Yup.. men hoopt dat de "snappy" terugkomt met intel macsquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Even een ander aspect van de osx versus windows vergelijking.
Ik werk op beide systemen en me valt op dat het interneten op windows sneller gaat dan op osx
en dat osx in het algemeen wat minder "snapy' aanvoelt.. bijvoorbeeld met het resizen van windows
toch vindt ik het werken op osx heel aangenaam en prettig .. voel me altijd wat meer relaxed op osx..
![]()
Dat komt niet omdat OS X niet snel is, maar omdat dingen bewust zo getimed zijn. Het 'genie' effectje bij minimaliseren/maximaliseren bijvoorbeeld, het ziet er niet alleen stoer uit maar het geeft ook visuele informatie over waar je window gebleven is en dat kan je niet te snel doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
en dat osx in het algemeen wat minder "snapy' aanvoelt.. bijvoorbeeld met het resizen van windows
Ik ook, het is ontspannender werken, je hoeft minder tegen de interface te vechten.quote:toch vindt ik het werken op osx heel aangenaam en prettig .. voel me altijd wat meer relaxed op osx..
Om situaties te voorkomen zoals...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat komt niet omdat OS X niet snel is, maar omdat dingen bewust zo getimed zijn. Het 'genie' effectje bij minimaliseren/maximaliseren bijvoorbeeld, het ziet er niet alleen stoer uit maar het geeft ook visuele informatie over waar je window gebleven is en dat kan je niet te snel doen.
De Mac is ook altijd een platform geweest voor niet al te technische mensen, OS X past nog prima in die filosofie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar het lijkt me echt een noob OS![]()
![]()
Nee.. om intuitief aan te voelenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Om situaties te voorkomen zoals...
"OMGWTF waar is mijn venster heen?!"
![]()
Nee, niet direct, het is een z.g.n. visuele cue, iets wat je bijna onbewust in je opneem. Niet dat je anders het window kwijt bent, maar je moet bijn Win32 wel ff in je taskbar zoeken waar ie ook al weer staat. Bij MacOS weet je dat gewoon direct, omdat je dit onbewust hebt opgeslagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Om situaties te voorkomen zoals...
"OMGWTF waar is mijn venster heen?!"
![]()
Waarom geen iBook?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:50 schreef Dementor het volgende:
Powerbook is besteld.
Lamborghinirijders, het soort volk dat opzichtig een Rolex draagt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:57 schreef rashudo het volgende:
Een ibook is een volkswagen new beetle.. een powerbook is een lamborghini
heb inderdaad toen ik hem hier kreeg (2e hands) extra dimmetjes erin gestopt, daarvoor was dat idd niet zo'\n probleem.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:03 schreef LintuxCx het volgende:
Of misschien deugen de dimmetjes niet zo. Veel OS'en zijn onwijs gevoelig voor brak geheugen, en kernel panics hoor je echt niet dagelijks te krijgen. Heb er zelf nog maar één keer een gehad (in de >2 jaar dat ik een Mac heb) en dat was door een brakke Ext2FS driver...
Een simpele ja was ook voldoende geweestquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ach, nog 6 posts, dan is het ook al weer vol.
Vandaag zet ik mijn bestanden van de PC over en verban ik dat lelijke ding naar een gangkast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |