Niets. Ik kan het ook niet onderbouwen. Maar als ik er een 'ik wou dat ik weer terug kon switchen'-gezicht bij trek, zijn de meeste Windows-gebruikers voldoende overtuigd om niet verder te vragen.quote:
OS X is inderdaad erg veilig. Ook om redenen die rashudo hierboven aangeeft. Maar de virus- of worm-ontwikkelaar die iets maakt voor OS X bereikt in potentie maximaal een procent of tien (hoeveel is het?) van de wereldbevolking. Bij Windows heeft hij meer 'eer' van zijn werk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:46 schreef super-muffin het volgende:
Dat argument slaat nergens op. De Apple markt is nu erg aan het groeien en als iemand er nu een virus voor schrijft krijgt die gene erg veel roem en geld. Omdat OS X virus vrij is. Dat heeft niets te maken om dat er te weinig mensen zijn die OS X gebruiken
Meer eer aan zijn werk door een virus te schrijven voor Windows? Denk het niet. Stel iemand komt ooit zo ver door een virus te schrijven voor Mac OSX krijgt hij daar wel iets meer roem voor dan als hij een virus voor Windows schrijftquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:26 schreef broer het volgende:
[..]
OS X is inderdaad erg veilig. Ook om redenen die rashudo hierboven aangeeft. Maar de virus- of worm-ontwikkelaar die iets maakt voor OS X bereikt in potentie maximaal een procent of tien (hoeveel is het?) van de wereldbevolking. Bij Windows heeft hij meer 'eer' van zijn werk.
Als de verhouding Windows-gebruikers / Mac-gebruikers precies andersom zou zijn, zouden veel meer virus-ontwikkelaars voor de Mac bezig gaan. Puur omdat zij dan meer bereik hebben. En dan is het dus een kwestie van tijd voor er slimmeriken zijn die door de beveiliging van OS X heen breken.
Mjah, elke (admin) gebruiker die zonder een wachtwoord in te tikken apps kan installeren is niet echt top-secure natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:03 schreef rashudo het volgende:
Toch is het zo dat OS X vanaf het begin af met "security in mind" is ontworpen, en dat er nog steeds bijzonder veel aandacht aan word besteed door Apple.
Het gaat zoiezo niet op want dat zou betekenen dat elk programma en elk OS precies even secure is..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mjah, elke (admin) gebruiker die zonder een wachtwoord in te tikken apps kan installeren is niet echt top-secure natuurlijk.
Maar evenzogoed gaat dat "Ja, maar meer mensen gebruiken Windows" argument niet echt op. Meer dan de helft van de webservers wereldwijd draait op Apache/Linux, en toch zijn er ook nog steeds geen Apache/Linux wormen die echt wat voorstellen.
Yup.. men hoopt dat de "snappy" terugkomt met intel macsquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Even een ander aspect van de osx versus windows vergelijking.
Ik werk op beide systemen en me valt op dat het interneten op windows sneller gaat dan op osx
en dat osx in het algemeen wat minder "snapy' aanvoelt.. bijvoorbeeld met het resizen van windows
toch vindt ik het werken op osx heel aangenaam en prettig .. voel me altijd wat meer relaxed op osx..
![]()
Dat komt niet omdat OS X niet snel is, maar omdat dingen bewust zo getimed zijn. Het 'genie' effectje bij minimaliseren/maximaliseren bijvoorbeeld, het ziet er niet alleen stoer uit maar het geeft ook visuele informatie over waar je window gebleven is en dat kan je niet te snel doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
en dat osx in het algemeen wat minder "snapy' aanvoelt.. bijvoorbeeld met het resizen van windows
Ik ook, het is ontspannender werken, je hoeft minder tegen de interface te vechten.quote:toch vindt ik het werken op osx heel aangenaam en prettig .. voel me altijd wat meer relaxed op osx..
Om situaties te voorkomen zoals...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat komt niet omdat OS X niet snel is, maar omdat dingen bewust zo getimed zijn. Het 'genie' effectje bij minimaliseren/maximaliseren bijvoorbeeld, het ziet er niet alleen stoer uit maar het geeft ook visuele informatie over waar je window gebleven is en dat kan je niet te snel doen.
De Mac is ook altijd een platform geweest voor niet al te technische mensen, OS X past nog prima in die filosofie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar het lijkt me echt een noob OS![]()
![]()
Nee.. om intuitief aan te voelenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Om situaties te voorkomen zoals...
"OMGWTF waar is mijn venster heen?!"
![]()
Nee, niet direct, het is een z.g.n. visuele cue, iets wat je bijna onbewust in je opneem. Niet dat je anders het window kwijt bent, maar je moet bijn Win32 wel ff in je taskbar zoeken waar ie ook al weer staat. Bij MacOS weet je dat gewoon direct, omdat je dit onbewust hebt opgeslagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Om situaties te voorkomen zoals...
"OMGWTF waar is mijn venster heen?!"
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |