Ik ga hier ook heen, straks krijg ik weer net zoveel spijt als 2009quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:10 schreef tim. het volgende:
Ze gaan weer optreden! 12 augustus, samen met New Order en The Specials in Hyde Park, ter afsluiting van de Olympische Spelen. Ik overweeg erheen te gaan, jammer van dat laatste. Vrijdag gaan de kaarten in de verkoop.
Dat speelt ook bij mij mee, ik heb enorme spijt gehad dat ik toen niet ben gegaan. Ik vond de optredens in 2009 heel goed (op tv), het optreden gisteren bij de BRIT awards vond ik een enorme deceptie. Maar dat brengt me niet aan het twijfelen. Ik twijfel alleen vanwege de datum: het is de afsluiting van de Olympische Spelen, ik ben bang dat het dan druk en duur is in Londen, en ik vrees dat de OS een bepaald publiek aantrekken. Hoe denk jij hierover? Overigens zou het ook kunnen dat Blur meer optredens gaat aankondigen, dan zou ik me genaaid voelen. Ik vlieg veel liever over voor een intiem concert in Colchester.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik ga hier ook heen, straks krijg ik weer net zoveel spijt als 2009![]()
Haha, reken er maar op dat het druk wordt en de prijzen zijn nu al om te huilen. Als ik naar Londen ga dan slaap ik wel ergens buiten de stad of nog verder weg om het enigszins betaalbaar te houden en ben ik alleen de dag zelf in Londen en dan ook weer zo snel mogelijk weg. De eerste festivals buiten de UK zijn al bevestigd, jammer alleen dat de sfeer daar niet hetzelfde is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:15 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat speelt ook bij mij mee, ik heb enorme spijt gehad dat ik toen niet ben gegaan. Ik vond de optredens in 2009 heel goed (op tv), het optreden gisteren bij de BRIT awards vond ik een enorme deceptie. Maar dat brengt me niet aan het twijfelen. Ik twijfel alleen vanwege de datum: het is de afsluiting van de Olympische Spelen, ik ben bang dat het dan druk en duur is in Londen, en ik vrees dat de OS een bepaald publiek aantrekken. Hoe denk jij hierover? Overigens zou het ook kunnen dat Blur meer optredens gaat aankondigen, dan zou ik me genaaid voelen. Ik vlieg veel liever over voor een intiem concert in Colchester.
Nu ligt het probleem bij James en Rowntree?quote:'Blur stopt met muziek en toeren'
Damon Albarn denkt dat zijn band Blur niet lang meer bestaat. De zanger laat weten dat er hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe cd's meer komen van de Britse band. Ook zijn er geen plannen om na de zomer nog op te treden.
De band treedt deze zomer op in onder meer het Londense Hyde Park, om de Olympische Spelen af te sluiten.
Op de vraag of Blur na dit optreden het podium nog betreedt, antwoordt Albarn kort. "Nee, niet echt", zegt hij in een interview met de Britse krant The Guardian. Ook is het volgens Albarn 'onwaarschijnlijk' dat zijn virtuele band Gorillaz ooit nog nieuw materiaal uitbrengt.
Lastig
De samenwerking met zijn Blur-collega's verloopt volgens Albarn niet meer altijd even soepel. "Ik kan makkelijk samenwerken met Graham Coxon", vertelt de zanger. "Het is moeilijker om aansluiting te vinden bij de andere twee. Het gaat prima als we live spelen, de magie is er nog steeds. Maar het is lastig om nieuw materiaal op te nemen en invloeden uit te wisselen."
Blur bestaat naast Albarn uit Alex James, Graham Coxon en Dave Rowntree. De band werd eind jaren tachtig opgericht en scoorde hits als There's No Other Way, Girls & Boys en Country House.
Hun laatste studioalbum Think Tank dateert uit 2003. Al jaren doen geruchten de ronde dat de Britten opnieuw de studio induiken voor een nieuwe plaat.
Ik heb geloof ik het merendeel al.quote:
Mwah, tegenvallen, een exclusieve akoestische sessie van zo'n drukbezette legend vind ik heel wat. Ben benieuwd welke nummers hij gaat spelen, hopelijk niet alleen solo materiaal.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sorry mensen, het valt wat tegen
http://3voor12.vpro.nl/#!(...)ert-Damon-Albarn.htm
bron: nu.nlquote:Damon Albarn sluit nieuw werk Blur niet uit
Damon Albarn bezocht vrijdag de Desmet Studio’s te Amsterdam om een voorproefje van zijn soloplaat Dr Dee te geven. Daar zei hij met een Blur-collega de studio in geweest te zijn.
Ofschoon de showcase van 3VOOR12 in het teken stond van Dr Dee, konden enkele aanwezigen het niet laten om over Blur te beginnen. "Ik heb gisteren nog met Graham Coxon in de studio gespeeld", bekent hij. En hoewel Albarn over de toekomst van Blur geen concrete antwoorden durft te geven, sluit hij niks uit. "Laten we het gewoon afwachten. Dan zien we het vanzelf."
Albarn vertelde het publiek wel dat This Is A Low zijn favoriete nummer van Blur is. Tijdens de showcase speelde Albarn onder meer Apple Carts en The Marvelous Dream van zijn nieuwe album. Hierop werd hij begeleid door twee muzikanten op fluit en orgel. Het was de eerste keer dat Albarn in deze bezetting te zien was.
Liedjescyclus
Dr Dee is een Engelse opera die de zanger en componist schreef samen met theatermaker Rufus Norris. Het stuk is gebaseerd op het leven van John Dee, de medische adviseur van Elizabeth I. "Zelf noem ik het liever geen opera, maar een liedjescyclus met dramatische stukken", aldus de frontman van Blur.
"Ik heb het album vanuit mijn hart geschreven", zegt hij over de inhoud van Dr Dee. Op de plaat werkte Albarn samen met talloze gastmuzikanten, iets wat volgens hem een lastige taak was. "Het was moeilijk om de juiste zangers en zangeressen te kiezen", legt hij. "Het was een soort auditie waarbij ik de jury moest spelen."
Grappig gedaan.quote:
Ja vet man, ik ook. Plus Hyde Park natuurlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:04 schreef Felixa het volgende:
Yes!!!! Net kaarten gescoord voor een van de warm-up shows in augustus!
Plymouth, ik vraag me alleen nu wel af waarom ik voor zo'n uithoek heb gekozen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:52 schreef Felixa het volgende:
Nu niet meer toch? Er kwamen overdag af en toe nog wel kaarten vrij.
Wanneer ga jij? Wij gaan 5 augustus naar Wolverhampton.
Vreemd, bij mij staan ze allemaal op "rood".quote:
Lijkt me niet, het zijn echt kleine venues waar ze spelen. Geloof 1900, 3100 (2x) en 4000.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:30 schreef Arn0 het volgende:
Is het niet zo dat het een speciaal pre-sale systeem is waarbij geleidelijk aan terug kaarten vrij komen? Anders kan het écht niet dat ze niet allemaal uitverkocht zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |