abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31288961
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:58 schreef _The_General_ het volgende:
Het is zo triest om te zien dat er zoveel mensen zijn die naïef genoeg zijn om te denken dat liefde op deze wereld ook maar een beetje verschil maakt. Al-Qaida bestaat uit strenge moslimextremisten. Die onderhandelen niet, die minachten iedereen die geen Moslim is, en ze haten ook vele moslims die een mildere stroming aanhangen. Ze zullen iedere mogelijkheid aangrijpen om hun boodschap met geweld te verspreiden.

Onderhandelen met terroristen is het erkennen van de terrorist als een gelijkwaardige gesprekspartner, absoluut onaanvaardbaar.
Mij gaat het vooral om een oplossing en een betere wereld. Als dat kan via onderhandelen, dan moet je dat meteen doen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:25:41 #152
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31288962
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

zoals?
Genoeg, alleen durven die waarschijnlijk niet eens contact op te nemen omdat ze min of meer vogelvrij zijn verklaard.

Zo komen we er nooit natuurlijk, de deur is dichtgegooid, slimme actie.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:28:48 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31289043
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Genoeg, alleen durven die waarschijnlijk niet eens contact op te nemen omdat ze min of meer vogelvrij zijn verklaard.

Zo komen we er nooit natuurlijk, de deur is dichtgegooid, slimme actie.
De vraag was, Zoals? Geef daar eens een antwoord op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:32:21 #154
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31289146
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

De vraag was, Zoals? Geef daar eens een antwoord op.
Sorry Piet, ik ken al die (moeilijke) namen niet uit m'n hoofd, maar denk je niet dat de diverse regeringen heus weten wie meer of minder invloed heeft op Al Qaida, of op andere terroristische organisaties?

Die mensen dus.
pi_31290119
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Mij gaat het vooral om een oplossing en een betere wereld. Als dat kan via onderhandelen, dan moet je dat meteen doen.
Maar dat kan dus niet.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:09:43 #156
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31290150
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:08 schreef HiZ het volgende:

Maar dat kan dus niet.
Waarom niet?
pi_31290152
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Sorry Piet, ik ken al die (moeilijke) namen niet uit m'n hoofd, maar denk je niet dat de diverse regeringen heus weten wie meer of minder invloed heeft op Al Qaida, of op andere terroristische organisaties?

Die mensen dus.
Die mensen dus die zelf letterlijk een kopje kleiner worden gemaakt als ze voorstellen te gaan praten met de Amerikanen?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:16:07 #158
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31290332
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:09 schreef HiZ het volgende:

Die mensen dus die zelf letterlijk een kopje kleiner worden gemaakt als ze voorstellen te gaan praten met de Amerikanen?
Als dat zo is hebben ze zelf ook absoluut nog het een en ander te regelen, ik heb altijd al gezegd dat het van twee kanten moet komen, er verandert verder naar mijn mening dus niets.

PRATEN.

En als geen van beide wil praten, nou goed, dan leveren we toch fijn al onze burgervrijheden in (noodzakelijk), en gaan we met z'n allen lekker op elkaar inhakken, heerlijk!
pi_31290455
Zelfs al zou er een formeel akkoord met Al-Qaeda komen, dan zal er wel een radicale afsplitsing komen die het geweld voortzet. Zie ook de Palestijnen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:33:19 #160
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31290799
Dat zou best kunnen CeeJee, maar dat is dan voor latere zorg. We kunnen dat toch niet gebruiken als excuus om dan maar helemaal geen pogingen te wagen om de zaken beter te maken?

En als dat gebeurt, dan lossen we dat ook heus wel weer op.

Zoiets heet vooruitgang. Vooruitgang wil niet zeggen dat het gelijk geperfectioneerd moet zijn, het wil zeggen dat we stappen nemen, normaal gesproken in de goede richting.
pi_31291311
En wat zou dan zo'n kleine stap van Al-Qaeda zijn ? Ze hebben maar een stap die mogelijk is en dat is met hun terreur stoppen. En ze hebben al vaak genoeg laten weten dat dat pas gebeurt bij de vestiging van het wereld-kalifaat als de enige grootmacht op de wereld.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:59:52 #162
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31293163
Gaat het Al-Qaeda slechts daar om? Meer niet?
pi_31299922
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:59 schreef Hallulama het volgende:
Gaat het Al-Qaeda slechts daar om? Meer niet?
Je bent gewoon te belabberd om de geboden informatie te lezen he?
pi_31300034
Uit een interview met Time Magazine in 1999 een stukje over wat Osama denkt over vreedzaam onderhandelen
quote:
TIME: But there are many Muslims who do not agree with your kind of violence.
bin Laden: We should fully understand our religion. Fighting is a part of our religion and our Shari'a. Those who love God and his Prophet and this religion cannot deny that. Whoever denies even a minor tenet of our religion commits the gravest sin in Islam. Those who sympathize with the infidels--such as the PLO in Palestine, or the so-called Palestinian Authority--have been trying for tens of years to get back some of their rights. They laid down arms and abandoned what is called "violence" and tried peaceful bargaining. What did the Jews give them? They did not give them even 1% of their rights.

TIME: America, the world's only superpower, has called you Public Enemy Number One. Are you worried?
bin Laden: Hostility toward America is a religious duty, and we hope to be rewarded for it by God. To call us Enemy Number One or Two does not hurt us. Osama bin Laden is confident that the Islamic nation will carry out its duty. I am confident that Muslims will be able to end the legend of the so-called superpower that is America.
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:12:41 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31300080
ze zijn gewoon gek van de godsdienst geworden, en dat wijt ik aan een multi-interpretable tekst.

nostradamus kan je ook op honderd manieren lezen. het is maar wat je wil, zonder dat het echte duidelijkheid geeft. tuurlijk komen daar gekken en gestoorden uit voort. helaas voor de islamieten die het woord humaan nemen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31300192
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:12 schreef zoalshetis het volgende:
ze zijn gewoon gek van de godsdienst geworden, en dat wijt ik aan een multi-interpretable tekst.

nostradamus kan je ook op honderd manieren lezen. het is maar wat je wil, zonder dat het echte duidelijkheid geeft. tuurlijk komen daar gekken en gestoorden uit voort. helaas voor de islamieten die het woord humaan nemen.
Elke tekst is multi-interpretabel, daar ligt het niet zozeer aan. Het ligt er veel meer aan dat deze mensen hun particuliere interpretatie verheffen tot de enig juiste lezing, wat ze overigens volgens de geciteerde tekst helemaal niet mogen).

Een klein voorbeeldje uit het interview hierboven; hij moemt mensen nogal makkelijk 'zondaars' in zijn antwoord op de eerste vraag. Terwijl in de Koran bij herhaling wordt gesteld dat de enige die daarover zal oordelen God is.
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:19:32 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31300223
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Elke tekst is multi-interpretabel, daar ligt het niet zozeer aan. Het ligt er veel meer aan dat deze mensen hun particuliere interpretatie verheffen tot de enig juiste lezing, wat ze overigens volgens de geciteerde tekst helemaal niet mogen).

Een klein voorbeeldje uit het interview hierboven; hij moemt mensen nogal makkelijk 'zondaars' in zijn antwoord op de eerste vraag. Terwijl in de Koran bij herhaling wordt gesteld dat de enige die daarover zal oordelen God is.
ja helaas erg mutli interpretabel. zoals de meeste godsdiensten. doe mij maar humanisme
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:05:01 #168
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31303024
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:10 schreef HiZ het volgende:
Uit een interview met Time Magazine in 1999 een stukje over wat Osama denkt over vreedzaam onderhandelen
HiZ, ik heb nu een aantal stukken afkomstig van Osama of Al-Qaida gelezen, maar ik zie nergens staan dat die lui tot het einde door zullen gaan. Ik krijg de indruk dat ze de VS *WEG* willen hebben uit het Midden-Oosten, en meer niet.
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:14:21 #169
45206 Pietverdriet
pi_31303138
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:05 schreef Hallulama het volgende:

[..]

HiZ, ik heb nu een aantal stukken afkomstig van Osama of Al-Qaida gelezen, maar ik zie nergens staan dat die lui tot het einde door zullen gaan. Ik krijg de indruk dat ze de VS *WEG* willen hebben uit het Midden-Oosten, en meer niet.
linkje?
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:15:59 #170
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31303159
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:

linkje?
De Fatwah, en dat stuk tekst dat HiZ plaatste.

Ja, okay, misschien moest ik zeggen: "De aangeboden stukken in deze thread."

Probeer de teksten eens te lezen zonder een vooroordeel te hebben betreffende de betrokken partijen, misschien zie je het dan ook?
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:33:27 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31303393
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:58 schreef _The_General_ het volgende:
Dit is in mijn ogen genoeg reden om haar titel af te nemen. Wat een grove schande om zo'n uitspraak te doen als Prinses van ons Koningshuis.

Er is absoluut geen onderhandeling met terroristen mogelijk. Komt nog bij dat het een behoorlijk domme gedachten is om te denken dat terroristen überhaupt met Westerse Christenhonden willen onderhandelen.
het is anders ook absoluut geen onderhandeling met het westen mogelijk..tot nu dan
iemand moet beginnen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:45:32 #172
45206 Pietverdriet
pi_31303573
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

het is anders ook absoluut geen onderhandeling met het westen mogelijk..tot nu dan
iemand moet beginnen.
Sja Al Quida kan natuurlijk moeilijk beginnen, die bestaan immers helemaal niet, al die aanslagen daar zit toch immers de VS zelf achter, als ik de moslim fundie´s mag geloven?
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:48:42 #173
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31303627
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Sja Al Quida kan natuurlijk moeilijk beginnen, die bestaan immers helemaal niet, al die aanslagen daar zit toch immers de VS zelf achter, als ik de moslim fundie´s mag geloven?
Misschien vreemd, maar ik zie het westen toch echt als de vader en de moeder in deze, en Al-Qaida of andere organisaties als rebellerende kleine kinderen.

Is het niet aan de vader en moeder om de kinderen bij de hand te nemen?

Of ben ik nu WEER arrogant?

Het westen zou beter moeten weten, na al die oorlogen die ze gevoerd hebben in het verleden en de bijbehorende culturele evolutie onder de bevolking.

Wat denkt u, ome Piet?
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:59:33 #174
45206 Pietverdriet
pi_31303798
Ik denk dat jij, Hallulama het "westen" voor alles en nog een beetje wat er in de wereld gebeurt verantwoordelijk wil houden.
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:05:18 #175
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31303898
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat jij, Hallulama het "westen" voor alles en nog een beetje wat er in de wereld gebeurt verantwoordelijk wil houden.
Niet voor alles, wel voor veel, daar het westen bij veel betrokken is.

Zegt dat http://www.chevron.nl je niet genoeg?

Kun je je ook die demonstraties in Nigeria nog herinneren door Nigerianen die zich afvroegen hoe het kan dat ook al zijn ze een belangrijk olieproducerend land, ze zelf geen benzine hebben of kunnen betalen?

En het gelazer in Angola, waar VS oliemaatschappijen bij betrokken zijn?

En wat dacht je van al die undercover acties uitgevoerd door het westen om landen ver weg te ontwrichten om er op die wijze een voor hun interessant regime te kunnen installeren?

De tentakels van het westen reiken tot over de hele wereld.

Ook dit is weer een typisch menselijk (of dierlijk) iets, de sterkeren onderdrukken de zwakkeren.

Maar zijn we inmiddels niet zo sterk dat we begrijpen dat dat gewoon not done is?

Ik ben benieuwd!

Als we dat niet begrijpen, en er komt een keer een landing van ETs met enig intellect, dan hebben we in iedergeval geen recht tot klagen wanneer zij ons ook onderdrukken
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:09:31 #176
45206 Pietverdriet
pi_31303951
Open er een topic over en ga daar zitten janken.
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:13:43 #177
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31303997
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Open er een topic over en ga daar zitten janken.
Waarom zeg je dat?
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:29:37 #178
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_31304246
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zucht. Het heeft geen zin om de discussie aan te gaan met mensen die op jouw vernietiging uit zijn, dat is het enige waar ze genoegen meenemen, iets anders willen ze niet bereiken.
Hoe weet jij dat nou man?

Iedereen roept altijd dat soort dingen, maar waar haal je dat vandaan dan? En WIE is er dan precies uit op onze vernietiging?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_31305526
Wie denkt dat die 'lieden' van 'Al-Qaida' uit zijn op onze vernietiging is COMPLEET gehersenspoeld.

Ik vind deze quote van Goering wel toepasselijk:

"Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag the people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism, and exposing the country to greater danger."
-- Herman Goering at the Nuremberg trials
pi_31306318
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou man?

Iedereen roept altijd dat soort dingen, maar waar haal je dat vandaan dan? En WIE is er dan precies uit op onze vernietiging?
Lees verdomme eens een keer iets. Al die zwevers zijn hetzelfde; je kunt ze met hun neus door de stront halen en ze vertellen je dat ze niet zeker weten of ze rozen ruiken.
pi_31306351
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:37 schreef Arvid het volgende:
Wie denkt dat die 'lieden' van 'Al-Qaida' uit zijn op onze vernietiging is COMPLEET gehersenspoeld.
Ja, hoor wij zijn gewoon compleet gehersenspoeld dat we denken dat wanneer de geestelijk leider van Al Queda zegt dat de gewelddadige strijd tegen ons een religieuze verplichting is dat we dan denken dat ie geen vriendjes met ons wil zijn.
pi_31306368
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:37 schreef Arvid het volgende:
Het gaat ze niet op het uitroeien van alle niet-moslims, alleen maar genoeg om de rest op hun plaats te zetten.
quote:
Ik vind deze quote van Goering wel toepasselijk:

"Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag the people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism, and exposing the country to greater danger."
-- Herman Goering at the Nuremberg trials
Toepasselijk op alles en iedereen, ook degenen die overal de hand van neoconservatieve plotters in zien.
pi_31306402
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:13 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat?
Omdat het geen zin heeft met jou te praten, je interesseert je niet voor de realiteit, maar blijft in je eigen irreële wereldbeeld steken, Een wereldbeeld dat kennelijk niet bijgesteld kan worden met bewijzen van het tegengestelde van wat jij denkt dat er aan de hand is.

Wat dat betreft lijkt je geestesinstelling erg op die van de jihadisten.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:22:07 #184
45206 Pietverdriet
pi_31306415
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:19 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het gaat ze niet op het uitroeien van alle niet-moslims, alleen maar genoeg om de rest op hun plaats te zetten.
Vandaar al die slachtoffers in algarije, waar dit soort figuren hele dorpen uitmoorden omdat ze niet fanatiek genoeg moslim waren in hun ogen. En in vele andere islamitische landen net zo.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:26:10 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31306472
we hebben hard moslims nodig om terroristen te ontmaskeren voordat ze een aanslag op onschuldige burgers kunnen plegen. we moeten daarin samenwerken en wellicht dat de kloof tussen islam en en niet-islam hiermee te fierlejeppen valt.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:32:32 #186
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306595
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:21 schreef HiZ het volgende:

Omdat het geen zin heeft met jou te praten, je interesseert je niet voor de realiteit, maar blijft in je eigen irreële wereldbeeld steken, Een wereldbeeld dat kennelijk niet bijgesteld kan worden met bewijzen van het tegengestelde van wat jij denkt dat er aan de hand is.

Wat dat betreft lijkt je geestesinstelling erg op die van de jihadisten.
Ik zou hetzelfde tegen en over jou kunnen zeggen, maar ik waak voor een dergelijk verval.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:33:03 #187
45206 Pietverdriet
pi_31306612
Tja Zoalshetis, wat de veel moslims (en niet alleen hier) niet schijnen te willen weten is dat het islamitisch fundi terrorisme meer slachtoffers heeft gemaakt in Islamitische landen dan in het westen, vooral in landen als Algarije, Afganistan, Indonesie, Egypte, Sudan, etc etc
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:34:48 #188
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306662
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:26 schreef zoalshetis het volgende:
we hebben hard moslims nodig om terroristen te ontmaskeren voordat ze een aanslag op onschuldige burgers kunnen plegen. we moeten daarin samenwerken en wellicht dat de kloof tussen islam en en niet-islam hiermee te fierlejeppen valt.
Het gevoel dat geen van beide partijen heilig zijn, of enige moeite doen om dichter tot elkaar te komen, zal de keuze voor een van de partijen er niet gemakkelijker op maken.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:34:57 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31306666
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja Zoalshetis, wat de veel moslims (en niet alleen hier) niet schijnen te willen weten is dat het islamitisch fundi terrorisme meer slachtoffers heeft gemaakt in Islamitische landen dan in het westen, vooral in landen als Algarije, Afganistan, Indonesie, Egypte, Sudan, etc etc
ik ben er idd van op de hoogte. ze vermoorden hun eigen mensen omdat het boek zo multi interpretabel is.

ik had het vooral over het terrorisme in het verachtelijke westen, waar iedereen zijn graantje mee pikt.

en ach het is een herkenbare tendens, de islam loopt precies zoveel jaar achter als het bedacht is. misschien moet het wel op deze manier als je naar het christendom kijkt.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:37:19 #190
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306722
HiZ, misschien begrijpen we elkaar beter als jij het volgende eens bekijkt:

The Power of Nightmares (online te vinden via het p2p gebeuren of zelfs gewoon via het web)
De Berg (online te bekijken)

Als jij iets hebt waarmee je mij jouw standpunt beter kunt uitleggen dan sta ik daar absoluut open voor.

(laten we eens wat investeren in onze relatie, gewoon als experiment)
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:37:22 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31306724
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:34 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het gevoel dat geen van beide partijen heilig zijn, of enige moeite doen om dichter tot elkaar te komen, zal de keuze voor een van de partijen er niet gemakkelijker op maken.
ik herken juist een tegenovergestelde tendens. imams die afkeuren, burgers die niks met die lieden van doen willen hebben. nu nog ff wat daadkracht en we zullen vriendjes worden.
pi_31306730
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik zou hetzelfde tegen en over jou kunnen zeggen, maar ik waak voor een dergelijk verval.
Jij zou hetzelfde kunnen zeggen? Opvallend, want in deze hele discussie heb jij niet meer ingebracht dan dat 'Al Queda misschien wel voor rede vatbaar is', zonder dat je dat met iets anders onderbouwd dan je 'gevoel'. Daartegenover hebben degenen die het niet met je eens zijn deze discussie ruimschoots voorzien van uitingen van Al Queda over wat hun doel is.

Kortom, jouw gevoel tegen onze bewijzen. Wat is daar gelijkwaardig aan?
pi_31306793
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:37 schreef Hallulama het volgende:
HiZ, misschien begrijpen we elkaar beter als jij het volgende eens bekijkt:

The Power of Nightmares (online te vinden via het p2p gebeuren of zelfs gewoon via het web)
De Berg (online te bekijken)

Als jij iets hebt waarmee je mij jouw standpunt beter kunt uitleggen dan sta ik daar absoluut open voor.

(laten we eens wat investeren in onze relatie, gewoon als experiment)
Ik ben helemaal niet bezig om mijn standpunt uit te leggen. Ik ben bezig om jou te laten zien wat Al Queda werkelijk wil, door middel van uitspraken van mensen die behoren tot de stroming.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:40:29 #194
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306813
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:37 schreef HiZ het volgende:

Jij zou hetzelfde kunnen zeggen? Opvallend, want in deze hele discussie heb jij niet meer ingebracht dan dat 'Al Queda misschien wel voor rede vatbaar is', zonder dat je dat met iets anders onderbouwd dan je 'gevoel'. Daartegenover hebben degenen die het niet met je eens zijn deze discussie ruimschoots voorzien van uitingen van Al Queda over wat hun doel is.

Kortom, jouw gevoel tegen onze bewijzen. Wat is daar gelijkwaardig aan?
Mijn gevoel is toch niet zomaar op niets gebaseerd? Ik heb je toch vanalles laten zien dat toont dat het westen ook niet heilig is, en ik heb je verteld dat die teksten waarin zou staan dat men ons wil vernietigen voor interpretatie vatbaar zijn, ik heb je verteld over dat mensen soms emotionele uitspraken doen, en dat je er meer context bij moet betrekken.

Ik heb je zojuist wat meer context aangeboden, kun jij misschien hetzelfde doen, maar dan namens jouw standpunt?
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:41:01 #195
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306830
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:39 schreef HiZ het volgende:

Ik ben helemaal niet bezig om mijn standpunt uit te leggen. Ik ben bezig om jou te laten zien wat Al Queda werkelijk wil, door middel van uitspraken van mensen die behoren tot de stroming.
Zie mijn vorige post.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:41:24 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31306841
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mijn gevoel is toch niet zomaar op niets gebaseerd? Ik heb je toch vanalles laten zien dat toont dat het westen ook niet heilig is, en ik heb je verteld dat die teksten waarin zou staan dat men ons wil vernietigen voor interpretatie vatbaar zijn, ik heb je verteld over dat mensen soms emotionele uitspraken doen, en dat je er meer context bij moet betrekken.

Ik heb je zojuist wat meer context aangeboden, kun jij misschien hetzelfde doen, maar dan namens jouw standpunt?
helaas bewijst de realiteit compleet het tegenovergestelde van wat jij (n=1) denkt.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:43:20 #197
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306889
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:41 schreef zoalshetis het volgende:

helaas bewijst de realiteit compleet het tegenovergestelde van wat jij (n=1) denkt.
Welke realiteit? Je bedoelt de aanslagen? Wat bewijst dat? Dat men zich afzet tegen het westen, het bewijst NIET dat men de totale vernietiging van het westen als doel heeft, toch?
pi_31306898
Hallulama zit in dezelfde denkfout als de jihadisten; die denken ook dat ze de moslims en hun belangen vertegenwoordigen .
pi_31306933
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, hoor wij zijn gewoon compleet gehersenspoeld dat we denken dat wanneer de geestelijk leider van Al Queda zegt dat de gewelddadige strijd tegen ons een religieuze verplichting is dat we dan denken dat ie geen vriendjes met ons wil zijn.
Dat klopt. Lekker boeiend dat de 'geestelijk leider' (die al jaren niks van zich heeft laten horen) van 'Al-Qaeda' iets zegt. Misschien ga jij dan huilend van angst onder je bedje liggen maar ik lig er niet wakker van. Leef jij maar lekker in angst. De kans dat je door een bomaanslag om het leven komt is miljoenen keren kleiner dan dat je geschept wordt door een auto.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:45:17 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31306936
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:43 schreef HiZ het volgende:
Hallulama zit in dezelfde denkfout als de jihadisten; die denken ook dat ze de moslims en hun belangen vertegenwoordigen .
exact. terwijl ze het tegenovergestelde doen. beetje zoals cohen die denkt dat hij de boel bij elkaar houdt door laf optreden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')