spoelen als waar de WC tegeltjes boven hangen.
maar beste jongen toch. de beste bron is toch wat je om je heen ziet?
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:30:44 #225
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31307891
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:26 schreef zoalshetis het volgende:

maar beste jongen toch. de beste bron is toch wat je om je heen ziet?
Daar heb je een punt mee.

Wij zien om ons heen wat zij doen.

Maar zien wij ook om ons heen wat WIJ doen bij hun?

Nee, maar zij zien dat wel.

Zien zij om hun heen wat zij bij ons doen?

Nee, maar wij zien dat wel.

Je kunt de zaak niet van één kant bekijken, dat is GEEN formule tot succes.
pi_31308703
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:43 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Denkt u werkelijk dat men uit is op uw en mijn vernietiging, of dat men uit is op de vernietiging van alle niet Moslims, tot en met de laatste man of vrouw?
Ja dat denk ik inderdaad. De geschiedenis leert ons dat er nu eenmaal groepen zijn die andere groepen willen uitroeien (vgl de Nazi's en de Joden; die deden er ook verstandig aan niet te onderhandelen maar te vluchten).
quote:
Zou het kunnen dat men eigenlijk niet echt goed weet waarover men het heeft?
Wat bedoel je daar mee?
quote:
Zou het kunnen dat men er maar wat uitflapt terwijl onderhevig aan emoties of de drang tot het plegen van propaganda, zoals men ook ooit zei: "Beat them down to their last man!" (WO I).

Zou het scheppen van kalmte daar misschien iets aan kunnen veranderen?
Neen. Je moet kalmte creeren bij de ander, maar dat kan alleen als die daar open voor staat.
quote:
Zou een dialoog daar misschien iets aan kunnen veranderen?
Neen. Zie hierboven.
quote:
Heeft men uberhaupt al eens geprobeerd om een dialoog te beginnen?
Ja. En het is mislukt.
quote:
Heeft het westen uberhaupt al kunnen accepteren dat zij ook niet altijd even heilig is geweest?
Wat heeft dat er mee te maken? Op een schaal van slecht tot goed (1-10) zitten Bin Laden en co bij de 0 en wij bij de 9, dat zijn de verschillen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:14:06 #227
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31308805
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

Wat bedoel je daar mee?
Emotionele uitspattingen met onwetendheid als basis.
quote:
Ja. En het is mislukt.
Interessant, waar kan ik daar meer overlezen?
quote:
Wat heeft dat er mee te maken? Op een schaal van slecht tot goed (1-10) zitten Bin Laden en co bij de 0 en wij bij de 9, dat zijn de verschillen.
Het heeft er in zoverre mee te maken dat het ons kan helpen begrijpen waar al die razernij o.a. vandaan zou kunnen komen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:18:33 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31308898
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:14 schreef Hallulama het volgende:

palestijnen? for starters.
pi_31309015
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Emotionele uitspattingen met onwetendheid als basis.
Je hebt daar wel een punt maar ik heb stellig het idee dat i.c. naar mate men meer weet men negatiever oordeelt over het moslimfundamentalisme.
quote:
[..]

Er is uitbreid gepraat met tal van extremistische groeperingen in de loop der tijden, maar naarmate ze extremer zijn nemen ze alleen genoegen met het schikken van de wederpartij naar hun eisen. Als je zo extreem denkt accepteer je tenslotte maar een waarheid, en daar valt dan ook niet over te onderhandelen want je hebt immers gelijk.
quote:
[..]

Het heeft er in zoverre mee te maken dat het ons kan helpen begrijpen waar al die razernij o.a. vandaan zou kunnen komen.
Dat weten we al. Uit hun eigen waandenkbeelden. Helaas hebben we daar weinig invloed op.
pi_31309016

[ Bericht 100% gewijzigd door Diederik_Duck op 09-10-2005 15:28:37 (dubbel) ]
pi_31309478
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry dat ik on topic wilde blijven. of dacht je dat irene anderen dan islamitische terroristen bedoelde. van gogh zijn dood heeft de maatschappij aardig ontwricht dacht ik zo.
Nou wat een ontwrichting. Iedereen doet nog zijn normale ding hoor.
Het enige wat een maatschappij kan ontwrichten is een mega-natuurramp, een burgeroorlog of we worden weer binnengevallen. Niet als een bekende nederlander vermoord wordt. Get real.
pi_31309578
Diederik_Duck misschien helpt het als je de wereld niet zo zwart-wit bekijkt, het 'wij' en 'zij' retoriek. Dat is namelijk polariserende hersenspoeling wat alleen maar haat en angst oproept.
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:52:00 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31309688
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:43 schreef Arvid het volgende:

[..]

Nou wat een ontwrichting. Iedereen doet nog zijn normale ding hoor.
Het enige wat een maatschappij kan ontwrichten is een mega-natuurramp, een burgeroorlog of we worden weer binnengevallen. Niet als een bekende nederlander vermoord wordt. Get real.
ik denk dat je de mensheid een beetje overschat. ik denk dat je ook onderschat dat één mens heel erg veel kan doen. negatief of positief, de impact blijft hetzelfde.
pi_31309975
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat je de mensheid een beetje overschat. ik denk dat je ook onderschat dat één mens heel erg veel kan doen. negatief of positief, de impact blijft hetzelfde.
Sorry maar ik geloof niet zo in de lone nut theorie.
pi_31310081
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:46 schreef Arvid het volgende:
Diederik_Duck misschien helpt het als je de wereld niet zo zwart-wit bekijkt, het 'wij' en 'zij' retoriek. Dat is namelijk polariserende hersenspoeling wat alleen maar haat en angst oproept.
Ik bekijk de wereld helemaal niet zwart-wit, wel realistisch. Jij haalt je kennis zo te horen uit het clubblad van GroenLinks , en je durft mij nog de les te lezen; dat is diep triest. Als een ander het de hele tijd over wij en zij heeft en de zij voortdurend wil uitroeien, en ik constateer dat, dan zou ik haat en angst oproepen. Dát is het aanvallen van de boodschapper .
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:10:01 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31310110
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:04 schreef Arvid het volgende:

[..]

Sorry maar ik geloof niet zo in de lone nut theorie.
www.onemancanmakeadifference.com
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:10:28 #237
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310124
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

Een dergelijke impact veroorzaken we zelf, doordat we ons er door laten raken.

Het is wat anders dan armoede, honger, en gebrek aan veiligheid of een dak boven je hoofd natuurlijk.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:11:38 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31310152
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Een dergelijke impact veroorzaken we zelf, doordat we ons er door laten raken.

Het is wat anders dan armoede, honger, en gebrek aan veiligheid of een dak boven je hoofd natuurlijk.
er zijn genoeg eenlingen te vinden die de wereld veranderd hebben. dat is misschien voor collectieven en mensen die elkaar napraten moeilijk te begrijpen. één gedachte, één mens.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:13:14 #239
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310186
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:18 schreef zoalshetis het volgende:

palestijnen? for starters.
Goed punt, die lui moeten zichzelf eerst op orde zien te krijgen, en men is daar nu mee bezig, na de terugtrekking uit Gaza door de Israeliers.

Er is op dit moment wrijving binnen de Palestijnse gemeenschap.

Maar de Palestijnse kwestie is er één, en heeft ook een oorzaak.

Geef iemand waar hij of zij recht op heeft. Als hij of zij daarna onredelijk blijft, dan is ons geduld natuurlijk vanzelfsprekend een keer op, maar zover zijn we nu dus nog lang niet, omdat er nog teveel oneerlijkheid is in de wereld.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:14:01 #240
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310204
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:11 schreef zoalshetis het volgende:

er zijn genoeg eenlingen te vinden die de wereld veranderd hebben. dat is misschien voor collectieven en mensen die elkaar napraten moeilijk te begrijpen. één gedachte, één mens.
Dat is ook zo, het geldt voor goed en voor fout, dat het maar net is wat het je doet, of wat je het jezelf laat doen.
pi_31310267
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:13 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Goed punt, die lui moeten zichzelf eerst op orde zien te krijgen, en men is daar nu mee bezig, na de terugtrekking uit Gaza door de Israeliers.

Er is op dit moment wrijving binnen de Palestijnse gemeenschap.

Maar de Palestijnse kwestie is er één, en heeft ook een oorzaak.

Geef iemand waar hij of zij recht op heeft. Als hij of zij daarna onredelijk blijft, dan is ons geduld natuurlijk vanzelfsprekend een keer op, maar zover zijn we nu dus nog lang niet, omdat er nog teveel oneerlijkheid is in de wereld.
Je schrijft dit zinnetje heel makkelijk, maar wat houdt het concreet in? Verder geef je met het woordje geef al een bepaalde richting aan.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:17:28 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31310278
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is ook zo, het geldt voor goed en voor fout, dat het maar net is wat het je doet, of wat je het jezelf laat doen.
ik hoop nog steeds op een wereld waar iedereen de consequenties van zijn eigen daden aanschouwt en beoordeeld. humanisme en budhisme is een mooi voorbeeld hoe het wel kan. iets wat we steeds vaker zullen zien in de toekomst omdat er tientallen camera's op je hangen. helaas zijn die camera's nu nog erg bevooroordeeld en partijdig, omdat we in een oorlogstijd leven. godsdienst maakt het extra moeilijk, omdat collectieven zich schuilen achter een boek of gedachte dat zij zelf niet bedacht hebben, maar wel nastreven.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:18:34 #243
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310298
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

Je hebt daar wel een punt maar ik heb stellig het idee dat i.c. naar mate men meer weet men negatiever oordeelt over het moslimfundamentalisme.
Voor zover het ergens op slaat, oordeel ik negatief over onrecht, onbegrip, onwetendheid, wat dat ook moge veroorzaken. Fundamentalisme, in welke tak van sport ook, is per definitie een probleem.

Het is verder iets dat dat fundamentalisme voedt, en WAT is dat dan precies, vraag ik mij af.
quote:
Er is uitbreid gepraat met tal van extremistische groeperingen in de loop der tijden, maar naarmate ze extremer zijn nemen ze alleen genoegen met het schikken van de wederpartij naar hun eisen. Als je zo extreem denkt accepteer je tenslotte maar een waarheid, en daar valt dan ook niet over te onderhandelen want je hebt immers gelijk.
Alle strijd is uiteindelijk door onderhandelen gestaakt, tenzij een van de betrokken partijen zo sterk was dat het de andere partij kon onderdrukken, maar helaas is dat dus een veenbrand.

Hoewel ik Schotland niet meer zie vechten voor afscheiding, althans, ik hoop 't maar
quote:
Dat weten we al. Uit hun eigen waandenkbeelden. Helaas hebben we daar weinig invloed op.
Onderzoek waar die waanbeelden vandaan komen, nogmaals, wat de voedingsbodem is.

Blijf doorgaan met "Waarom?" vragen totdat je bij de root cause uitkomt, en doe daar vervolgens wat aan.

Hierbij is het weer zo dat de ene partij de andere partij best bij de hand mag nemen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:21:04 #244
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310346
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:17 schreef zoalshetis het volgende:

ik hoop nog steeds op een wereld waar iedereen de consequenties van zijn eigen daden aanschouwt en beoordeeld. humanisme en budhisme is een mooi voorbeeld hoe het wel kan. iets wat we steeds vaker zullen zien in de toekomst omdat er tientallen camera's op je hangen. helaas zijn die camera's nu nog erg bevooroordeeld en partijdig, omdat we in een oorlogstijd leven.
Die kant zal het op moeten gaan, en ik gok dat het inderdaad wel die kant opgaat, we worden steeds bewuster van de zaken om ons heen, hoe dingen werken, hoe dingen met elkaar verbonden zijn, etc.

Zie Liefdevol Confronteren
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:21:40 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31310359
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:18 schreef Hallulama het volgende:

Onderzoek waar die waanbeelden vandaan komen, nogmaals, wat de voedingsbodem is.

Blijf doorgaan met "Waarom?" vragen totdat je bij de root cause uitkomt, en doe daar vervolgens wat aan.

Hierbij is het weer zo dat de ene partij de andere partij best bij de hand mag nemen.
je kan, in alle redelijkheid, niet altijd het braafste jongetje van de klas blijven dat miljarden in een rechtvaardige wereld pompt. het moet soms ook vanuit de individuele mens komen.
pi_31310388
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik bekijk de wereld helemaal niet zwart-wit, wel realistisch. Jij haalt je kennis zo te horen uit het clubblad van GroenLinks , en je durft mij nog de les te lezen; dat is diep triest. Als een ander het de hele tijd over wij en zij heeft en de zij voortdurend wil uitroeien, en ik constateer dat, dan zou ik haat en angst oproepen. Dát is het aanvallen van de boodschapper .
Wat heeft Groen-Links hiermee te maken?
En wat is het punt van continu de boodschap overbrengen van een of andere idioot als Osama? Dan geef je hem alleen maar credit. Zo creeer je een cultus rondom zijn persoonlijkheid, daar is hij alleen maar van gediend. Tenzij je natuurlijk kunstmatig een vijand wil creeren.
You see if there is no enemy to fight, you have to manufacture one....
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:29:03 #247
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31310495
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:23 schreef Arvid het volgende:

[..]

En wat is het punt van continu de boodschap overbrengen van een of andere idioot als Osama? Dan geef je hem alleen maar credit. Zo creeer je een cultus rondom zijn persoonlijkheid, daar is hij alleen maar van gediend. Tenzij je natuurlijk kunstmatig een vijand wil creeren.
zoals anderen bang zijn voor terrorisme is jouw angst een big-brother-achtige werkelijkheid. beperking van vrijheid kan je alleen invoeren ten tijde van een noodsituatie. daarna zal het wel loslopen, als de collectieven inzien dat individualisme misschien helemaal niet zo verkeerd is.
pi_31310520
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:23 schreef Arvid het volgende:

[..]

If it looks like a duck, it walks like a duck and it talks like a duck, it probably is a duck zouden onze kameraden uit de USA zeggen.
quote:
Jij kan blijkbaar niet bevatten dat religieuze fanatici de wereld opdelen in goed en kwaad. Goed dat zijn zij uiteraard zelf, kwaad is de rest. Als ik dit constateer doe ik echt niet aan wij-zij denken, ik constateer slechts dat er een groep is die dat wel doet.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:32:33 #249
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310563
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

Je schrijft dit zinnetje heel makkelijk, maar wat houdt het concreet in? Verder geef je met het woordje geef al een bepaalde richting aan.
Ik vermoed dat een voedingsbodem van het fundamentalisme een onrust is, ontevredenheid, angst, en ik vraag me af waar dat vandaan komt.

Als ik dan aan het zoeken sla, dan kom ik er achter dat het westen best een hoop rotzooi trapt hier en daar, voor hun eigen gewin, en ten koste van de lokale bevolking.

Verder zie ik dat lokale bevolkingen het seculiere westen zien als een bedreiging, dat men bang is dat men hun eigen geloof niet meer kan of mag beoefenen, of dat men bang is voor de veranderingen die het seculiere westen in hun landen zal veroorzaken.

Dit is de oneerlijkheid, en dit is het ontnemen van dat waar men recht op heeft in landen waar wij rotzooi trappen, vrijheid en welvaart (let op, welvaart is niet slechts kantoorpanden en verzekeringen), en tevens creëren we wellicht angst, omdat het de diverse lokale bevolkingen allemaal net even te snel gaat, de invoering van onze seculiere systemen en methoden.

Geef ze hun vrijheid en hun welvaart terug, stel ze gerust, help ze eventueel een handje, moet je dan eens zien wat er gebeurt, terroristen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Als er dan nog gedonder blijft ontstaan, dan kunnen we dat in iedergeval met een redelijk geweten de kop indrukken, of hen helpen hun eigen interne gedonder op te lossen, als ze daar open voor staan.

Mocht de afhankelijkheid van de rest van de wereld zo groot zijn, betreffende bepaalde "rommelige" landen (grondstoffen), en het dus absoluut rampzalig is als het in die landen een zooitje is, ook dan kunnen we wel weer enigszins met een goed geweten ingrijpen.

Maar ik vind dat we eerst wat meer aan de balans moeten doen, een excuses hier en daar zou wel op zijn plaats zijn.

Het komt uiteindelijk neer op een meer liefdevolle, een meer respectvolle benadering van de mensen in dergelijke landen, en dat hun waarheden niet stroken met de onze zegt niets meer dan dat en dat alleen.

Maar goed, daar geloof ik tot op heden dus in, ik blijf echter zoeken, want misschien zit ik er wel compleet naast.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:35:07 #250
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31310607
Stel je voor, je zit lekker in je rieten hutje, en je ziet aan de horizon een industrieel monster op je afrazen, het blik en metaal vliegt om je oren, de snelheid van het dagelijks leven is niet meer bij te benen, etc., dat moet even slikken zijn voor culturen die niet geleidelijk aan tot een dergelijke standaard zijn gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')